Team Jumbo-Visma 2022

1 2 ... 197 ... 349 350
Murcia

Er is slechts één soort jachtluipaard, maar er zijn kleine verschillen tussen jachtluipaarden die in verschillende delen van de wereld leven. Zo heeft de jachtluipaard uit de Sahara een veel lichtere vacht dan de meeste andere jachtluipaarden. Daardoor heeft hij een betere schutkleur. Vanwege deze verschillen worden jachtluipaarden in vijf ondersoorten verdeeld. Er leven vier ondersoorten in Afrika en één in Azië.[12]

Er bestaat ook nog een heel zeldzaam type jachtluipaard: de koningscheeta, in het Engels 'King Cheetah'. Dit type jachtluipaard heeft grotere vlekken op zijn vacht, sommige hebben ook een streep op hun rug. Voor de rest is hij precies hetzelfde als de jachtluipaard. In het wild zijn er minder dan 50 koningsjachtluipaarden waargenomen. De meeste nu levende koningsjachtluipaarden zijn in dierentuinen en natuurparken gefokt.

Cen Morawec

'@fanny

@Jachtluipaard.
Ik zal maar eens een keer reageren op jouw post die ook bij velen hier de keel uithangt.

Sorry, ik mag ook niet wat Jachtluipaard zegt, maar hij heeft oog recht op zijn mening. Ik ben een buitenlander, maar ik heb gelerd, dat in de Nederlandse samenleving heeft iedereen hetzelfde recht zijn of haar mening te verdedigen. 

@Murcia, ik ben met je eens: ook qua salaris is Tom Dumoulin geen uitzondering onder de sporters. Lewandowski of De Bruyne krijgen tussen 20 and 25 miljoen.

Fanny

'@Turlehead
De door mij genoemde Jachtluipaard uit Numansdorp leeft in een oerwoud.
Enigste in zijn soort. 😀
Dezelfde die meent dat JV blanco cheques deelt/uitdeelt waarbij hij dan geen bron vermeldt omdat hij maar wat verondersteld om de boel op te naaien.
Waarschijnlijk gaat hij over enige tijd wel weer een andere naam aannemen.
Wat negativiteit betreft kan ik nog wel om opa Koos1946 lachen die net hiervoor postte.

@Cen Moravec
Beste CM
Jachtluipaard kent maar een mening tw een afzeikmening die vaak ook nog nergens op slaan en wat velen naast mij hier ook vinden.
Hij noemt bv de Giro JV een wanprestatie die zijn weerga niet kent en hij noemt JV de grootste en rijkste ploeg
Maar ok als jij dat wel vind dat Jachtluipaard deze afzeikmeningen mag verkondigen.
De bewering dat Dumoulin, Lewandowski en De Bruyne tussen 20 en 25 miljoen krijgen slaan nmm nergens op.
Ik heb het tenminste niet ergens gelezen en je vermeldt de bron ook niet.
Stel dat Dumoulin tussen 2-2,5 miljoen per jaar krijgt (wat ik al veel vind tov bv Roglic) dan kom ik nog maar op 6 á 7,5 miljoen na 3 jaar waarvan hij ook een paar maanden geen salaris heeft ontvangen omdat hij er even helemaal uit wieler milieu wilde om weer tot bezinning te komen.
Trouwens voetballers kun je niet met wielrenners vergelijken.

@Murcia
Ik ben het geheel met je eens !

Laatst gewijzigd
AWestie

Tom Dumoulin heeft qua afkopen contract, rijkelijk salaris e.d. wel ongeveer 10 miljoen gekost tot nu toe volgens Thijsje Zonneveld. Geen directe bron maar toch.

Sjonge Jonge

Laten we er niet te veel moeite in steken.
Wij hebben waarschijnlijk allemaal een gezin met daarnaast een affectie voor wielrennen.
Jachtluipaard (en al zijn voorgaande alter ego's) daarentegen heeft niets, dus zijn sociale omgeving is alleen hier komen trollen en zelfs dat kan hij niet. Laat hem lekker raaskallen en dan zien we hem vanzelf wel weer met een nieuw account terugkomen....

Laatst gewijzigd
Cen Morawec

Qua @Jachtluipaard We moeten zijn eigen fouten in zijn post laten zien en hem niet verbieden zijn mening te zeggen.

Als jachtluipaard zegt, da Jumbo Visma onbeperkt budget heeft, is er geen sprake van vrij maken van het salaris en budget voor Tom Dumoulin. Ook als het 10 miljoen zijn, zoals Thijs Zonneveld zegt.

Psychische druk van Jumbo Visma tegen Tom Dumoulin, dat na 3 jaar nu echt had het moeten gebeuren in de Giro, vind ik niet prettig. Volgens mij moet hij gewoon tijd krijgen. Hij presteerde niet precies vanwege de druk.

Wij zullen niet hier alles beter weten, maar nach Tom als mens en Tom als wielrenner luisteren. Hij zegt, dat hij nog niet zijn laatste Tour heft uitgereden, hij zegt dat hij een klassementrenner is, hej zegt, dat jonge renners van hem gaan leren. HIj zegt ook, dat hij hoeft niets te veranderen qua trainen en opbouw.

Murcia

Ik wil dan graag weten welke psychische druk JV Tom dan heeft opgelegd? Het lijkt mij dat de ploeg zich juist enorm heeft ingespannen om hem te helpen, men gaf hem de ruimte voor een sabbatical en ook dit jaar mocht hij zijn eigen voorbereiding draaien. Tom zijn prestaties voor de ploeg zijn zwaar onder de maat en naar mijn mening is dat niet de schuld van de ploeg. Ook moet je als ploeg een renner beoordelen op resultaten en als je een ronderenner binnen haalt die in drie jaar slechts 1 topprestatie leverde, nota bene in een landenshirt ipv het geel-zwarte tenue terwijl hij daar nog steeds werd geklopt door die andere ronderenner die constant levert ook in jouw shirt dan kan ik niks met de opmerking dat Dumoulin nog meer tijd nodig heeft. Het is topsport, en daarin moet worden gepresteerd in het hier en nu.

kelderfan

'@Fanny
Bora heeft meegelezen en heeft de loftrompet uitgestoken; want 40 km op kop van het peloton sleuren is niet niks.
Dus die zit goed bij Bora.
@Murcia
Misschien een idee voor Tom om naar Bora te vertrekken, want Kelderman is bij die ploeg weer opgestaan.
Ik ben nog steeds van mening, dat de voorbereiding niet goed is geweest. Het kan toch geen toeval zijn, dat de JV-ploeg het in de Giro laat afweten; ondanks het goede rijden van Bouwman en Eenkhoorn.

Yeez

Eenkhoorn inderdaad echt een openbaring deze giro met leemreize en bouwman. Ook oomen is niet slecht, maar hoort gewoon niet bij de top. Door het ondermaatse presteren van Dumoulin en Foss lijkt het snel dat de hele ploeg niet in orde is, maar de overige 6 halen meer dan hun niveau. Kritieke punt van gisteren is dat oomen misschien meer bij de les had moeten zijn en niet zo ver had moeten zitten toen bora doortrok

goldone123

Deze giro laat zijn dat er wel meer dan 1 klimmer moet bijkomen, maar van baarle is duur ik denk dat ze geen geld meer hebben straks

Primoz Zomirp

Ik zie het gedoe met Tom Dumoulin en wat hij of de ploeg verkeerd gedaan hebben uit een ander perspectief. 

@murcia Zeker stond hij duidelijk onder druk (https://www.volkskrant.nl/sport/in-de-giro-had-het-voor-dumoulin-moeten-gebeuren-maar-het-liep-uit-op-een-debacle-hoe-nu-verder~b71ee037/).

Dit sort druk is volgens mij normal in professionele top sport. Zeker aan het einde van het contract, als je nog niets hebt laten zien. Hier begrijp ik ook @Jachtluipaard

Vrijwel zeker probeerde de ploeg hem te steunen. Zoals b.v. @Cen hier schrijft, doet Tom het altijd op zijn eigen manier: van alternatieve hoogtestages in Thailand/ Colombie tot hem laten een pauze te nemen om een antwoord te krijgen op de vraag of hij nog wel van wielrennen hield.Zoals hij tegen Thijs zei: niets willen veranderen in zijn manier van trainen, omdat hij weet hoe het best voor hem ga uitpakken.

Had deze aanpak kunnen leuken? Iemand heeft hier paar manden geleden die 10 gouden regels van Jumbo Visma gepostet. ik heb het gevoel, dat simpelweg deze 10 regels en philosophie van Jumbo Visma met Tom Dumoulin als ronderenner niet compatibel zijn. 

Voor mij is het vraag: wat is er aan de hand met miserabel Giro ploeg? Wat gebeurde med Foss of Affini? Wat zijn de verhoudingen binnen de ploeg, niet alleen Giro gedeelte? Is er wat mis? Gaan deze teleurstellingen invloed hebben of Tour of Vuelta?

IK vind het niet begripelijk, dat van 18 WT ploegen in de Giro, Jumbo Visma in AK meet koopman Oomen nu voor plaats 18 strijdt.

Laatst gewijzigd
Poeksel

Nieuws over Milan Vader: hij heeft hoop dit jaar nog te kunnen koersen. Het had echter weinig gescheeld of hij had niet eens de ambulancerit overleefd.

https://nos.nl/artikel/2429784-wielrenner-vader-of-ik-het-uberhaupt-ging-overleven-dat-was-eerst-nog-de-vraag

kelderfan

'@goldone123
Ja die Van Baarle zal niet goedkoop zijn, maar hoe zat dat dan met de interesse voor Arensman en de mogelijke komst van Tratnik. Want Arensman is al vergeven en wie wordt de mogelijke versterking op klimgebied. Dat zijn meestal ook geen goedkope renners.

I Langof

'@Zomirp, Strijden voor plek 18 is belachelijk

Van de 18 WT ploegen zijn er 4 sprinter treintjes zonder AK ambities. MA Lopez en Bardet zijn uit en dus zijn meesterknechten van sommigen ploegen duidelijk beter ten opzichte van kopmannen van Jumbo Visma die nu voor pleken 16-20 strijden. Volgens mij mag Bouwamn nog wat laten zien..

Volgens mij is Voss ziek. Over verhoudingen binnen de Giro ploeg herst totale "radio silence". Ik heb mijn contacten maar hoor niets. Ik heb vlak voor de Giro ergens gelesen (ergens in Belgische pers) dat Lamberts van de Tenerife-hoogtestage alleen met Bouwman tevreden was. Misschien heeft @rahimns hier iets te vermelden.

Wij wetten wel, dat Dumoulin ook zonder prestaties een grote bak blijft. Volgens Bouwman is hij niet allen de sfeermaker aan tafel. Hij weet ook nog steeds alles altijd beter dan de ploegleiders en trainers en mengt zich in meetings.

Ik weet niet of ploeg zonder "Störfaktor TD" nu in derde week ga verbeteren.

goldone123

'@kelderfan ja een klimmer halen gaat misschien lastig worden, of ze moeten meer geld hebben geen idea.

goldone123

Ik zal is kijken welke renner er beschikbaar zijn ook de dure.

goldone123

Rafal majka, simon yates, adam yates, wilco kelderman, wout poels, richard carapaz, guillaume Martin, enric mas, kamna lennard, eddie dunbar, dat zijn allemaal renners waar ik van denk, zou een mooie transfer zijn, meeste komen natuurlijk niet zeker niet de top renners, maar als er al een van deze lijst naar jumbo visma korm ben ik blij, dit is puur voor fun.

jvh93

Zou toch wel een stunt zijn als ze Kelderman terug halen bij jumbo (wel een dure transfer, maar ook een fantastisch uithangbord voor het Nederlandse wielrennen). Verwacht eerlijk gezegd dat hij niet haalbaar is, zeker niet na van Baarle.
Poels is wel een beetje over zijn beste tijd heen, dus zie hem eerlijk gezegd ook niet echt als een optie. Persoon die genoemd word is eddie Dunbar, goede renner maar weet niet of hij degene gaat zijn die hier mee zou zitten.

Blijft een feit dat ze deze Giro gewoon heel matig rijden (vooral de voorgenoemde klassementsmannen waarvan veel verwacht werd door de ploegleiding), waar dat aan ligt zullen ze moeten evalueren en van moeten leren. Ikzelf had ook meer verwacht van Foss (Dumoulin en Oomen had ik eerlijk gezegd niet heel hoog ingeschat, maar had wel verwacht dat ze langer mee zouden kunnen). Enige lichtpuntjes deze Giro zijn voor mij Bouwman, Leemreize (die ik echt een sterk debuut in grote ronde vind maken) en Eenkhoorn

jvh93

Heb trouwens wel nog steeds een beetje het gevoel dat het ook aan koersritme ligt. Jumbo Visma rijd de laatste jaren steeds minder koersen en ik kan me toch niet aan de aandacht onttrekken dat dit in de meeste sporten funest is voor het gevoel (plaatsing in het peloton, wedstrijdritme, koershardheid etc.)

kelderfan

Kelderman kun je ook wel afstrepen en Wout Poels lijkt ook niet in goede doen. Maar al eerder is Martinez ook van Ineos naar voren gebracht.
On:
Koen Bouwman in 't blauw en Gijs Leemreize in de top-tien van vandaag.

kelderfan

Ja @jvh93
Dat is precies 't probleem> in de opbouw naar de Giro is 't niet goed gegaan. Te veel de focus op hoogtetraining en te weinig op wedstrijden.
Tusveld heeft 't ook al daarover. Hij begint er nu een beetje door te komen. Dus het ritme komt weer terug.

madeinstars

Bouwman gaat met deze benen de bergtrui niet binnen slepen. T is te hopen dat de rustdag wonderen verricht.

madeinstars

'@kelderfan het was niet de bedoeling noch van weelde dat Foss en Dumoulin weinig hebben gekoerst dit jaar, he.

kelderfan

'@Madeinstars
Dat is zeker zo met Tom Dumoulin. Alleen ligt met Foss toch iets anders. Die is toch te weinig ingezet.

Laatst gewijzigd
goldone123

Ja foss heeft niet heel veel gelul gehad.

1 2 ... 197 ... 349 350

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.