Team Jumbo-Visma 2022

1 2 ... 196 ... 349 350
AWestie

Kunnen ze van Veenendaal echt een speeltuin maken, ook leuk. Laat Dylan zijn oud-ploeggenoten maar achtervolgen.

YogiBear

Vandaag alles goed gedaan door Eenkhoorn denk ik die ook nog eens de juiste man was voorin. Je moet dan alleen het geluk hebben dat ze niet op 5 km al wat voorzichtiger overnemen en op 2 km echt beginnen te linkeballen, maar daar nog minimaal een kilometer langer mee wachten.

Quesada Quesada

Eenkhoorn had kunnen demarreren op circa 2km van de meet. Hij was verreweg de sterkste van de groep. Alsnog was het dan waarschijnlijk net niet genoeg geweest. Jammer!

AWestie

Pascal maakt wel indruk in deze eerste grote ronde, jammer genoeg zijn zijn kansen op een overwinning deze ronde wel zo ongeveer voorbij denk ik.

Hopelijk kan hij Koen of een ander nog een keer helpen in een kopgroep, maar afmaken wordt bijna onmogelijk.

Laatst gewijzigd
Yeez

Beresterke Eenkhoorn vandaag. Pakt bijna de hele klim voor zijn rekening en was op het vlakke met vd berg de motor van die 4. Jammer dat Maestri op 2 km niet meer overneemt, maar je weet dat dit altijd gebeurd. Haalt daarna vd berg nog terug en zoals hij al zei gokte hij op een sprint, maar helaas… desondanks toch een beresterke etappe en ronde van hem

Michieltje

Ja, supermooi hoe Eenkhoorn en Leemreize deze Giro aanpakken. Hier worden ze echt sterker van. Dat de ak renners niet thuisgeven pakt voor hen voordelig uit. Ik neem aan dat ze niet zo hadden mogen vrijbuiten als zij wel goed reden. Hopelijk zien we Foss ook nog eens aan het front.

En ik blijf hoop houden op een Oomen die langzaam de top 10 nadert.

🤟

goldone123

Tom dumoulin uit de giro, ik denk dat het nu ook over is bij jumbo visma.

Murcia

Dat lijkt mij ook, de vraag is zelfs gerechtvaardigd of Tom als profrenner nog door kan en wil. Het wordt nogal triest zo.

Koosr1946

Is er al iemand binnen van de supermarkt?

AWestie

Oomen op 14 minuten

kelderfan

Nee dat wordt een lange dag. De openingstijden zullen wel worden opgerekt.
Maar on:
In de Giro gaat 't niet goed met de "Kopmannen"; dat TD 't niet meer heeft, is wel duidelijk maar Foss en Oomen komen ook al te kort.

mooiman

Pff, TJV wel heel erg matig. Voor top worldtour team volstrekt onwaardig

Fanny

'@Kelderfan
Quote: In de Giro gaat ’t niet goed met de “Kopmannen”; dat TD ’t niet meer heeft, is wel duidelijk maar Foss en Oomen komen ook al te kort.
Dan is het wel vreemd dat Foss, Bouwman en Eenkhoorn vandaag knechten voor een kansloze Oomen.
Onbegrijpelijk dat deze ploegleiders nog steeds voor een AK van Oomen gaan.
Die kan veel beter een mooie bergetappe uitkiezen in de komende dagen en zich niet focussen op een nietszeggende plaats in het AK.
Overigens geldt dat (uitkiezen van een goed liggende etappe) ook voor Foss, Bouwman en een goed rijdende Eenkhoorn.
Als ik Eenkhoorn was zou ik vol voor etappe 18 gaan en de komende etappes heel rustig aan doen.
De kans is wel dat Van de Poel dan ook van de partij is naast misschien de overgebleven sprinters.
Foss zou zich ook kunnen sparen voor de afsluitende ITT in Verona die hem moet liggen vanwege de heuvel die er inzit.
Wel spijtig dat Dumoulin vandaag heeft opgeheven. Ik zag heel goede mogelijkheden voor hem in de afsluitende ITT.

Het Jachtluipaard van Numansdorp

Wel grappig dat ik men vaak roept dat ik nooit reageer als het goed gaat, maar omgekeerd is de vaste harde kern vandaag ook spoorloos is. ;)

Maar goed, deze Giro is ondanks de ritzege van Bouwman een wanprestatie die zijn weerga amper kent. Als grootste en rijkste ploeg zo voor de dag komen is volstrekt onacceptabel.

Zoals ik eerder al zei, een totale reset van de ploeg en alle processen en methoden is hard nodig. Ik ben hèèl benieuwd naar de interne evaluatie van deze Giro, maar heb er nul vertrouwen in dat ze ook daadwerkelijk harde maatregelen gaan nemen...

AWestie

Jumbo is een rijke ploeg, maar bij lange na niet de blanco cheques van Ineos en UAE. Ook zonder transparantie van de teams ben ik daar van overtuigd. En ze kwamen sowieso al niet met de sterkste ploeg aan de start (intrinsiek en qua vorm), dus dat is ook overdreven.

Nog steeds het team onwaardig om zo rond te rijden deze etappe, en ik hoop ook op wat harde woorden eind mei. Wat een schimmen zijn sommigen. Koen, Pascal en Gijs redden daarentegen wel de meubelen op hun manier, zoals we dat dan zo mooi zeggen.

ccladder

Ik ben wel enthousiast over Eenkhoorn. Heeft zich aan het begin echt laten zien om in de aanval te komen, helaas niet gelukt. Dan ook nog redelijk hoor eindigen in de uitslag terwijl die gister de locomotief was in de aanval. Die is wel goed in vorm!

kelderfan

Ja @Fanny
Sam Oomen is niet een renner die de kar kan trekken. Maar je hebt gelijk, dat een goed klassement een moeilijk punt wordt. Derhalve ben ik 't wel met je, dat dit team mee moet gaan met vluchtgroepen, dan zit er misschien nog wat in 't vat.
Morgen wordt een slagveld, want de strijd voor pink ligt nu open met jongens als Hindley en Almeida op het vinkentouw.
Die rit 18 lijkt mij zeker iets voor Eenkhoorn met steun van Affini. De ritten 16 en 17 lijken mij een doel voor Bouwman, Leemreize en Oomen e/o Foss.
Maar zoals ik vandaag (ik heb 't helaas niet gezien) heb gelezen, is die Kelderman toch wel een hebbe ding voor de ploeg.
Zoals hij dat rondje op kop heeft gereden, is voor mij 't wielrennen waar ik naar kijk.

Turtlehead

Leemreize in de laatste bus vandaag. Beetje pech met voorsorteren of is t een beetje op aan t raken?

AWestie

Koen geeft een wat ander beeld van Tom als dat hier werd geuit: sfeermaker en gewoon iemand die het geluk deze ronde ook gewoon niet aan zijn kont had hangen. Zal me benieuwen wat dit brengt de rest van het jaar.

madeinstars

Vandaag was het ondermaats. Duidelijk dat Bouwman ook niet de benen had. Die moet echt beter worden wil die nog kans maken op de bergtrui. Gaat ook erg lastig worden voor deze selectie om nog een rit te winnen.

Fanny

'@Jachtluipaard.
Ik zal maar eens een keer reageren op jouw post die ook bij velen hier de keel uithangt.
Je verknoeit je tijd hier.
Ga lekker jagen in jouw eigen oerwoud !
Niemand is geïnteresseerd in jouw niets zeggende, altijd negatieve, bijdragen hier die kant nog wal raken.
Volgens jou is bijna elke JV renner ruk waarbij er ook altijd een sneer naar de leiding gaat.
Benieuwd welke ploeg jij wel steunt met jouw neerbuigende bijdragen.
Of ben je soms een keer de laan uitgestuurd (verbannen) door JV. Kan ik wel van JV begrijpen.
Het is wel duidelijk dat je hier op dit forum eerder een andere forumnaam had gezien eerdere bijdrages die veel op je huidige zeer negatieve bijdrages lijken.
Helaas weet ik die naam niet meer. Maar misschien kom ik er nog wel op.
Of misschien kun je dat hier even aangeven zodat we dat allen weten.

Fanny

'@Kelderfan
Ja, Kelderman mag van mij direct naar JV komen in 2023.
Lijkt mij een goede gast. Ik vond het destijds erg jammer dat hij vertrok bij de ploeg.
Volgens mij is het ook een goede teamplayer en daarnaast een goede renner met kopmankwaliteiten.
Helaas in het verleden wel vaak gevallen en pech gehad.
Ik zag altijd wel wat in hem als klimmer, tijdrijder en pseudokopman of zoals vandaag als superknecht.
Multi inzetbaar dus voor een ploeg (zoals bv vandaag) en de juiste leeftijd om nog een paar jaar te rijden voor JV.
Daarnaast ook nog eens een Nederlander.
We hebben al vaker renners terug zien keren naar JV nadat ze bij de ploeg zaten en vertrokken.

Het Jachtluipaard van Numansdorp

Jumbo heeft zeker wel een vrijwel onbeperkt budget en strooide derhalve ook met blanco cheques richting van Baarle en Arensman. Blijf het apart vinden dat bijna iedereen ze nog steeds als een soort van underdog ziet tegen de zogenaamd veel kapitaalkrachterige ploegen als Ineos en UAE, terwijl het tegendeel waar is.

Murcia

Dan daag ik je uit om met bewijs te komen Jachtluipaard waaruit blijkt dat TJV dan wel 35 miljoen of 50 miljoen te besteden heeft. Dit zijn de behoorlijk goed gedocumenteerde bedragen bij UAE en INEOS via tal van geïnformeerde journalisten en jaarcijfers van een ploeg als INEOS zelf. Als mensen hier stellingen komen poneren zoals de jouwe verwacht ik meer onderbouwing dan je ietwat armetierige post hierboven die vooral bedoeld lijkt om te provoceren.

Laatst gewijzigd
Turtlehead

Overigens jagen jachtluipaarden op de savanne, waar ze hun kortstondige inspanningen op hoge snelheid kunnen benutten en niet in het oerwoud.

1 2 ... 196 ... 349 350

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.