Team Jumbo-Visma 2022

1 2 ... 206 ... 349 350
goldone123

Ik denk dat foss zich spaart voor de tijdrit, wat ze nu met gijs leemreize doen is echt slim, kijken waar zn limit zit.

goldone123

Ik vind dat er een topklimmer bij moet, de rest kan je vullen met klimmers van uit jong jumbo visma.

Michieltje

Op Koen kan je bouwen man

horsm

Mooi, zeg, Bouwman vandaag. Uiteindelijk prachtig hoe de ploeg het roer heeft weten om te gooien.

Ik blijf wel een licht bittere nasmaak over het falen van de kopmannen - ook omdat ik het noch voor Oomen, noch voor Dumoulin nog helemaal goed zie komen. En over de toekomst van Foss als kopman heb ik ook mijn twijfels.

Michieltje

Oomen was in beginsel helemaal geen kopman. Ik vind het onterecht hem daar nu op af te rekenen.

goldone123

Ik kijk er naar uit morgen wat gijs leemreize kan, had dit niet verwacht

Yeez

'@michiel klopt! Maar dit is ook niet het niveau van de Oomen van de vuelta van 2021 en de oomen van Catalonië

Murcia

Sam werd er wat kunstmatig bijgehaald als kopman, maar was ook gewoon onder de maat. Hij probeerde wel om er iets van te maken maar de conclusie is nu dat hij als aanwinst voor het klimmers rijtje in de ploeg is voorbijgestoken door Koen. Die laatste heeft een punch en sprint die de ploeg veel heeft opgeleverd, Sam past in de Hollandse traditie van klimmers zonder een specifiek wapen en voor het vervolg bij de ploeg zal dat ook zijn rol gaan bepalen vermoed ik. Dus nog meer knecht en minder eigen kansen.

kelderfan

'@Murcia
Sam Oomen is natuurlijk geen kopman te noemen, maar hij staat nu keurig op de 21e. stek; terwijl hij onopvallend rijdt. Zijn wapen is constant zijn.
Koen Bouwman heeft ontdekt, dat hij bergop een wapen heeft. Ja er zijn niet veel renners met zo'n wapen.
Ik hoop dat JV hem de kans geeft om zich ook in de Waalse klassiekers te tonen, want hij lijkt een beetje op Wout Poels.
@horsm
Foss heeft te weinig koersen gereden en dat los je niet op met alleen trainen. Dus daar zou ik nu nog geen stempel op drukken.
.

madeinstars

21e in dit veld is niet keurig. Zeker niet als je eigenlijk zelden in een fatsoenlijke aanval zit. Is gewoon een hele matige klimprestatie, waarmee je nog niet tot de beste 10 klimmers binnen je eigen ploeg gerekend kan worden.

kelderfan

Ik vind dat als bij de dertig beste renners hoort in een GT 't niet verkeerd doet. Hij is na zijn operatie niet meer 't talent.
Dat hij niet meer bij de beste 10 renners hoort bergop kun je over twisten.

Landeirovic

'@Murcia, je weet ik ben een Uae watcher en heb er mijn connecties. Toch geniet ik van elke ploeg en ook van het presteren van Jumbo. Al moet ik wel zeggen vooral Eenkhoorn, Affini, Leemrijze en Bouwman. Ik geef Jumbo een 7. Knap de knop omgezet naar elke dag in de aanval en een trui te kunnen bemachtigen. Maar we mogen absoluut niet vergeten dat het doel was met de kopmannen Foss/Dumoulin een goed klassement te behalen. Die zijn beide wel enorm door het ijs gezakt. Ook Oomen rijdt kleurloos rond. Dit mag niet vergeten worden ondank de knappe prestaties van de andere renners.

De vergelijking die je maakte van het verschil met Uae ben ik eigenlijk niet zo akkoord mee. Daar ging Almeida voor een goed klassement. In tegenstelling tot Jumbo was hij niet door het ijs gezakt en stond hij mooi 4e. Waardoor er toch duidelijk minder full vrijheid was ook al probeerde ze dit. Door het corona virus moest Almeida de strijd staken. Maar anders had hij gewoon bij de 1e 4 geeindigt en wit gepakt. Moest Almeida vroeger uitgevallen zijn zoals bij Jumbo al na een paar dagen hadden een Covi, Costa, Ulissi ook wel veel meer de aanval kunnen zoeken. Nu moesten er toch altijd wat meer renners bij de kopman blijven. Ook Ineos heeft nog geen rit gewonnen. Ook daar geen vrijheid door de kopman die er wel nog is. Het is dus voor Jumbo een geluk bij een ongeluk en het blijft mooi hoe ze die knop hebben omgedraaid! Leuk bezig!

Murcia

'@Landeirovic
Je hebt zeker gelijk dat door Almeida zijn sterke positie in het klassement er een wat conservatievere koers werd gevaren door de rest van de ploeg die ook begrijpelijk was. Zijn late wegvallen door Covid maakte een aanpassing van strategie ook een stuk minder profijtelijk dan voor TJV. Mijn vergelijk was daarom ook niet helemaal eerlijk gezien de omstandigheden en er komt ook nog bij dat men daar wel een pure sprinter had waar men voor aan de bak moest. Toch had ik graag gezien dat Covi en Ulissi wat meer prominent naar voren waren gekomen in deze Giro. Maar zoals we gezien hebben bij een Foss en een Dumoulin, topvorm komt niet altijd op bestelling.

Wat ik waardeerde aan de ploeg van TJV hier was wat jij noemde in de laatste zin, net als in de Tour vorig jaar de knop omdraaien met als prettige bijkomstigheid dat het door het ijs zakken van de kopmannen ruimte bood voor de doorzettende groei van Bouwman als klimmende rittenkaper en Bergtrui pretendent en het de kans gaf aan Leemreize, Eenkhoorn en Affini om zonder last te de aanval te kiezen. Dat lijkt voor ons volgers altijd zo vanzelfsprekend maar in dit peloton denken zo veel ploegen dit te kunnen maar er slagen er zo weinigen.

xistnc

Covi, Ulissi, Costa en ook Formolo rijden geen deuk in een pakje boter. Gaviria komt er in de sprints niet aan te pas. Almeida is er niet meer, wat heb je dan aan ja-maar-anders? Erg armoedig voor een miljardenploeg.

Landeirovic

Dit is toch complete onzin? Ik zeg hier geen slecht woord over Jumbo? Maar je vindt het blijkbaar nodig om steken uit te delen? "Gaviria komt er niet aan te pas" hij wordt 2x 2e en 1x 3e. Dat is inderdaad slecht. Covi, Costa en Ulissi zijn niet de renners volr de grote bergen. Dus het was geweten dat Almeida er absoluut vaak alleen zou bij zitten. Maar goed dit is een discussie van niets. Ik durf heus toe te geven dat Ulissi en Covi niet goed waren. Dat Formolo buiten de 1e 8 dagen ook niet goed was en dat Costa echt een goede Giro gereden heeft. Maar ik vraag mij af. Kan jij ook kritisch zijn over jou ploegje? Ik heb nooit afbreuk gedaan tegenover een andere ploeg.

ti-raleigh

Bij UAE hebben ze ongetwijfeld alles op alles gezet voor Almeida. Een plan B was er niet en/of hij viel te laat uit om over te schakelen op plan B. Bij TJV was het klassement de derde dag al naar de knoppen. Ruimte genoeg voor een plan B. Daarnaast heb ik heel sterk het vermoeden dat ze intern bij TJV al lang wisten dat een goed klassement er niet in zat.

AWestie

De UAE ploeg was deze ronde in geen velden of wegen te bekennen en kwam tekort. Gaviria deed nog wat goeds en Joao was op weg naar een podium, maar daar was juist het omgekeerde van TJV bezig. Ondersteuning matig, kopman goed.

horsm

Off-topic, maar ik begrijp niet waarom Arensman de kans op de jongerentrui zo achteloos laat glippen.

Landeirovic

'@Ti-raleigh precies! Dat over Uae klopt. En bij Jumbo heb ik ook dat gevoel.

@Awestie, ook dit klopt. Bij Jumbo waren vooral de knechten van een goed niveau. Wat ik me nu afvraag. Want dit was eigenlijk niet voorzien. Gaan Eenkhoorn en Bouwman eigenlijk nog voor eigen rekening kansen krijgen? Ik hoop het echt! Het zijn aantrekkelijke renners. En Bouwman kan een afmaker gaan worden met zijn eindschot.

Jopie

Hopelijk blijven ze Bouwman de komende jaren op deze manier gebruiken en gaan ze niet opeens andere dingen van hem verwachten (ik hoorde Kroon bezig over een voorname rol in de klassiekers). Op deze manier moet hij elk jaar wel een mooie etappe in een rittenkoers kunnen winnen.

Staat hij overigens op de planning voor Zwitserland of de Dauphine? Met wat supercompensatie moet hij daar ook voor een etappe kunnen gaan. En wellicht ook publicitair (en voor Bouwman zelf) een goede/leuke optie. De vraag is alleen of hij na dat strijden voor de bergtrui vrijwel elke dag nog voldoende over heeft voor nog een rondje.

Laatst gewijzigd
AWestie

Ik weet niet of Koen uitgespeeld moet worden in eendagskoersen. Zoals Eenkhoorn ook laatst in een interview op deze site zei: je hebt een compleet andere instelling nodig om daar goed te zijn. Koen verdient wat meer ruimte in rittenkoersen, dat is zijn ding.

Murcia

De oplossing voor Koen is om hem die vrije rol te geven ook als er een kopman AK bij is. Daarvoor dient hij zelf natuurlijk ook snel zoveel tijd te verliezen dat men hem laat rijden maar het betekend ook dat hij niet elke dag alleen maar voor de kopman hoeft te werken. In klassiekers zie ik niet zo snel het resultaat als in rittenkoersen omdat in de laatste juist renners als Koen de ruimte krijgen van de wereldtoppers, dat gebeurt gewoon niet in LBL of Lombardije.

kelderfan

ja, maar Koen heeft in deze Giro stappen gezet. Hij heeft meer vertrouwen in zijn eigen kunnen en dat is bergop sprinten.
Na een goede Vuelta kan hij volgend seizoen (net als Roglic in het verleden) de stap zetten naar enkele klassiekers.
Misschien is de Waalse Pijl wel goed idee om Koen ook uit te spelen.

Rawolf

Op een paar dagen van het einde kan je niet meer switchen van GC naar rittenkapers. De ritten voor Ulissi, Covi enzo zijn geweest.

Onmogelijke vergelijking. Wel duidelijk is dat Gaviria zich getoond heeft in de sprints en Almeida zich 10 keer beter weerde dan alle Jumbo klassementsmannen, tot hij Covid kreeg. En as we speak word Oomen los uit het wiel gereden in de afdaling omdat Formolo en Covi ff doortrekken, die zijn ook echt niet slecht. Bouwman, Leemreize en Affini &Eenkhoorn hebben het dan weer heel goed gedaan voor Jumbo.

Murcia

Almeida was dan ook een favoriet voor een podiumplek Rawolf, je kunt moeilijk beweren dat Oomen, Foss en Tom diezelfde status hadden. Over onmogelijke vergelijkingen gesproken. Formolo heeft meer status dan Bouwman maar is minder nu dan Koen en zelfs een Leemreize. Dat Gaviria zich heeft getoond is wel het minste wat je kon verwachten maar hij delft al jaren het onderspit tegen Demare, Cavendish, en nu zelfs een talent als Dainese. Fernando laat niet zien waarvoor men hem heeft gehaald, in die zin een perfecte partner voor Dumoulin. Mijn punt was dat als je de ploegen van TJV en UAE voor deze Giro naast elkaar zette je verwacht zou hebben dat de laatste meer succes zou binnenhalen met een top Ak renner en een sprinter aan boord. Het aantal eerder behaalde zeges van het achttal van UAE overtrof die van TJV met een factor 5 denk ik. Dan mag je best met inachtneming van alle omstandigheden concluderen dat TJV meer succes heeft geboekt.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 206 ... 349 350

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.