Ik denk @ti-raleigh dat hij 't verstandig doet, want morgen kunnen de klassementsmannen oorlog gaan voeren, want dat is de laatste kans om het klassement om er nog wat aan te doen. Dan kan Koen Bouwman niet mee. Nee vandaag de punten pakken, dat zal echt niet mee vallen met morgen in je achterhoofd.
Dat is wel een leuke die ijsvogel.
Door het misbaar van Mauro duurde het lang maar de organisatie wist zelf ook wel dat met deze bocht de plaatsing cruciaal was, Koen snijdt hem als eerste aan en Schmidt zat aan de binnenkant dan al automatisch een tikkie klem. Niks geen straf want er viel hier niets te bestraffen. Koen is echt weer gegroeid als renner, de hele etappe dacht ik al dat hij hem zou pakken puur door de concentratie en slimheid die hij naast de sterke benen liet zien. Voor de ploeg maakt deze tweede zege en de Bergtrui veel uit. De kopmannen zakten door het ijs maar elke andere renner liet zich zien en maakte koers. Zeer knap van renners en leiding om zo weer de knop om te zetten. Mijn eindcijfer zet ik nu op een 7,5, aangezien het AK doel niet werd bereikt maar als volger was ik enorm gecharmeerd van het elke dag maar weer het geel-zwart van voren te zien. Vergelijk hun Giro maar met bv UAE en je ziet het positieve verschil.
Ja, het team van UAE was kleurloos, alleen Almeida was tot zijn testuitslag puik. Ineos is eigenlijk best saai de Giro aan het winnen en Bahrein+Bora geven de boel nog wat kleur op de wangen. TJV heeft samen met IWG en Alpecin-Fenix de entertainmentwaarde bezorgd deze ronde. Beetje buiten het comfortgebied van de ploeg, maar geef het ze maar.
Nog steeds hoop ik dat er nog wat gebulderd wordt op service course in Den Bosch, met drie kopmannen die maximaal tien minuten echt op de voorgrond waren. Zo begin je voortaan echt niet meer een grote ronde.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.