Team Jumbo-Visma 2022

1 2 ... 208 ... 349 350
deharderpeter

Wat er morgen ook gebeurt, Wat vinden we ervan?

Geef zelf een meer dan dikke vdoende! Renners afzonderlijk ga ik geen cijfers geven, maar nadat de klassementsambities de ijskast in konden, echt zeer sterk gepresteerd!

Yeez

Van Emden en Affini gewoon heel goed. Konden doordat er geen kopman was hun werk niet doen helaas. Eenkhoorn, Bouwman en Leemreize de openbaringen en de “3 kopmannen” zakken door het ijs

goldone123

Voor morgen denk ik foss, of affini

IK

'@Cen
"Sam Oomen en Koen Bouwman zitten in AK vlak bij andere Nederlanders (Arensman, Kelderman, …;). Ons kleine land is niet te vergelijken met Spanje of Italië die meerdere top 10 rijders hebben."

Nederland is kleine land? Wat zou dan een Slovenie met 2 mio mensen zeggen? Nee, imo is Nederland toch een groot (fiets)land, met sterke wielrennen traditie..... het zou meer mogelijk zijn dan top-dertig in AK voor Oranje wielrenner in Giro en andere grote ronden.

Chris1995tjv

Felix Großschartner is ook einde contract en heb ik nog niet voorbij zien komen als eventuele versterking voor de klimploeg

Cen Morawec

@I. Karner
Hier (op Wielerfliets) zijn we groote enthousiasten, maar algemeen is wielrennen niet een van de meest populaire sporten in Nederland. Ik vergelijk Nederland met 17 miljoen mensen met Italië met 65 miljoen. Mensen in beide landen houden vooral van voetbal.

Voetbal, hockey, of hardlopen zijn hier zeer belangrijk. Volgens mij is in Slovenië wielrennen populairder dan bij voorbeeld voetbal of hockey. Wie heeft ooit iets gehoord over Sloveens voetbalclubs of voetballers, maar iedereen kent AJAX, Robin van Persie, Wesley Sneijder... Dus je mag Slovenië met Pogacar, Roglic en Mohorich niet vergelijken met Nederland.

Laatst gewijzigd
$kedel

Hockey en hardlopen? Zijn dat niet gewoon 2 sporten waar de NOS goedkoop uitzendrechten voor kan krijgen?

Cen Morawec

Sorry, hier heb je bron op basis van lidmaatschappen in sportverenigingen
https://www.alletop10lijstjes.nl/populairste-sporten-in-nederland/

Wielrennen is niet mar top 10 sport in ons land.

Voordelig aankopen is deel van Nederlands identiteit, en volgens mij is er niets mis dat NOS promotie voor betaalbare sporten doet.

Laatst gewijzigd
veld

je moet m.i. de populariteit van een sport niet meten met het aantal leden van een bond, maar met de aantallen kijkers en/of toeschouwers bij de wedstrijden. Ik denk dat dan wielrennen, na voetbal, bij ons op de tweede plaats komt.
Om nog een duidelijker voorbeeld te noemen: autoracen is momenteel als kijksport zeer populair, maar wellicht is er niet eens een bond.

AWestie

Over populariteit gesproken: er zijn door deze Giro een hoop kleinere Nederlandse helden bij gekomen. Met name uit het TJV kamp. Hier duwt er eentje bijvoorbeeld al een gearriveerde held de Fedaia op: https://twitter.com/thijszonneveld/status/1530857612438388736?t=9q6Hb2MZDC-HxQuhwZrNKA&s=19

kelderfan

Dan wordt 't nog duidelijker welke richting passie opgaat.na dit seizoen.
Een leuk duo met toepasselijke bijnamen. Bassie en Adriaan.😎

Murcia

Als versterking voor de klimploeg bij Bora weg moet komen is Wilco een optie, daarnaast zou er belangstelling zijn voor Dunbar wat meer past in de aanpak van de ploeg om jongens te scouten die wat onder de oppervlakte aan het koersen zijn. De Ier is aan een goed seizoen bezig maar is in die overvolle selectie nooit meer aan de beurt om een grote ronde te rijden. Als er geld is voor een echte ster in het AK werk erbij dan denk ik eerder aan Martinez maar dat lijkt mij een illusie.
Wat in deze ronde opviel was dat een jongen als Moniquet plotseling bergop voor Bouwman aan het koersen was, die vent is einde contract dacht ik en heeft ruimte om door te groeien. Naast Laporte een tweede franstalige renner aan boord?

Rawolf

Als versterking bergop zou ik eens denken aan Lucas Hamilton. Gigantisch potentieel. Bij de U23 was hij kopman en Hindley en Storer de knechten.

Bij BEX zal hij toch wel vertrekken nu het er daar niet echt uitkomt. Alsnog wel 13e in het Giroklassement

De Bod en Novak ook 2 renners buiten contract, misschien in de eerste plek niet voor een tourteam maar zie zulke kerels ook wel komen als iets meer diepte versterkingen voor de Giro en rondjes van een week met potentiële upside.

Laatst gewijzigd
ti-raleigh

Elk jaar komen en gaan renners, dat is een logisch proces. Maar wat mij betreft vind ik de huidige selectie zo slecht nog niet. Ze kunnen op alle fronten meedoen.

kelderfan

'@Rawolf Rawolf
Die Lucas Hamilton is zeker een goeie om te halen als versterking voor de JV-klimploeg.
Maar 't lijkt mij geen De Bod of Novak want JV is toch bezig met Tratnik en Van Baarle.
Dan moet je echt kijken naar types als die Lucas en natuurlijk Wilco.

kelderfan

Timo Roosen en Mike Teunissen worden 6 en 7 in de laatste rit in Noorwegen.

Landeirovic

6e en 7e worden. Dan lijkt er iets verkeerd gegaan.

kelderfan

Nee hoor die twee hebben zich laten zien in de slotkilometers en Mike is gevallen. Dan zit er geen echte sprint in de benen.

Poeksel

'@cenmorawec De meeste amateurwielrenners rijden niet in clubverband.

AWestie

"Ik denk niet dat Koen dat wil”, zegt Zeeman. „Want bij ons moet je dan goed zijn voor top-3 of top-5, en ga je niet voor top-10, hoe knap dat ook is."

Uit een stuk van NRC, over of Koen nog een algemeen klassement wil gaan rijden in de toekomst. Wel gek die uitspraak van Zeeman zo met de drie kopmannen deze Giro in het achterhoofd. Was de ploegleiding toch overtuigd genoeg van hun kunnen of was het al eigenlijk een gok voor de vuist weg?

Rawolf

Dus Oomen en Foss hadden ze zelfs top 5 zien rijden? Zijn toch duidelijk gecommuniceerd als klassementskopmannen voorafgaand aan deze giro.

kelderfan

De beoogde sprinter in de Tour of Norway is kennelijk toch Mike Teunissen geweest, want quote: JV; Arthur van Dongen; ""Heel jammer dat onze kopman voor de sprint Mike samen met Nathan betrokken was in de valpartij."
Toch heeft hij 't nog geprobeerd in de slotfase.

goldone123

Gijs leemreize 20e of 21e alweer gewoon goed.

kelderfan

Bij de jeugd heeft Staune de meubelen gered. Hij komt als 4e. over de streep in de laatste rit en wordt 5e. in 't AK
Jesse Klaver en Lars Boven hebben 't niet gered helaas. Tijmen Graat is als 21e. geklasseerd voor 'AK.

kelderfan

Koen heeft 't ook goed gedaan met zijn tijd van 23:59; want Gijs had toch 24:12 en sluit zijn 1e. Giro echt goed af.
Chapeau Gijs en Koen.

1 2 ... 208 ... 349 350

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.