Team Jumbo-Visma 2022

1 2 ... 209 ... 349 350
goldone123

'@kelderfan hij heeft het idd goed gedaan ze reden volgens mij weg in de afdaling weg kom het niet zien reclame helaas..

YogiBear

Ondanks het gebrek aan een echte topuitslag in deze tijdrit toch weer netjes de tweede ploeg in het dag ploegen klassement.

Cen Morawec

'@Poeksel

Lekker op een opafiets rijden is volgens mij niet vergelijkbaar met wielrennen. Geen typisch Nederlandse sporten zijn verbonden met de bergen en heuvels wat we in wielrennen hebben. Al in België is wat anders en veel meer wielrenneners ook ok straten te ontmoeten .

Onze fietscultuur is een gevolg van het vrijwel geheel vlakke landschap en  korte afstanden vanwege  bevolkingsdichtheid, waardoor de fiets een primair vervoersmiddel is. 

Qua kijksporten, zijn natuurlijk autoracen met Max Verstappen   of schaatsen sinds Sven Kramer, of zwemmen ook zeer populair.  

kelderfan

Ik geef deze Giro een 7+ voor 't team en de beoogde klimknechten hebben 9 verdiend voor hun aanvallende werk.
Met het oog op de toekomst zorgen deze jongens voor meer mogelijkheden wat programma betreft.
Tegenvallend zijn m.i. Dumoulin, Foss, Van Emden.
Goed tot zeer goed zijn m.i. Bouwman met 2 zeges en de blauwe trui, Leemreize als de meest opvallende JV-renner.
Redelijk goed zijn m.i. Affini, en Oomen.
Nu heeft Foss natuurlijk het probleem van te weinig wedstrijden.

Murcia

Ik blijf bij mijn eerdere cijfer, een 7,5 voor de ploeg. Punten in mindering voor de falende kopmannen, dat was gewoon een 4 maar de rest van de ploeg verdient een 9. Niet alleen door de ritzeges maar juist omdat men zo attent en aanvallend ging koersen.
Per renner: Dumoulin, een 4, Foss ook een 4, Oomen een 5,5, van Emden een 6, Affini een 7+, Eenkhoorn een 7,5, Leemreize een 8- en Koen een 10, beter had hij hier niet kunnen presteren.

Rawolf

141 DUMOULIN Tom - een 2
142 AFFINI Edoardo - 8
143 BOUWMAN Koen 10
144 EENKHOORN Pascal* - 8
145 FOSS Tobias* - 2
146 LEEMREIZE Gijs* - 10
147 OOMEN Sam - 3
148 VAN EMDEN Jos - 7

mooiman

'@Rawolf
Mee eens muv cijfer voor Jos. Max een 6

horsm

Met name knap hoe het team het roer heeft weten om te gooien. Dat lukte ook al tijdens de Tour. Dat zegt toch ook iets over de manier waarop het team geleid wordt.

T80JZ

De Vuelta van vorig jaar van Koen Bouwman was een tegenvaller, maar het rijden van een tweede grote ronde in een seizoen heeft hem heel veel goeds gedaan.

@Fanny gefeliciteerd. Als voorzitster van de officieuze Koen Bouwman fanclub zal deze Giro een hoogtepunt voor je zijn geweest.

„Dinsdag eten we stamppot-wortels, bruine bonen en gehaktballen. Dat is zijn favoriet.” Aldus zijn moeder.

Iedereen is qua cijfers streng voor Foss. Gezien de problemen en voorbereiding zat er niet meer in. Hopelijk heeft de ploegleiding gezegd: rijdt de Giro uit zonder te forceren om de kilometers te maken. En bereidt je daarna voor op de Vuelta. Het is namelijk belangrijk voor Foss om na deze Giro ook nog de Vuleta te kunnen rijden. Ook al is het in dienst van Roglic.

De Tour is in aantocht en Tour80 ontwaakt uit zijn winterslaap. Nee hoor. Druk, druk, druk. Ik heb jullie gevolgd.

Primoz Zomirp

Ik heb ook meer verwacht van Tobias Foss.

Hij was redelijk goed in Algarve, maar kreeg al daar covid.  Dus hij werd ziek bijna tegelijk met Tom Dumoulin voor Strade Bianche. Van de ploeg was hij helemaal goedgekeurd voor Coppi et Bartalli, maar hij crashde ook daar. MIsschien is hij steeds nog niet hersteld?

Wij hebben van de ploeg gehoord, dat Tom tijdens hoogtestages op Teide noch niet op niveau was. Hetzelfde miscchien met Tobias? Iemand schreef hier, dat hij tijdens de Giro ziek en niet in orde was.

Ik begrijp niet waarom hij naar de Giro als kopman was gestuurd. Ik denk dat (na de ziekte) de Giro voor Tom en voor Tobias misschien te vroeg kwam?

Helaas konden Tom en Tobias niet als kopmannen naar de Tour, en Vuelta is (vanwege eindcontract) duidelijk te laat voor Tom (en misschien te stijl voor Tobias?).

Jungle Man

TJV heeft zich m.i. gewoon goed en positief laten zien. Zekers goede reclame voor de sponsoren. Hier kan ik fan van zijn.
Wellicht mede veroorzaakt door het snel door het ijs zakken van de beoogde kopmannen.
Ik kan hier gewoon meer van genieten dan van een TJV die in de TdF alle ballen op een AK van Roglic / Vingegaard zet.

Laatst gewijzigd
ti-raleigh

'@T80JZ
Ik zou Foss meer kleine rondjes laten rijden. Daar kan hij leren kopman te zijn en hoe hij een klassement moet rijden. Zo is Roglic ook begonnen.

Turtlehead

'@T80: Mijn idee ook. Nieuwe piek in de Ronde van Polen, dan nog klein Frans Rondje of Burgos oid. en RvGB en dan volgend jaar verder. Maar dat is niet zo'n zwaar programma. Vuelta rijden in een soort vrije rol (zoals Roglic begon in Giro en later de Tour) is ook wel wat.

Murcia

De bedoeling met Foss dit jaar was ook precies wat hierboven beschreven was, kopmanschap in kleine rondjes zoals Algarve en Settimana + gedeeld kopmanschap Giro. Door Covid en de valpartijen viel dit wat in het water maar men moet gewoon doorgaan met deze route. In de Algarve was hij goed op dreef en er is geen reden om aan te nemen dat hij dit niveau niet weer zou kunnen aantikken mits hij fit blijft.

AWestie

In het artikel van NRC over Bouwman trouwens ook de mededeling dat hij in Tour de Suisse meedoet. Heistse Pijl zal vast voor Jong JV zijn? Alle erkende Vlaamse mannen zijn een beetje uitgewaaierd.

kelderfan

In Wielerrevue staat Robert Gesink op de foto na een trainingsrit met de Movistar mannen en vrouw Anneniek van Vleuten. Hij rijdt daar ook regematig met Tao Geoghegan Hart ook al van Ineos.

Turtlehead

Bouwman voor een Kruiswijkje in Suisse? Mooie etappe? Hopelijk spaart ie ook wat voor het NK, dat is een mooi doel.

kelderfan

Heistse Pijl met Boveb, Dekker, Kooij, Pluimers, Roosen en de gebroeders Van Dijke. bron: PCS

horsm

'@kelderfan, Kooij dus weer op de fiets!

I Langof

'@Primoz Zomirp
Na de fiasco van Blockhaus is er echt "radio silence" vanaf de ploeg. Ik heb gehoord alleen, dat ook na de Giro voorlopig ook de drie kopmannen geen interviews mogen geven.

Tom zei op de start van de etappe 14 dat hij in orde was, maar 1 uurtje later op de vlakte moest hij afstappen. Hij zou op zijn minst kunnen proberen volgende dagen voor de ploeg te rijden. Hij verloor daardoor wel (de laatste?) sympathieën ook van de ploeggenoten.

Foss was van tevoren niet zeker voor de hooge bergen en volgens mij is hij niet hersteld. Hij heeft maar 27 cours dagen en niets verder op programma voor dit jaar. Afwachten?

kelderfan

Dat klinkt niet hoopgevend wat Foss betreft en ja met Tom Dumoulin gaat 't ook niet goed.
Ja @Horsm
Die Kooij mag 't weer laten zien.

I Langof

'@kelderfan
Volgens mij wonen Tao Geoghegan Hart en Gesink niet ver van elkaar in Andorra. Dus begrijpelijk :)
Is Annemiek ook daar naar toe verhuisd?

I Langof

'@kelderfan
Foss' interview voor de Giro was niet veelbelovend...

https://www.velonews.com/events/giro-ditalia/norwegian-ace-tobias-foss-winning-the-tour-de-france-is-what-i-am-working-on-every-day/

AWestie

Dat teleurstellende kopmannen wordt gevraagd geen interviews te geven (meestal gaat zoiets toch al via de woordvoerder van het team) is begrijpelijk en gebeurt in andere settings ook. Of het ook zo is, geen idee. Waar heb je dat van?

Dat Tom niet sympathiek ligt binnen de groep is vooral een gerucht, en wordt juist bijvoorbeeld door Bouwman tegengesproken.

Het is ook niet heel gek dat na een grote ronde programma's niet uitgekristalliseerd zijn, meestal sterk afhankelijk van hoe uitgeput iemand uit de koers komt.

kelderfan

'@I Langof
Nee dat heb ik niet gehoord of gelezen. Haar twee teammaten trainen daar regelmatig en zij is kennelijk meegegaan om te trainen en zo krijg je foto's van koffieshops onderweg.
Ja die Tao had ik vorig seizoen op mijn lijstje om te halen.

1 2 ... 209 ... 349 350

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.