Team Jumbo-Visma 2022

1 2 ... 211 ... 349 350
Michieltje

Kruijswijk reed top in Romandië. Die gaat heus wel mee

Murcia

Blijf erbij dat het vooral een rookgordijn is, kijk naar de opstelling van de Dauphine en je weet echt al voor 95% hoe de Tourploeg eruit gaat zien. Daar is de generale repetitie en kun je als ploeg al kijken hoe de wisselwerking is. Bovendien is er voor een renner als Kuss geen alternatief, wisselvallig ja maar wel als enige in staat om de kopman echt in de zwaarste bergritten het langst bij te staan. Kruijswijk reed in Romandië behoorlijk goed en de slottijdrit was zelfs uitstekend te noemen, die vorm is voldoende voor de rol in de komende Tour die hij moet vervullen.

kelderfan

'@Yeez
Bron PCS
ZLM Teunissen, Hessmann, Kooij, Van Dijke, M, Van Dijke, T, Van Emden en Van Hooydonck;
TdS Bouwman, Gesink, Harper, Kuss, Oomen, Roosen en Van Der Sande

AWestie

Maar of het echt verschil gaat maken voor het team betwijfel ik. Het zijn nog steeds de beste renners op de rol. Lijkt me heel gezond om dit gevoelige jaar met ziektes links en rechts nog iets meer rekening te houden met uitvallers of een vormval van je beste mannen.

kelderfan

'@Murcia
In de Dauphine staan de meeste deelnemers voor de TdF met uitzondering van Kuss, die de TdS op zijn programma heeft staan.
Ik denk dat Zeeman gewoon nog een keer wil worden bevestigd, dat de gekozen renners ok zijn en dan zijn de overige drie 1e. reserve.
.

AWestie

Je kan natuurlijk niet drie eerste reserves hebben ;) Er is een bergop reserve en een reserve voor het vlakke.

Als we de forum-leden hier kunnen geloven dit jaar kunnen we Team Jumbo-Visma beter Team Rookgordijn noemen haha

kelderfan

Ja daar kun je je inderdaad goed achter verbergen. Volgens mij is de correcte naam Jumbo-Visma en Visma staat voor rookgordijn. .

Poeksel

Morgen begint de vredeskoers. Drie renners van TJV op de startlijst als ik het goed zie: Van Belle, Geleijn en Hagenes. De laatste is (afgaande van zijn startnummer) kopman bij de Noren en kan hopelijk een goed klassement rijden.

Laatst gewijzigd
Yeez

Hagenes is nochtans geen klimmer

I Langof

@Cen

Als hij overstapt, welke ploeg past bij zijn tijdrit kwaliteiten?

Een ploeg met sponsor alleen voor de tijdrit kwaliteit van Tom wordt moeilijk.
 
Nieuwe ploeg - een nieuwe fiets! Cervelo van 2022 is better dan Giant tijdritfiets van Tom tijdens OS 2016, maar hij mag Cervelo P series niet meenemen.  

Een goede tijdritfiets kost 20.000, een top tijdrit equipment  tegen 100.000. Alleen stuur met individueel anatomisch steun kost 30.000. Er is een speciaal zadel, ein weggewerkte remmen. Snelpak (met ontwikkeling for ieder specifieke renner) kost 3.000. Jumbo-Visma deed windtunnel tests in Universiteit Eindhoven, maar commercieel full size windtunnel kost 6-12.000 per dag. Jumbo-Visma heeft bijna de helft van de top 15 tijdrijders ter wereld, bij een ander ploeg moet je veel meer simulaties doen. 

Materieel moet je met 2-3 ton in rekening houden om Tom "from the scratch" met een nieuwe tijdrit euipment in een nieuwe ploeg optimaal als tijdritkampioen voor te bereiden.

Van de tijdrit wedstrijden ga Tom in de ploegtrui alleen de NK (en CdN?) rijden. Hoe vaak hebben jullie op NOS reclame voor bijvoorbeeld Wanty of Jayco gezien? Tijdens OS, EK of WK is hij van start in oranje trui, dus zonder waarde voor een buitenlandse sponsor.

Dus: de vraag is welke andere rollen zal Tom Dumoulin in de ploeg hebben en welke wedstrijden gaat hij aantreden. 

Laatst gewijzigd
AWestie

Dat een transfer investering vraagt van een ploeg is logisch. Nieuw materiaal vraagt ook altijd tijd en afstelling. Wat is je punt daarin precies? Het is niet dat Tom niet kan tijdrijden op nieuw materiaal en als een team Tom wil willen ze ook in zijn kwaliteiten investeren, nietwaar?

Afhankelijk van je programma rijd een wielrenner per seizoen zo'n 3-12 tijdritten, gemiddeld stuk of 6? Op EK/WK/NK is er nog steeds sponsoring in beeld, alleen kleiner. Er is minder team in beeld, dat wel. Jammer dat de WK ploegentijdrit verdwenen is, anders had TJV die ondertussen wel een keer gepakt.

En dat je bij de NOS geen reclame ziet is logisch, het hoort bij het publieke bestel. Bij Eurosport heeft het meer zin om reclame-tijd in te kopen en tijdens de Tour hoor je bijvoorbeeld op de radio nog best veel fietsploeg gerelateerde content.

Cen Morawec

Bedankt
@I Langof, @AWestie

..welke wedstrijden gaat hij aantreden
..

Volgens mij was Tom nooit een klaasiekersrijder. Dus ik zie hem behalve tijdritten in rondes.

Ons held, Tom Dumoulin, zei altijd, dat hij zijn laatste tour nog niet gereden heeft. Dus, hij gaat voor de Tour. Hij zei ook, dat de periode dat hij 70-80 koersdagen reed, ligt al langer achter hem (bron: Wielerrevue). Hij vertelde tegen Thijs Zonneveld, dat hij met 45-55 koersdagen rekent. Dus een grote ronde, met name de Tour), 2 kleine rondjes, stuk of 4 eendaagse en natuurlijk alle kampioenschappen en olympische spelen.

Ik denk ook, dat een investering is helemaal logisch. Misschien moet hij tijdelijk 15-20% van zijn salaris (nu tussen 1.8 en 2.5 miljoen) inleveren vanwege zoveel pech en tegenvallers, maar een investering van 2-3 ton is heel klein in vergelijking met wat een klassement-kopman en grote ronde winnaar mag eisen.

@Awestie, warom zie ik geen sponsoring op de mooiste foto van de OS? https://www.wielerflits.nl/wp-content/uploads/2021/07/CORVOS_00033350-032-e1627462309723-728x350.jpg

AWestie

Omdat dat de Olympische Spelen zijn @morawec. Ik heb die expres weggelaten in mijn reactie, omdat voor OS andere sponsorregels gelden.

Beer

Cen; ik ben wat ze hier noemen een 'van Aert-fanboy'. Maar ik probeer het als supporter toch nog allemaal realistisch te bekijken. Ik krijg het idee dat je Dumoulin nog te groot ziet. Een grote ronde, 2 kleintjes en wat eendagskoersen; met geen enkele garantie op succes gezien het gebrek aan prestaties de afgelopen seizoenen; welk team gaat daar 1,5 miljoen per jaar voor neerleggen? Verder dan Israel kom ik niet, maar daar wil je toch ook niet meteen heen als je echte ambities hebt en het 'goed voelen in een team' belangrijk is.

Cen Morawec

Sorry @Beer
Ik ben fan van Tom Dumoulin sinds wij hem een jaar of 5 geleden na de Giro en na kampioenschap in Bergen in Maastricht feestelijk opvangen mochten. HIj heeft veel pech, maar voor mij tellen zijn tegenvallers tijdens de afgelopen seizoenen niets tegen zijn palmares en ik respecteer niet alleen de groote wielrenner, maar Tom - de mens met zijn twijfels.

Misschien zie ik Tom echt nog te groot, maar ik vergelijk hem met bijvoorbeeld Kwiatkowski - ik was echt trots als hij onlangs Amstel won, maar hij was ook niet top sinds een jaar of 5.

Wat denken jullie is een fair en niet vernederend salaris voor iemand met zijn palmares en zijn kwaliteiten?

Dave87

Gewoon voor een miljoen bijtekenen.

Beste materieel, goede omkadering en Tom is commercieel aantrekkelijk genoeg om een salaris van een miljoen te rechtvaardigen.

veld

1 miljoen is m.i veel te veel.Dd afgelopen 3 jaar heeft hij , met aftrek van 4 maandsalarissen, naar verluidt zo,n 5 miljoen opgesteken en voor max 1 miljoen geleverd. Bijtekenen m.i. alleen voor 0,2 per jaar en genoeggen nemen met knechtenrol.

veld

nog eveneen aanvulling; JV zou heel veel, zoniet alles, moeten doen om Arensman binnen te halen.Met het vrijvallen van de Dumoulin kosten zou dat moeten kunnen, althans financieel.

Yeez

Die gaat naar ineos. Dat is al rond

AWestie

TJV heeft Arensman zelfs nog een tweede bieding gedaan naar verluid, dus je verzoek is jammer genoeg wat aan de late kant @veld

Primoz Zomirp

Afgelopen Giro hebben twee renners van BEX de tijdritten gewonnen, met nog ander volk van het team dichtbij? Ze hebben misschien niet de wereldtoppers, maar deze Giro lieten ze toch wel zien te investeren in tijdritten met Pinotti.

@Awestie

Sorry, wie is Pinotti?

Ik was ook aangenaam verrast door Sobrero en met name door Simon Yates.
Maar, er waren afgelopen Giro geen Ganna, Roglic, Dennis, Pogacar, Küng, Bisseger, Evenepoel, van Aert....

Nog tijdens de Tireno Adriatico of Romandie waren BEX rijders niet vergelijkbar met toppers.

Yeez

'@awestie waar staat dat ze een 2e aanbieding hebben gedaan?

kelderfan

Heistse Pijl volgens bron PCS met Jesse Kramer en Kooij kan zijn lol op met een aantal topsprinters als tegenstrevers.

AWestie

Ik kan het zo snel even niet terug vinden, maar ik geloof dat het team niet direct had opgegeven na de eerste 'Njet'.

Marco Pinotti is oud-prof, bijgenaamd 'De Professor' en de Mathieu Heijboer van BikeExchange. Lees hier bijvoorbeeld meer over hem terug: https://www.rouleur.cc/blogs/the-rouleur-journal/marco-pinotti. En je noemt net niet Parijs-Nice, waar Yates al een mooi stukje fietste. Geen idee waarom het in de Giro pas tot hard resultaat leidt bij BEX.

kelderfan

De Baloise Belgium Tour 15-19 juni a.s. staat nog steeds gemeld bij JV-site, maar bij PCS staat die race er niet meer bij.
Hoe zit dat.

1 2 ... 211 ... 349 350

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.