Team Jumbo-Visma 2022

1 2 ... 219 ... 349 350
AWestie

Zijn sprints van de afgelopen dagen waren op een redelijke fietslengte, dus het kan best. Deze sprint was na een klim op de limiet én omhoog, dus ook niet gek dat er weinig op zat. Was alleen écht losgefietst van de rest als Jonas hem verder had meegebracht tot de finish denk ik. In de scene die we nu hadden gezien was het met een jump nog spannend geweest tussen Wout en David.

Yeez

Zijn sprints zijn juist indrukwekkend de laatste dagen. Dit was na een bergop finish en dan is hij gewoon dieper gegaan tov explosieve klimmers.

Wout is in iedergeval redelijk hard voor zichzelf na wat hij een rookie mistake noemt

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@Murcia
Je hebt 't bijna helemaal goed verwoord. Alleen Wout is altijd correct en zegt ook, dat 't een beginnersfout is.
Te vroeg juichen. Maar na twee minnetjes mag hij 't morgen laten zien in de tijdrit. Dat wordt misschien wel heel leuk morgen met als kanshebbers Vingegaard, Roglic en Van Aert.

goldone123

Vingegaard gwn goed, ze Doen het zelfde als een jaar geleden.

Laatst gewijzigd
Glorious

Jammer, komt aan op kleine details. Groen is wel binnen nu en geel is weer terug voor denk wel 3 dagen. Daarna moet Roglic het doen. Morgen Ganna verslaan wordt lastig maar van Aert kan dat!

En ik zou Kruiswijk niet meenemen hoe vervelend dat ook is. Een echt topknecht erbij zoals Gesink of van Hooijdonk lijkt me beter. En Kuss moet vorm tonen.

Laatst gewijzigd
Yeez

Morgen maar weer voor plek 2 en 3 gaan achter Ganna ;) toch jammer 2 gemiste zeges… al zegt die zegeranking mij weinig met alle .1 overwinningen van lotto

Murcia

De ironie is dat door deze etappe alles op Wout te zetten men eigenlijk Roglic van een kans beroofde, die leek mij in heel goede doen en was de eerste om Gaudu te counteren toen Wout loste om daarna heel bewust in te houden voor het tandem Jonas en Wout. Dit soort sprints wint hij als hij mag altijd van Gaudu. Over Steven kun je niets anders dan concluderen dat het hier weer tegenvalt, het is niet zijn gebrek aan explosiviteit maar juist het niet strak tempo kunnen rijden zoals een Jonas wat weer opvalt.

Yeez

Ik snap best dat ze voor wout gaan hoor, maar inderdaad kun je achteraf stellen dat roglic de betere optie was geweest.

Vingegaard is natuurlijk wel van een ander niveau…. Zou steven echt op zijn slotweekend beoordelen in het hooggebergte. In romandie was dat nochtans zeer goed en bovendien is steven niet meer de steven van 2019 en eerder

Laatst gewijzigd
Glorious

Inderdaad, in Romandië paar jaar terug versloeg Roglic o.a. Gaudu.

kelderfan

Doordat Kruijswijk het niet laat zien en ook Mike Teunissen zijn valpartij nog niet te boven is gekomen, wordt 't wat Nederlandse inbreng voor de TdF betreft wel erg mager. Ik ben bang dat 't Roglic met Van Aert, Benoot, Dennis, Kuss, Laporte, Vingegaard en Van Hooydonck gaat worden. Want hebt voor de trein bergop-knechten genoeg met Bennoot, Dennis en Kuss. Alleen voor 't vlakke tussenstuk heb je met Van Hooydonck een goede keuze. Want alternatief Gesink is 1e. reserve bergop.

Daniel17

Kruijswijk is zelfs als hij goed is maar een matige helper, en ik betwijfel of hij wel goed is. Vandaag ook maar een mager kopbeurtje.

Ik zie liever Gesink (of Van Hooydonck), want Dennis alles alleen laten controleren is ook gewoon geen optie.

T80JZ

Eens met Yeez om tot het slotweekend te wachten met onze beslissing of Kruijswijk wel of niet mee mag naar de Tour.

TJV wil met Roglic en Vingegaard kunnen strijden om het geel, dus die moeten zoveel mogelijk vrijgesteld worden. Kuss rijdt wisselvallig, dus er zullen dagen zijn dat de ploeg weinig tot niets aan hem heeft. Dan blijven Dennis en Bennoot over. Maar het is de Tour. Hectischer dan enige andere koers met meer valpartijen, geblesseerden en uitvallers. Vorig jaar viel Roglic uit, wat als het dit jaar Bennoot of Dennis is. (Ik hoop niet dat dit de goden verzoeken is). Dan blijft of de slechte dag(en) van Kuss maar een renner over. Kruijswijk reed vorig jaar de Vuelta in dienst van de ploeg en was daarbij nuttig. Niet spectaculair, maar nuttig. Kan hij dit jaar weer dat niveau halen in de Tour, dan zal de ploeg hem nodig hebben. Maar dan moet hij het in dit slotweekend wel laten zien.

Van Aert is goed in de sprint in de Dauphiné maar is het goed genoeg? In de Tour zal hij met sterkere tegenstand te maken krijgen. Met name met Van der Poel zal het een episch gevecht om het groen kunnen gaan worden.

Vingegaard lijkt mooi op tijd in vorm te komen.

Laatst gewijzigd
goldone123

'@t80jz helemaal met je eens dit deden ze ook een jaar geleden met vingegaard, en dat was heel goed, ik ben benieuwd wat roglic en vingegaard morgen kunnen.

Glorious

van der Poel zit in een team waar groen niet kan. Tevens Giro al gereden.

Hoop op eindwinst Dauphiné, dat zal lekker zijn zo voor de Tour en buiten dat is de Dauphiné 1 van de grootste etappekoersen na de grote rondes.

Zal ook prettig zijn op een succesvolle ZLM Tour en NK. Om dat te hopen op mooie resultaten in Zwitserland.

Laatst gewijzigd
T80JZ

Van der Poel zal meer aan zijn ploeg hebben in de strijd om het groen dan Van Aert. Bovendien, als Van Aert het zonder ploeg kan dan kan Van der Poel het ook.
Van der Poel heeft de Giro niet in dienst van het algemeen klassement gereden. Hij heeft zijn rustdagen genomen. Dat is een groot verschil.

Daniel17

Van der Poel gaat zich niet mengen in massa sprints, dan wordt groen al bijna onmogelijk voor hem.

T80JZ

Als Van der Poel zich inderdaad niet gaan mengen in de massasprints dan is groen uitgesloten.

xistnc

Moet Van Aert zich serieus ook in massasprints gaan mengen? Pogacar lacht zich nu alvast een deuk.

Laat Wout zich lekker beperken tot de sprintkansen zoals die zich de afgelopen jaren hebben voorgedaan. Lijkt me ruimschoots voldoende. En als dat niet genoeg is voor groen, jammer dan.

Beer

Ja, dat moet.

Yeez

Wout gaat zich uiteraard in massasprints melden. Dat deed hij vorig jaar al en zal hij nu dus elke keer doen met zijn groene droom in het achterhoofd.

Murcia

Als je voor groen gaat moet je alle mogelijkheden om punten te pakken aangrijpen, van de pure massaspurts tot de tussensprints. Welk effect dat heeft op je fysiek en of je dus winst in etappes mis kan lopen door dat je al krachten hebt verspeeld in de race om groen blijft afwachten. Maar ga je voor de groene trui dan moet je ook aan alle sprints meedoen. De compensatie zou dan moeten zijn dat hij in de pure bergetappes mag 'sparen'.

I Langof

Met handen hoog en rechtop romp bij tegenwind was Wout fors aan het remmen en alleen daardoor verminderde zijn snelheid elke seconde met minst 1 km/u. 1 seconde juichen = 30 cm = 1/2 wiel.

ti-raleigh

Sparen in bergetappes kan niet. Daar zijn bij tussensprints veel punten te verdienen. Vraag maar aan Sagan.

kelderfan

Wout is naast een grote meneer in 't wielrennen, maar hij is ook taalkunstenaar.
Gaudu na zege; "'Mais wout the fuck." en de reactie van kanjer Van Aert; "Gaudu-verdomme'. Gaud.. ehh Goud, Wout!"
Go Wout

SprintMaster

In alle zware bergetappes ligt de tussensprint voor de eerste grote berg. Daar gaan alle pure sprinters meedoen die het groen willen. In etappes 10, 13, 14 en 15 ligt de tussensprint na een aantal klimmen. Als de pure sprinters de etappewinsten (max 50 punten en dan 30?) wat verdelen verhoogt dat de kansen voor Van Aert.

Zie https://twitter.com/ammattipyoraily/status/1533019770672631808

Laatst gewijzigd
1 2 ... 219 ... 349 350

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.