Team Jumbo-Visma 2022

1 2 ... 218 ... 349 350
SprintMaster

Dank voor het citaat. Ben benieuwd hoe het gaat uitpakken in de Tour. Wat denk ik mee gaat spelen is dat JV al twee keer tweede is geweest en alleen een eindoverwinning dan een beter resultaat zou zijn. Weeg je weer een tweede plek af tegen een eventueel groen voor van Aert, dan zou die laatste wel eens zwaarder kunnen gaan wegen omdat ze dan iig een prijs halen. Gevoelsmatig denk ik dat ze bij JV niet zo goed zijn in het durven kiezen als het er op aan komt. Zie de waaieretappe in 2020 waar ze Pogacar hadden kunnen kapotrijden maar ervoor kiezen om van Aert te sparen en zo hem een tweede etappe zege te laten behalen. Bij een ploeg als Ineos zou zoiets niet gebeurd zijn.

jvh93

Wakkert allemaal wel weer e nodige disucsie aan m.b.t de selectie voor de Tour.
Ik heb meerdere onzekerheden.

- is Kruijswijk meenemen slim? (hij rijd over het algemeen nooit echt als knecht en zie hem ook geen kilometers op kop snoeren)
- Wie gaat er op kop rijden als dit van je gevraagd wordt? (stel dat Roglic geel heeft en het is een sprintetappe waar van Aert wil winnen voor de puntentrui).

Mijn ideale selectie o.b.v. bovenstaand is:

- Roglic & Vingegaard (kopmannen)
- van Aert & Laporte (groen)
- Kuss, Dennis, Benoot, Gesink (waarbij Gesink niet te beroerd is om zowel op het vlakke als in het begin van de klim op kop te rijden en eventueel hard door te trekken)

Helaas vallen dan Kruijswijk, Teunissen en Van Hooydonck af, waarbij de laatste eventueel het plekje van Gesink nog over zou kunnen nemen. Kruijswijk zal dan naar de Vuelta gaan als (mede) kopman, maar zal het uiteraard niet leuk vinden als hij de tour niet rijd. Dan had hij wellicht beter in de Giro kunnen rijden voor een klassement (wat ik overigens toch liever had gezien)

Yeez

Benoot is ook vandaag weer bewakertje van Roglic aan het spelen. Kan mij niet voorstellen dat ze die thuislaten en datzelfde geldt voor laporte, kuss en dennis als ze op niveau zijn. Kruijswijk is denk ik als support voor de bergen ook gewoon nodig. Die gaat in week 3 echt wel belangrijk zijn

Michieltje

Laporte rijdt nu al mee. Hebben ze toch geleerd van gisteren lijkt het toen ze te laat echt in gang schoten

ChefSpijker

Laporte heeft vandaag toch gewoon de rol van Harper? Harper gaan ze nu pas inzetten vanaf voet klim. Dus ze zetten net zoveel man in als gister op dit moment. Maar deze groep is ook veel makkelijker te controleren en verliest in de finale ook veel meer.

Michieltje

Geen idee. Gister heeft Laporte nauwelijks op kop gereden. Vandaag wellicht beide meer

Yeez

Ze komen voor als nog niet dichter. Een ezel stoot zich toch niet 2 keer? Vooraan rijden ze al vol. Achteraan niet

AWestie

Je gaat bijna denken dat het team serieus werk maakt van niet tot het gaatje gaan deze ronde. Lijkt me wel frustrerend.

Yeez

Laporte ook maar een mager beurtje tov wat we hem in bijvoorbeeld parijs-nice zagen doen. Lijkt sowieso minder deze dauphine tot nu toe. Ben benieuwd

Michieltje

Daar istie weer

Daniel17

Ik vind Harper wel echt een sterke indruk maken de afgelopen dagen, hij is niet kapot te krijgen

AWestie

Tot 10 km voor het eind vol de controle voeren is niet niks.

Yeez

Vingegaard is zeer indrukwekkend. Kan nog praten. Wout heeft het zwaar

Laatst gewijzigd
Michieltje

Nou nou, nou. Zit ik daarvoor op puntje van mn stoel.

Yeez

Roglic had hier altijd moeten sprinten wout had op zijn minst moeten jumpen.

AWestie

Vingegaard zette Van Aert net te vroeg op kop en Wout had toch wel moeten jumpen. Heeeeeel zuur.

AWestie

In mijn hoofd denk ik telkens maar: als je hier blundert doe je het in de Tour niet meer ;)

Yeez

Als je die sprint ziet idd onbegrijpelijk dat die niet jumpt en eigenlijk had roglic hier gewoon moeten sprinten

Chris1995tjv

het is nu wel duidelijk dat kruijswijk niet naar de tour gaat toch? Heeft het minst op kop gereden van de knechten..
En lost vrijwel direct.

Michieltje

Ze zijn lekker bezig de laatste dagen. Laat ik me dan maar bij Awestie aansluiten

kelderfan

Jammer dat Wout zich nog liet verrassen, maar hij heeft 't geel weer terug.
Ja, die Jonas Vingegaard is echt goed. Hij heeft de laatste km's de kar getrokken en dan nog even de sprinter van dienst weer in positie te brengen. Bravo. Roglic ook dik in orde, maar Kruijswijk op zijn verjaardag niet in de goede vorm.

Laatst gewijzigd
AWestie

Toen Stevie op kop reed begonnen de aanvallen ook net, dan heb je aan hem ook een kwaaie. Communicatie in de finale was wel goed, met Primoz die zich handig op kop zette terwijl Jonas nog een pijltje schoot voor Wout.

Murcia

Gewoon een fout van Wout die bovendien hier op zijn grenzen botste, Roglic heel makkelijk en als een ware patron hield hij in waardoor Wout nog kon terugkeren via Jonas die ook super bezig was. De vlaamse commentatoren hebben altijd moeite om als een renner uit eigen land een fout maakt dit te benoemen. Zat al te wachten op José die weer met een verwijt jegens de ploeg zou komen. Goed werk van Harper, Laporte en ook Benoot maar Steven viel weer ouderwets tegen.

Michieltje

Zn sprints zijn niet meer oppermachtig. Groene trui zal niet gemakkelijk gaan, beter alle ballen op geel

Rawolf

Wout is nog steeds ijzersterk maar z'n explosiviteit wel wat kwijt ja. Ook in de vlakkere sprints al goed te zien

1 2 ... 218 ... 349 350

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.