Team Jumbo-Visma 2022

1 2 ... 227 ... 349 350
kelderfan

'@Yeez
Omdat Roglic nog niet topfit of 100% is, zoals hijzelf zegt. Jonas is op dit moment ok en klaar voor de TdF.
En vorig jaar moest Jonas ook eerst knechten en verloor daardoor kostbare tijd op Pogacar.

AWestie

Het zal inderdaad waarschijnlijk niet zo snel aan de verhoudingen liggen. Feit is wel dat we hier te maken hebben met de grootste en meest stressvolle wedstrijd van het jaar. Dan kan een communicatiefout of een verkeerde inschatting zo op de loer liggen, zeker als je team meerdere belangen heeft. Maar ja, met dergelijke doelen op pad gaan is niet echt vooraf te oefenen ofzo.

Jopie

Ik doel ook niet zo zeer op de onderlinge persoonlijke verhoudingen tussen de renners. Ik geloof ook wel dat die goed zijn. Het gaat me om de “zakelijke” onderlinge belangen/verhoudingen. Overigens kunnen goede onderlinge relaties ook een risico zijn. Vingegaard lijkt me een bescheiden, dienstbare jongen die zich misschien niet snel voor Roglic zal plaatsen in de pikorde, terwijl dat wellicht op een moment wel zal moeten in de Tour mocht hij beter blijken dan Roglic. Maar zo zijn er natuurlijk 1001 scenario’s mogelijk, die gemanaged zullen moeten worden.

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@jopie
Quote; IDL; Haig: "Roglic nu favoriet voor de Tour."
En Jonas Vingegaard schaart zich onder de kanshebbers voor de eindzege en zeker na die rit, waarin Wout met de zege ervan doorging.
Pogacar mag nu in de Tour of Slovenie laten zien, hoe hij ervoor staat.
Het JV duo gaat net als vorig jaar gezamenlijk voor de zege en dan moet kwartje goed vallen toch.
Die jongens moeten vrij blijven van blessures en het door de ploeg aangegeven item Corona.

AWestie

Ik vond Jonas naast gister juist indrukwekkend in de etappe waar Wout nét niet won. In de etappes waar Wout won deed hij gewoon goed mee, geloof ik? Niet per se indrukwekkend.

Yeez

'@awestie ook niet parcoursen waar Jonas zich kon onderscheiden.

Verschil tussen een wiggins en froome was alleen dat ze elkaars grootste concurrent waren en verder geen tegenstand hadden. Dat maakte het voor Froome ook zo frustrerend. Feit blijft dat ene Pogacar nog altijd meedoet en ze beiden met elkaar tegen hem zullen rijden. Niet dat Vingegaard voor Roglic moet rijden of andersom

AWestie

Dat ook inderdaad, @yeez. Blijkbaar toch wel voor @kelderfan.

horsm

Jonas gaat hem pakken voor JV, dit jaar. Hij leek me niet slechter dan Primoz de afgelopen week en kan nog (een heel klein beetje) gebruik van de verrassing maken: een keer wegrijden als het eigenlijk te vroeg is, en Pogacar nog banger is voor Roglic dan voor hem. Daarna geel verdedigen met een Van Aer-Gesink-Dennis-Kuss trein…

Turtlehead

'@horsm: ik zie eerder een scenario voor me waarin Pogacar aanvalt en Vingegaard als enige kan volgen, waardoor hij inderdaad Roglic passeert, maar dan wel achter Pogacar.
Maar we zullen het zien en dromen mag!

goldone123

Hoeveel verliest vingegaard in de tt in 🇩🇰 10 a 20 seconden, of minder wat denken jullie?

Rawolf

tov wie?

zou me niks verbazen als Vingegaard zelfs tijd kan pakken op Pogacar in de TT. Roglic normaliter de beste tijdrijder vd 3.

wel onder de indruk dat WvA en Roglic beide nog niet op topvorm zitten. Mogelijk andere voorbereiding? Vingegaard en Kruijswijk wel heel sterk gister

goldone123

Ja op pog bedoelde ik.

Yeez

'@rawolf v aert gaf aan na luik praktisch niet echt getraind te hebben tot aan de hoogtestage. Rust nemen was toen belangrijker. Roglic komt natuurlijk terug van een knieblessure.

kelderfan

'@AWestie
Blijkbaar wel. Waar zeg ik, dat zij tegen elkaar moeten rijden. Het zijn goede vrienden geworden bij dit team.
M.a.w. Jonas en Primoz rijden gezamenlijk voor de winst. En dat zit erin met de steun van Kruijswijk en Kuss.

Michieltje

Een terechte opmerking gisteren van sommigen nav het binnenkomen van Dennis ik etappe 1. Hij is ziek geweest

kelderfan

Ja, dan wordt de kans groot dat Robert Gesink zijn vakantie moet afblazen om zijn opwachting in de TdF-ploeg te maken.

Michieltje

Dan was dat zeker de reden van zeeman om te roepen dsg er maar 3 zeker zijn van TDF deelname, om een week later toch maar te benoemen dat Dennis ziek is. Erg volwassen en professioneel zeg p

kelderfan

Die arme Zeeman heeft wat uit te leggen, maar met het toevoegen van Gesink is 't toch opgelost.
=
Gezien alle geruchten Kelderman naar Quick-Step en Teuns met meerdere opties, hoop ik toch, dat er vervanging moet komen voor Dumoulin en dan zou Teuns e/o Kelderman toch een goed alternatief zijn.
Tevens denk ik, dat met de "komst" van Dylan van Baarle de Vlaamse kern goed is bedeeld en dat Jan Tratnik niet gaat komen. Dan blijft er ruimte voor een extra klimmer.

YogiBear

'@kelderfan Ga het weer eens proberen. Op basis waarvan denk jij dat Tratnik niet komt? Is dit puur een gevoel of heb je een bron? En waar komt dat gevoel op dit moment vandaan?

goldone123

Waar komt het vandaan dat kelderman naar quickstep gaat?

Murcia

Het is meer dan een gevoel bij kelderfan, hij denkt te weten dat Tratnik niet komt om zodoende ruimte te maken voor Teuns en Kelderman. Daar kunnen wij verder niks mee, het is een beetje alsof ik zou zeggen dat ik denk dat Mevrouw Murcia mij gaat verlaten en Doutzen Kroes nu mijn nieuwe vriendin wordt. Wensdenken is leuk, maar als diverse bronnen waaronder Zonneveld redelijk stellig waren over zowel Dylan als Tratnik moeten we daar wat eerder op vertrouwen. Pas na 1 augustus krijgen we duidelijkheid.

AWestie

Ik zeg nergens dat ze tegen elkaar moeten rijden, @kelderfan. Wat trek je er weer allemaal bij...

Wat betreft Kelderman en Teuns ben ik wel benieuwd wat ze gaan doen. Ik geloof nog niet echt dat ze bij tjv tekenen, maar het zijn toch wel twee van de grootste namen die einde contract zijn.

Michieltje

Dat houd je vast niet lang vol met Doutzen, Murcia. Ze is een wappie

Chris1995tjv

in de baby giro staat ook een nieuwe klimmer op leo hyter als ik jumbo visma was zou ik toeslaan

Murcia

'@Michiel
Voor haar andere (toegegeven oppervlakkige) kwaliteiten zou ik dat nog wel een tijdje door de vingers kunnen zien LOL Maar goed, ik dwaal hier weer af naar aanleiding van kelderfan zijn post. Terug naar de realiteit nu.

1 2 ... 227 ... 349 350

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.