Team Jumbo-Visma 2022

1 2 ... 226 ... 349 350
xistnc

Ik was benieuwd of Rohan Dennis nog iets a la Romandië in gedachten had vandaag. Maar hij komt als voorlaatste binnen. Met het oog op een ontsnapping? Nu al sparen voor de tijdrit op de slotdag? Of zou hij al gehoord hebben dat hij de pineut is qua Tour?

tdola

4 overwinningen knap vandaag, en dan ook.nog alle klassementen winnen in zlm, en groen en ploegenklassement in dauphine.

Niks gezien in Zwitserland, maar daar rijdt Dennis niet waar hij zou kunnen rijden!? Hard gewerkt of bewust laten lopen, of niet goed?

Eenkhoorn niet onverdienstelijk trouwens qua resultaat.

Laatst gewijzigd
AWestie

Ik heb de koers gevolgd ja @kelderfan. Pogacar reed niet mee, dus mijn punt staat nog gewoon. Of wil je wat anders melden?

Yeez

Dennis moet beoordeeld worden op het werk wat hij moet doen, niet op hoeveel minuten hij binnenkomt. Hetzelfde bij Kruijswijk, die de meesten ook al hadden afgeschoten voor zijn terrein dit weekend kwam

kelderfan

'@AWestie
Pogacar lacht in zijn vuistje; dan heb jij een rittenkoers gemist, waarbij Roglic en Vingegaard de goedlachse Pogacar naar huis hebben gereden. Dat Pogacar twee jaar geleden de TdF kon winnen had met meerdere factoren te maken.
Bij de tijdrit ging er van alles mis met als klap op de vuurpijl de helm. Vorig jaar is Roglic eruit gegooid toch en kun je dan oordelen dat JV het op een andere boeg moet gooien.
Zij hebben met Vingegaard en Roglic twee paarden, waarop zij kunnen wedden. Daar gaat Pogacar een grote kluif aan hebben. Jonas Vingegaard is gegroeid en een stuk sterker geworden, want die Ben O'Connor is geen watje.
Ook Roglic doet 't na knieproblemen weer een stuk beter en ja er moeten nog wat procentjes bij.
Dan heb je vandaag kunnen zien, dat een goeie ondersteuning bergop een hele boel uitmaakt, want zonder die trein Van Aert, Benoot en Kruijswijk komt 't duo niet aan de verdeling van de koek.

AWestie

Ik geef het op, je snapt m'n punt echt niet.

Sjonge Jonge

Nog lang volgehouden AWestie

Murcia

'@AWestie
Ik vermoed dat kelderfan je punt heus wel snapt maar hij fietst er omheen. Daar moeten we allemaal mee dealen, gaat het bv in de Tour niet goed met het treintje dan is de eerdere verdediging van die strategie plotseling niets meer dan een vage herinnering en krijg jij misschien het verwijt dat je niet naar hem geluisterd hebt.

goldone123

Natuurlijk zegt dit niks over de tour, maar wat kruijswijk en roglic en vingegaard lieten zien is goed, kan je mee door hopelijk nog wat beter in tdf

Cycling

Ook voor de Uci -en pcs ranking zijn dit mooie resultaten. Ik kan me nog goed de kritieken herinneren dat JV er niets van bakte. Ze staan helemaal onderaan. De paniekzaaiers hebben weer eens ongelijk gekregen.

Murcia

Dat was inderdaad hilarisch die paniek vanuit Numansdorp toen. Het hele management + ploegleiding moest ook al een keer of drie vertrekken dit seizoen en natuurlijk is de opleiding waardeloos. Als je serieus wilt worden genomen met kritiek zijn dat niet bepaald opvattingen die je gezag versterken. 23 zeges naast alle podium en Top 10 plekken is uitstekend en wat opvalt tot nu toe is dat ze de meeste zeges op WT level hebben van alle ploegen en dat al zeven verschillende renners voor die overwinningen zorg droegen. Waarom zou dan alles op zijn kop moeten qua organisatie?

Michieltje

En Staune Mittet laat zn klimkwaliteiten in Oostenrijk weer es zien. Archie Ryan helaas matig

Poeksel

Vermoedelijk was de uitslag om 17:47 nog niet compleet, want Dennis was zeker niet voorlaatste: 112 van de 152. Geen rare uitslag.

xistnc

Ah, er zit nog een heel pak achter inderdaad, dank.

Michieltje

Denk dat Dennis heeft laten lopen vandaag toch? Later Kuss wat ondersteunen en knallen in de tijdrit.

Cycling

'@Michiel Voor Dennis geldt net als voor Kruijswijk dat hij beoordeeld dient te worden op zijn rol als knecht. Niet op basis van een uitslag in een etappe. Gelukkig heeft de ploegleiding daar meestal goed het oog in.

Michieltje

HarryJohan. Jazeker, en dan natuurlijk in het achterhoofd houdende welke opdracht ze meegekregen hebben. Kruijswijk heeft dat uitstekend ingevuld. Zou wat zijn om Stevie over een paar weken te zien buffelen met nog 9 renners in zn wiel. Mbt Dennis was de vraag stellen em eigenlijk ook beantwoorden idd.

Trouwens, die bromance tussen Primoz en Jonas vind ik echt cute.

Laatst gewijzigd
Chris1995tjv

Ik moet het nog maar zien deze tour pogacar die de meeste tijd wint in een regen rit vorige jaar na etappe 8 was het verschil al 5minuten en vingegaard loste pogi natuurlijk niet voor niets op de mont ventoux

Landeirovic

"Vingegaard loste pogi op de mont ventoux" Vingegaard had een gat. Pogacar was aan het kraken maar ik heb Pogacar echt niet volledig zien plooien of erdoor zakken... ze kwamen samen toe aan de finish. Het is nu niet dat hij Pogacar op een halve minuut reed ofs.

xistnc

Pogacar zat op de top van de Ventoux wel degelijk op 30+ seconden van Vingegaard. Pogacar werd achterhaald door Carapaz en Uran en met z'n drieën reden ze in de lange afdaling het gat op Vingegaard dicht.

tdola

Pogacar is gewoon topfavoriet op basis van afgelopen 2 edities.
Daarachter roglic en vingegaard als wellicht 1e/beste concurrentie.
Hopelijk pakt de topfavoriet de tour niet......

goldone123

Idd toch ia het lossen wat pogi doen deed, en ik vind dat vingegaard beter rijd dan volgend jaar, niet alleen in de tdf

Yeez

Hij had 40 seconden op de top van de mont ventoux. Dat is best veel. Ik denk dat vingegaard in het hooggebergte de enige is die pogacar pijn kan doen. Dat was gisteren ook eens te meer duidelijk toen hij enigzins met de handrem moest rijden om roglic niet te doen kraken. Die leek net als in Parijs-Nice compleet kapot toen Vingegaard hem over de meet een schouderklopje gaf

Jopie

Gaat toch wel een heel interessante Tour worden m.b.t. de onderlinge verhoudingen binnen de ploeg. Zoals hierboven terecht wordt geconstateerd lijkt Vingegaard bergop op zijn minst gelijkwaardig aan Roglic te zijn. Bovendien is in het verleden gebleken dat Roglic niet per se op zijn best is in een tijdrit in het laatste weekend van de Tour. Daarnaast de verhouding tussen het groene doel van Van Aert en de gele droom van de rest. Met name m.b.t. deze laatste twee (enigszins strijdige) doelstellingen heb ik zo mijn twijfels. Laten we het erop houden dat het ook voor de ploegleiders waarschijnlijk een zeer uitdagende Tour zal worden (mocht Pogacar niet heel veel beter zijn dan de rest).

Laatst gewijzigd
Murcia

Ik denk dat de onderlinge verhoudingen juist erg goed zijn binnen de ploeg wat die Hinault/Lemond of Wiggins/Froome vergelijkingen bij Sporza ook zo hilarisch maakte. Jonas, Primoz en Wout zijn mensen die elkaar waarderen en bij de eerste twee zie je zelfs een vriendschap. Als de kopmannen overeenkomen gaat de rest mee.

1 2 ... 226 ... 349 350

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.