Team Jumbo-Visma 2022

1 2 ... 229 ... 349 350
wieler4live

Ik denk dat het er ook aan ligt hoever van Hooydock is terug geslagen door zijn corona besmetting

kelderfan

Precies @Michiel
De naam van Dunbar is ook al eens gedropt. Maar die Lucas Hamilton zie ik ook wel groeien richting Ben O'Connor.
Dus die Lucky Lucas is een goeie optie.

kelderfan

Volgens UCI rittenkoersen ontlopen Pogacar en Roglic elkaar niet veel. bron: IDL; UCI World Ranking.
quote: 1.Tadej Pogacar - 3138 punten; 2. Primoz Roglic - 3112; 3. Richard Carapaz - 2545; 4. Jonas Vingegaard - 2035.
Ook Jonas komt er met rasse schreden aan.

kelderfan

Quote: cyclinguptodate; TEAM STRENGTH "WILL BE KEY IN THE TOURTHIS YEAR" WOUT VAN AERT ASSURES.
Ik ben 't helemaal eens met de zienswijze van kanjer Wout Van Aert. De sterkte van 't team is bepalend voor de uitslag van o.a. de TdF.

Yeez

Dan moeten ze niet zoals in 2020 blind op kop gaan rijden. Dat is natuurlijk heel verleidelijk met zo’n sterk team, om het gewicht vd koers te dragen, maar pogacar naar de meet brengen is ook niet de manier hebben we al gezien

deharderpeter

Andreas Kron is toch ook einde contract ? die lijkt mij nou prima bij Jumbo te passen.

Idem voor Polanc en of Tratnik + bijkomend voordeel dat je daarmee wat landgenoten van Roglic haalt, die hem ook nog eens prima van dienst kunnen zijn.

kelderfan

'@Yeez
Als Roglic zoals gewoonlijk sterk begint en de gele trui mag dragen, dan kom je er niet onderuit om op kop te rijden.
En ja blind op kop rijden is 't niet, want Tom heeft zijn vinger opgestoken. En vele volgers zien die vinger als 't heilige niet-moeten.
Je ontkomt er niet aan om je verantwoordelijkheid te nemen. Want als Pogacar (hij heeft er weer zin in) sterk begint, dan hoeft hij alleen maar te volgen en dat kan hij als de beste. Dan lacht hij in zijn vuistje.
Het is met een mooi woord "Totaalwielrennen".

Murcia

Ik vond de treintjes tactiek in 2020 niet zo verkeerd, de werkelijke (begrijpelijke) fout lag er in dat men bij de ploegleiding Bernal als de grootste tegenstander zag en niet Pogacar. Dat leidde tot de waaieretappe waar men Wout spaarde voor de sprint en Kuss/Bennett zich over de kop reden met gevolgen voor een dag later in de bergen. En die dag later legde Roglic zijn focus op Bernal en liet Pogacar rijden die daarmee een kleine minuut kon terugpakken. Voeg daarbij Tom die zijn hoofd toen niet koel kon houden en je hebt eigenlijk een grotere reden dan de trein aanpak voor het niet winnen van de Tour. Sterker nog, iedereen hier was al aan het zeggen dat TJV de Tour binnen had juist door SKY na te bootsen. Niemand die het tijdens de Tour zo'n verkeerde aanpak vond. Met de kennis van achteraf is het altijd een stuk makkelijker oordelen en nu zul je ook moeten variëren straks maar de kans dat we weer flink wat geel op kop van het peloton zullen zien is groot en ook onvermijdbaar. Verantwoordelijkheid nemen hoort bij het rijden van een grote ronde die je wilt winnen.

Laatst gewijzigd
deharderpeter

De tour van 2020 heb je toch totaal niet verloren door het op kop rijden !

maar gewoon door een fenomenale tijdrit van Pogacar en een mindere van Roglic.

kelderfan

'@Murcia
Je hebt gelijk, dat er toen iets mis is gegaan door de focus op Bernal te leggen en die had toen al problemen.
JV is een stuk sterker geworden. Roglic lijkt weer op oude niveau, Vingegaard is een grote stap verder. Kruijswijk lijkt een stuk sterker te zijn. Van Aert en Benoot zijn dik in orde. Bij Laporte mogen nog een paar procentjes bij. Dat moet dan in Tignes worden aangescherpt. Alleen Dennis is nu nog een vraagteken. Maar wie moet hem vervangen.
Nog steeds is voor mij de aanpak 2020 de juiste tactiek. Alleen hebben zij verkeerd gegokt om Pogacar te veel ruimte te geven.

Yeez

Ik heb het over dit jaar. Dan moet je niet de tactiek van 2020 herhalen, want dan zal wel pogacar altijd de tour winnen

Michieltje

Pogi valt in deze TDF en verliest zo minuten en de eindoverwinning

Cycling

'@Michiel Arensman zie ik niet als een knecht, maar als een toekomstige kopman die Dumoulin/Kruijswijk zou vervangen en bovendien Nederlander is. Hier worden vooral knechten genoemd welke ik toch van beduidend minder potentie zie dan Arensman.

Laatst gewijzigd
AWestie

Als het nog zo heet blijft voorzie ik ook nog wel gedoe bij Pogi, een van zijn duidelijkste mancos

Michieltje

Ja ik ook. Maar ze zoeken denk ik sws een klimmer, het lieftste een jonge Nederlandse. Als dat niet lukt zoeken ze vast verder. En de laatste jaren zijn er nauwelijks klimmers gehaald, denk toch dat we iets tekort komen voor de tweede lijn

kelderfan

De genoemde Ruben Guerreiro heeft EF weer de nodige punten bezorgt in de Ventoux Dénivelé Challenge. Dus die mag in de gaten worden gehouden.
@Michiel
Pogi is juist een opvallende verschijning en die gaat echt niet de fout van Roglic herhalen.
@Yeez
Die tactiek van 2020 was de enige juiste. JV heeft zeker daarvan geleerd, dat er meerdere renners in de gaten moeten worden gehouden en zij hebben daar nu ook de renners voor.
Ik denk dat JV klim-trein van 2022 beter is dan die van 2020.

Landeirovic

Zoals ik inderdaad zei Guerreiro is echt sterk en ik denk dat hij nog marge heeft. Maar goed hij is "B garnituur". Ik denk dat we die kenner even niet zullen horen haha.

Yeez

'@kelderfan in 2020 was dat inderdaad de juiste tactiek. Dat zeg ik ook niet. In 2022 gaat die tactiek niet werken.

kelderfan

'@Yeez
Waarom gaat die tactiek niet werken, want welke opties blijven er dan over.
Als Pogacar meteen 't geel krijgt toebedeeld, dan hoeft hij alleen maar in het wiel van JV te blijven en daarin is hij een meester. Wie lacht er dan in zijn vuistje.
@Landerovic
Wie 'die renner B-garnituur noemt, heeft geen kaas gegeten van 't moderne wielrennen. Dus 't lijkt mij juist een goede suggestie.

Michieltje

Landeirovic 😁

Ik hoop dat we van hem verschoond blijven de komende tijd

SprintMaster

'@kelderfan: JV is sterker geworden. Maar ook UAE: ze hebben met Majka, McNulty, Soler en G. Bennett sterke klimknechten. De kansen liggen voor JV in de eerste etappes: hopen op waaiers en daar dan Pogi gaan isoleren. Een eventueel geel voor van Aert moeten ze maar zo snel mogelijk weggeven aan een geschikte vluchter.

Yeez

'@kelderfan uae de koers laten dragen. Renners vooruit sturen. Ik heb het dan over bergritten.

kelderfan

M.a.w. aanvallend koersen dus. Maar er zijn dan genoeg ploegen, die hun plekje willen verdedigen en Pogagar zegt dan dank je wel.
In de TdS wordt Mike 9e. in de sprint. Hij lijkt nog niet op de oude Mike Teunissen.

kelderfan

'@SprintMaster
Dat is ook wat ik zeg. Roglic is altijd goed in 't begin en hopelijk zorgen dan de waaierritten voor de nodige afstand.
Alleen wat klimknechten betreft, schat ik Vingegaard, Kruijswijk, Kuss, Van Aert en hopelijk Dennis toch hoger in.

Michieltje

Vind t juist bemoedigend de sprint van Teunissen.

1 2 ... 229 ... 349 350

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.