'@Yeez hij heeft het met het team vooral nog niet gehad over wat er gebeurd met het wegvallen van de Benelux tour. Verder gebruikt hij 'normaal gesproken', wat toch gewoon wielertaal is voor 'als ik niet tegen iets geks aanloop' of deo volente voor de gereformeerden onder ons.
Dat hij in zijn Jumbojaren niet heeft gebracht wat is verwacht snap ik wel, maar een renner ontslaan die nog een halfjaar voor je rijdt geeft eerder gedoe dan rust in de tent.
Ik heb het gevoel dat Jumbo de voorsprong in het tijdrijden in het afgelopen jaar wat kwijtgeraakt is. Waar twee seizoenen geleden tijdritten vaak gedomineerd werden zie je nu dat EF, BEX, Ineos o.a. grote(re) stappen gemaakt hebben dan dat Jumbo gedaan heeft. In Parijs-Nice zijn ze nog wel 1, 2 en 3 geworden, maar in de Giro en ook nu op het NK valt het voor mij wat tegen. De tijdrittoppers winnen minder, maar er zijn ook geen uitschieters van renners waar je het minder van verwacht.
Ervaren jullie dat ook zo of laat mijn gevoel me in de steek :D
Ben het eens met Luca. Het lijkt er een beetje op dat het blijft hangen, los van de groei van een Vingegaard o.i.d.
Heb ook het idee dat het tijdrit-materiaal van Cervélo (P5) niet op het niveau is, als dat van Bianchi. Ook al gaat die Aquila CV al weer even mee, daar reed TJV frequenter top resultaten mee.
Rohan Dennis zei bij zijn overstap dat Ineos Jumbo-Visma kopieert in het tijdrijden voorbereiden en zeker zo'n kleine tijdritgek als Dennis geloof ik daar graag in. Het is dus ook niet gek dat Jumbo zijn voorsprong met de jaren kleiner wordt, want na verloop van tijd zijn hun innovaties door transfers, gebabbel in het peloton en algemene kennis gemeengoed. Zoiets kan je niet blijvend vasthouden, behalve bij weer een nieuwe substantiële innovatie. Die zijn alleen niet op afroep te bestellen.
Plus: de eerste tijdrit in de Giro waren we het best presterende team, alleen niet op het hoogste treetje. En als ik door mijn oogharen naar de andere tijdrit in de Giro kijk waren we ook on the whole een van de snelste. Alleen niet meer bovenin, maar soms zijn het ook gewoon de benen die niet meewerken.
'@jandepandaman de cervelo is significant beter dan de bianchi van 2020 en eerder.
Wat anders: oomen geeft aan bij ten dam zijn podcast dat zijn seizoen goed was tot de giro. Had maag- en darmklachten, kon daardoor minder eten en kwam zelfs aan door het vasthouden van vocht. Klinkt niet lekker.
'@rawolf dat jij het niet hoort wil niet zeggen dat het er niet is. Agu claimt zelf het snelste pak te hebben. De renners beamen dat.
Eenkhoorn was trouwens de 4e renner die covid had meldt hij bij ten dam. Heeft wel wat klachten gehad, maar heeft niet het idee dat het veel van zijn vorm heeft gekost
waar claimt Agu het snelste pak te hebben? Het snelste schijnt Vorteq te zijn.
@kelderfan DSM heeft een nieuw soort stof ontwikkeld. Dyneema.. Maar dat is vooral tegen schaafwonden en lichter van gewicht. Niet voor tijdrijden.
Wat heeft SKA met dit verhaal te maken? Op weg naar Alpecin volgens enkele. Goede renner, op z'n dag. Sterkste in koers in MSR 2022 maar daarbuiten valt het toch soms tegen vooral in de klassiekers verwacht je meer resultaten.
Citaat hln over v aert:
De uittredende Belgische kampioen heeft vorig weekend bij een sprintje op training in het Franse Tignes zijn knie gestoten aan zijn stuur en dat gaf de voorbije dagen nog lichte irritatie. Van Aert zou normaal pas morgen naar huis komen van Frankrijk, maar is gisteren al teruggekeerd.
Hij wou vandaag een lange training doen, maar de pijn in de knie laat dat niet toe. Omdat volgende vrijdag de Ronde van Frankrijk van start gaat, doet Van Aert het tot en met zondag rustig aan. In Kopenhagen is de zesvoudig ritwinnaar in de Tour gewoon van de partij, meldt zijn ploeg.
2 dagen eerder naar huis en vandaag niet kunnen trainen…. Klinkt niet ideaal…. Jammer weer
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.