Team Jumbo-Visma 2022

1 2 ... 239 ... 349 350
AWestie

'@Yeez hij heeft het met het team vooral nog niet gehad over wat er gebeurd met het wegvallen van de Benelux tour. Verder gebruikt hij 'normaal gesproken', wat toch gewoon wielertaal is voor 'als ik niet tegen iets geks aanloop' of deo volente voor de gereformeerden onder ons.

Dat hij in zijn Jumbojaren niet heeft gebracht wat is verwacht snap ik wel, maar een renner ontslaan die nog een halfjaar voor je rijdt geeft eerder gedoe dan rust in de tent.

luca77

Ik heb het gevoel dat Jumbo de voorsprong in het tijdrijden in het afgelopen jaar wat kwijtgeraakt is. Waar twee seizoenen geleden tijdritten vaak gedomineerd werden zie je nu dat EF, BEX, Ineos o.a. grote(re) stappen gemaakt hebben dan dat Jumbo gedaan heeft. In Parijs-Nice zijn ze nog wel 1, 2 en 3 geworden, maar in de Giro en ook nu op het NK valt het voor mij wat tegen. De tijdrittoppers winnen minder, maar er zijn ook geen uitschieters van renners waar je het minder van verwacht.

Ervaren jullie dat ook zo of laat mijn gevoel me in de steek :D

Onbekende gebruiker

Ben het eens met Luca. Het lijkt er een beetje op dat het blijft hangen, los van de groei van een Vingegaard o.i.d.
Heb ook het idee dat het tijdrit-materiaal van Cervélo (P5) niet op het niveau is, als dat van Bianchi. Ook al gaat die Aquila CV al weer even mee, daar reed TJV frequenter top resultaten mee.

AWestie

Rohan Dennis zei bij zijn overstap dat Ineos Jumbo-Visma kopieert in het tijdrijden voorbereiden en zeker zo'n kleine tijdritgek als Dennis geloof ik daar graag in. Het is dus ook niet gek dat Jumbo zijn voorsprong met de jaren kleiner wordt, want na verloop van tijd zijn hun innovaties door transfers, gebabbel in het peloton en algemene kennis gemeengoed. Zoiets kan je niet blijvend vasthouden, behalve bij weer een nieuwe substantiële innovatie. Die zijn alleen niet op afroep te bestellen.

Plus: de eerste tijdrit in de Giro waren we het best presterende team, alleen niet op het hoogste treetje. En als ik door mijn oogharen naar de andere tijdrit in de Giro kijk waren we ook on the whole een van de snelste. Alleen niet meer bovenin, maar soms zijn het ook gewoon de benen die niet meewerken.

Laatst gewijzigd
Yeez

'@jandepandaman de cervelo is significant beter dan de bianchi van 2020 en eerder.

Wat anders: oomen geeft aan bij ten dam zijn podcast dat zijn seizoen goed was tot de giro. Had maag- en darmklachten, kon daardoor minder eten en kwam zelfs aan door het vasthouden van vocht. Klinkt niet lekker.

AWestie

'@jandepandaman Het valt mij juist op dat veel renners echt uitzonderlijk positief zijn over hun diverse fietsen van Cervelo. Waren ze ook toen Bianchi een beetje ging luisteren naar de TJV tips, maar is toch ook alweer twee jaar terug.

Rawolf

Tijdrijden is meer dan de fiets, waar weinig mis mee is. Kledij, helm, schoeisel, positie....

Yeez

Ook daar steekt de ploeg ongelofelijk veel tijd in. Wout rijdt sinds 2021 zijn beste tijdritten en ook roglic ging in 2021 vrolijk verder met winnen. Vingegaard reed in de tour van 2021 ook zijn beste tijdritten op een cervelo, maar die laatste 2 zijn nu eenmaal geen pure tijdrijders.

Rawolf

Dat is een vereiste om competitief te blijven maar waar de fiets excellent is bevind de kleding zich op een lager niveau qua aerodynamica relatief tov concurrentie.

Yeez

Kleding ligt achter qua aerodynamica? Geen idee hoe je daarbij komt? Heb je iets om dit te onderbouwen. Volgensmij is agu koploper op het gebied van snelpakken. Daar zijn ze altijd op zoek naar iets snellers

Rawolf

Een merk met oa snelpakken wat zoekt naar slomere pakken zou ik ook vrij sterk vinden.

Ik heb evenveel onderbouwing als jou, namelijk geen. Maar bij BEX en Ineos introduceren ze wat nieuwe snufjes waar Agu achterblijft.

kelderfan

'@Rawolf
Kragh Andersen verlaat DSM voor .... (genoemd bij VeloNews Alpecin), maar zou die niet goed passen in 't plaatje van JV.
En ja je hebt 't over pakken. Was dat niet DSM-man die vertelde over de pakken met beschermende materialen, vanwege o.a. vallen. Dus ik schaafwonden e.d.

kelderfan

'@Yeez
Markus en Koster zijn toch 2e. en 3e. geworden in 't Nederlandse kampioenschap tijdrijden 2022.🎉

Yeez

'@rawolf dat jij het niet hoort wil niet zeggen dat het er niet is. Agu claimt zelf het snelste pak te hebben. De renners beamen dat.

Eenkhoorn was trouwens de 4e renner die covid had meldt hij bij ten dam. Heeft wel wat klachten gehad, maar heeft niet het idee dat het veel van zijn vorm heeft gekost

Beer

Kragh Andersen zou ik laten. Je hebt met Benoot en Laporte ondertussen betere versterkingen voor de klassiekerkern.

Yeez

En dus van baarle

kelderfan

'@Beer
Dan moet Mike Teunissen blijven om een goeie ploeg te hebben voor Vlaamse klassiekers.
Jongens als Van Aert, Van Baarle, Benoot en Tratnik rijden niet alle klassiekers.

AWestie

SKA kan wel beter klimmen dan de meeste van die Vlaamse mannen, maar lijkt me nog steeds niet direct een broodnodige versterking. Ze zoeken eerder een ander profiel renner denk ik.

Yeez

'@kelderfan Je vergeet laporte, van hooydonck, eenkhoorn, roosen en vd sande. Ook zonder knecht teunissen heeft jv nog by far het sterkste blok voor de klassiekers volgend jaar

Laatst gewijzigd
Yeez

Geen wout op het bk. Knie gestoten aan zijn stuur en geïrriteerd. Niet lekker met het oog op de tour. Gaat de wat als vraag weer vaak voorbij komen als hij 2e wordt…

Laatst gewijzigd
Rawolf

waar claimt Agu het snelste pak te hebben? Het snelste schijnt Vorteq te zijn.

@kelderfan DSM heeft een nieuw soort stof ontwikkeld. Dyneema.. Maar dat is vooral tegen schaafwonden en lichter van gewicht. Niet voor tijdrijden.

Wat heeft SKA met dit verhaal te maken? Op weg naar Alpecin volgens enkele. Goede renner, op z'n dag. Sterkste in koers in MSR 2022 maar daarbuiten valt het toch soms tegen vooral in de klassiekers verwacht je meer resultaten.

AWestie

'@Yeez Wat is Oomen in een podcast een genot man. Ik lig elke keer weer plat. Sam ging ook mooi in op de kanshebbers voor het roodwitblauw vanuit het team. Bij chaos kiest hij Olav, maar hij vindt eigenlijk de trui het beste passen bij Mike.

Yeez

Citaat hln over v aert:

De uittredende Belgische kampioen heeft vorig weekend bij een sprintje op training in het Franse Tignes zijn knie gestoten aan zijn stuur en dat gaf de voorbije dagen nog lichte irritatie. Van Aert zou normaal pas morgen naar huis komen van Frankrijk, maar is gisteren al teruggekeerd.

Hij wou vandaag een lange training doen, maar de pijn in de knie laat dat niet toe. Omdat volgende vrijdag de Ronde van Frankrijk van start gaat, doet Van Aert het tot en met zondag rustig aan. In Kopenhagen is de zesvoudig ritwinnaar in de Tour gewoon van de partij, meldt zijn ploeg.

2 dagen eerder naar huis en vandaag niet kunnen trainen…. Klinkt niet ideaal…. Jammer weer

Laatst gewijzigd
Zwarte Wout

Altijd lastige en pijnlijke blessure, maar v. Aert staat gewoon okselfris aan de start hoor!

Rawolf

Extra taper voor de tijdrit, kans op geel vergroot alleen maar!

1 2 ... 239 ... 349 350

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.