Ja, samen met twee anderen en zijn vroege afwezigheid daar werd (naast het tekort schieten van de andere kopmannen) prima opgevangen door reeds aanwezige renners.
Dus nogmaals, op welke manier laat het vertrek van Dumoulin een nood ontstaan aan een klimmer die uitgespeeld kan worden als kopman? Volgens mij is die vacature er duidelijk niet.
Zowel op het NK tijdrijden beloften als het NK tijdrijden elite valt het wel tegen wat TJV heeft laten zien. De Van Dijke broers hadden met deze tijden de titel bij de beloften niet eens gehaald (ruim niet zelfs), Van Emden en Dumoulin vallen mijns inziens ook echt tegen. Had van Jos toch zeker wel podium verwacht en Dumoulin had hier gewoon de titel moeten pakken (en pakt nu maar nipt de tweede plek).
Kleine blamage op het NK tijdrijden.
Met afstand verslagen door de mol en voormalig renner van t Development team van der Tuuk.
Bij de vrouwen ook geen prijs maar daar was van Dijk ook wel de topfavoriet.
Ben benieuwd of ze bij de wegrit het enigszins kunnen goedmaken maar met deze vorm verwacht ik er weinig van. Riesebeek en Mollema voorname kandidaten
De irritatie heb ik ook en bij mij komt het door het contrast met zijn teamgenoten, Tom is een beetje de Iejoor van het TJV bos. Te veel positivisme is ook een afknapper voor mij maar Dumoulin slaat door naar de andere kant. Ik begrijp die blikken van Tony en Grischa uit de beroemde docu steeds beter. Het negatieve leidt Tom zelf af maar ook de rest van de ploeg.
Meest opvallende vind ik zelf dat mijn vrouw, die werkelijk helemaal niets met wielrennen heeft, als Dumoulin in beeld komt zegt "daar heb je die mopperaar weer". Ze kent ondertussen zijn naam (maar heeft bv geen idee wie Mollema, Van der Poel of Gesink is), maar herkend hem al veel langer.
Wij waren vandaag langs de route vlakbij te finish in Emmen. Mooi wedstrijd met een enthousiaste commentaar. Ik heb iets meer mensen verwacht, maar we kwamen echt dicht bij de renners en het podium.
Tom Dumoulin was vandaag zichtbaar teleurgesteld. Maar het was mooi ons held van vlakbij te zien. Na de ceremonie ging hij weg maar kwam binnenkort terug om met fans een beetje te praten. Hij was zo menselijk. Ook na zijn teleurstellende prestatie bedankte hij toeschouwers. Hij verborg zijn chagrijn niet en hij deelde autogrammes. Hij was met ons erg lang, misschien 5 of 10 minutes.
Het was duidelijk uit zijn worden hoe hij steeds van wielrennen houdt en hoe hij voor de ploeg alles wilde geven. HIj vertelde ook iets over zijn tijd na de Giro en over aanbiedingen en relaties e.z.v. tussen hem en de ploeg. HIj was erg direct erover. HIj wilde nog meedoen, maar eisde duidelijke belangstelling voor hem. Als ik hem goed begrepen heb, was hij ook bereid ook nu naar de Tour te gaan, en hij zei dit nog een week geleden tegen coaches, maar ze wilden niet erover.
Ook wel gek, stel dan voor in de relatieve luwte de Vuelta te doen ofzo, Tom. Lekker in Nederland beginnen en prima tijdrit voor hem. Leuk dat je hem gesproken hebt, @Cen.
Ik ga ook nog steeds niet mee in het verhaal dat Tom de sfeer in het team zou verzieken. Volgens mij is hij een aangename teamplayer omdat hij ook juist kan relativeren maar ook hard is. Als ik het zo meekrijg is hij vooral naar begeleiding toe gewoon slecht in communicatie soms. Zegt ook genoeg over de halve ploegleider Martin, die daar dan ook tegenaan loopt.
Ik begrijp je wel beter, @michiel en @murcia
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.