Team Jumbo-Visma 2022

1 2 ... 237 ... 349 350
Barttej

Het werk van Nathan Van Hooydonck wordt ook gewaardeerd, ondertussen tekende hij een nieuw contract tot eind 2024. “We waren al voor het voorjaar tot een akkoord gekomen, zodat ik me daarin niet druk meer moest maken.

Beer

Van Hooydonck verlengt tot eind 2024! Bron: Het Nieuwsblad

"Het werk van Nathan Van Hooydonck wordt ook gewaardeerd, ondertussen tekende hij een nieuw contract tot eind 2024. “We waren al voor het voorjaar tot een akkoord gekomen, zodat ik me daarin niet druk meer moest maken. Ik voel me hier op mijn plaats. De Nederlandse ploegcultuur bevalt me. Ik word hier op dezelfde manier behandeld en voorbereid als Wout en Primoz. Dat zegt veel. Ik denk niet dat dit het geval is in andere ploegen. Bij Jumbo-Visma kan ik de beste versie van mezelf worden. Van 2021 naar 2022 zette ik al een grote stap. Ik denk dat het alleen maar beter kan worden. Ik weet dat ik heel belangrijk was het voorbije voorjaar. Ik maakte heel dikwijls een move die de koers in een beslissende plooi legde, wat bijdroeg tot de successen van Wout en van de ploeg. Net omdat ons team zo sterk is, ben ik ervan overtuigd dat ik mezelf in kansrijke situaties kan rijden. Maar ik spreek hier over het voorjaar. Niet over de Tour. Daar draait het om het geel voor Primoz en/of Jonas en het groen voor Wout.”

Topnieuws!

Murcia

Voelt zich thuis en wordt gerespecteerd. Tel daarbij op zijn stijgende prestaties als luxe knecht en die verlenging is een formaliteit. Voelde al dat de Vuelta vorig jaar voor hem een soort van examen was en hij is met vlag en wimpel geslaagd.

kelderfan

Hij is een sterke pion voor 't voorjaar en in de GT's doet hij 't prima. Hij en zijn ex-ploegmaat Pascal Eenkhoorn maken nog steeds stappen voorwaarts. Hopelijk heeft Pascal ook al getekend voor verlenging.
Hieruit begrijp ik, dat met een aantal renners al eerder is gesproken over een contractverlenging.

Yeez

6 renners die nog aflopen en 24 namen die al zeker zijn voor volgend jaar met v hooydonck, tratnik en v baarle.

Wat ik denk:
Staue-mittet overhevelen
Roosen, Eenkhoorn en Harper verlengen
Teunissen vertrekt
Dekker en Hofstede moeten vertrekken
*Ruimte voor eventueel 1 extra klimmer

kelderfan

'@Yeez
Eens met de kanttekening, dat ik 't spijtig vind Mike Teunissen te zien vertrekken, want hij is toch een sterke pion voor 't voorjaarstraject en hij staat op 't lijstje voor de Vuelta.
Derhalve zou ik niet verbaasd staan, dat hij toch blijft bij de club.
Daarom denk ik:
Staune-Mittet per 1/6 overhevelen
Harper, Eenkhoorn, Teunissen en Roosen verlengen.
Leuk dat je benoemt, dat er ruimte is voor 1 extra klimmer, want Dumoulin gaat toch stoppen.

Laatst gewijzigd
kelderfan

Ik lees dat Leo Hayter door meerdere WT-ploegen wordt begeerd.
Is JV ook een van de gegadigden.

Beer

Ik ben vaak kritisch geweest voor Teunissen, maar zou het nu toch jammer vinden als hij vertrekt. In zijn huidige rol en als mogelijke loods voor Kooij vind ik hem prima.

Rawolf

Roosen én Eenkhoorn verlengen kan nooit. Met de kwaliteitsimpuls voor 't voorjaar gaan die 2 0 klassiekers kunnen rijden. Dan is het voor beide partijen beter een overstap te maken.

Dekker schat ik dan juist wel enige kans dat hij blijft. Kooij is de betere gebleken maar Dekker heeft het nog steeds in zich een goede sprinter te worden en misschien a la van Poppel dat te combineren met leadouts?

Quesada Quesada

'@Yeez, vergeet je Pluimers niet? Of verwacht je niet dat hij de overstap gaat maken?

Gezien de weinig beschikbare klimknechten op de markt verwacht ik inderdaad ook dat Harper - ondanks zijn fysieke ongemak de afgelopen 2 jaar - een contractverlenging krijgt.

Laatst gewijzigd
YogiBear

Net even de beschouwing van Chris Horner over de selectie van TJV gezien. Blijft toch interessant dat hij zo kritisch blijft tussen zijn positieve opmerkingen door. Blijft verwijzen naar ‘fouten’ in het verleden en heeft meer fictieve wat als scenarios in gedachten dan ik überhaupt kon bedenken. Hij heeft volledig gelijk (zoals volgens mij iedereen zal beamen) dat twee doelen een uitdaging is. Geeft vervolgens wel aan dat 3/4 mensen voor het vlakke niet in dienst van Primoz en Jonas kunnen rijden, terwijl UAE wel drie/vier mensen mee moet nemen voor Pogacar op het vlakke om tegen TJV op te kunnen.

Yeez

'@rawolf ik denk wel dat het kan. Sowieso heb ik het idee dat eenkhoorn sinds de giro pas echt ontdekt heeft waar zijn kwaliteiten liggen en dat is in het aanvallende werk. Kan klimmen over en heeft een goede sprint. Lijkt bovendien ook niet kapot te gaan. Van Roosen zou ik mij nog wel voor kunnen stellen dat die elders gaat kijken. Zal naar een kleinere ploeg moeten om de grootste koersen weer te kunnen rijden. Hetzelfde met Teunissen

@beer ik denk dat Kooij met de gebroeders van Dijke zijn gewenste leadouts al heeft

Laatst gewijzigd
AWestie

Chris Horner heb ik het geduld niet meer voor met elke keer dezelfde plaat die afspeelt

YogiBear

'@AWestie Hij heeft vaak best goede beschouwingen en kan de koers meestal goed duiden. Merk alleen dat er wat betreft TJV iets van oud zeer lijkt te zitten of zo. Zelfs toen hij in de Dauphine positief was over het een-tweetje en de rol van Kruijswijk blijft hij toch aangeven dat er nog meer knechten langer bij hadden moeten zitten. Wat wil je dan, dat ze met zeven man fluitend een berg op rijden, de eerste zeven plekken innemen en iedereen op een kwartier achterstand rijden?

Beer

'@Yeez; klopt wat de gebroeders Van Dijke betreft, maar minstens één van de twee lijkt wel het potentieel te hebben om op termijn door te groeien en eigen doelen te mogen nastreven. In dat opzicht zou de aanwezigheid van een ervaren rot als Teunissen en/of Roosen voor Kooij nog wel interessant kunnen zijn.

Harper heeft punten gescoord tijdens de Dauphiné; dat was knap.

Murcia

'@kelderfan
Hayter gaat gewoon zijn broer volgen, dat is eigenlijk al een done deal tenminste als ik wat Britse volgers mag geloven. Staune-Mittet volgend jaar al laten overkomen is prima, kan eigenlijk nu al hetzelfde als Hofstede en met Pluimers heb je een prima voorjaarsrenner en sprintloods. Eenkhoorn verlengen en nog 1 klimknecht aantrekken en je zit wat mij betreft uitstekend als ploeg.

kelderfan

'@Murcia
Jij hebt 't nu specifiek over een klimknecht Dunbar/Reichenbach, maar door 't stoppen van Dumoulin heb je baat bij een kjlimmer, die ook zelf de kar kan trekken. Daarom benoem ik ook Latour als mogelijkheid.
Dat Hayter zijn broer gaat volgen lijkt mij wel logisch, maar Quickstep heeft juist de banden aangehaald met de ploeg van Leo Hayter. Dus die ploeg is zeker kandidaat. Mocht jij gelijk hebben (en dat heb je vaak) dan is die Dunbar zeker een optie om te halen
@Beer
Ik zie Timo Roosen als goeie wegkapitein en als lead-out voor 't ploegske rond Kooij.
Mike Teunissen hoort toch bij 't 7-tal voor de klassiekers.
De Omloop is top met Van Aert, Benoot, Laporte, Van Hooydonck, Van Der Sande, Van Baarle en Teunissen.
On:
Merijn Zeeman zegt nu ook duidelijk, dat 't paspoort onbelangrijk is voor wat betreft de selectie TdF..

kelderfan

'@Rawolf
Is Dekker geen welkome versterking voor DSM, dan kan JV die Eekhoff overnemen?

mms

De weervoorspelling van buienradar geeft aan dat het zaterdag 2 juli W0 is in Nyborg. Hopelijk verandert dat nog.

Yeez

Als het maar droog met die tijdrit is ben ik allang blij

Bizziecle

Dat is de waaier etappe, tijdrit is vrijdag

kelderfan

Affini wordt 3e. bij 't NK ITT van Italië achter Ganna en Cattaneo.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Wanneer heeft Dumoulin de afgelopen jaren als klimmer zelf de kar getrokken? Ik vind de conclusie dat zijn vertrek zo'n vacature achter zou laten wat merkwaardig

kelderfan

Update: Riejanne Markus wordt 2e. en Koster wordt dan 3e. bij 't NK Nederlandse Dames

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@S.Morgenstern
Slaap er nog een nachtje over. Tom stond toch als kopman in de Giro genoteerd.

1 2 ... 237 ... 349 350

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.