Team Jumbo-Visma 2022

1 2 ... 246 ... 349 350
madeinstars

Inderdaad heel veel tweede plaatsen, maar eigenlijk is deze tweede plek winst. Als Van Aert dese snelheid heeft, heeft hij die groene trui aan het einde van week 1 al praktisch binnen.

Laatste man

Geel en groen. In ieder geval aardig begin.

Skylimit moet gewoon eens opdonderen met z’n getroll. Maar bij Wielerflits doen ze er geen klap aan de laatste jaren (ook over andere ploegen en renners).

YogiBear

'@Quesada Ze hebben er 28. Daarmee staan ze eerste in het tweede plaatsen klassement ;)

goldone123

Prima begin van de tour, dit lijkt me wel een van de gevaarlijkste etappes.

madeinstars

Ze hebben natuurlijk wel bij de helft van die tweede plaatsen ook de eerste plek gepakt, haha.

Glorious

Overwinning binnen in Roemenië en geel in de Tour. Top!

Poeksel

Prima begin ook in Roemenië, Tim van Dijke wint! Ook Eenkhoorn en Dekker hoog geeindigd.

Laatst gewijzigd
kelderfan

Dat is een mooie zege voor Tim van Dijke. Die is dik in orde.

ghostwriter

Hoe komt het dat er zoveel mensen hier op WF zijn met een negatieve obsessie met Jumbo-Visma?

De Zeboe van de Zoncolan

Die zijn ' gezond kritisch' in tegenstelling tot alle geelzwarte navelstaarders.

Cen Morawec

Wat bedenkt tijdrit overwining (van Dijke) in tijdrit in Roemanie? Geen van broers van Dijke was erg good tijdens NK tijdrit.

Cycling

'@Cen Morawec in Roemenië was het een proloog. Dat kun je niet vergelijken met een tijdrit van 40 kilometer. In prologen zijn sprinters en sprintaantrekkers kanshebbers.

kelderfan

Zie ik dat goed. JV heeft de Deutschland Tour toegevoegd aan het programma. Dat lijkt mij goed nieuws.

kelderfan

Dat wordt toch niet 't verhaal, Wederom 2e. arme Wout.

goldone123

Jammer, maar jumbo is er goed door heen gekomen.

T80JZ

Twee dagen een Nederlandse overwinning, twee dagen niet blij.

Murcia

Eigenlijk een prima resultaat, Wout die in twee op papier pure massasprint etappes Groen al behoorlijk vast om zijn schouders heeft en Geel als bonus. Dan kan je glas als TJV nooit zo leeg zijn, zeker niet als je bedenkt dat de ploeg en met name de kopmannen schadevrij zijn gebleven. Dat was wel eens anders.

YogiBear

Natuurlijk baal ik van drie keer twee en geen keer één. Meest vooral van de eerste rit. Op voorhand zou ik hebben getekend voor twee keer tweede in een pure massasprint. Van Aert beter op schema voor groen dan wat mij betreft verwacht. De enige die wat mij betreft echt concurrent zou kunnen zijn (Van der Poel) laat duidelijk zien echt niet in groen geïnteresseerd te zijn. Omdat verder ook iedereen schadevrij de eerste dagen is doorgekomen, is de balans wat mij betreft positief.

kelderfan

De JV trein ziet er echt goed uit. Zij hebben met Laporte een sterke finisher erbij gekregen. Bij de tussensprint zag je dat Laporte dik in orde is gebleken.
Verder doen Van Hooydonck en Benoot het prima om de JV-kopmannen vooraan te houden.
Je ziet weer hoe belangrijk dat is met wederom een valpartij in de finale. Alle JV-mannen zaten gelukkig voorin.
Wat ik nog wil toevoegen is. Dat Dylan JV nog niet vergeten is. Hij heeft nadrukkelijk zijn oude ploeg bedankt.

Laatst gewijzigd
YogiBear

Van Aert op Sporza heel schuldbewust. Vindt dat hij langer het wiel van Laporte had moeten houden en dacht dat hij al iets korter bij de finish zat. Vindt dat hij zelf de overwinning heeft verspeeld hierdoor.

Murcia

Had hij mijns inziens ook moeten doen, Laporte rijdt hier sterke leadouts en dat zag je ook bij de tussensprint. Hoe langer je in zijn slipstream kunt blijven des te beter.

Laatst gewijzigd
madeinstars

Joh, met dit tempo is die groene trui donderdag al zo goed als veilig. Dat is, voor de hele ploeg, echt alleen maar winst. Die etappewinst komt wel.

kelderfan

Jammer maar Dekker heeft de sprint niet in zijn voordeel kunnen beslissen. Hij eindigt wel in de top-tien.

YogiBear

Met een beetje geluk kan Van Aert wellicht tm rit 10 in het geel blijven. Is wel de vraag of hij dat moet proberen. Rit 7 wordt denk ik de meest lastige en kan me voorstellen dat hij daar gaat laten lopen (mocht hij nog geel hebben). Beetje te ver vooruit dromen wellicht, maar zou mooi zijn als hij het tot rit 10 (met een etappe overwinning erbij) zou redden.

Rawolf

Van de groene trui concurrentie is enkel Sagan nog over. Die ook al tegen een flinke achterstand aankijkt. Dus dat ziet er goed uit ja. Met de achteruitkijkspiegel Pogacar nog een beetje in de gaten houden maar normaal gaat die geen bedreiging vormen.

Opvallend dusver is dat van Hooydonck weinig werk opknapt. Het zijn ook veel Kruijswijk en Benoot en natuurlijk een geweldige Laporte aan het werk.

Of vHooydonck wordt iets gespaard voor de Roubaix rit of hij is gewoon niet zo goed als een Tony Martin dat andere jaren deed of een Politt bij Bora dit jaar.

Sepp Kuss trekt een Wout Poelsje.... 2 en halve week compleet nutteloos en gaat in 2 goeie dagen met de eer lopen.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 246 ... 349 350

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.