Team Jumbo-Visma 2022

1 2 ... 249 ... 349 350
Cen Morawec

Volgens Belgish media heeft Tom Dumoulin salaris van 2,5 miljoen euro per jaar.

bron: https://www.redactie24.be/wielrennen/jumbo-visma-en-tom-dumoulin-liggen-op-ramkoers-hij-moet-daar-weg-138921 (ook bevestigt door: https://procyclinguk.com/how-much-pro-cyclists-earn/)

Cen Morawec

Salarisen van wielrenners: https://procyclinguk.com/how-much-pro-cyclists-earn/

Tom kreeg bijna 1 miljoen al in 2016: https://www.onetime.nl/wedden-op-sport/tom-dumoulin

YogiBear

Parijs-Nice was de generale. Had het toch goed met mijn voorspelling.

Yeez

Van Aert. Geen woorden. Maar…. Vingegaard die op een pukkeltje wat roglic moet liggen Bijna als enige kan volgen met yates. Roglic niet super op zijn klimmetjes, vingegaard wel

kelderfan

Meneer Van Aert wouw en chapeau.met deze echt mooie zege.
Precies @Yeez geen woorden maar daden.
Trouwens die Benoot is echt gouden greep om te halen.
Vingegaard is prima in orde.

Murcia

Wout dient zijn wraak koud op hier. Tering wat een nummertje zeg en klasse ingeleid door de ploeg. Jonas blijft beter dan Roglic ogen maar reed hier ook beter dan Pogi of het moet zijn dat die zijn matige begeleiding hier kan aanspreken omdat ze hem niet van voren konden houden in de aanloop naar het klimmetje.

BraboCycling

Denk dat Pogi op dit soort momenten (en morgen!) wel last heeft van zwakte bij Hirschi en Bjerg. Want dat zijn juist (met Laengen) de mensen die hem hier voorin kunnen houden, dat kun je niet verwachten van Majka, Soler, Bennett en McNulty.

Dus laten we hopen dat er morgen weer mooie dingen gaan gebeuren! Dit was in ieder geval echt ongekend, niet normaal!

goldone123

Vingegaard prima roglic gelost, denk er niet al te veel van niet te vergelijken met de bergen.

Yeez

Vingegaard, die totaal niet explosief is, laat zien dat hij deze tour kan winnen. Excelleert normaal op de lange beklimmingen, dus dat belooft wat. Roglic moest wel tot 3 keer toe een gaatje dichten, maar toen laporte voor hem wegstuurde was het er teveel aan. Toch geeft het voor de volger wel twijfels, want dit werk moet hem als de beste liggen.

Verder applaus voor Benoot en zeker v Hooydonck die ondanks al dat werk eerder op het vlakke ook nog even een heel peloton bergop aan gort knallen. Vooral Nathan verrast mij daarin enorm.

En Wout?! Wauw

Rawolf

sinds wanneer is Vingegaard totaal niet explosief? Roglic zat onderaan slechter gepositioneerd dan de rest. Heeft een extra inspanning gereden, dus naar mijn idee niet zorgwekkend dat hij niet kon volgen.

Geweldige werken van vHooydonck, Benoot en WVA in supervorm.

Wat mij wel enigzins stoort is dat Jumbo zich niet houdt aan de ongeschreven regels van de gele trui. Als je en geel hebt en de topfavoriet voor de etappe.... komaan man dan ben je moreel verplicht een mannetje bij te zetten om de vroege vlucht te controleren. Voor Jumbo-Visma gelden die regels blijkbaar niet... ben benieuwd of andere ploegen ze dat nog betaalt gaan zetten in het verloop van de Tour, je weet nooit wanneer je een beetje goodwill nodig hebt.

xistnc

Roglic zat na een slalom op een gaatje, dat hij nét niet dicht kreeg. Niet per se zorgelijk.

Wat een onzin over ongeschreven regels. Als andere ploegen ook belangen hebben en eerder initiatief nemen: dikke prima!

kelderfan

Die Nathan Van Hooydonck doet 't als in Parijs-Nice. Hij met Benoot en Laporte zijn een geducht wapen aan het worden.
Jammer dat Roglic niet in het wiel zat toen de mannen er aan gingen trekken bergop dan.
Ik denk dat Pogi en Rogi aan de rit van morgen hebben gedacht en zich een beetje in hebben gehouden.

kelderfan

'@Rawolf
Er zijn heel wat ploegen, die 't op een sprint willen laten aankomen en dan is 't alleen maar slim om die ook het werk te laten doen in de achtervolging. In de topjaren van Ineos ging 't op dezelfde manier en wijze.✌

kelderfan

Deze zege is er echt een uit 't jongensboek. Kuifje doet 't weer.

AWestie

Ik twijfel nog intens, maar denk wel dat Wout had moeten wachten op Yates en Vingegaard. Dan was Jonas waarschijnlijk net over Pogi heen gehopt. Vraag is of je zoveel moeite wil doen voor een hopje in het klassement.

Maar goed, dit gaat om split seconds met nog steeds geen schade.

Laatst gewijzigd
goldone123

Ja vingegaard gwn prima, heb ook twijfels of pogi dit had kunnen volgen, dit heeft we energie gekost hoop dat dat niet van betekenis is in de bergen straks.

AWestie

Plaatsing was essentieel hier, en morgen weer. We hebben gezien dat Pogi dat voor een deel kan oplossen maar ze missen echt wat nette Beukers bij UAE.

Rawolf

Trentin op voorhand eruit door Covidbesmetting en Bjerg en het lummelen door valpartij in etappe 2. Het zit ze ook niet helemaal mee bij UAE, dat waren hun 2 belangrijkste 'beukers'

Quesada Quesada

Wat een teamprestatie. Puur genot dit!
En een extra signaal dat je met een vergelijkbare tactiek Pogaçar als team zijnde kunt pakken.

BraboCycling

Denk wel dat er meer teams vol in de achtervolging waren gegaan als Wout Jonas en Yates voorop hadden gelegen.

Chris1995tjv

Wat een etappe!! vingegaard jammer dat hij niet kon volgen maar dan was de uitslag wellicht anders geweest, over Roglic maak ik me geen zorgen ik heb het nu meerdere keren terug gekeken en hij verliest net voor de bocht naar de col het wiel en daarna moet hij ver terug keren het zelfde als pogi.

Jopie

Met deze ploeg moet je toch op een onverwacht moment het verschil kunnen maken (op het vlakke of in de heuvels) t.o.v. de ploeg van Pogacar. Wellicht een keer doortrekken na een afdaling ergens halverwege een overgangsetappe ofzo, of wellicht nog een keer via waaiers. Ze hebben absoluut de ploeg om Pogacar en zijn team onder druk te zetten. Hopelijk vandaag al. In het hooggebergte zal het lastiger worden, al heb je met Van Aert wel de ideale man om vooruit te sturen en in tussenstukken gas te geven. We gaan het zien. Hopelijk rijdt Pogacar vrijdag niet alles al aan gort, want dat zou wel een knauw aan de moraal geven.

YogiBear

Heb ook meerdere keren gekeken en zelfs wat amateurfilmpjes. Roglic moet aan het begin van de klim een positie of zes/zeven goedmaken om weer in het wiel van Laporte te komen. Natuurlijk kun je dan iets zeggen over zijn positionering die beter had gekund/gemoeten, maar dat hij het wel red, zegt ook dat het wel goed lijkt te zitten met zijn vorm.

kelderfan

quote: HLN; Grischa Niermann: “Het is moeilijk om deze Wout terug in zijn hok te stoppen.”
Dat belooft wat voor vandaag. Merijn Zeeman hoopt juist, dat Vingegaard en Roglic tijd gaan pakken in deze rit.
Ik zit op 't puntje van mijn stoel. Go, go Primoz.

SprintMaster

'@Cen Morawec: volgens https://www.youtube.com/watch?v=bTzq8vTUXUc&ab_channel=CyclingStories staat Dumoulin niet in de top 20. Salaris in miljoenen Euro:

1. Tadej Pogacar 6.0
2. Chris Froome 5.5
3. Peter Sagan 5.5
4. Geraint Thomas 3.5
5. Egan Bernal 2.8
6. Michal Kwiatowski 2.5
7. Julian Alaphilippe 2.3
8. Alejandro Valverde 2.2
9. Richard Carapaz 2.2
10. Wout van Aert 2.2
11. Vincenzo Nibali 2.1
12. Primoz Roglic 2.0
13. Mathieu van der Poel 2.0
14. Adam Yates 2.0
15. Thibaut Pinot 2.0
16. Romain Bardet 2.0
17. Jakob Fuglsang 2.0
18. Elia Viviani 1.9
19. Nairo Quintana 1.9
20. Fernando Gaviria 1.8

Laatst gewijzigd
1 2 ... 249 ... 349 350

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.