Team Jumbo-Visma 2022

1 2 ... 266 ... 349 350
ForzAZ67

Laat Wout van Aert en Laporte maar wegrijden met een groep richting de tussensprint die al na 13 km van de start is. Van Hooijdonk in de controle voor het peloton als dat tenminste tot rust komt. De rest sparen in het wiel, omdat die in het tweede deel van de etappe nodig zijn. Laporte kan de afdaling van de Galibier doen. Mocht hij er niet zijn dan kan Wout dat doen. Ook zo lang mogelijk de Croix de Fer. Daarna kan Benoot die rol overnemen. Kuss en Kruiswijk zo lang mogelijk de in buurt houden van Vingagaard voor een eventuele fietswissel bij een malheur. Roglic is de grote mentale ondersteuning voor Vingagaard. Op de Alpe d'Huez mag als Vingagaard zich weer zo sterk voelt als gisteren hij weer een aanval doen om concurrenten af te schudden. Ik hoop van wel uiteraard!

Glorious

Mooie reacties hier en wat een etappe, nog net in mijn vliegtuig de finish kunnen zien. En ik was ook 1 van de mensen die kruiswijk niet zou hebben meegenomen. Maar wat mooi als fan is dit zeg, top!

Laatst gewijzigd
madeinstars

Even iets heel anders: het valt mij op dat de 'achter de schermen' filmpjes van Jumbo deze tour heel beperkt zijn. Zou dat te maken hebben met het Netflix verhaal? Dat er een soort afspraak is om niet te veel prijs te geven?

Bonorrie

'@madeinstars, ik denk dat het ook te maken heeft met het afschermen van de ploeg ivm het gevaar voor covid. En om de volle concentratie te kunnen behouden voor het uitvoeren van het "GROTE PLAN".

madeinstars

'@Bonorrie dat lijkt me eerlijk gezegd niet de reden, want vorige jaren was dat grote doel er ook en Covid ook en waren er voor mijn gevoel meer filmpjes en Items op hun eigen YouTube.

Primoz Bengegaard

Wat nou als je roglic in de vlucht meegooit. Andere teams willen hem niet kort in het klassement, gezien hij gewoon nog 14e staat op 13 minuten. Kan je zo wat werk voor je laten opknappen. Voor de rest pogi en hun team goed in de gaten houden

AWestie

Na zo'n dag als gister kan je ook wel de mindere van de betere analisten onderscheiden. Nelissen bij Avondetappe vond ik nog wel het meest hilarisch. Die gilde een paar keer naar het scherm "DAT WAS HET PLAN" en kon er daarna niks meer van breien omdat Marcel van Roosmalen er doorheen prikte.

Zonneveld legde het bij In het Wiel het netste uit. Pas net na de koers viel mij nog het grote aantal mensen met bidonnen en eten langs de kant op. Dat hadden ze goed afgekeken van Froome op de Finestre.

kelderfan

Ja dat lijkt mij ook geen slechte zaak om met Roglic de aanval te zoeken. Pogi gaat hem niet meer terughalen.
Dat kan ervoor zorgen, dat Roglic weer kan meespelen om de knikkers na ook de ritten in de Pyreneeën.
Go Primoz go.
.

Michieltje

Het plan was toch vooral met veel renners erin te kleunen zodat Pogi geïsoleerd zou komen te zitten. Plus overal mannetjes langs de kant met bidons en gelletjes. Van Roosmalen is een leuke vent maar ook een zwetser

kelderfan

'@AWestie
Ik heb mij enerzijds geërgerd aan de devaluatie van de avondetappe, want er was geen touw meer aan vast te plakken door de bijdrage van "kenner" Marcel van Roosmalen en anderzijds lag ik in een deuk om de bijdrage van Nelissen. Tot nu toe was 't steeds Pogiboy bij de avondetappe/Nelissen en nu was 100% omgeslagen. 😒
Bij Vive le Velo heeft Benoot gelukkig een goed verhaal over de gang van zaken van de dag en de rit van vandaag.

Joop Zoetemelk

'@Kelderfan het was inderdaad geen geweldige uitzending, dit soort dagen moet je een grote meneer uitnodigingen die toevallig in de tour is.
#jammer.

Jumbo Visma ze hebben wel heel sterk gereden aan het begin van de rit. De hele tour doen ze het super en dan speelt Roglic nog niet eens een prominente rol. (Meer mentaal) 2 vs 1.
Roglic lijkt mij ook het type korte en stijlen beklimmingen, beetje zoals een Poggybear. (Die weer lichter is gebouwd en iets beter klimt)
Poggy kan eigenlijk alles, maar is kwetsbaarder op een hoogte klim, eerder de knak.

Het verhaal Vindegaard wil ik me wel eens in verdiepen hij was nooit toonaangevend ook bij de beloftes niet echt.
Persoonlijk zie ik liever de Bernal, Pogacar en andere superbeloftes rijden.
Maar dat wil ook weer niks zeggen aangezien er vele grote renners sinds een junioren/belofte periode al aan de prestatie verbeterde middelen zaten.

Je zou Strava kunnen inzetten en cijfers naast elkaar kunnen leggen, mogelijk navragen hoe hij zich zo snel heeft ontpopt.

Ook vind ik de Tour niet erg sterk bezet, de top 10 zijn nou niet de grote namen die je voorbij hebt zien flitsen de laatste jaren.
Roglic, Bernal, Carapaz, Hindley, Evenepoel, Mas, Mader,Hihuita ook de andere namen in de tour laten het wat afweten.

S. Morgenstern

https://www.wielerflits.nl/nieuws/jonas-vingegaard-van-visafslag-tot-geletruidrager-namens-jumbo-visma/

AWestie

Zie ik nou goed dat INEOS wat afstand heeft genomen van JV in het ploegenklassement? Ik dacht juist dat de Jumbo-achterhoede sneller over de meet was.

xistnc

Pidcock zat gisteren een paar minuten voor het duo Roglic/Kuss, ook het duo Thomas/Yates was samen net iets zuiniger dan Vingegaard/Kruijswijk.

madeinstars

Ik vind het wel grappig hoe snel de criticasters vaak het deksel op de neus krijgen. Begon hier en op twitter al weer berichten te zien dat Kuss eigenlijk waardeloos was deze ronde en een slefhte tour rijdt en boem, daar is ie bij de beste 5 bergop.

goldone123

Was pogi gewoon goed of had pogi een slechte dag?

kelderfan

Goed gezien @madeinstars
Maar Kuss heeft in deze rit laten zien, dat hij al op zijn niveau zit. Die is echt goed bezig op de Nederlandse berg L'Alpe d'Huez. Hij is met recht als laatste ingezet en kan nog bij blijven ook. Dus chapeau Sepp Kuss.
Trouwens ook Nathan Van Hooydonck en natuurlijk Wout Van Aert hebben zich vandaag goed getoond en leeg gereden voor hun kopman, die geen krimp gaf op de demarrage van wonderboy Pogacar.

goldone123

ik hoor nu een paar mensen, pogi is niet goed omdat hij vingegeaard niet kan lossen, ik vond het er heel makkelijk uit zien.

kelderfan

Pogi is gewoon goed in orde. Hij is gisteren vakkundig gefileerd door Jonas Vingegaard en ploeg.
Benoot en Van Aert hebben echt afgezien gisteren, want vandaag hadden zij wat last van dikke benen.

Murcia

Pogacar had nu een etappe zoals in 2020 telkens het geval was, de trein van TJV voor hem en geen spervuur aan aanvallen. Maar er is 1 groot verschil, Vingegaard heeft zijn ruime marge en de ploeg maakt vrienden met de concurrentie door de vlucht te laten rijden en daarmee zijn de boni's poef. Rowe ging zeer demonstratief met Wout babbelen toen Pidcock net weg was. Dus moet Pogi een afweging maken, gaat hij nog ergens all-in of gokt hij op het sprokkelscenario en de tijdrit om alles om te keren. Lijkt mij tricky omdat Jonas een zeer goede ITT in de benen heeft en een marge van 2.22 ook comfortabel is te noemen, zelfs op 40 km. In zijn hele houding zie je eigenlijk de omkering van 2020, toen was Roglic de gevestigde orde en hij de uitdager. Nu is het andersom en opmerkelijk genoeg kruipt Jonas meer onder zijn huid dan Primoz ooit deed. Vandaag ook weer met die sprint op het eind, dat ging nergens over. Niettemin, kansen zat om de Tour te winnen of te verliezen.

Rawolf

ik zal wel weer een Jumbohater genoemd worden maar

Dit pacing plan had alles weg van de opzet voor een aanval. Met 5k te gaan alleen nog Kuss over doordat Kruijswijk en Roglic heel snel het tempo omhoog gooide en zo zelf ook snel zichzelf overboord kieperde. Kuss is de hedendaagse Wout Poels, hele ronde compleet nutteloos op 3 klimmen na (waar hij dan weer heel belangrijk is).... enfin, die Sepp 'wout' Kuss was op 1 van die 3 klimmen en kon het tempo goed opvolgen maar dan een beetje jojo-en door toedoen Pogi

Tot mijn verbazing volgde na deze aggresieve inleiding uiteindelijk geen aanval van Vingegaard zelf, kan duiden op wat mindere benen dan verwacht. Geen catastrofe overigens, kon ogenschijnlijk makkelijk reageren op de prikken van Pogacar.

Naast Pogi is Geraint Thomas een steeds grotere concurrent. Rijd als een oude vos veel zuiniger dan de jonge knapen, kan er in week 3 nog welis een lap op gaan geven. Het blijft de ogen openhouden maar met een goede van Aert, Kruijswijk en Kuss alles onder controle inprincipe.

Laatst gewijzigd
Murcia

Ik noem je alvast geen hater Rawolf, maar ik geloof ook niet dat Jonas er hier een pets op wilde geven. Gisteren erg diep gegaan en met een ruime marge dan ligt controleren iets meer voor de hand. Pogacar was duidelijk op peil maar toch zie je bij Jonas het makkelijke pareren. Ik zie Pogacar als iemand die zo voor de punch aan het gaan is dat het doortrekken iets moeilijker lijkt te zijn geworden. Hij moest echt bekomen van de prikken en bovendien waren de aanvallen voor zijn doen vrij laat.

xistnc

Je hebt in ieder geval alvast weer veel meer tekst dan gisteren, Jumbohater.

kelderfan

'@Rawolf
Ik zie echt geen Jumbohater in jouw bijdrages. Ik vind een beetje tegengas geen probleem, want ja Parijs is nog ver.
Wat betreft Sepp Kuss. Die is altijd in de laadste deel van de GT's op zijn sterkst. Omdat Roglic nog niet de oude is, is dat heel belangrijk.
Als Pogi en Jonas versnellen moet Thomas een gaatje laten. Dus die gaat echt geen bedreiging vormen.

goldone123

Zo makkelijk en dan zegt jonas nog geen goede benen te hebben das best knap.

1 2 ... 266 ... 349 350

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.