Team Jumbo-Visma 2022

1 2 ... 267 ... 349 350
stephano

Ik denk dat het verstandig was dat Jonas vandaag niet aanviel maar gewoon volgde. Je wint er hooguit een paar seconden mee maar het kost bakken et energie. Middengebergte lijkt me redelijk te controleren. Gewoon kopgroep laten lopen en temporijden. Het wordt nog 2 ritten echt opletten in de Pyreneeën. Vaak worden de kaarten dan opnieuw geschud.

goldone123

Dat denk ik ook, er komen nog wel belangrijke 4 dagen aan

YogiBear

Wat TJV wel weer heel knap lijkt te hebben gedaan; Kuss lijkt exact op het goede moment zijn topvorm te bereiken. Daar gaat Jonas nog heel veel plezier aan beleven.

Michieltje

Op Kuss kan je idd vergif innemen. Zal ook wel weer een top Vuelta rijden.

madeinstars

Kuss op zulke dagen is misschien wel mijn favoriete coureur van Jumbo. Zo makkelijk en sierlijk.

Michieltje

Ja hè, een genot voor het oog door boter trappend

Cen Morawec

Nog in 2018 was Tom Dumoulin achter Geraint Thomas tweede op Alpe d´Huez. Helaas vandaag niet erbij. Niettemin was het leuk alle mensen in de Nederlandse bocht te zien. Volgend jaar moet ik ook daar naar toe.

tdola

Is roglic op t moment gewoon net niet super? Deed zijn werk naar behoren, oogt tevreden maar zou toch beter moeten kunnen?
Of beseft hij dat hij hier niet gaat winnen en spaart krachten voor t moment dat vingegaard m echt nodig heeft?
Met in achterhoofd als hij hier niet helemaal uitgepiert uit tour komt, dat hij voor overwinning nr 4 in vuelta gaat!?

Sjonge Jonge

Als je zo'n Kuss, Kruijswijk, Benoot, Van Hooijdonck en Laporte ziet rijden deze tour heb je toch juist de ideale mix aan knechten naast de kopmannen Vingegaard, Roglic (door zijn val nu vooral knecht) en van Aert.

Van alle disciplines knechten van topniveau.

horsm

Vingegaard leek vandaag sterker dan Pogi, maar het was of hij niet helemaal durfde.

Volgende keer Kuss eens all out laten gaan met Jonas in het wiel??

goldone123

Ik vind het ook verstandig, want de tour is nog lang en hij had ook gezegd dat hij niet dr beste benen had.

madeinstars

Ben even gaan kijken naar de rest van de tour:

Morgen Mende, daar heb ik wel wat vrees voor. Zo'n kort steil ding is echt helemaal in het straatje van Pogacar. Ik denk dat Jumbo daar moet proberen met zoveel mogelijk man zo hard mogelijk de eerste kilometer in te gaan, zodat Pogacar van ver moet komen en minder tijd heeft als hij nog wat wil.

De etappe naar Foix verwacht ik niets van Pogacar, met nog 30 km tot de finish na de top van de Peyresourde.

Peyragudes is denk ik niet zwaar genoeg om het verschil te maken en omdat Pogacar geen team heeft, is het ook moeilijk voor hem om de etappe hard te maken. Jumbo zou die etappe exact zoals vandaag moeten rijden.

Hautacam wordt denk ik spektakel Daar gaan we vermoedelijk Contador/Rasmussen-achtige taferelen zien. Hier zie ik een kleine kans voor Thomas als Vingegaard en Pogacar zo aan elkaar gewaagd zijn dat ze gaan surplacen en Thomas rijdt er van weg.

En dan natuurlijk de tijdrit. Alles boven de 2 minuten op Pogacar moet voldoende zijn, maar denk dat er geen enkele fan rustig gaat zitten kijken, ook al is het verschil 3 minuten, met 2020 in het achterhoofd. Alles onder de 1,5 minuut en het wordt gewoon puur billenknijpen.

goldone123

Over mende, ik denk dat dat vingegaard ook wel redelijk licht, niet meer dan pogi maar als hij goed is kan het.

Glorious

Snipperdagje voor Jumbo vandaag

madeinstars

Als er een grote groep gaat, wat ik wel verwacht, denk ik dat ze nog wel gaan proberen om Laporte of Benoot in de ontsnapping te krijgen. Van Aert krijgt, denk ik, compleet vrijaf.

Romāns Vainšteins

Vingegaard gaat op geen enkele etappe echt moeten lossen bij een man-tegen-man, dat zie je best duidelijk. Het is met name opletten geblazen op alle plekken waar je het niet verwacht, Pogacar is een véél completer renner en kan ook toeslaan op het vlakke , daar staat dan tegenover dat Vingy gewoon op zijn masterteam rekenen kan.

madeinstars

Klopt. Het voordeel van Vingegaard is dat a) Pogi het alleen moet doen, en b) Van Aert op alle terreinen behalve het terrein van Vingegaard zelf beter is of net zo goed als Pogacar.

molovin

Sleutelrit wordt vermoed ik Hautacam, als daar iemand heel lang kan bij blijven van de knechten (Kuss bijv of Roglic) en tempo maakt wordt er weinig gesurplacet. Maar Pogacar zal ergens alles of niks spelen, een 2e plek interesseert hem denk ik niet zoveel.

Maar Pogacar zal ook scherp moeten blijven, TJV heeft het team om overal toe te slaan als hij even niet oplet en hij kan dat niet tov Vingegaard. Zijn team kan bijna alles repareren.

goldone123

Ik denk als jonas zich goed voelt zelf gaat aanvallen.

tdola

Wat betreft morgen
Zou jumbo hier naar laatste klim een parijs-niceje, etappe naar calais kunnen doen!?
Vol gas door Nathan en laporte, dan benoot. Dan van aert, roglic, vingegaard en kuss (kuss vanwege stijle klim).
T moet wel echt snel/plotseling zijn, om pogacar te verrassen.
Pak je goede voorsprong in eerste paar honderd meter zet je t door, zoniet dan controleren met roglic en kuss. Vingegaard en van aert in de reserve/springen op pogacar.

Ben bang dat klim iets te lang is voor deze truc, maar als t lukt en pogacar moet zelf achtervolgen, dan haal je zijn versnelling er iig uit.

madeinstars

Ja, klim is daar echt te lang voor. Maar hard doortrekken naar de klim en in de eerste km is denk ik wel slim, om te zien of je pogacar het lastig kan maken qua positionering. Als hij plekken moet goedmaken is dat energie die hij niet in een aanval kan stoppen.

Cycling

'@RV wanneer heeft Pogacar dan toegeslagen op het vlakke? Ik kan me het echt niet herinneren. Of ga je nu beweren dat Pogacar/UAE op het vlakke JV in de problemen gaat brengen. Er is maar 1 ploeg die dat eventueel kan in deze Tour en dat is Ineos. De ploeg die kiest voor ritoverwinningen en ploegenklassement op dit moment. Van de andere ploegen heeft JV op het vlakke niets te vrezen.

xistnc

Ik ben benieuwd of Pogacar op ideeën is gebracht door de afdaling van Pidcock gisteren. Als hij het idee heeft dat het in de beklimmingen niet te winnen is, dan kan hij natuurlijk best het geweer van schouder veranderen. Misschien zelfs met diezelfde Pidcock als bondgenoot. Of de dalende kilometers naar de slotklim zich daar morgen meteen al voor lenen, vraag ik me echter af.

molovin

'@xistnc, nu ben ik niet zo heel goed op de hoogte van de daalskills van Pogacar behalve dat hij de naam.heeft een goede daler te zijn, maar zo goed als Pidcock daalde gisteren? Dan is die echt goed.

kelderfan

Dat is een leuke @xistnc. Ik zou JV aanraden om juist op de Cote de ka Fage aan te vallen. Die is steil genoeg om 't kaf van 't koren te scheiden. Dan een snelle afdaling met de zilverruggorilla voorop. Dan kan of Wout of Jonas 't afmaken.😉
Bij de avondetappe, dat er veel leuker uitzag dan twee dagen geleden, stelde Dione de Graaff weer voor om Wout zijn eigen ploeg te geven. Nu Jumbo zijn eigen wielerploeg heeft, kan Appie niet achterblijven natuurlijk.

1 2 ... 267 ... 349 350

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.