Team Jumbo-Visma 2022

1 2 ... 268 ... 349 350
kelderfan

Jonas is blij, dat hij omringd wordt door bodyguards in deze de overgangsetappe. Nu de Denen 't zo goed doen in deze Tour de France denk ik, dat Jonas direct ook mag vragen om een Deense collega erbij te krijgen. Ik schat in dat Visma geen nee zal zeggen.

SolitaryShell

Ja goeie zeg.

Andreas Stokbro heeft nog geen contract voor 2023, is dat wat kelderfan? Ik zou het meteen doen, 't is een Deen ten slotte en zijn naam roept ook herkenning op in het Nederlands. Jumbo kan hier mooi op inspringen met een speciale actie op de broodafdeling. Ik zie echt enorme kansen!

Laatst gewijzigd
Jopie

Roglic in de vroege vlucht vandaag? Of zouden ze weer met z’n allen bij Vingegaard moeten blijven.

kelderfan

Wat denk jij @SShell. JV zal zich dan wel richten op DSM.
On: Vandaag wordt een tricky dag voor Jonas.

Zwarte Wout

'@ kelderfan
A-H zit natuurlijk al wel in het schaatsen met huismerk "Zaanlander"', maar Jumbo is een familiebedrijf, korte lijnen dat is hun grote kracht, alles zelf beslissen!

Laatst gewijzigd
kelderfan

Sorry @Anton van Valouwe
In Nederland en Belgie wil men Wout met een eigen ploeg opzadelen. Wie legt er even 30 miljoen op tafel.

Murcia

Pittige dag voor de ploeg, die vroege aanval van Pogacar kostte flink wat krachten maar uiteindelijk is Jonas zo soeverein als het maar kan vandaag. Hij leek zelfs op zijn gemak te zitten bij Poga. Complimenten weer naar Wout die in elk geval voorkwam dat we naar Meintjes in de Top 3 moesten kijken.

kelderfan

Ja dat klopt helemaal @Murcia
Daar is helemaal niets aan toe te voegen.
Jammer alleen dat Roglic nog niet helemaal hersteld is.

Rawolf

Ja Vingegaard zelf bizar goed. Geeft geen meter op Pogacar.

De ploeg heeft een krasje op de carrosserie, in de openingsfase enkel van Aert bij de les de rest zat te slapen. En Vingegaard laat zich weer uit z'n kot lokken door Pogacar en anderen en gaat op 182k van t einde al zelf op kop rijden om te reageren op enkele aanvallen.

Benoot en Roglic beide op een slechte dag, uit de rij voor Laporte... hopelijk verbeteren die 2 komende dagen.

Op de slotklim McNulty die Vingegaard isoleert mentaal een steekje maar Kuss en Kruijswijk verwacht ik wel beter op de langere klimmen.

Kortom, vooral door van Aert geen enkel gevaar. Maar wel heel veel afhankelijkheid van enkel Wout van Aert. Juist daarom ook mijn kritiek op die energie verspillende solo, zo'n essentiële renner ook in steun vd ploeg

Laatst gewijzigd
Murcia

Die beurten van MCNulty en Majka stelden eigenlijk niet zoveel voor als de kopman vervolgens de chauffeur is voor de gele trui. Dat viel me vandaag het meest op, tijdens een korte explosieve klim moest de meester in dat genre staan en ging Vingegaard dat doen uit het zadel. Iedereen hier weet dan hoe sterk je wel niet moet zijn. Ik zei het al eerder, Jonas zit onder de huid bij Tadej.

kelderfan

Ja @Rawolf
De warmte speelt denk ik ook een grote rol. Voor de Pyreneeën wordt 't wel belangrijk, dat Roglic weer mee kan doen.
@Murcia
Dat was ook wel duidelijk te zien, dat Pogacar hardop dacht. He! Jonas denk even aan mijn gezondheid, want je hijgt wel heel nadrukkelijk in mijn nek.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Roglic en Benoot vandaag minder dan normaal, maar dat lijkt me normaal in zo'n ronde van drie weken. Uiteindelijk een rit waarin de kopman uitstekend omringd zat tot het duel op de slotklim.

goldone123

Ik ben verbaasd is vingegaard zo goed want hoe pogi reed was volgend gewoon op zn best, of word vingegaard beter in die 3 weken

Murcia

In het begin van de etappe had hij een tukmomentje door niet op het wiel van Pogacar te zitten. Dat soort foutjes kunnen je duur komen te staan en de hele ploeg met uitzondering van Wout leek verrast. Maar in dat klimmetje was het fabuleus goed, Tadej ging echt hard maar het leek hem vanuit het zadel klimmend totaal geen moeite te kosten. En let wel, dit is de specialiteit van Pogacar. Kwam nog het momentje bij dat hij demonstratief vlak onder de top nog een laatste slokje nam alsof hij wilde aangeven dat dit een wandelingetje in het park was.

Jopie

Mijn gedachten gaan terug naar 2007 met deze tweestrijd tussen de gele en de witte trui. En ik sluit niet uit dat het op dezelfde wijze gaat aflopen (op de uitsluiting van Rasmussen na). Pogacar die Vingegaard tevergeefs op explosiviteit probeert te kloppen in verschillende ritten, waarna Vingegaard in de laatste echt bergrit de genadeklap aan Pogi toedient.

molovin

Die twee gingen echt wel hard, als je ziet dat ze 40 seconden wegrijden van Thomas die voluit ging en van beiden had ik het idee dat ze niet op de limiet zaten, steken er bovenuit. Pogacar zal wel balen van zichzelf dat hij o.a. door zichzelf zoveel tijd verloren heeft, de benen zijn gewoon goed.

deharderpeter

Roglic er dus uit, herstellen en alles op zijn Vuelta zetten.

ForzAZ67

Heel jammer dat Primoz Roglic de tour heeft verlaten. Maar zoals ie er nu bij reed is het eigenlijk alleen maar een last voor de ploeg. Zie de start gisteren. Dus elk nadeel heeft zijn voordeel er hoeven geen knechten meer om te kijken naar de gehavende Roglic. Alles voor Jonas Vingegaard en dat zal nodig zijn. IK hoop dat ook Wout van Aert zich hierin kan schikken. Wout is misschien wel de belangrijkste helper voor Jonas op alle terreinen. Die groene trui si toch al zo goed als binnen.

Murcia

Niet leuk voor Primoz en de ploeg maar ik begrijp het wel. Roglic zag gisteren echt af als een beer, als je dat al overkomt in een overgangsetappe dan worden de Pyreneeën een hel. Nu voorbereiden op de Vuelta en hij weet ook dat de ploeg geen afleiding nodig heeft van een renner die kampt met de gevolgen van een val. Alles voor Jonas nu qua aandacht.

Laatste man

Helaas. Werd na zijn val een paar keer van zijn fiets getild vanwege de rug pijn. Kon amper lopen. Knap gevochten en meegeholpen met de coupe. Op is op.

Vooral ook jammer als mentor voor Jonas. Gaf hem veel vertrouwen.

YogiBear

Zeker jammer dat Roglic niet door kan, maar dat zal binnen de ploeg echt wel een gedegen afweging zijn geweest. Als je hem in koers zou willen houden, zou je dat eigenlijk al tm donderdag moeten doen. Zeker met de hitte in de komende dagen geef je dan het lichaam ook vijf dagen geen ruimte om te herstellen en is normaliter alsnog zijn toegevoegde waarde bijna nul (gezien hij met de dag minder leek te worden). Wel mooi om te weten dat hij in de Etappe waarin Vingegaard geel pakte echt nog een beslissende rol heeft gespeeld door Pogacar te helpen slopen. Lat maar weer zien dat hij echt een teamspelers is en eigen ongemak opzij kan zetten.

kelderfan

Het blijft toch een aderlating, dat Roglic niet meer van start kan gaan. Hij is echt een kanjer te noemen, zoals hij met rugproblemen toch zijn belangrijke bijdrage heeft kunnen leveren aan de coupe om Pogacar van zijn troon te stoten.
Ja nu alle ballen op Jonas Vingegaard.

Glorious

Roglic weg, jammer. Maar het gaat inweze alleen om 3 ritten nog. Wout telt voor 3. En wil vandaag het groen 100% veiligstellen. Kuss en Kruiswijk zo lang mogelijk bij Vingegaard blijven. Genoeg mag voor het vlakke en heuveltjes. Dag voor dag.

tdola

Tjv zal normaal idd di, wo en donderdag aan de bak moeten als team, iig tot laatste klim.
Zo, vr, zo normaal gesproken controle door sprintteams (bex, lotto, alpecin, quickstep).

Volgende week za zal vingegaard t in tt zelf moeten doen.
Roglic wrs gewoon op, als hij significante bijdrage had kunnen leveren was hij vast doorgegaan.

Roglic proberen 4e vuelta te pakken met hulp van kruijswijk, kuss, Dennis, gesink, affini, teunissen en foss/harper. Ook een mooi sterk team.

Rawolf

Zijn ze gek geworden van Aert alweer in zo'n kansloze vlucht en Vingegaard alleen achterlatend. Ik heb Vingegaard zelf al 10 gaten dicht zien rijden

1 2 ... 268 ... 349 350

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.