Wilco wilde twee jaar geleden al terug. Toen geen geld, maar dat is na exit Tom geen probleem meer. Best beschikbare Nederlandse klimmer AK renner wordt zo aangetrokken. Met een rol die wat meer in de schaduw zal zijn en dat werkt voor hem het best. Goede zet, en beter dan een Poels vind ik. Vooral door zijn leeftijd.
'@Kelderfan
Leuk dat je als fan van Kelderman deze renner de komende jaren weer in jouw favoriete ploeg kunt zien rijden.
Ik vind het een uitstekend move van Kelderman en een prachtige transfer met ook Van Baarle en waarschijnlijk Tratnik.
Hij zal op den duur de Nederlanders Gesink en Kruijswijk wel vervangen.
Trouwens wat een pech met de onfortuinlijke Kruiswijk en zijn ploeg met kopman Vingegaard.
Het grootste drama is de pure paniek daarna die alles verergerd. Jumbo gaat met 4 man tussen de wagens rijden terwijl dat net zo goed met 2 kan. VHooydonck en Kuss daardoor compleet onnodig kwijtgespeeld
Vingegaard door die domme acties nu bijna geïsoleerd in peloton, enkel nog WvA en Laporte.
Wout nog knap 2, werd ietwat afgesneden door Pedersen maar dit vind ik hetzelfde als zijn situatie eerder met Sagan. Voor de rest veel pech, met name door die val van Steven en Jonas al leek de laatste niet heel veel schade te hebben, zag niks op de benen en het pak was ook niet gescheurd maar het blijft afwachten. Meesterlijk was trouwens Laporte, Jonas terug brengen en daarna in de finale een geweldige lijfwacht voor hem. Wat is die Fransman toch een kanjer. Zal de koerstactiek conservatiever maken deze dag vermoed ik maar dat zien we dinsdag wel weer.
Ja het is natuurlijk geen goede dag voor JV in de TdF. De paniek is niet uit te bannen, bij zo'n pech.
Net de valpartij van Kruijswijk verwerkt en dan de valpartij van Jonas.
Die Laporte heeft Vingegaard prima geloosd in deze hete aankomst.
Maar het gaat goed met 't kleine Belgenlandje, want 1 en 2 scoren is niet gek.
Ondanks de val zat Wout er toch weer dicht bij en loopt weer uit met de groene punten.
@Fanny
Ja ik ben echt blij, dat Wilco Kelderman erbij gaat komen, want een klimmer erbij lijkt mij niet verkeerd.
Gelijk daarbij een kopman voor de Giro gehaald.
Tactisch soms briljant, maar soms zo stupide. Van Aert geweldig sterk, maar waarom die energie niet inzetten op dagen dat het er op aan komt. Zeker nu het groen toch al veilig is gesteld.
Vandaag moet Van Aert door ploegleiding na 40 km op kop gereden hebben uit de start terug geroepen worden. Wetende dat Roglic al niet meer gestart is moet elke renner zich nu volledig inzetten voor het geel. Dan zie ik later in de koers de groep weer niet volledig met het geel voorin rijden. Ergens in het tweede deel van het peloton komt Kruiswijk te vallen en moet de koers verlaten met de ambulance. Kort er na liggen Vingagaard en Benoot op het asfalt. Ook weer niet vooraan rijdend in de groep.
Ik snap het niet. Met het geel rijd je toch altijd in veilige positie? Daar moet de hele ploeg voor zorgen. Zijn de krachten aan het weg vloeien of is er sprake van verslapping? In de finale deed Laporte heel goed werk voor Vingagaard. Van Aert spaarde zich voor een tweede plaats en het groen. Ik zou als ploegleidig nu toch echt Van Aet zeggen dat vanaf nu hij alleen in dienst van Vingagaard moet rijden. Wout op alle terreinen is zijn beste helper. Er komen spannende dagen aan. Niet alleen loert het gevaar van UAE met Pogi. Ik zie ook Ineos met Thomas, Yates, Pidcock en Martinez die lijkt te verbeteren nog een rol spelen om met hun overtal gekke dingen te doen. Hopelijk houdt Jonas Vingagaard zelf het hoofd koel en blijft overeind. Na vandaag is mijn vertrouwen wel een stuk gezakt.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.