Team Jumbo-Visma 2022

1 2 ... 270 ... 349 350
madeinstars

Laporte is echt een machine als piloot deze Tour. Wat een geweldig gevoel voor positioring heeft hij zeg.

Verder klotedag. Morgen herstellen. Dinsdag waakzaam zijn maar zo zuinig mogelijk controleren en woensdag en donderdag nog alles op alles.

Oh ja en Wout vanaf vandaag 0 eigen belangen meet en volledig in het gareel.

Michieltje

NIet gedacht dat ik dit nog es zou zeggen, maar kan de ploegleiding van Aert es aan de ketting leggen. Gast hij weer met de vlucht van 3 mee in etappe over de 200km. Hij moet verdomme de superknecht van Jonas zijn!

jvh93

Ben heel benieuwd hoe het met benoot is na zijn val en wat er met kuss aan de hand is. Verder vandaag een fantastische laporte gezien en verder veel pech. Hopen dat Steven en primoz snel opknappen.

Komst van kelderman daarintegen lijkt me fantastisch nieuws. Kan mooi de plek van dumoulin innemen (lees; kopman giro en mogelijk meesterknecht in de tour) en samen met van baarle in mijn ogen de beste Nederlanders die vrij zijn om te halen

kelderfan

Volgens mij rijdt Wout prima in 't gareel. Want die heeft lange tijd kopman Jonas van voren gehouden. Toen Laporte gelukkig weer kon aansluiten heeft die de honneurs waargenomen en met verve.

madeinstars

Met Kuss is niks aan de hand. Die wachtte op Vingegaard, maar wet er toen keihard uitgedemarreerd door een briljante Laporte.

Michieltje

Als Wout zich gewoon koest had gehouden had hij niet alleen geen onnodige energie verspild maar ook meer kans op etappewinst gehad

Murcia

Dat klopt, een klimmer laten wachten is nooit snugger in etappes als deze. LTD kan er over meepraten.

madeinstars

Denk niet dat Wout zonder dat eerste uur meer kans had gehad. Philipsen is gewoon sneller.

Laatste man

Laporte MVP vandaag. Uitstekende piloot. Hopelijk Jonas zonder erg.

Kruijswijk en Roglic out is zeer vervelend, maar nu moet je maar een beetje gokken op podium, top-5 verdedigen van de rest van het peloton.

Laatst gewijzigd
BraboCycling

Gelukkig staat Pidcock ver en Yates ook al op 4 min, dus die kunnen niet zomaar een coup plegen. Woensdag en donderdag zal t erom gaan spannen....

skylimit

'@laatste man "Gokken op podium"? Je hebt toch de gele trui in bezit, dan ga je toch geen genoegen nemen met minder dan de 1e plaats? Vingegaard heeft nog een mooie marge, maar het gaat nog zeer lastig worden. Veel zal afhangen hoe sterk van Aert is in de eerste fase van de beklimmingen en/of Kuss daarna mee kan. De andere 3 gaan dat niet redden en kunnen hooguit in de beginfases van de etappes nog wat betekenen.

skylimit

Snap niet waarom velen zo blij zijn met de terugkeer van Kelderman naar TJV, behalve dat hij Nederlander is. Hij is ook al op leeftijd en geen betere versie van Dumoulin en ook nog eens zeer blessuregevoelig.

Sjonge Jonge

'@skylimit, het staat er wellicht wat onduidelijk, maar laatste man bedoelt dat de rest het podium / top 5 verdedigt en daarom eventuele aanvallen van Ineos worden gecounterd door andere ploegen.

Wat betreft Kelderman, je was voor de Tour 1 van de criticasters dat er maar 1 Nederlander meeging.
Dan staat het wel vreemd om nu te gaan klagen bij het aantrekken van een Nederlander waarbij de kans zeer groot is dat hij de Tour gaat rijden.

xistnc

Een fietsende Kelderman is toch sowieso beter dan een stoppende Dumoulin?

Michieltje

Kan me ergens heugen dat ik hier even geleden me uitsprak tegen deelname Benoot omdat hij zelf had gezegd dat hij in een grote ronde altijd een slechte tweede deel rijdt. Kon desgevraagd geen bron overleggen maar heb t idee, los van zn val (of niet xistnc?) dat het al wat minder begon te worden de laatste dagen.

Laatst gewijzigd
ForzAZ67

Benoot reed inderdaad al een paar dagen minder. Zijn eigen woorden. Na vandaag zie ik hem met zijn zwaar gehavende linkerheup dezelfde lijdensweg als Roglic gaan. Dus eigenlijk zijn er nog maar vier fitte helpers voor Vingegaard over. Van Hooijdonk voor de vlakke aanloop naar de bergen inzetten. Hopelijk kan Benoot daarna nog iets betekenen. Laporte moet Vingegaard door het peloton piloteren. Kuss moet zo lang mogelijk sparen en hopelijk pas op de laatste berg in actie komen. Van Aert moet nu alleen nog maar in dienst van Vingegaard rijden als meesterknecht voor alle reparaties.
Tactisch is Jumbo uitgespeeld. Vanaf nu alleen maar defensief rijden en meesluipen met de goede renners die je ook niet kunt laten gaan. Daarbij vooral ook hopen dat verdere pech uit blijft en dat Jonas Vingegaard niet door het ijs zakt in een slechte dag.
Maar alle pech is voor een deel ook eigen schuld. Slechte positionering. Niet als geheel team veilig vooraan rijden. Twee kopmannen en een vrije rol voor Wout van Aert is teveel. Wanneer je teveel doelen stelt kan het weleens eindigen in een grote teleurstelling. Nu is het groen veilig mits Van Aert de finish haalt in Parijs. Maar het geel staat onder zware druk ondanks de paar minuten voorsprong. Hopelijk kan Vingegaard die druk aan en beseft de gehele ploeg met de leiding dat vanaf nu alles gedaan moet worden in dienst van het geel!

Laatste man

Ze zullen wakker zijn na je woorden. Voorlopig is twee kopmannen en groen vooral een succesvolle Tour.

@skylimit. Jumbo gaat nog genoeg ‘hulp’ krijgen. Ploegen rijden voor podium, top-5 en/of rit. Laporte, Nathan, Wout of Benoot (indien dit) proberen in ontsnapping te krijgen in bergetappes. Heb je nog een niet klimmer voorop. Kuss bij Jonas en Wout kan alles wel aan.

En anders kan je altijd nog hulp ‘kopen’. TREK met Mollema, DSM wellicht en wat vrijbuiters ploegen.

Laatst gewijzigd
skylimit

'@sjonge jonge Sowieso hebben ze de verkeerde Nederlander mee naar de Tour genomen en Kelderman naar TJV halen, snap ik echt niet en ook van Kelderman zelf trouwens niet. Hij zit toch goed bij Bora of is Bora misschien blij dat ze van "brekebeen" af zijn ?

horsm

Hopen dat DSM in de podiumkansen van Bardet blijft geloven.

tdola

Kruijswijk ontwrichte schouder en niks gebroken volgens avondetappe.
Herstel topsporter is altijd snel, maar of ie vuelta haalt? Wordt moeilijk.
Roglic, kuss, gesink, Dennis, teunissen, affini. We weten niet wie er al bijkwam (harper of foss denk ik), en dan Kruijswijk of bouwman als 1e reserve.

Maar di, wo, do......pfff kuss moet zo lang mogelijk gespaard worden voor vingegaard. T profiel vd etappes is iets voordelig zodat laporte en van hooijdonk tot halverwege wellicht kunnen controleren. Hopelijk herstelt benoot en kan die samen met van hooijdonk (die zeer goed was ri alpe d huez) nog 1e berg controleren, daarna van aert 2e berg, daarna kuss en vingegaard.
In de vlucht geen top 8 renner en liefst geen top 12 renner mee laten gaan. Klinkt duidelijk, maar de uitvoering zal kracht genoeg gaan kosten.

horsm

Iedereen laten gaan behalve Thomas en Pogacar. De rest droomt alleen nog maar van de derde podiumplaats. Dus pokeren en gokken dat de elkaar te grazen nemen.

En als Pidcock morgen in de vlucht zit: geel laten nemen en zo Thomas en Yates in de tang nemen.

Zelfde geldt eigenlijk voor elke renner in de onderste regionen van de top 12. Gewoon geel laten nemen, maar de voorsprong onder de minuut houden.

kelderfan

De avondetappe wordt steeds beter. Voor 1 augustus wordt van Baarle als aanwinst voor JV gemeld.
Plugge zal wel een beetje zijn ontploft, dat hij niet meer de 1e. is om een aanwinst te melden.

ti-raleigh

Moneyball is een goeie film over statistieken in de sport. Die moeten ze maar een keer gaan kijken bij TJV. En dan zal er ongetwijfeld anders gekeken worden naar de factor pech. Renners die zo vaak het asfalt kussen, kun je niet op bouwen.

Pizzi

'@horsm: als Pidcock morgen in de vlucht zit: lekker laten rijden. De rest start een dagje later wel, als de tijd geregistreerd wordt.

horsm

Lol@pizzi… Rustdagen zijn niets voor mij.

1 2 ... 270 ... 349 350

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.