Team Jumbo-Visma 2022

1 2 ... 271 ... 349 350
Cycling

'@Kelderfan Dat van Baarle naar JV gaat, is toch geen nieuwtje van avondetappe. Dit was toch al lang bekend, alleen de ploeg mag niet communiceren

AWestie

Als je de statistieken er bij haalt betwijfel ik of TJV relatief meer valt @ti-raleigh. Ik moet daarbij ook denken aan het onderzoek in welke formatie men in het peloton moet zitten volgens TJV (Movistar verspreid, Ineostrein of een variant. Ze weten echt wel hoe vallen te voorkomen. Je hebt soms gewoon met externe factoren te maken.

ti-raleigh

Het gaat niet om externe of interne factoren, of het weer of wat dan ook. Renner A valt 1 keer in het jaar zonder erg. Renner B valt 7 keer in het jaar mét daarbij 2 keer erg.

YogiBear

'@ti-raleigh Tijdje geleden zijn hier ook statistieken over blessures van pcs gedeeld en daaruit bleek niet dat TJV vaker blessures heeft dan andere ploegen.

Laatst gewijzigd
ti-raleigh

Het gaat niet alleen om blessures. Het gaat om cruciale fouten/valpartijen op belangrijke momenten. Kijk maar naar het verleden van Kruiswijk, Gesink, Kelderman en Roglic. En vergelijk dat eens met pak hem beet Pogacar, Van Aert, Valverde, Van der Poel etc.,

Yeez

Je focust je op 1 ploeg en daardoor denk je dat ze vaker vallen omdat alleen de valpartijen van die ploeg je opvallen

Murcia

'@ti-raleigh
Beetje rare vergelijking trek je daar, bij Mathieu, Valverde, van Aert kan ik mij aardig wat fouten en valpartijen herinneren op cruciale momenten en Pogi had er 1 vorige week die nu opeens niet meer telt. Vaak hoor ik hier het verwijt over een gekleurde bril bij mij en anderen maar dit lijkt op een bril met een andere kleur dan geel-zwart.

ti-raleigh

Ik neem aan dat de meesten hier al een paar jaar het wielrennen volgen. Hoe vaak heeft Gesink zichzelf uitgeschakeld in een grote ronde ? Hoe vaak heeft Kruiswijk zichzelf uitgeschakeld in een grote ronde ? Hoe vaak heeft Roglic zichzelf uitgeschakeld in een grote ronde (vooral Tour) ? Zet daar tegenover ander kopmannen zoals Valverde, Froome (1× in 2014) etc...
Jullie mogen dat gekleurd noemen, maar ik vind het statistieken.

AWestie

Ik wil je punt best volgen, maar je deelt hier niet per se statistieken. Je gooit gewoon wat namen op en gaat dan een beetje grabbelen. Dat is niet hoe ik statistiek heb geleerd vroeger.

Aangezien we binnen moeten zitten met dit weer ga ik hier eens in duiken, want ik ben wel benieuwd.

Laatste man

Valverde Tour 2017 en Vuelta 2021 in ieder geval uit m’n hoofd.

Michieltje

Zelfs na een nachtje slapen ben ik nog steeds teleurgesteld in vooral van Aert. Als je Zeeman gisteren in de avond etappe geen antwoord zag geven op de vraag vrij vertaald ‘wat was van Aert in godsnaam aan het doen’ ... bizar. Kan alleen maar hopen en bidden dat het dit jaar niet weer fataal afloopt

Laatst gewijzigd
horsm

Ti-Raleigh, dat zijn toch juist helemaal geen statistieken? Bij statistieken moet je juist met harde cijfers komen. En die lees ik bij jou niet. Jij spreekt meer vanuit je gevoel. En zoals Yeez zegt, het kan best dat je je drukker hebt gemaakt om een valpartij van Gesink dan van een klimknecht van Movistar. Daardoor lijken de Jumbo’s in jouw ogen vaker te vallen.

kelderfan

'@Michiel
Ik heb ook nachtje proberen te slapen, maar ik ben juist blij met Wout Van Aert, want die heeft eerst gewacht op Kruijswijk, die toen nee schudde met 't hoofd (en terecht natuurlijk); daarna heeft hij de controle overgenome, omdat Benoot met Jonas Vingegaard op de grond lagen. Daarna heeft hij na goed werk van Laporte zijn kopman op sleeptouw genomen. Nadat Laporte zijn benen weer terug had gevonden, heeft Wout weer de controle overgenomen en als bonus nog even punten gesprokkeld voor zijn klassement groene trui.
Het lijkt mij een unicum als JV met de gele en groene trui naar huis komt.
Belangrijk voor de komende ritten worden Benoot, Kuss en Van Aert om Vingegaard te helpen in de bergen; daarna is er nog een overgangsrit voor Van Hooydonck, Van Aert en Laporte om Jonas te begeleiden.
Dus wat Zeeman heeft gezegd en ik denk vanavond weer, klopt als een bus. Ik denk, dat alle ploegen staan te springen om zo'n kanjer.

horsm

Slim hoe Pogacar druk op Van Aert legt door overal punten mee te pikken voor groen. Hij legt nu eigenlijk de belangrijkste steun van Vingegaard vast in een energierovende strijd om een b-prijs.

horsm

Pogacar wil TJV vooral psychologisch onder druk zetten door te dreigen het groene speeltje van Wout af te pakken en door Jonas aan het schrikken te maken met nepdemarrages. Hij hoopt dat Kuss of Jonas straks in de bergen achter een vroege aanval van Pidcock of Yates of Mas aangaat. Het is daarom zaal dat de ploeg het hoofd koel houdt: iedereen laten fietsen behalve Pogacar en desnoods samen de Tour verliezen. Dan weet UAE in de komende jaren dat je ijskoud bent.

De Zeboe van de Zoncolan

'@ti-raleigh:

Geef ff de cijfers aub?
Nu stel je een aantal retorische vragen, die jou statistische gelijk moeten bewijzen. Uiteraard doen ze dat niet.

Maak maar eens een overzicht van alle klassementskopmannen (evt aangevuld met knechten) van de afgelopen 10 jaar voor alle ploegen.

Dan kun je laten zien hoeveel vaker de Jumbo's uitvallen.

Michieltje

Hij gaf geen antwoord Kelderfan. Hij lulde er omheen. Van Aert had nooit mogen meespringen. Hij hing net als Kruijswijk daarna achterin t peloton. Had ie ook niet moeten zijn. Ik scheet 7 kleuren bagger vanochtend op de plee. Ik vrees het ergste de komende dagen

EdEnd

Volgens mij zijn er nog maximaal 300 punten te verdienen voor de groene trui en Pogacar staat er nu bijna 200 achter. Ik geloof niet dat iemand zich daar nu nog druk over moet maken... tenzij Pogacar in rit 19 opeens de etappe pakt en zich direct kandidaat stelt voor de winst op de Champs Elysees. Maar goed laat het Pogacar vooral proberen, een hoop moeite doen om tussensprints te winnen lijkt me niet heel handig nu.

WvA lekker zijn werk laten doen als knecht, dan zit hij er altijd bij als de tussensprints er zijn en dan pakt hij altijd ongeveer zoveel puntjes zonder zich er erg voor in te spannen.

ti-raleigh

'@ ¿
Kijken jullie zelf effe op Wikipedia, bij resultaten per renner. Kruiswijk bij voorbeeld heeft 7 opgaven achter zijn naam in een grote ronde en daar kun je de sneeuwduik nog bij optellen. Vergelijk dit met Froome, Pogacar, Valverde etc..

Murcia

Dat groen is voor Wout, van die 300 punten kun je al 100 wegstrepen voor de concurrent Tadej want dat zijn de ritten in Parijs en op vrijdag. Bergritten slechts 20 punten voor de winnaar, dus welke druk Pogi kan ontwikkelen is mij een raadsel. Ik baal persoonlijk veel meer van de val van Steven. Statistiek gegeven of niet over dat vaak vallen in vergelijk met anderen, hij hoorde daar niet achteraan te koersen zo vlak voor het klimmetje. Ben vooral blij dat Jonas zelf er goed vanaf lijkt te zijn gekomen. Tactiek helpt je in de komende etappes zeker maar uiteindelijk zijn het de benen van de leider die het moeten doen. Pogacar moet marge pakken en daarom volgens mij vroeger aanvallen, is Jonas nog steeds top dan rijden ze eventuele INEOS coupes samen al aan stukken.

Murcia

'@ti-raleigh
Waarom noem je nu Mathieu niet? Die zat prominent in je rijtje terwijl die in 2 van de 3 grote rondes uitstapte. Iedereen pakt altijd de krenten uit de pap. Dus doet Steven het beter dan Mathieu of niet?

Rawolf

'@murcia. Mvdp is 0 grote rondes verlaten door valpartijen. Andere redenen

kelderfan

Precies @Murcia
Ik denk dat de groene trui bijna binnen is. De focus moet nu naar de komende bergritten. Morgen wordt al tricky
Laat Ineos maar aanvallen, dan wordt 't een stuk gemakkelijker voor Jonas.
@Michiel
Dus die bagger mag je doorspoelen en er weer eens positief naar te kijken.
@Fanny
Wat betreft de Vuelta zie ik Koen Bouwman aansluiten.

Jopie

De laatste drie bergritten zijn wel in het voordeel van Jumbo. Drie middellange tot korte ritten met een eenvoudig eerste deel van de etappe met in het vervolg relatief weinig vallei, maar voornamelijk klimmen en dalen. Enkel morgen nog een redelijk stuk vlak na de laatste klim.

De kans dat er in het begin van etappes druk gezet gaat worden, lijkt me derhalve klein. Het zal essentieel worden om iemand (bij voorkeur Van Aert) in de vroege vlucht te krijgen waarop Vingegaard later nog terug zou kunnen vallen. Het is daarnaast de laatste week dus verwacht eerder teams die Jumbo zullen ondersteunen om eigen plekken te verdedigen dan dat er een coupe of iets dergelijks wordt gepleegd.

Murcia

'@Rawolf
ti-raleigh trok het breder en sprak ook over cruciale fouten, dan kom je bij Mathieu toch ook wel op een aantal. Van het WK in GB tot plankjesgate in de OS of de val in Brugge-de Panne en in deze Tour starten met een te smalle basis (bron A3) vind ik van hetzelfde kaliber als een valpartij. Daarbij zegt statistiek nooit het hele verhaal en lijkt het me vreemd om bv zwembadje in de Vuelta te wijten aan Steven of Tiesj iets te verwijten bij diens val gisteren of in de Strade. Als je roept dat iets statistisch is bewezen dan dien je vind ik met meer te komen dan dit simpelweg te roepen en er zit een verschil in de oorzaken. Hier wordt nu in mijn opinie een getal gekoppeld aan een verwijt.

1 2 ... 271 ... 349 350

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.