Team Jumbo-Visma 2022

1 2 ... 272 ... 349 350
Murcia

'@Ditwashet
Waarom is Yates laten gaan dan niet tricky voor Pogacar? Niemand kan mij dat uitleggen namelijk. Voor Tadej telt ook alleen de zege dus waarom zou Yates of Pidcock een grote marge mogen nemen. Daarbij komt dat we de hele Tour al horen over de geniale plannen die INEOS zal uitvoeren maar tot nu toe heb ik ze niet gezien. Kan anders worden zeker maar om nu net te doen of TJV altijd de enige is die voor voldongen feiten kom te staan vind ik raar.

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@Ditwashet
Ja laat Yates maar aanvallen, dan moeten Bardet en misschien ook wel Pogacar aan de bak.

Michieltje

Ik kan er weinig positiefs uit destilleren, Kelderfan. Behalve dat mn wc papier gelukkig dubbelzijdig is. Van Aert die overal schijt aan heeft, Primoz en Stevie out. Benoot op halve kracht. En Jonas die hard gevallen is. Kusjes voor Kuss.

Murcia

'@Ditwashet
Uiteindelijk gaat het om de eindzege, en dat betekend dat voor zowel Jonas als Tadej Ineos pas een bondgenoot is bij gedeelde belangen. INEOS heeft het probleem dat het treintje niet echt werkt bij Tadej en Jonas als middel om hen te slopen. Ze moeten dus gaan aanvallen, de meest agressieve renner van het trio is Pidcock die het verste weg staat en bergop nogal wat minder is dan G. en Adam. G. is nooit een aanvaller geweest en Adam ook veel minder dan zijn broer. Als de Britse formatie echt 100% gaat voor de Eindzege zal men ook moeten durven verliezen, Carapaz is dat type renner maar bij de anderen heb ik mijn twijfels. Maar goed, het bewijs van het tegendeel mogen de mannen wat mij betreft graag leveren.

kelderfan

'@Michiel
Ik gebruik ook dubbelzijdig of zelfs driedubbelzijdig; want ik heb niet geteld.
Maar kopt 't Nieuwsblad "Wout van Aert geeft de kijkcijfers een boost: belangstelling voor Tour de France enorm gestegen." Dan gaat Jumbo zingen van blijdschap. En ik las ook ergens, dat Wout nu driedubbel aan de bak moet gaan in de komende ritten. Derhalve is volgens mij driedubbel beter als dubbelzijdig toch.🤔

AWestie

Ik ben eens de PCS GC ranking langs gegaan en daar viel de gemiddelde renner elke vijf grote rondes wel een keer uit (ik heb niet alle DNF'jes nagekeken). Er zijn een paar positieve uitzonderingen, zoals stabiele factoren als Caruso of toch best gelukkige jochies als Pogi. Kruijswijk en Gesink zitten iets onder het gemiddelde, Kelderman juist mooi boven het gemiddelde. Dumoulin heeft de helft (!) van de grote rondes die hij begon niet uitgereden, net als bijvoorbeeld Superman Lopez.

Dus ja, de voorbeelden van @ti-raleigh lopen in grote rondes iets vaker dan gemiddeld averij op, maar het scheelt geen drol.

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@Michiel
Ik hoop dat je nu rustig kan slapen, want Wout legt nu keurig uit bij de NOS? dat de komende drie dagen alle overgebleven ballen zich gaan inzetten voor het behoud van de gele trui. Dus als helpers van Jonas.

Jopster

Komende dagen ligt er aardig wat druk ook op Kuss, maar heb bij Kuss gevoel dat die in de Pyreneeën altijd net ietsjes beter is. Weet niet of mijn gevoel helemaal klopt en ook geen zin om het uit te zoeken.

Hopen Jonas t vol gaat houden.

horsm

Alleen Kuss heb ik nog nooit kilometers lang zien
Dieselen op kop. Is meer een renner die op de laatste klim aanvallen pareert. De eennalaatste klim gaat het probleem worden.

madeinstars

Kuss gedijt ook altijd beter bij een gecontroleerde koers (Alpe d'Huez) ten opzichte van een harde, chaotische koers (Granon). Als andere ploegen het Jumbo moeilijk willen maken, zullen ze het dus hard moeten maken op de eerste klim. De vraag is alleen of Ineos daar überhaupt baat bij heeft en als UAE dat gaat doen, heb je het voordeel dat die ook al twee knechten moeten oproken. Van andere ploegen verwacht ik niets op dat vlak. Voordeel van morgen is dat de slotklim niet heel lang is, dus daar kan je met alleen Kuss wel wegkomen. Hautacam, met daarvoor spandelles wordt echt heel moeilijk controleren. Als Pogacar daar nog op achterstand staat kan je ervan uitgaan dat het vanaf Spandelles man tegen man wordt.

De grootste moeilijkheid vandaag zit 'm in het laten ontstaan van de juiste kopgroep. Daar kan je nooit te veel Ineos en UAE in hebben, want dan kan je naar Foix echt een groot probleem krijgen. Idealiter probeer je Wout ook in de kopgroep te krijgen, zodat hij er op de top van Peyragudes is voor de afdaling. Dan moet je hopen dat het tempo op de Port de Lers laag genoeg is dat je dat met Van Hooydonck en Benoot af kan doen. Dan heb je Kuss voor de steile kilometers van de Peyragudes en als Pogacar daar (wat ie 100% gaat doen) aanvalt, moet Jonas volgen en heeft ie Wout nog bij zich richting Foix, zodat daar ook geen gekke dingen kunnen gebeuren.

edit: Nog een extra puntje. Idealiter rijdt je vandaag of morgen Thomas en Yates nog wat meer op achterstand, zodat die factor naar Hautacam niet meer meespeelt en je echt alleen op Pogacar kan focussen. Overigens moeten we ook niet vergeten dat Jonas zelf misschien ook nog wel iets in het vat heeft. Die was echt heel, heel erg goed op Granon en als ie dat niveau nog heeft, is ie bergop gewoon de beste.

Laatst gewijzigd
skylimit

Alles staat of valt met hoe goed de benen van Jonas zijn en/of zijn val hem toch nog ergens op een klim parten gaat spelen. Pogacar gaat aanvallen op een klim, in de afdalingen (vandaag al). Er zal veel gevraagd worden van Wout van Aert en hopelijk wordt Kuss niet weggeblazen, maar ik vrees ervoor. Jonas zal waarschijnlijk snel alleen komen te zitten en kan dan onmogelijk op alle demarrages reageren.

Kraaijvanger

Ja of Jonas rijdt iedereen er gewoon keihard van af op de laatste col en WVA wacht hem op in de afdaling.

Ben benieuwd op welke 'demarrages' hij allemaal zelf moet reageren? Want volgens mij hoeft Jonas vooralsnog alleen maar Pogacar te volgen.

Mensen schrijven allemaal complot theorieën en doen net alsof Poga veel beter is dan Jonas. Of dat Ineos opeens boven hun zelf gaan uitstijgen terwijl niemand Po en Jo heeft kunnen volgen op de bergen.

Uit op sensatie.

Laatst gewijzigd
YogiBear

'@skylimit Op de momenten dat Jonas alleen kwam te zitten in deze Tour was dat met één andere (Pogacar), slechts een paar andere kopmannen (man of vier vijf) of Kuss zat er nog bij. Tot nu toe was het echt niet zo dat er hele ploegen beter waren. In de etappe naar Mende had Pogacar zijn knechten iets langer om zich heen; welgeteld 150 meter. Maar goed, het enige wat we weten is dat we het niet weten. Wat er in zo’n derde week ook altijd mee gaat spelen is dat er renners en ploegen hun plekje in de top tien gaan verdedigen. Ook dat zou evt een voordeel kunnen opleveren, mits er een juiste kopgroep ontsnapt met bv Vlasov, Lutsenko, Powless of Jungels.

Laatst gewijzigd
danusz1986

Laatste 2 plekjes voor vandaag gaat tussen Martinez, Kung en Mohoric.

Pogacar
Vingegaard
Thomas
Vlasov
Van Aert
Mollema
Caruso

T80JZ

In het wielrennen is het tegenslagen incasseren en doorgaan, maar ik baal nog steeds van het wegvallen van Kruijswijk en/of Roglic. Dan hadden we de komende dagen met een rustiger gevoel de Tour kunnen volgen. Voordeel voor TJV is dat in bepaalde omstandigheden de ploegen van Bardet, Meintjens, Gaudu en Quintana nog wat te verdedigen hebben. Bovendien heeft Thomas in de Britse pers gezegd dat hij wacht op een eventueel zwak moment van Vingegaard en/of Pogacar, maar dat zij tot nu toe te sterk zijn voor hem. Het zal voor een groot deel van Vingegaard zelf gaan afhangen. Het zal zijn eventuele eindoverwinning meer glans geven.

AWestie

Over complot gesproken vind ik het echt strontvervelend dat Roglic door meerderen in een kwaad daglicht wordt gezet. Ik kan daar met mijn kop niet bij.

De nummers gaan tellen. TJV heeft 6 man en een brommer, dus dat is iets meer dan UAE ;). Ik vraag me echt af wat Ineos gaat doen en hoeveel impact zij nou echt kunnen maken. Jumbo heeft geluk dat er nog teams gaan zijn die de laatste week gebruiken om hun positie licht te verbeteren of te stabiliseren. Uiteindelijk zullen Jonas en Pogi bovendrijven als beste klimmers zoals ze altijd doen en zal zonder inzinking het ook wel bij elkaar blijven.

In het Wiel rekent op zo'n halve minuut voorsprong die Jonas moet hebben bij de tijdrit, met slagen om de arm. Met de vorige tijdritfinale in mijn achterhoofd weet ik niks meer zeker haha

madeinstars

Ik ga niet rustig slapen als het verschil niet minstens 2 seconden per kilometer is.

YogiBear

Vind de huidige voorsprong van 3 sec per km wel prettig eigenlijk. Ook al zou 1 sec per km op basis van het verleden genoeg moeten zijn.

YogiBear

Lijkt op papier een goede renner voor het development team; Belletta. Iemand die hem beter kent?

AWestie

Ik snap vooral niet wat Nathan van Hooydonck er ook nog te zoeken heeft

Jopie

Van Aert in de kopgroep is juist een must voor vandaag met nog een stuk vlak na de laatste klim. Van Hooijdonck ook mee is wellicht wat overdreven maar kan ook niet echt kwaad. Kunnen zich altijd uit laten zakken als er echt nood aan de man is.

Nu wachten tot Arkea, Groupama, Movistar en Intermarche hun plekjes gaan verdedigen met Vlasov in de kopgroep en het is een ideaal begin van de etappe voor Jumbo.

Laatst gewijzigd
skylimit

Op zich kan het geen kwaad momenteel dat die 2 in een grote groep voor het peleton zitten. Van Aert kan zich rustig mee laten voeren en misschien met voorsprong over de 1e klim van 1e cat. komen en dan indien nodig wachten op Vingegaard voor het laatste deel van de etappe.

kelderfan

'@YogiBear
Wie is dat Belletta.

I Langof

Wilco Kelderman zal het bij Jumbo Visma als groote ronde kopman moeilijk hebben. Hij was TOP 5 in groote rondes, maar toen was de konkurrentie wat minder. Hij is eerder te vergelijken met Rafal Majka - superknecht van Pogacar als met grote jongens.

In de piekkorde van Jumbo Visma kommt hij niet in de buurt van Primoz, Jonas of Wout, en ook misschien wel achter Steven of Tobias (of van Baarle).

YogiBear

'@kelderfan Nieuwe aanwinst van het development team. Italiaans junioren kampioen.

1 2 ... 272 ... 349 350

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.