Team Jumbo-Visma 2022

1 2 ... 273 ... 349 350
kelderfan

Dank je wel @YogiBear.
Tof zo'n Italiaantje erbij. Er was toch al sprake van jonge Italiaan, die mee is geweest op stage?
@I Langof
Ik denk dat Kelderman zich gaat optrekken aan 't niveau van jongens Van Aert, Roglic en Vingegaard.
Want ik zie bijvoorbeeld ook Kruijswijk ook opbloeien.

AWestie

Het vooruit sturen heeft precies gewerkt, maar man wat maken ze het spannend zo

S. Morgenstern

Van Aert ervoor was de definitieve neutralisatie van Pogacar vandaag, die zou wellicht een klein gat kunnen slaan, maar dan altijd nog Van Aert met Vingegaard in zijn wiel achter zich aan hebben gekregen in de afdaling. Dat was perfect natuurlijk, maar achteraf niet nodig doordat Kuss weer bij de vijf beste klimmers zat en belangrijker, Pogacar zelf niet de benen leek te hebben - deed niets toen Majka zichzelf leeg had gereden en het tempo daar was gezakt.

wieler4live

De mannen hebben het gewoon perfect geregeld vandaag tactiek was perfect kan er niks anders van zeggen

madeinstars

Briljante koers. Gewoon briljant. Alle overgebleven pionnen stuk voor stuk geweldig gewerkt. Als Sepp zo blijft klimmen de komende dagen, is het praktisch binnen.

kelderfan

Chapeau Team JV en dan bedoel ook de mannen in de auto, want het plan is uitgevoerd. Pogacar had geen schijn van kans tegen het tandem Vingegaard, Kuss (geweldig) en alleskunner Wout Van Aert (telt voor drie, dat is wel duidelijk).
Ook de geblesseerde Benoot en de verbazingwekkende Nathan Van Hooydonck doen 't echt goed..

Murcia

Ploeg tactisch vandaag outstanding, alles klopte als een zwitsers uurwerk. Jonas zelf maakte indruk bij die eerste versnelling van Pogi, hij leek verrast en reed er naar toe met grote halen. Indruk maken en leiderschap.

Rawolf

Mooie dag voor jumbo vandaag, door die mannen in de vroege vlucht eventuele aanvallen van Pogacar op de slotklim kunnen afschrikken.

@morgenstern, Majka brak zijn ketting ofzo dat was nog niet leeg gereden

Jopie

Zowel de ploeg, ploegleiding als Vingegaard waren outstanding vandaag. Enige gevaar hieraan is dat Pogi nog meer alles of niets gaat spelen (in bijvoorbeeld de afdaling). Ik geloof niet dat Pogi Vingegaard bergop gaat lossen en denk dat hij dat gevoel zelf ook heeft. En Ineos gaat echt geen risico’s meer nemen. Die zijn echt enkel aan het volgen.

S. Morgenstern

Majka was begonnen aan iets wat leek op een inleiding van een aanval, reed nagenoeg iedereen los en moest toen het tempo laten zakken waardoor het Ineos duo en Gaudu weer terug konden komen.

I Langof

'@kelderfan

Ik denk dat Kelderman zich gaat optrekken aan ’t niveau van jongens Van Aert, Roglic en Vingegaard.

ik hoop het ook, maar, ik zeg nog een keer: het wordt geen makkie voor Wilco.
Na de val in de Ronde van Valencia was Wilco dit jaar nooit meer dezelfde.

madeinstars

Majka was al klaar voor die pech. Kuss ging twee keer zo hard op kop. Je zag Kuss eerder ook even praten in zn radio, waarschijnlijk dat hij eventueel sneller kon als het nodig was.

SolitaryShell

Masterclass vandaag, Pogacar wordt hier zwaar depressief van

Murcia

Probleem van Pogi is dat hij nu niet zelf boven de ander uitsteekt, wat op zijn zenuwen werkt en dat hij daarnaast zijn ploeg ziet wegvallen waardoor hij nu nog slechts twee man mee heeft om te spelen en eigenlijk maar 1 omdat Majka bij hem moet blijven. De koers controleren kan hij totaal niet. Maar, er komt nog genoeg de komende twee dagen.

kelderfan

Vuelta a Burgos is ook opgenomen in 't programma volgens PCS dan.
Ook leuk dat kanjer Wout Van Aert op de lijst staat van Clasica ciclista San Sebastian met Tom Dumoulin en natuurlijk met kopman Jonas Vingegaard..

kelderfan

'@I Langof
Toch heeft daarna zich goed geweerd en zijn huidige team stelt hem op voor koersen Clasica ciclista San Sebastian, Vuelta en Il Lombardia. Dus die zien hem toch wel zitten in de ploeg. Ook denk ik dat JV meer ziet, dan wij als volgers.
@Murcia
Eens dat Pogacar zich echt wel druk maakt over de gang van zaken. Zijn ploeg heeft 't echt geprobeerd om de koers hard te maken. Dus hij heeft nog twee dagen om 't verschil te maken.
Die Sepp Kuss leek vandaag de beste klimmer te zijn, want na zijn versnelling verzuurde de benen de DSM/Ineos-mannen..

Glorious

Geweldig Jumbo gezien en nu begrijpen de mensen met vraagtekens waarom ze meezitten.

Iets kleins naast alles:
Record groene trui punten is trouwens 477... wout nu 399... zou kunnen lukken.

ForzAZ67

Pogi zag er niet zo fris uit aan de streep. Gedemoraliseerd misschien dat Jumbo vandaag als ploeg ijzersterk was en Vingegaard messcherp.
Rest van de tegenstanders komen sowieso tekort op deze twee is vandaag weer gebleken. Ineos moet alles op alles zetten om Thomas op het podium te houden laat staan dat zij zich kunnen mengen in de strijd om de gele trui.
Morgen een korte etappe van 130 km met 4 cols in het tweede deel. Gevaarlijk dus. Wout van Aert maar weer vooruit sturen in een vroege vlucht. Ik weet alleen niet of UAE dit zal toestaan. Maar na vandaag ook zonder Soler heeft Pogi nog maar 4 ploegmaten over. Hirschi rijdt achteraan. Bjerg oogt ook al niet sterk. Dus resteren Majka en McNulty en of die twee dan Van Aert in toom kunnen houden betwijfel ik sterk.
Morgen kan Wout van Aert ook denk ik definitief de groene trui binnen halen op punten. Na ruim 30 km de sprint. Hij moet dan alleen nog zorgen dat ie de finish haalt in Parijs.
Na de klote zondag staat het er vandaag opeens weer zonnig bij voor Team Jumbo Visma.

T80JZ

Als de ploeg de komende twee dagen zo geweldig blijft rijden als vandaag dan gaat het goed komen. Vooral als Kuss zijn vorm van vandaag nog twee dagen kan doortrekken. Zelf zei Kuss de afgelopen dagen ergens dat hij weet dat hij in de derde week van de Tour goed is en hij zich niet druk maakt over zijn vorm in de periode daarvoor.

Tegen deze ploeg en deze Vingegaard kan Pogacar niet op. Nu maar hopen dat de pechvogel wegblijft.
Wat betreft de tijdrit, heeft vergelijkingen met eerdere tijdritten niet veel zin. Vingegaard is dit jaar sterker geworden en dat vertaalt zich ook in zijn tijdrit.

skylimit

Vandaag pakt het tactisch plan goed uit, al hadden ook UAE en Ineos nog manschappen beschikbaar.
Weet niet of morgen deze tactiek weer gaat lukken, de rit is kort met 130km, al zijn de eerste 50km wel weer vlak.
Denk dat Pogacar er morgen zelf vroeg aan gaat beginnen, en soort alles of niets van 60-70km.
Jammer dat de ritten in de Pyreneen dezelfde soort lange aanloop hebben naar de klimmen. Vingegaard is sterk en lijkt de aanvallen van Pogacar makkelijk te beantwoorden. Denk wel dat Vingegaard snel geisoleerd zal zijn de komende etappes en dan is het de vraag of het nog stilvalt, zodat Kuss bijvoorbeeld nog zal kunnen terugkeren. Van Aert is sterk, maar die kan dit ook niet elke etappe. Dus dat zal een beetje de crux worden de komende etappes en dan is het aan Vingegaard zelf om stand te houden.

Michieltje

Less is more. More or less.

Cycling

'@Skylimit Als Kuss eraf is, is Pogacar ook geïsoleerd. Het is zelfs nog maar de vraag of er dan nog 2 renners van Ineos aanwezig zijn. Leuk steeds die opmerkingen over geïsoleerd zitten elke keer, maar ook in deze etappe is het weer niet gebeurd

madeinstars

Wel apart om aan te nemen dat Jonas snel geïsoleerd zal zitten, als je ziet dat Kuss gewoon bij de beste 4/5 klimmers van het pak is op dit moment.

skylimit

Morgen zijn het andere beklimmingen (zwaardere) dan vandaag. Ik verwacht niet dat Van Hooydonk, Laporte en Benoot lang mee zullen kunnen, dan komt het dus weer op de schouders van Van Aert en Kuss.
De kaart voor de koers zal morgen in handen van Ineos liggen om de knechten van TJV snel over boord te gooien, maar daarna zal het dan snel toch een 2-strijd worden tussen Pogacar en Vingegaard.
Behalve Ineos en Pogacar zijn er geen andere ploegen/renners die in staat zijn een coupe te plegen, tenzij TJV/Vingegaard een complete offday hebben. De voorsprong is geruststellend, al kan er in die lange lastige tijdrit van 40km ook nog een hoop gebeuren.

I Langof

'@kelderfan

Kelderman is zeker een interessante renner. Ik heb hem persoonlijk ontmoeten kunnen en ik ben ook fan van hem en van zijn manier van koersen. Maar hij is Top 50 of 100 en geen Top 25, wat Jumbo Visma van hun kopmannen eist.

Wilco was bij Lotto Jumbo de meest belovend jonge renner en deed groote stapen tussen 2013 en 2016. Primoz was er (nog) niet. Gesing heeft al een ander rol geaccepteerd en volgens mij verwachtte toen de ploeg meer van Wilco dan van Steven.

Jij hebt gelijk, dat Jumbo Visma meer ziet, dan wij als volgers. Aan de andere kant: ook bij Jumbo zitten maar mensen met verwachtingen, opinies, rancunes en resentments. Wilco ging weg als Jumbo het meest moeilijk gehad heeft. Bij Bora kreeg hij veel ruimte, maar was hij echt een "team player".

Afwachten tot zijn nieuwe rol klaar wordt.

1 2 ... 273 ... 349 350

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.