Team Jumbo-Visma 2022

1 2 ... 274 ... 349 350
deharderpeter

Morgen gewoon tempo rijden met Nathan en Laporte en Benoot. Dan kom je in de berg fase nog aan met Wout en Kuss als superkrachten en kan de kopgroep nooit heel veel minuten voorsprong hebben als die 3 op rijden.

kelderfan

Dat moeten wij zeker afwachten, maar ik zie in hem wel een kopman voor verschillende rondjes.
Nu heeft JV met Roglic en Vingegaard twee kopmannen voor de grote rondes. Kruijswijk en Kuss staan daar vlak onder, maar die twee zijn inmiddels de ondersteunende renners geworden. Dan heb je behoefte aan een kopman voor de Giro.
Juist in die rol zal hij goed passen, want Foss en Sam Oomen komen nog te kort. Foss gaat zeker komen, maar bij Sam is 't afwachten of hij zich nog kan verbeteren. Ik heb zelf nog Teuns naar voren gehaald voor die rol en bij Sporza kwam de vraag bij welke supermarkt hij gaat rijden. Hij wilde niet reageren.

kelderfan

'@Michiel
In Wielerrevue: "Jumbo-Visma komt niet in de problemen: 'Wout heeft zich volledig opgeofferd, want ik denk dat hij had kunnen winnen."
Dus die dubbelzijdige lijken mij voldoende.🤔

Michieltje

Kelderfan. Ik schijt weer als een zonnetje na vandaag. Het is net als wanneer Ajax met een man minder komt te spelen in de Champions League. Strijdplan aanpassen en een paar tandjes erbij. Ik zie nu nóg meer synergie als voor het uitvallen van Roglic en Kruijswijk. Van Hooijdonck de beresterke alleskunner voorop.

Laatst gewijzigd
I Langof

'@kelderfan
Ik gun Wilco wel kopmanschap en ik hoop Ik lieg hier vals: hij is steengoede renner, maar niet de winnaar die volgens mij Jumbo zeges zal gaan bezorgen.

Als klassement renner anno nu heb jih overwiningen en bonus seconden nodig. Koersen soals Kruijswijk - "minder minder dagen" lukt niet meer. Wilco is qua lange klimmen op niveau van Dylan Teuns en qua explosiviteit niet te vergelijken met van Baarle.

Laatst gewijzigd
kelderfan

quote: Sporz; "Al zal er nog een charme-offensief gelanceerd worden richting Leo Hayter. De winnaar van de Baby Giro - het jongere broertje van Ethan - wordt opgevrijd door onder meer UAE, Ineos, Bora-Hansgrohe en ook Jumbo-Visma."
@I Langof.
Natuurlijk is Wilco geen topper als Roglic/Vingegaard, maarhij is nog steeds een mooi Nederlands uithangbord voor JV.
Trouwens Die Dylan Teuns wordt ook nog steeds begeerd door o.a. JV.
@Michiel
Je stelt mij weer gerust met dat zonnetje. Het wordt in ieder geval weer lekker spannend en hopelijk schijnt de zon voor de ploeg. Ik ga nu al voor een 9 voor 't team en er kan alleen maar meer bijkomen.

Michieltje

You bring your own weather to the picnic, Kelderfan.

kelderfan

Ik laat 't zonnetje schijnen @Michiel. Het weer gaat sneller als de weerman.
En kijk eens bij Tietema; dan voorspel niets.

Laatst gewijzigd
Michieltje

Kelderfan. Man plans, God laughs.

Ik ga vandaag in quotes communizeuren

Cen Morawec

Ik ben niet zeker, dat Kelderman de Nederlandse uithangbord van Jumbo Visma mag worden.

Hij doet nooit mee op de Nederlands NK. Zijn webpagina is alleen in het Engels. Hij heeft met uitzondering van zijn paasport bijna niets met Nederland te maken.
Hij woont in België net over de grens bij Maastricht, maar hij is nooit in de stadt te ontmoeten. Hij doet niets behalve wielrennen, er is geen verhaal achter hem.

Hij is echt niets transparent en hij vertelt nooit iets over Wilco - de mens. Ik vind hem saai. Hij is te vaak slachtoffer van pech, zoals ons held Tom Dumoulin, maar hij praat niet erover.

Volgens mij gaat hij gewoon weg van Bora omdat hij geen kansen meer als kopman krijgt.

AWestie

Een Nederlands uithangbord, @cen, niet hét uithangbord. Hij is nog steeds Nederlander. Het NK is daarnaast een matige graadmeter, die wordt al nauwelijks gevolgd door de gemiddelde wielervolger.

Ik heb bijvoorbeeld bij het AD en de podcast die daar bij hoort heel veel gelezen over Wilco, probeer eens uit. Hij gaat nooit de exposure halen van Tom (NEE NIET DE HELD) en Matje, maar dat geldt sowieso altijd maar voor een paar renners.

Ik hoop dat Kelderman vooral een keer weer wint bij TJV, want het staatje dat aan zijn kont hangt van meeste toptiens zonder overwinningen is echt al heel oud.

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@Cen
Met Kruijswijk en Kelderman heeft JV twee Nederlandse uithangborden. Die mogen dan zelf uitmaken, wie 't grootste bord krijgt toegewezen.
On: Nu Maijka is weggevallen lijkt mij, dat Wout vrijgeleide krijgt om deze rit naar zich toe te trekken.
Dan zijn alle punten voor hem. Go, go Wout Van Aert.

Michieltje

Zal em niet worden voor Jezus Wout, Kelderfan. Maar profeet Jonas zal zegevieren. Mag ie daarna veel wijn drinken met Jonas de dope Doper.

deharderpeter

Neem aan dat Jonas ook niet beter kan, anders zou je toch graag zien dat die nog even wat tijd pakt op Pogi. Met de tijdrit van 2 jaar geleden in het achterhoofd...

Michieltje

Dat telkens achterom kijken valt lijkt het maar niet af te leren

Rawolf

Die ploeg van UAE is wel onderschat, zelfs met 3 vd 4 klimknechten naar huis kunnen ze iedereen op de pijnbank leggen.

Goeie dag voor Vingegaard verder, weer 1 dag afstrepen. Reageert heel vinnig op die aanvallen van Pogi.

Ben benieuwd wat jumbo intern nu denkt met het oog op die tijdrit. Hoeveel tijd ze nodig gaan hebben. Pogacar stukje zwaarder dan Vinge dus normaal op een vlak parcours in het voordeel. Maar 2 minuten lijkt mij normaal meer dan genoeg.

kelderfan

Het lijkt mij ook beter om vooruit te kijken, maar Vingegaard blijft onverstoorbaar en volgt Pogacar waar hij ook gaat.
Maar een toppertje is die Jonas Vingegaard wel. Alleen de ondersteuning had 't vandaag niet, na toch die mooie dag van gisteren. Oh, je weer achteruit kijken. Dat moet ik niet doen.🤔

kelderfan

'@Rawolf
Dat moet zeker genoeg zijn, maar nog een dag spanning met een bergaankomst. Als 't verschil zo blijft dan.
@Michiel
Ook Pogacar kijkt elke dag vooruit. Hij denkt dat 't morgen moet gebeuren, want die rit is zwaarder.

Murcia

Jonas was opvallend kalm, het moment waarop hij tussen de 2 in ging rijden was voor zijn doen brutaal. Kuss moest eraf maar heeft daarna rustig uitgereden en is net als Wout in staat om nog meer te kunnen doen. Tiesj ook prima. Enige kritische noot is dat ik echt denk dat Jonas had kunnen winnen door te demarreren op de slotklim. Pogi heeft nog altijd de sprint maar Jonas klimt makkelijker. Speciale vermelding voor het dalen van de Deen, een afdaling met McNulty is levensgevaarlijk en hij koos telkens de goede en veilige lijn.

kelderfan

Ik hoop toch dat de JV-mannen beter voor de dag komen, want Pogacar & Co reden supersterk in deze korte rit.
Morgen is weer zo'n korte rit. Maar de tactiek leek mij prima om UAE de kop op te dringen. Maar die McNulty heeft een uitzonderlijk goede rit gereden. Die heeft JV echt pijn gedaan.

madeinstars

Jonas blijkbaar tegen de Deense TV gezegd dat hij verrast was hoe laag het tempo laag in de laatste klim, haha. Die gaat morgen de tour beslissen.

Murcia

'@madeinstars
Echt waar? Dat is voor zijn doen opvallend. Ik mag dat eigenlijk wel maar dan had je ook vandaag al kunnen toeslaan.

Rawolf

Pogacar zei iets in dezelfde trant, mentale oorlogsvoering.

Allemaal niks van waar. Die laatste 10 meter riep iedereen om z'n moeder, van de nummer 1 tot de nummer laatst (Jakobsen)

Laatst gewijzigd
NCK17

Jonas rijdt heel defensief. Ik denk dat hij Pogacar echt had kunnen lossen vandaag. Als je Pogacar meeneemt naar de sprint verlies je altijd want 200 meter vol gaan kan Pogacar altijd wel.
Morgen zal Pogacar waarschijnlijk openen vanaf de aubisque. Het is te hopen dat McNulty niet weer een superdag heeft want anders wordt het een hele lange dag morgen.

ForzAZ67

Als Pogacar morgen opent op de Aubisque moet ie daarna nog twee lange afdalingen en twee bergen verteren. Om Vingegaard los te rijden moet ie zo erg versnellen dat van de rest niemand in het wiel mee kan. Komt ie alleen te zitten moet Jumbo vol gas gaan geven in de afdaling en vallei. Verstandig is om een mannetje vooruit te sturen. Idealiter Wout van Aert. Kuss moet ten alle tijde bij Vingegaard blijven zitten om te helpen en voor een fietswissel als dat opeens nodig zou zijn.
Maar hoe zouden Bjerg en McNulty morgen zijn na hun hele zware sloopwerk vandaag? Beide renners reden vrij anoniem rond en konden vrijwel niks. Nu in het beslissende stadium opeens wel. Bijzonder!

1 2 ... 274 ... 349 350

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.