Team Jumbo-Visma 2022

1 2 ... 300 ... 349 350
Cen Morawec

Want was die aanwezig? Zo niet waarom zou het dan om Tom Dumoulin gaan?

Dit jaar was de Profronde Etten-Leur definitief ter ere van Tom Dumoulin omdat een speciaal afscheid van zijn kleurrijke wielercarrière georganiseerd om 12.15 gepland was. Helaas ging alleen een beetje tussenprogramma door. 

Volgens de organisatie wilde Tom wel, maar kon hij vanwege ziekte niet meedoen en ook niet aanwezig zijn. Ik denk dat hier wat niet kloppt. Op de tribune hebben wij ook gehoord, dat er geen sprake van ziekte is, maar dat Ton Dumolin gewoon van zijn ploeg niet naar Etten Leur mocht. Er was iets met aanstaande wedstrijd, en dat vanwege de familie van deze Deen geen plek in vliegtuig was.

Laatst gewijzigd
YogiBear

'@Cen Als ik jou was zou ik fictieschrijver worden. Je hebt het enthousiasme, de verbeelding, de creativiteit en het vasthoudende ervoor.

josi

Geen plek in het vliegtuig naar Etten Leur voor Ton Dumolin?

Yeez

'@tdola van hooydonck zal de route van v aert wel gaan volgen

BraboCycling

Dumoulin per direct gestopt. Niet eens meer het respect, de motivatie en de mentaliteit om het seizoen af te maken.

Het wás echt een toprenner, maar wat is dit een belachelijk verhaal geworden.

Cen Morawec

'@josi

Misschien heb ik het verkeerd begrepen. maar zeker was iets erg mis.

Volgens mij Tom Dumoulin moest ook naar Denemarken omdat hij bij Ronde van Denemarken meedoet. Misschien is hij al daar. Weet iemand uiterlijk hoeveel van tevoren moeten de renners al daar zijn? Ik denk, dat ik gehoord heb, dat Dumoulin na het feestje samen met Vingegaard naar Denemarken wilde vliegen omdat hij er al vandaag moest zijn.

Deze Deen en zijn familie worden met name in Denemarken opgehaald en weer thuisgebracht met een privévliegtuig naar Breda, maar in dit vliegtuigje was geen plek voor Tom.

BraboCycling

'@Cen Tom is zojuist gestopt, dus geen Ronde van Denemarken en dat vliegtuigverhaal is dus ook onzin.

goldone123

Idd. Hij is gestopt, geen dumoulin meer helaas.

BraboCycling

Wordt hij nog vervangen in Denemarken? Nog geen selectie gezien vanuit TJV maar morgen start de ronde toch?

Cycling

Verstandig besluit van Dumoulin om per direct te stoppen met wielrennen. Succesvol WK was niet te verwachten

Yeez

Renners jv tour de l’avenir:
Hessmann
Tim van Dijke
Pluimers
van Belle
Simmons
Archie Ryan
Strand Hagenes
Staune-Mittet

Cen Morawec

Een vershrieklijke nieuws net binnen.

Hellas precies wat ik altijd zeg. Tom schrijft op twitter, dat hij het op zijn manier, op zijn voorwaarden, met ondersteuning van de team wilde aanpakken. Dat mag van de ploed niet.

Helaas kreeg hij geen steun, geen vrijheid, geen ruimte.

In plaats van tijdrit trainingen hoefde hij 1 week of 5 voor vertrek naar Australië nog klassiekers en sprinter etappes rijden.

De ploeg respecteert zijn voorwaarden niet, ik heb gehoord dat hij niet maar een anatomisch zadeltje mocht laten maken, echt triest....

IK

'@Cen

Cen, het spijt me dat je held zijn carrière op deze manier beëindigt. Ik zou graag willen, dat je nog een keer voor hem kunt toejuichen. Blijkbaar was dat niet mogelijk. Of misschien organiseert hij nog wel een lokaal feestje voor zijn fans. Laat dat je dag toch niet verpesten. Tom was en blijft de winnaar van de Giro en blijft in de harten van zijn fans. Ik ben niet een van hen, maar ik ben altijd blij geweest om jouw opmerkingen hier te lezen, die met all jouw eerlijke enthousiasme geschreven waren.

Laatst gewijzigd
goldone123

Nou, ik kan jumbo visma ook wel begrijpen, want hij wou toch al stoppen.

Laatst gewijzigd
BraboCycling

'@Cen Morawec Ik vind dat je wel een enorm eenzijdig beeld neerlegt. Tom tekent met zijn volle verstand voor TJV, een ploeg die haar zaakjes zeer goed (het beste van het peloton?) op orde heeft en qua training en voeding etc een van de beste is. Hij heeft alle steun gehad die hij maar kon wensen.
En hij is in dienst van de ploeg he, de ploeg niet van hem. En de ploeg heeft hem in Denemarken gewoon nodig, het WK is pas over vele weken en dat moet dan prima kunnen. Andere renners die naar het WK Tijdrijden gaan doen dat ook en rijden ook gewoon wedstrijden.

goldone123

Precies

madeinstars

De laatste paar maanden hebben mijn kijk op Dumoulin niet ten goede veranderd. Jammer.

S. Morgenstern

Dumoulin was eigenlijk al een hele tijd klaar met wielrennen, om dit nu aan de tegenwerking van de ploeg te wijten duidt nogal op een bord voor je kop..

AWestie

'@Cen Dumoulin schrijft niet dat hij geen steun van de ploeg ervaart. Dat verdere gespeculeer laat ik aan jou.

En ik heb dit al vaker op verschillende manieren gezegd, maar ik geloof dat meerderen hier door de Tom van de laatste jaren een vertekend beeld hebben gekregen wat het echte verhaal geen eer aandoet. Tuurlijk verdient dit alles niet de schoonheidsprijs (schrijft Tom zelf eigenlijk ook) maar zullen we een van de beste Nederlandse renners uit de recente geschiedenis daarmee niet laten eindigen met een inktzwarte bladzij?

tdola

Grote carrière voor dumoulin, maar een teleurstellende laatste periode.
Ook dit net voor Denemarken stoppen opvallend, jammer.

In theorie zou roosen of leemreize nog Denemarken kunnen rijden. Of dekker/foss als fit genoeg.
Maar zou kunnen dat ze bijv roosen stand by voor vuelta houden als 1e reserve en zal dan niet in Denemarken starten.

Edit: leemreize op pcs toegevoegd maar dat zegt niet alles.

Laatst gewijzigd
YogiBear

'@Cen je stukjes waren tot nu toe best vermakelijk om te lezen. Zoals je nu echter de tweet van Tom verdraait en er iets van maakt wat er helemaal niet staat, daar kan Trump nog wat van leren.

T80JZ

Tom bedankt. Ik heb van je genoten, al was dat niet of nauwelijks in het shirt van TJV. Het zij zo. Je hebt met grote successen gezorgd voor mooie sportmomenten voor de Nederlandse wielerfan. Jammer dat de laatste jaren niet zijn gegaan zoals jij en wij wilden, maar ook dat hoort bij de sport.

S. Morgenstern

Schitterende carrière gehad inderdaad! Laatste jaren laten zien dat het ook een echt mens was, met alle bijbehorende kwetsbaarheid. Maakt zijn hoogtepunten alleen maar mooier wat mij betreft.

kelderfan

Jammer dat Tom op deze wijze afscheid gaat nemen van 't wielrennen en van de ploeg.. Hij laat toch een gat achter.
Ik lees of verdraai dat De Plus ook niet blij zal zijn met de gang van zaken binnen zijn huidige ploeg. Hij mag niet mee naar de Vuelta. Misschien wil die wel per direct terugkomen.

YogiBear

'@kelderfan Ik weet niet echt waarom, maar ik heb ook wel een zwak voor De Plus. Die zou van mij echt wel terug mogen komen.

1 2 ... 300 ... 349 350

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.