Team Jumbo-Visma 2022

1 2 ... 307 ... 349 350
S. Morgenstern

Wanneer je met 30 renners het seizoen in gaat en een gemiddeld aantal tegenslagen hebt, dan zit je met een paar renners die je een heel mager programma aan kunt bieden. Dat kan ook niet de bedoeling zijn.

Uiteindelijk lijkt het me gewoon een afweging voor degenen die inzicht hebben in het volledige programma (inclusief trainingsstages en rustperiodes) en de plannen die ze met renners hebben. Daarbij lijkt me starten in Polen en San Sebastian met zes renners echt een voetnoot.

kelderfan

Quote: "Gaat lekker zo maar niet heus. Van emden out, zou me niet verbazen als einde seizoen. Gelukkig laporte en vd sande alleen schaafwonden.
Tim van dijke ook uitgevallen na val in tour l avenir. Geen idee hoe ernstig en wanneer hij weer kan starten."
Het kan wel vervelend zijn voor @AWestie, maar de realiteit is zo, dat er soms veel uitval zijn door onnodige valpartijen.
Als je dan in WT al renners te kort komt, dan is 't toch een reële issue om niet met te weinig renners te starten.
Of dat 29 of 30 renners zijn is aan de leiding.
.
Het Development Team gaat volgens WF naar 16 renners. Daardoor zijn Staune, Van Belle en Boven meer inzetbaar in 1.1. en ook Pro-koersen. Dan moeten er ook koersen gereden worden op dat niveau met mannen uit de WT-ploeg.

S. Morgenstern

Of dat 28, 29 of 30 renners zijn is aan de ploegleiding. Zeker met die bredere inzetbaarheid van de genoemde development renners niet ondenkbaar dat het het eerste wordt.

madeinstars

Een simpele rekensom leert ons, dat als je (even vooruitlopend op de zaken met een kleine prognose) in een seizoen 45 overwinningen haalt met 28 renners (1,6 overwinningen per renner) je met 30 renners ruim 48 overwinningen boekt. Altijd doen dus. Sterker nog: als ik even doorreken, kom ik op 64 overwinningen bij 40 man. Dus ik zou gewoon 40 renners contracteren. Snap niet dat ze dit niet doorhebben bij de leiding. Blijven toch amateurs daar.

appiett

'@madeinstars, eindelijk eens wat logica hier.
Met één Deen één Tourzege, volgend jaar gewoon 3 Denen contracteren... Hoppa

YogiBear

'@madeinstars te makkelijk. Hoe meer renners je hebt hoe gerichter je ze kunt laten voorbereiden op een koers inclusief hoogtestages en rustperiodes. Bij 40 renners zou je dan ook echt wel uit moeten gaan van 75-80 overwinningen.

De Zeboe van de Zoncolan

Plus dat renners meer voor eigen kans mogen rijden, dus met minder salaris genoegen nemen. Hierdoor kun je met hetzelfde budget betere renners aantrekken, waardoor je misschien wel 100 overwinningen kunt halen. Waarvan minimaal 50 op WT niveau.

madeinstars

Alle gekheid op een stokje: Dit is wel een heerlijke quote:

https://www.indeleiderstrui.nl/wielrennen/jumbo-visma-hoeft-kuss-niet-te-vragen-als-volgende-voor-rode-trui-ga-liever-meteen-naar-de-bus

Murcia

Het beroemde discussiepunt van sommigen over het ultieme verschil van 1 renner meer is door Madeinstars goed en geestig van commentaar voorzien. Het is een punt zonder relevantie aangezien de ploeg met het huidige aantal veel meer zeges en Top 3 noteringen pakt dan de rijkste ploeg ter wereld met haar UCI maximum aantal renners. Don't fix what aint broken zouden de Britten zeggen. Met het Development Team achter de hand en een aantal rijders daar die in 2023 aan hun derde jaar gaan beginnen heb je een prima achtervang.

madeinstars

Nederland met 4 man (met Pluimers) bij een kopgroep van 11 in Avenir, waar ook Hessman en Gloag deel van uit maakten en geen van de 11finisht voor het peloton... bijzonder. Toekomstige Jumbo man Gloag wint.

Edit: Van Uden in het groen natuurlijk. Die werd nog 4e. Toch slecht gespeeld.

Laatst gewijzigd
Murcia

Dat Gloag wint is knap, kennelijk kan hij als klimmer ook nog redelijk rap aankomen. Maar ik ben steeds meer onder de indruk van Hessmann aan het raken. Vandaag weer een bevestiging dat deze jongen met een gerust hart als tempobeul en allround coureur kan worden ingezet in het rondewerk van een week en wie weet wat nog meer in de toekomst.

kelderfan

'@Murcia
Goed punt want Hessmann kan een heuvelrit prima verteren, dat heeft hij laten zien in die Italiaanse najaar-koers.
Maar die Gloag doet toch ook leuk mee en wat te denken van die Adam Holm Jørgensen, want die zat er weer dicht bij.
In de derde rit kon hij feestvieren.

kelderfan

Ja @madeinstars
Hij keek de verkeerde kant op. Dan ben je altijd te laat. Maar die Van Uden is ook wel een prima renner; daar DSM nog van genieten.

ghostwriter

'@Murcia
Een klimmer met explosiviteit... zou wel eens iemand voor de heuvelklassiekers kunnen zijn. Dat is iets waar Jumbo-Visma nog het meest winst in kan boeken.

Laatst gewijzigd
AWestie

Ik kan het bijna niet geloven, maar Chris Horner is positief over Jumbo-Visma de eerste drie etappes.

Cycling

Foss staat op de deelnemerslijst van de ronde van Duitsland. Zou mooi zijn als hij fit genoeg is om daar te starten

kelderfan

Quote: Velonews; ""out van Aert trades bike racing for movie-making with Max Verstappen and Red Bull."

AWestie

Heel benieuwd hoe het met Foss is na twee maanden afwezigheid. Kan Leemreize nog wat in Duitsland of is hij te hard gevallen in Denemarken? Of moet Van der Sande het doen in heuvelritten?

Laatst gewijzigd
wieler4live

In de heuvel ritten ook van dijke. En Boven die zich in zijn specialiteit kan meten met ganna in de korte proloog benieuwd naar hem

madeinstars

Primoz 😍

kelderfan

Ja die Primoz Roglic doet 't weer met een mooie zege. Alle twijfels kunnen de .... in.
Die punch is toch wel een geweldig wapen.
Ook goed in orde zijn ploeg met vooral Harper in dienende rol.

kelderfan

'@Murcia
Die Hessmann heeft volgens afspraak de leiderstrui overgenomen van zijn toekomstige ploegmaat.
Hessmann is echt wel goed.

Michieltje

Zie hem stralen :) :)

AWestie

Ik heb alleen Dennis niet gezien vandaag

kelderfan

'@Michiek
Ja, die Loe, Loe van Belle straalt ook🤔, naast Hessmann en Gloag, want die laatste is nu 2e. in 't AK..

1 2 ... 307 ... 349 350

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.