Team Jumbo-Visma 2022

1 2 ... 311 ... 349 350
YogiBear

Was Roglic gevallen of bloedneus? Kon het niet goed zien in beeld , maar leek dat hij iets aan zijn gezicht had.

goldone123

Ik schat vingegaard en pogi nog steeds hoger in dan evendepoel

AWestie

Moet het geweer al naar de andere schouder? Eerlijk gezegd boeit me een podiumplaats niet heel veel als je al drie keer hebt gewonnen (en volgens mij denk Roglic er ook zo over)

Poeksel

Weet iemand wat er met de rest van de ploeg aan de hand was in Bretagne? PCS meldt dat TImo Roosen (132e op 13'47'') na van Aert de beste TJV-renner was. Eenhoorn dezelfde groep, rest DNF. Veel gewerkt in het begin? Collectieve off-day voor iedereen op Van Aert na?

Laatst gewijzigd
Yeez

'@poeksel Hebben heel de koers moeten dragen

kelderfan

Roglic lag er ook bij volgens Vuelta-radio bij de val van Harper. Het zag er niet goed uit op 3 km. Maar hij heeft zich keurig hersteld en kimt toch nog redelijk goed binnen..
Hopelijk gaat 't in 2e. week beter met hem en ook zijn ploeg. Want hoe zit 't met Harper.
Uiteindelijk toch een goede dag voor JV met de zege van Wout en het goede rijden van de jongkies.

goldone123

Zouden er al mensen zijn die denken dat evenepoel beter is als vinge en pogi? 😂

YogiBear

'@poeksel waren in de eerste helft de enige ploeg die het ook maar iets leek te interesseren om de vluchters binnen schot te houden.

Maillot à Pois

JV zegt op Twitter dat Roglic niet gevallen is.

kelderfan

'@goldone
Je gooit 't balletje op en ja op dit moment is hij in ieder geval sterker dan de nog niet fitte Roglic.
Vingegaard heeft even de rem erop gegooid. Dat lijkt mij alleen maar verstandig met oog op de toekomst.

goldone123

Ja heel verstandig, ben benieuwd hoe goed vingegaard is straks, verwacht er niet veel van.

kelderfan

'@Maillot a Pois
Dat zou best kunnen, maar de radio heeft dat gemeld. Op TV is er geen beeld; alleen dat Roglic een gat moest dicht rijden.
Het was wel verwarrend met de beelden.

Cen Morawec

Vandaag had Tom Dumoulin moeten rijden in Bretagne. Het was even raar met deze achtergrond naar de wedstrijd te kijken.

AWestie

Je maakt het met de post zieliger, @cen

YogiBear

'@AWestie gewoon negeren. Nu Tom gestopt is zal Cen ook snel de aandacht voor dit forum verliezen.

goldone123

Ryan richie zou nu toch ook wel in 2024 naar jumbo visma gaan? Had wss 3e gestaan zonder die ttt, ireland is daar niet de beste in.

Yeez

Als ze slim zijn leggen ze die vast ja. Staune-mittet het liefst al voor 2023.

Roglic is overigens niet gevallen. Mike wel in het begin. Voelde zich wel beter vandaag na een goede nacht en een goed ontbijt.

Rawolf

In bretagne heeft enkel Bouwman veel gewerkt in de eerste helft om de vroege vlucht te controleren. De gehele finale heeft een sublieme van Aert alleen afgewerkt. De ploeg was buitengewoon zwak.

Toekomstig ploeggenoot Tratnik was dan wel weer 1 vd sterkste in koers. Als je hem zo ziet rijden dan zie ik hem naast kapitein voor Roglic ook als essentiële schakel in een zwaardere eendagswedstrijden die wva gaat betwisten

In Duitsland was Mick van Dijke dan weer zeer sterk. Misschien wel de sterkste in een elitekopgroep met oa Bardet en Politt. Dat belooft wat voor de toekomst.

Maillot à Pois

'@kelderfan
ik weet dat de Vuelta radio dat gemeld heeft, en het was inderdaad niet op te maken uit de beelden.
Ik geef je alleen als bijkomende info mee dat achteraf door JV zelf verduidelijkt is dat de info van de Vuelta radio fout was.

kelderfan

Ok @Mailot a Pois
Ik begrijp je volkomen en het is op zo'n moment erg onoverzichtelijk.
@Rawolf Rawolf
Ik heb Bretagne niet gevolgd, maar je zal 't wel goed hebben, dat de ploeg rond Wout niet echt je dat was.
Hij ontbeerde Laporte en Van Der Sande in deze. Maar volgend jaar Tratnik erbij lijkt mij ook een goede zet van JV.

Fanny

'@Kelderfan
Ik heb o.a. Bretagne naast de Vuelta vanaf het begin gevolgd.
Zoals @Rawolf al heeft aangegeven heeft Bouwman heel veel gewerkt door vanaf de start ongeveer 150km, met daarnaast in het begin af en toe hulp van Dekker en Van Hooydonk, steeds op kop gereden.
Chapeau voor hem na die vervelende knieblessure waardoor hij enige tijd rust moest houden en dus niet kon trainen.
Daarna ging Hofstede slechts even voor JV op kop rijden.
Ook hebben Eenkhoorn en en Roosen zich even na hem aan het front laten zien toen er zich meer ploegen mee gingen bemoeien.
Juist van Eenkhoorn en Roosen had ik verwacht in deze koers en dat ze veel langer mee konden met Van Aert omdat ze het ongeveer 200km rustig aan konden in een gegroepeerd peloton.
Van Aert kwam daardoor heel snel, ik denk ongewild, alleen te zitten en moest zelf op de kop in de achtervolging op kopgroep met veel renners in zijn kielzog ,waar toch hulp geboden was van Eenkhoorn en Roosen daar er ok meerdere renners van hetzelfde team inzaten.
Ik vond het des te knapper dat Van Aert, gezien het vorenstaande, toch nog de sprint kon winnen.
Heel veel respect daarvoor.
Tratnik vond ik trouwens ook heel goed en slim rijden en ik denk ook een aanwinst voor JV als dit klopt.
Voor Roosen zal het nog nagelbijten worden om zijn contract bij JV te verlengen net als Hofstede die ik beiden ook vandaag niet geweldig vond rijden (knechten).
Dekker kan denk ik naar een andere ploeg uitzien.
Maar goed, ik hoef over over contracten, niet te beslissen.
Erg jammer dat Roglic het vandaag (het was normaal echt een typische Spaanse berg voor hem) nog niet echt had en gelukkig de schade nog beperkt kon houden.
Hopelijk is hij over een dag of 5 volledig op oorlogssterkte om de sterk rijdende Evenepoel nog te kunnen verslaan al zal dat heel moeilijk worden.
Ik zit bijna te denken dat hij iets onder de leden heeft zoals bv Kuss.
Zal hopelijk toch geen beginnende Covid zijn want er zijn steeds meer renners die het krijgen.
Vandaag en morgen de Covidtest door de organisatie ?
Benieuwd wie er dan ongetwijfeld positief zijn en eruit gehaald worden.

Cycling

'@Poeksel @Rawolf https://m.nieuwsblad.be/cnt/dmf20220828_96127363 reactie van Van Aert met toelichting over het presteren van het team in Bretagne.

AWestie

Nog niet officieel, maar WF heeft verlenging van Roosen al gepubliceerd @Fanny

Poeksel

Dank Cycling!

goldone123

Jumbo visma heeft best veel pech eigelijk 😅

1 2 ... 311 ... 349 350

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.