Team Jumbo-Visma 2022

1 2 ... 313 ... 349 350
Landeirovic

Maar Dumoulin reed toch ook nog steeds goede tijdritten en er zijn nog zo een paar renners waar het in de bergen enz beetje minder bij is. De prestatie van Roglic is knap maar is dit een indicatie dat hij tegen zijn topvorm aanzit?

Cornelius

@kelderfan Karlijn Swinkels is voorlopig ook bergkoningin van de SLT2022.

kelderfan

Wie zijn daar allemaal lid van @Cornelius

AWestie

Dit is gewoon een goede Roglic, maar hij komt een jongen tegen die een heel jaar hier naar toe geleefd heeft. Die heeft de tijdrit van vandaag persoonlijk bij ongeveer ieder trainingskamp van QS verkend om maar iets te zeggen. En Remco heeft bijvoorbeeld ook precies op inspanningen getraind die bij deze bergen horen, waar Primoz denk ik met de Tour meer getraind heeft om de langere uithoudingsritten te verteren om Jonas bij te benen. De enige ongewisse is: houdt hij het vol tot het eind en naar de Sierra.

xistnc

Dit was een goede Primoz, maar zeker niet de beste Primoz. Al had ook de beste Primoz een flinke kluif gehad vandaag aan REV.

Yeez

De beste primoz had deze Evenepoel ook niet geklopt in een itt. Zover is wel zeker.

AWestie

Zo zie je maar hoe een minitieuze voorbereiding voor een tijdrit verschil kan maken. Het is niet zo dat voortaan Remco torenhoog favoriet is tov Primoz bij tijdritten namelijk. Als je iedere putdeksel tot in detail kent kan je zoveel verschil maken bij een tijdrit blijkt maar weer. Ik kan me zo voorstellen dat TJV straks een soort Daniel Bigham aanstelt om alleen maar tijdritten fysiek te verkennen naast de reguliere verkenningen.

YogiBear

Je ziet inderdaad echt wel het verschil tussen topvorm en zeer goede voorbereiding en beide (net) niet. Als je eerdere, kortere tijdritten ziet, verliest Evenepoel van Ganna en Roglic of wint hij veel minder. Of het 48 seconden had gescheeld, misschien niet, maar de helft zeker wel.

Yeez

evenepoel is intrinsiek een betere tijdrijder dan Roglic en zal dat ook blijven. Zeker nu hij weer helemaal terug op niveau is na zijn val in lombardije

kelderfan

Amber Kraak blijft langer bij de ploeg t/m 2024.

Rawolf

Yeez, wat kraam jij nu weer voor een onzin uit.

Het staat 4-2 voor Primoz https://www.procyclingstats.com/rider-vs-rider/primoz-roglic/remco-evenepoel/tt-same-results

De beste Roglic had heel dicht bij Evenepoel gezeten en misschien wel sneller.

Overigens ben ik van mening dat we ondanks winst in dauphine en pn de beste primoz dit hele seizoen nog niet hebben gezien. Daarvoor moet je terug naar voorgaande jaren.

Laatst gewijzigd
AWestie

'@Rawolf Jij gebruikt een scorebord, @yeez kijkt naar de rennerskwaliteiten om de intrinsieke tijdritklasse te typeren. Allebei prima, geen onzin.

madeinstars

Als Roglic vandaag op zijn minst geen extra tijd verliest, is er nog een sprankje hoop. Als hij daadwerkelijk tijd weet te pakken, dan wordt het nog leuk.

AWestie

De opvolger van Dumoulin voor het WK tijdrijden is volgens Zonneveld bekend: Taco van der Hoorn. Ik denk dat de bondsKoos dit expres doet om Tom toch nog even fomo te geven.

kelderfan

Mooi dat JV verder wil met Wout Van Aert en zijn contract wil openbreken. Dat zou echt weer een boost zijn voor de ploeg. Go, go Wout.

madeinstars

Het is over. Je ziet aan alles dat Primoz net 3% mist bergop.

AWestie

Ik snap eerlijk gezegd ook niet echt wat het team deed vandaag en Primoz ook. Hij zat telkens ver, moest daardoor bij de enige echte aanval achtervolgen. En eigenlijk zette alleen Dennis echt een killend tempo op, Harper was goed maar er dwarrelde weinig meer af bij zijn kopbeurt.

Iets meer tactisch vernuft jongens, als je nog wil winnen. Chaos en puin kan prima in het Spaanse land, daardoor is Primoz ook wel eens bijna van zijn rode troon gevallen.

YogiBear

Ik denk dat ze gewoon een regelmatig tempo aanhielden wat voor Primoz ideaal was. Zag er niet echt uit als een poging tot oorlog maken.

Rawolf

Over? Over?

Dit is toch niet de eerste grote ronde die je kijkt.

Roglic Tour 2020
Yates Giro 2018
Kruijswijk Giro 2016

Er kan Evenepoel nog vanalles overkomen, en Roglic staat na hem voorlopig nog steeds comfortabel 2e

kelderfan

Ik heb niet alles gezien, maar op de slotklim heb ik Dennis en Harper (2x), prima beurten zien geven.
Jammer dat Harper gaat, want Gesink en Oomen hebben echt weinig laten zien. Gesink zal nu ook wel inzien, dat JV in de TdF de goede keuzes heeft gemaakt. Oomen is misschien nog in herstel, maar laat ook niet veel zien.
Helaas is al dat werk voor niets geweest, want Roglic is helaas nog steeds niet ok.

$kedel

Zo slecht gaat het nog niet bij Roglic gezien zijn voorbereiding. Zeker nu de Quicksteps beter op dikke blauwe swapfietsbanden kunnen gaan rijden heb ik er weer meer vertrouwen in gekregen.
Als Roglic nog iets beter kan worden richting het einde kan het nog een mooie laatste week gaan worden.

Jungle Man

Jammer dat Oomen en Gesink niet zo rijden als zeven het verleden deden.
Gesink lijkt weervaren stukje verder over de top en Oomen is de afgelopen jaren nimmer meer zo goed geweest als ie ooit was in de giro destijds.
Je blijft hopen met Oomen, maar de hoop wordt steeds kleiner.

kelderfan

Dat is weer leuk om te horen. Wat WF al eerder aangaf, dat Loe van Belle bij JV blijft en de weg gaat bewandelen van zijn Noorse collega's.

S. Morgenstern

Maar niet al in 2023 terwijl het toch duidelijk leek dat dat zo ging zijn?!

Poeksel

Mooie zege van de Nederlands kampioene! Volgens Tinus had ze mee kunnen doen aan Holland's next top model, maar ze weigerde dat om volledig te kunnen focussen op wielrennen. Terecht natuurlijk!

1 2 ... 313 ... 349 350

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.