Dit is gewoon een goede Roglic, maar hij komt een jongen tegen die een heel jaar hier naar toe geleefd heeft. Die heeft de tijdrit van vandaag persoonlijk bij ongeveer ieder trainingskamp van QS verkend om maar iets te zeggen. En Remco heeft bijvoorbeeld ook precies op inspanningen getraind die bij deze bergen horen, waar Primoz denk ik met de Tour meer getraind heeft om de langere uithoudingsritten te verteren om Jonas bij te benen. De enige ongewisse is: houdt hij het vol tot het eind en naar de Sierra.
Zo zie je maar hoe een minitieuze voorbereiding voor een tijdrit verschil kan maken. Het is niet zo dat voortaan Remco torenhoog favoriet is tov Primoz bij tijdritten namelijk. Als je iedere putdeksel tot in detail kent kan je zoveel verschil maken bij een tijdrit blijkt maar weer. Ik kan me zo voorstellen dat TJV straks een soort Daniel Bigham aanstelt om alleen maar tijdritten fysiek te verkennen naast de reguliere verkenningen.
Yeez, wat kraam jij nu weer voor een onzin uit.
Het staat 4-2 voor Primoz https://www.procyclingstats.com/rider-vs-rider/primoz-roglic/remco-evenepoel/tt-same-results
De beste Roglic had heel dicht bij Evenepoel gezeten en misschien wel sneller.
Overigens ben ik van mening dat we ondanks winst in dauphine en pn de beste primoz dit hele seizoen nog niet hebben gezien. Daarvoor moet je terug naar voorgaande jaren.
Ik snap eerlijk gezegd ook niet echt wat het team deed vandaag en Primoz ook. Hij zat telkens ver, moest daardoor bij de enige echte aanval achtervolgen. En eigenlijk zette alleen Dennis echt een killend tempo op, Harper was goed maar er dwarrelde weinig meer af bij zijn kopbeurt.
Iets meer tactisch vernuft jongens, als je nog wil winnen. Chaos en puin kan prima in het Spaanse land, daardoor is Primoz ook wel eens bijna van zijn rode troon gevallen.
Ik heb niet alles gezien, maar op de slotklim heb ik Dennis en Harper (2x), prima beurten zien geven.
Jammer dat Harper gaat, want Gesink en Oomen hebben echt weinig laten zien. Gesink zal nu ook wel inzien, dat JV in de TdF de goede keuzes heeft gemaakt. Oomen is misschien nog in herstel, maar laat ook niet veel zien.
Helaas is al dat werk voor niets geweest, want Roglic is helaas nog steeds niet ok.
Zo slecht gaat het nog niet bij Roglic gezien zijn voorbereiding. Zeker nu de Quicksteps beter op dikke blauwe swapfietsbanden kunnen gaan rijden heb ik er weer meer vertrouwen in gekregen.
Als Roglic nog iets beter kan worden richting het einde kan het nog een mooie laatste week gaan worden.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.