Team Jumbo-Visma 2022

1 2 ... 314 ... 349 350
kelderfan

Ja S.Morgenstern
Ik dacht dat Van Belle en Staune per 1 aiugustus erbij zouden komen, maar dat kan met Staune nog steeds gebeuren toch.
@Poekstel
Dat is een mooie zege voor Riejanne Markus en ook Karlijn Swinkels doet 't goed met een 3e. stek.
🎉

tdola

'@morgenstern
Van belle 2023 naar hoofdmacht ia lls hier wel even voorbij gekomen, maar volgens mij geen reëele optie voor de ploeg geweest.

Laatst gewijzigd
Poeksel

Nog een opvallend nieuwtje: Rutger Tijssen, afgelopen jaar coach van Jutta Leerdam, wordt ploegleider bij de TJV vrouwen.

https://www.schaatsen.nl/nieuws/2022/augustus/kort-door-de-bocht-3/

kelderfan

Lars Boven is de 2e. renner die JV laat juichen, want hij wint de 2e.rit.

Michieltje

Als Ryan en Boven ook nog een profcontract moeten krijgen in 2024, dan zitten we inmiddels op 5 renners die dan vanuit het Development Team doorstromen.

kelderfan

Ja @Michiel
De spoeling wordt steeds dunner.🤔 Ja dat wordt nog een doordenkertje voor de teamleiding.
Want ook Leknessund wordt nog een dikke aanwinst voor wielerjaar 2024. Als dat gaat lukken natuurlijk.

Michieltje

Kelderfan. Met die 2 erbij 24 so far. Waarom ook niet, soms moet een ploeg na veel successen grondig ververst worden. Ik denk dat dat ook bij AJAX staat te gebeuren in 2024, na het winnen van de Champions League.

YogiBear

'@kelderfan Waar heb je vandaan dat TJV Leknessund wil hebben? Heb je een artikel?

AWestie

Tja, @YogiBear, soms popt er bij @kelderfan weer een oude naam op omdat ooit op WF heeft gestaan dat TJV ooit liever Leknessund dan Foss wilden aantrekken. Dus ja, ze kunnen voor 2024 interesse hebben, maar totaal geen idee of dat ook echt zo is.

Volgens mij is hier gewoon simpelweg het probleem aanstaande dat de beloftenploeg zo lang bestaat dat de hele 'eerste generatie' klaar is voor het echte werk. Dat kan niet allemaal bij TJV. Gelukkig zijn er een paar uitgevlogen en konden er ieder jaar al een paar mee met de echte mannen. Logisch zat dus dat er nu elk jaar een beetje geknutseld wordt met het aantal jongens dat aansluit. Het moet een beetje in balans blijven.

Zoals ik al eerder schreef: je ziet echt het verschil in ploegsamenstelling door het contract voor onbepaalde tijd met sponsors. Er zit een bepaalde opbouw in de groep, waardoor het -hypothetisch hé- geen al te groot gemis is dat in 2024 Kruijswijk, Gesink en Van Emden zouden stoppen. Je hebt dan reuze keuze aan (Nederlandse) jongens die een vergelijkbare rol kunnen invullen.

Laatst gewijzigd
kelderfan

Quote: IDL; Addy Engels "De komende twee dagen worden wellicht beslissend voor het klassement', vervolgt de ploegleider. 'Maandag op de rustdag zullen we de balans opmaken."
De komende ritten worden cruciaal. Addy Engels ziet 't team sterker worden. Dus dat belooft wat.
@AWestie
Foss en Vingegaard zijn al langer aan de ploeg verbonden, voordat Leknessund in beeld kwam. Volgens mij is Leknessund wel degelijk in beeld gekomen bij de club, maar DSM schijnt de talenten eerder op te merken. Zie ook Thymen Arensman.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Waar zijn die laatste dingen op gebaseerd? Volgens mij klopt het gewoon dat Leknessund eerder in beeld was dan Foss, maar dat die eerste uiteindelijk voor DSM koos. Lijkt alsof jij denkt dat de ploeg die zo'n talent binnen weet te halen, ook de eerste (of enige) ploeg moet zijn geweest die hem heeft opgemerkt. Zo werkt het natuurlijk niet.

Laatst gewijzigd
Cycling

'@kelderfan waarop baseer jij dat DSM eerder talenten opmerkt dan JV. Absolute top talenten kunnen niet allemaal bij dezelfde ploeg zitten. Vingegaard is 1 van de absolute toptalenten. Op zijn 24e al 2e in de Tour en op zijn 25e Tour winnaar. Deze renner zit echt bij JV. Een ander toptalent is Kooij, maar ook Hessmann, Staune-Mittet en Hagenes. Ook van Mick van Dijke verwacht ik veel de komende jaren

AWestie

Ik gok op basis van nog een willekeurig voorbeeld

Michieltje

DSM was tot een paar jaar geleden wel dé ploeg waar veel toptalenten uiteindelijk tekenden. Mss dat Kelderfan dat eigenlijk bedoelt. Om die reden viste Jumbo Visma wel eens achter het net. Bv met die jongen van Brenner. Maar daar is wel een kentering in gekomen hoor. Jumbo Visma is de place voor be, van jong tot oud. Huising, Gloag, Valter, Laporte, Van Baarle...

kelderfan

Ja @Michiel
Maar kijk eens bij de Dames-ploeg van DSM. o.a. Anna van der Meiden en Nienke Vinke. Die dames hebben ook op 't lijstje gestaan van JV, maar die verkiezen net als de door jou genoemde Brenner.
Dat zij voor de herenploeg hebben gekozen Valter en Gloag is prima en ook bij 't jongerenteam zijn Huising en Boonstra de mannen, die op dat lijstje hebben gestaan en ook zijn gehaald.
Wat dat betreft heeft 't team goed gehandeld. Zij hebben nu 15 renners incl. Staune. Als Staune doorstroomt, wat ik verwacht, dan zijn er nog twee plekken te vergeven.
Bij de Dames is 't afwachten, wat de nieuwe teammanager gaat doen. Genoemd zijn Van Empel en Mackay.
@Cycling
DSM heeft afgelopen seizoenen meermaals jonge talenten binnengehaald. (o.a. Leknessund, Hvideberg, Brenner)
De meeste talenten worden na onenigheid door andere ploegen opgehaald o.a. Ilan Van Wilder

Cycling

'@Kelderfan deze renners zijn grotere talenten dan Kooij, Vingegaard en Roglic? Als dat zo is, klopt het dat DSM betere talenten binnen haalt dan JV. Hvideberg en Brenner presteren heus niet beter dan de huidige talenten van JV. Zoals Michel terecht opmerkt is het ook een kwestie of de talenten naar de ploeg willen komen. Op dit moment doet JV het uitstekend wat het betreft opleiden van talenten.

Cycling

Fantastisch om te zien dat Roglic weer in staat is om aan te vallen in de Vuelta. Hij komt zijn afspraak naar om vol voor de eindzege te gaan.

kelderfan

'@cycling
Heb ik ergens gezegd. dat JV het niet goed doet met het halen van talenten.
On:
Wauw wat heeft Roglic zich laten zien. Eerst Evenepoel in ademnood en daarna Mas op achterstand gereden,'
Dat had de ploegleider goed gezien, want ik zie Gesink toch een stuk sterker, dan enige dagen geleden.
En nogmaals jammer dat Harper gaat verkassen, want die heeft de loper uitgelegd voor Roglic.
Het is ook jammer, dat Kuss er niet bij is, want dan had Roglic echt kunnen uithalen.
Dat wordt morgen wederom een spannende dag. Go, go Roglic.

Cycling

'@Kelderfan Jij geeft aan dat DSM toptalenten eerder opmerkt dan JV. Ik geef een aantal voorbeelden van JV talenten en verwacht dat jij een aantal voorbeelden kunt noemen die beter zijn. Ik lees graag de namen van deze renners. Ik kan ze namelijk niet bedenken

kelderfan

'@cycling
Ik dacht toch voldoende talenten te hebben genoemd. Ilan Van Wilder bijvoorbeeld en ook Thymen Arensman.
En je kunt ook denken aan Sam Oomen, die DSM verkoos boven JV . Hij is pas later overgestoken..
Of wil je nog meer voorbeelden.
Want bij de dames zijn ook twee talenten naar DSM getrokken. Die hebben ook bij JV op 't lijstje gestaan.

Cycling

'@Kelderdan zoals zo vaak beantwoord je de vraag niet

S. Morgenstern

Naar een ploeg gaan is niet hetzelfde als eerder opgemerkt worden door die ploeg

kelderfan

'@cycling nog een keer dan.
Jij benoemt Roglic, Vingegaard en Kooij. Ten 1e. zijn dat inmiddels toppers. Alleen Evenepoel kan op dit moment meedoen.
Ik heb 't over toptalenten, die soms wel en soms niet 't hoogste halen. Zoals die Ilan Van Wilder die laat zien met z'n 22 jaar, dat hij eraan komt in dit toch niet misselijke veld.
On:
Lars Boven heeft 't rondje Flanders Tomorrow Tour naar zich toegetrokken. Tim van Dijke wordt 4e. en Jesse Kramer 5e. in de einduitslag.🎉

Poeksel

Wel goed van kelderfan dat hij meteen ook tegenvoorbeelden geeft ;)

Primoz Zomirp

'@kelderamn 

klopt het dat DSM betere talenten binnen haalt dan JV....

Waroom blijven ze niet biet DSM (en toen Sunweb). DSM lijkt een teem met meest fluctuatie in tegenstel tot Jumbo Visma?

1 2 ... 314 ... 349 350

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.