Team Jumbo-Visma 2022

1 2 ... 315 ... 349 350
kelderfan

Dat is precies waarom 't gaat. DSM haalt wel prima talenten binnen. Alleen die jongens hebben vaak onenigheid met de leiding en worden dan door andere ploegen opgehaald. Zie nogmaals voorbeeld Ilan Van Wilder.

kelderfan

De ploeg voor Houtland is inmiddels bekend. Volgens PCS staan Dekker, Eenkhoorn, Hofstede, Van Der Sande, Van Emden, Roosen en Geleijn aan de start.

I Langof

'@kelderfan & @Primoz Zomirp

Volgens mij is dit wel (meer of minder) ook kwestie van geld.

Sunweb betaalde altijd duidelijk minder dan doorsnee - Giro winnaar Dumoulin had uiteindelijk 1.5 miljoen. BIj DSM krijgt nu alleen Romain Bardet volgens l´Equipe 2 miljoen. Jongens bij DSM krijgen onder 1 ton (Marc HIrschi was bij 70.000).

DSM is gewoon niet in "de liga van Ineos/UAE/Bora" (en nu ook Jumbo).

AWestie

Jumbo staat ook nog niet te springen om neopro's dikke contracten te bieden hoor, of althans niet in de mate van UAE en Ineos. Denk alleen al terug aan FFB.

kelderfan

'@I Langof
Bij IDL staat een artikeltje over de situatie rond de valpartij van Primoz Roglic. Die volgens mij een standbeeld heeft verdient. Want wat werd gevreesd is bewaarheid geworden. Gebroken rugwervels, een schouder uit de kom, die nog niet hersteld is en daarbovenop knieklachten. JV wilde dat met een pilletje oplossen, maar Roglic zocht in thuisland zijn fysiotherapeut op.
Quote: "Een zeer opvallend interview bij het Sloveense medium Sportal dook zaterdag op: waar Jumbo-Visma de afgelopen weken niet tot nauwelijks communiceerde over de toestand van de Tour de France-blessures van Primoz Roglic, doet diens fysiotherapeut Mit Bracic plots een boekje open in de Sloveense media.

Michieltje

Het is toch bekend dat Jumbo Visma niet of nauwelijks communiceert over geblesseerde renners? Ook ik stoor me er wel eens aan, maar wat bereikt Mit Bracic hier nu mee of wat wil hij hiermee bereiken?

Harper als meesterknecht voor Primoz, wie had dat nou gedacht. En dan volgend jaar wieberen. Achteraf is het een koe in z'n aars kijken en je mag een gegeven paard natuurlijk niet in de bek kijken. Laat staan dat we weten hoe een koe een haas vangt. Iig, het was bij de beesten af, deze etappe, Liefst had ik Primoz na vandaag op iets minder dan een minuut van de voetballer gezien. Laten we hopen dat Evenepoel een beetje als zijn oude cluppie PSV is. Op het einde, als het erop aankomt...geven ze niet thuis.

Hup Primoz!
TLC, hartje

Laatst gewijzigd
Michieltje

"Ja @Michiel
Maar kijk eens bij de Dames-ploeg van DSM. o.a. Anna van der Meiden en Nienke Vinke. Die dames hebben ook op ’t lijstje gestaan van JV, maar die verkiezen net als de door jou genoemde Brenner."

Kelderfan. De DSM damesploeg staat dan ook een stuk hoger aangeschreven dan de damesploeg van Jumbo Visma. Over een paar jaar kiezen ze mss wel voor Jumbo Visma ipv DSM, mits de damesploeg van JV verder doorgroeit de komende jaren. Ik heb er weinig zicht op maar heb het idee dat de ploeg valt of staat met Vos. En ondanks haar streken zit ze toch echt in de nadagen van een fan-tas-tische carriere.

Laatst gewijzigd
Cornelius

Vos wordt nog elk jaar beter, daarom blijft ze WWT-koersen winnen. Die gaat volgens mij pas stoppen, als ze merkt dat haar lichaam niet meer wil. Koster gaat ongtwijfeld gemist worden, die kan vermoedelijk veel meer verdienen bij Uno-X, en sportieve aanbod zal mss ook aantrekkelijker zijn. Hopelijk verlengt Kasper nog; geen jong talent, maar wel een betrouwbare ‘knecht’.

veld

'@kelderfan en michiel; zou dat beperkt communiceren iets te maken kunnen hebben met de nederlandse privacy-wetgeving??

Cornelius

Algemene informatie AVG: “Sinds 25 mei 2018 geldt in de hele EU dezelfde privacywetgeving.”
Maar als renners niet (durven te) klagen, kunnen ploegen hun gang gaan.

AWestie

'@Cornelius Organisaties kunnen ook getipt worden, het hoeft niet van binnenuit te komen.

kelderfan

'@Michiel
Dat klopt natuurlijk als zwerende vinger. DSM-dames staan zeker hoger in de pikorde,
Maar vorig jaar communiceerde JV-dames Team, dat zij mee wilden gaan doen om de prijzen.
Eigenlijk vanaf de TdF voor dames toont de ploeg zich en dat is een beetje laat in 't seizoen.
Gelukkig is Vos nog steeds een kanjer en ook Riejanne Markus en Karlijn Swinkels hebben stappen gezet.
Henderson lijkt nu ook weer bij de les.
Van de nieuwe aankopen heeft Labeckii zich laten zien en ook die Linda Riedmann maakt op mij een goede indruk.

goldone123

ik hoop dat vingegaard de giro gaat doen, effe weg van de tour de france, of roglic.

AWestie

Labecki heeft, voor de strepen die ze al eerder heeft verdiend juist een sober jaar gereden. Henderson zet nog niet de stijgende lijn in waar je als team natuurlijk op hoopt (maar dat is ook niet gek op die leeftijd).

JVW is nu nog een middenmoter met een uitmuntende renster in hun midden. Ik ben ook benieuwd hoe ze de stappen naar 'beste vrouwenteam' gaan zetten, want dat komt er nu nog niet uit.

Yeez

'@awestie ze de laatste instagram post van Labecki en zie waarom haar jaar zo sober is. Ziekte en valpartijen

AWestie

Zonder op haar Insta te kijken kon je dat natuurlijk al raden, maakt het -zeker ook voor haar als topsporter- nog steeds teleurstellend. Op PCS viel me al op dat ze bijna om het jaar piekt qua resultaten, dus dat moet volgend jaar goed komen ;)

AWestie

Maar één Jumboman bij de elite-selectie van de (licht-)Oranjemannen

Laatst gewijzigd
Flowtosti

'@awestie

logisch in een team waar de buitenlandse renners de kopman zijn en de punten scoren. Kooij lijkt me de enige uitzondering en die al naar WK sturen als kopman?

Cycling

'@Flowtosti Kooij gaat naar het WK net als Mick van Dijke en Tim van Dijke. U23

AWestie

Zeker, en niemand van het team met de andere Nederlandse licentie. Het laat zien dat iedereen uitvliegt.

kelderfan

Shit wat een pech kun je hebben, Die Roglic is wel heel rot gevallen.

wieler4live

Roglic is klaar....

AWestie

Bloed maakt een wond vaker erger dan het lijkt, maar dit is heel zuur. Hele stomme etappe.

wieler4live

Hij was denk ik ook op zijn hoofd gevallen was erg groggy

Michieltje

Idd stomme etappe, Roglic lijkt een kluns en je krijgt waarschijnlijk ten onrechte het gevoel dat Evenepoel de boel naait, hij komt iig erg goed weg met slechts 8 sec. De Vuelta is klaar.

1 2 ... 315 ... 349 350

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.