Team Jumbo-Visma 2022

1 2 ... 316 ... 349 350
tdola

Roglic stond wel snel weer op, maar dit is natuurlijk erg zuur en hier wordt ie niet beter van.
Hoe erg het is, dat is afwachten, hopelijk valt t toch mee.....

luca77

Wat een pech voor Roglic. Je gunt de beste man zoveel. En dan ook nog een Evenepoel die te ver zat en naar eigen zeggen schrik had voor de aankomst. Hier had een mentale tik uitgedeeld kunnen worden.

Bij twijfel Roglic tot eind november op vakantie sturen. En dan lekker rustig opbouwen naar volgend jaar

AWestie

De eerste berichten zijn hoopgevend maar ook onduidelijk: wonden en gebutst, geen breuken.

madeinstars

Wat een bizarre held en antiheld tegelijk blijft onze Roglic toch. Ik hou van die vent. Als hij toch eens 2% minder pech zou hebben...

veld

Herlemaal eens met de vorige sprekers. De heropstanding van de Jumbo( Rabo) ploeg is voor een groot deel ook zijn verdienste. Ondanks zijn bijna 33 jaren verwacht ik nog een aantal mooie jaren met hem bij ons. Hij is uit het Zoetemelk-hout gesneden.

Fanny

Roglic die zich niet neerlegt bij een 2e plek en voorop gaat in zijn strijd tegen Evenepoel en heel ongelukkig en zwaar ten val komt.
Een strijder waar ik diep respect voor heb en daarom juist ook hele grote fan van hem ben.
Hopelijk vallen de wonden mee.
Als ik JV was zou ik in overleg met Roglic hem dit jaar niet meer laten starten (hooguit Lombardije) en dus laten recupereren tot de wintertraining in december.
Kan hij ook lekker bij zijn zwangere vrouw en kind zijn die hij al veel heeft moeten missen door de vele hoogtestages en dito meerdaagse grote koersen.
Zo zonde want hij was getergd om Evenepoel van de troon te stoten in deze laatste week van de Vuelta.

Robert

Oef wat een pech met Primoz. Lijkt vooral de verwonding bij de arm te zijn en ongetwijfeld wat blauwe plekken en oppervlakkige schaafwonden.

Maar die arm ziet er op sommige foto’s slecht uit. Lijkt wel een diepe snee.

Ik vrees dat dit veel van het lichaam vraagt om te herstellen. Slechte nachtrust als hij al kan opstappen. Maar we kunnen blijven hopen

BraboCycling

Morgen wordt bepaald of Roglic doorgaat of niet... Ik vrees het ergste en dan gaat niet alleen de Vuelta van TJV, maar de gehele Vuelta als een nachtkaars uit

Cornelius

Selectie voor Ceratizit Challenge by La Vuelta:

71 KOSTER Anouska
72 ACHTEREEKTE Carlijn
73 KRAAK Amber
74 RIEDMANN Linda
75 SOET Aafke
76 SWINKELS Karlijn

Kansen op ritzege? Misschien in etappe 3 of 4?

BraboCycling

Roglic eruit, Vuelta voorbij. Jammer voor iedereen dit maar met name voor de grote kampioen Rogla

madeinstars

Huilen 😩

AWestie

Heel stom. Stiekem hoop ik dat Harper zijn hoogvorm nu nog even in een ontsnapping etaleert. Oomen komt er ook door heen, maar die geef ik iets minder kans.

kelderfan

'@Fanny
Je hebt 't goed verwoord. Het is echt jammer, dat hij zijn missie niet kan volbrengen. Go, go Roglic.
Wat ik wel mis is de oorzaak van de valpartij.
Bij IDL is te lezen, dat: "Wright tikt Roglic aan en veroorzaakt valpartij: 'Weet niet wat er precies gebeurde."
'

Laatst gewijzigd
BraboCycling

'@AWestie ik hoop wel dat er vanaf nu elke dag minstens 1 TJV renner in de kopgroep zit.

tdola

T nieuws over Roglic wat we allemaal vreesden komt helaas uit, wat klote.....

Naast de vele en mooie overwinningen toch ook dit seizoen t seizoen van pech/valpartijen/uitval enz.

Fanny

Deze week een groot interview inclusief prachtige foto's met Koen Bouwman in het alom bekende en overal verkrijgbare wielerblad Wierrevue.
Wist niet dat hij vlak voor de noodzakelijke hoogtestage voor de Giro nog 2 weken flink ziek was geweest.
Des te knapper om dan uitstekend te presteren met 2 (berg)etappe overwinningen en als enige Nederlander winnaar te worden van het bergklassement in de Giro.
Ik denk dat hij wel (mede) kopman in de toekomst kan/wil worden in een koers van 1 week met diverse (hoge) bergen en een ITT/TTT
Ook is hij erg rap als het aankomt op een steile sprint in een kopgroep.
Jammer dat hij na de Giro weinig heeft kunnen koersen door lichamelijke ongemakken.

https://wielerrevue.nl/artikel/559020/interview-koen-bouwman-ik-zou-graag-eens-met-de-ploeg-praten-over-mijn-eigen-kansen/

kelderfan

Dat denk ik ook wel een beetje, dat Koen in koersen van 1 week, zoals TDU en/of UAE-Tour in combinatie met een koers als Valencia.
Voor vandaag hoop ik op Harper in combi met Sam Oomen in de aanval.

AWestie

Adhv foto's zou ik zeggen dat de rechter shifter de arm van Wright raakt. Lullig en pijnlijk voor Primoz. Hij moet echt minder gaan vallen...

Laatst gewijzigd
kelderfan

Voor Quebec en Montreal staan Van Aert met Eenkhoorn, Foss, Laporte, Roosen, Van Der Sande en Van Hooydonck aan de start met rugnummers volgens info PCS.

Poeksel

Verstandig. Zonder rugnummers starten zou wel eens een DQ kunnen opleveren.

kelderfan

Ha,ha bisnummers zijn ook goed toch.

Kristofke

Primoz Roglic is een renner die ook wel heel erg vaak valt. Er was geen enkel excuus, gewoon eigen fout.
Het hoort bij de koers om recht te blijven en dat lukt hem niet. Geen pech, gewoon onkunde

kelderfan

Ik zie no steeds de beelden van 't uitvallen van Roglic door een beuk van Sonny Colbrelli (ook een renner van Bahrain - Victorious). Dus onkunde is niet de juiste benaming.
Dat Roglic de capaciteiten van Wout Van Aert e/o Mathieu van der Poel mist, is wel duidelijk.

Kristofke

'@kelderfan Het is toch opmerkelijk dat het net bij Roglic gebeurde en hij niet kon recht blijven na het kwakje van Colbrelli. Roglic heeft ook steeds de neiging om er zich tussen te wringen terwijl dit helemaal zijn specialiteit niet is.
Dan gaan er inderdaad vele grote overwinningen verloren. Weten wat je kunt en waar je plaats is, dat is ook een eigenschap. Ik noem het onkunde, te weinig kunde om in een 'gestressed' peloton de juiste lijnen te rijden.
Sep Vanmarcke is ook zo een type. Telkens de verkeerde beslissing of lijnen op het verkeerde moment.

kelderfan

Je kunt 't een kwakje noemen, maar ik zag toch duidelijk een ellenboog. Dat lijkt mij toch een groot verschil.
Dat hij zich ertussen wilde wringen, leek mij in die situatie toch wel begrijpelijk. Colbrelli deed op dat moment een Sagannetje. In de situatie met Fred Wright was dat anders, maar er zijn nog steeds geen beelden van die valpartij.

1 2 ... 316 ... 349 350

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.