Team Jumbo-Visma 2022

1 2 ... 319 ... 349 350
xistnc

Wat is precies je punt 'dat er niet veel ruimte tussen zit'? Er zit genoeg ruimte tussen om Roglic de beweging naar het achterwiel van Van Poppel te doen maken, zonder oog te hebben voor Wright. Terwijl Wright wel zicht heeft op Roglic. Of dat dan volgens jou veel of weinig ruimte is doet er niet toe.

Het punt dat Roglic maakt is dat remmen in zijn algemeenheid kennelijk geen deel uitmaakt van de impulsen in het peloton en daar vindt hij wat van.

kelderfan

Wout Van Aert redt 't net niet en wordt helaas 4e. in de einduitslag.
Zijn team heeft zich prima geweerd. Maar Laporte had niet moeten twijfelen en er gewoon voor moeten gaan.
Dan maar zondag in Montreal.

xistnc

Ja, het aarzelen van Laporte was dubieus. Of hij zonder aarzelen had kunnen winnen betwijfel ik, maar nu is het ook niets. Van Aert zag er ook niet heel sterk uit. Die hoeft in principe niet te verliezen van Bling en Bini.

AWestie

WvA had een paar keer wel sterk achtervolgd, de sprint heb ik net gemist.

madeinstars

Inderdaad in de breedte heel sterk, maar zowel Laporte als vooral Van Aert missen net de scherpte. Als je Wout zag rijden in plouay kan ik me niet voorstellen dat een goede Wout hier niet gewoon mee zit met Cosnefroy.

Maillot à Pois

Het punt is dat Roglic zijn lijn verandert. Bovendien begint hij voorbij het achterwiel van Van Poppel en rijdt hij dus trager dan Van Poppel én Wright. Primoz maakt het maneuver, en is daarbij eigenlijk verantwoordelijk om dat op een veilige manier te doen. Wright zit er al half naast én kan op die fractie van een seconde zelfs nauwelijks nog tijdig remmen ook al had ie gewild. Gebeurt allemaal heel snel, dus ik verwijt Primoz niks, maar hij draagt minstens een deel van de verantwoordelijkheid hier.
Maar goed, je zal het niet met me eens worden. Ik heb je wel al eerder zien reageren dat je begrijpt dat Wright in deze situatie in een split second beslist niet te remmen. Vind je het dan terecht hiervoor even Wright in een persbericht tot voorbeeld stellen van onverantwoord rijgedrag?
Ik niet. En ik heb eigenlijk nog geen enkele renner, ex-renner of analist gevonden die dat wel vinden.

Kristofke

Om het gezever over Roglic te stoppen. Roglic rijdt de hele tijd op de lijn. Dan gaat hij naar de rechterkant om het wiel van Van Poppel te pakken, maar daar zit Wright al. Hij maakt het manoevre en maakt de fout.
Wright heeft het recht om gewoon te blijven volgen en mee te sprinten (wat hij best goed kan).
Het is erg jammer te zien dat fans fouten van hun idolen niet wielen zien, het is nog erger dat een ploeg een verklaring van een renner gaat publiceren die gefrustreerd is.
Het is echt laag bij de grond om een renner (zelfs ploeg) ongegrond aan te vallen puur uit frustratie. Gelukkig is een Fred Wright volwassener, want beschuldigd worden om de 2de beste renner uit het peloton te kwakken is een erg zware beschuldiging om te dragen.

EdEnd

Als ik de eerder genoemde beelden zie dan blijft Roglic de hele tijd netjes op de stippellijn rijden. Hij gaat dus niet naar rechts en als je de sprint van een andere kant bekijkt gaat Wright wel naar links. Als je ingesloten zit is het over en moet je je verlies nemen. Dus Wright had gewoon moeten laten lopen want hij kon er niet doorheen. Mogelijk heeft hij Roglic niet gezien (focus op de renners voor hem ipv naast hem) maar het is wel zijn schuld wat mij betreft. Het was geen opzet, dat geloof ik wel, maar als je ingesloten raakt moet je gewoon uitbollen naar de finish. Als je niet ingesloten wilt zitten moet je op kop rijden.

Ik snap dus wel dat Roglic daar boos over is en dat er in het peloton een hoop geduw is is natuurlijk waar veel valpartijen door komen. Je mag van mij best je 7e plek op 6min van de leider beschermen, maar laat de leiders in de koers wel met rust want vaak is de tijd die je nog kunt winnen te weinig om dat gat dicht te maken.

Moet je daar een statement over uitbrengen? Tsja dat weet ik ook nog niet. Ergens wel omdat je een verandering wilt bereiken die de veiligheid verhoogt, maar iets minder met de vinger wijzen mag van mij wel, Wright deed dit niet met als doel Roglic omver te rijden.

IK

Uit deze video is duidelijk te zien dat Wright van achteren komt. Dus zo als Rogla zegt. Het kan zijn, dat Primoz helemaal gelijk heeft.
https://youtu.be/crx-f-HDcWY

Kristofke

idem

Laatst gewijzigd
YogiBear

K_ Je ziet bij Wright een beweging naar links (in de richting van Roglic) net voor de val. Dat lijkt juist het relaas van Roglic te ondersteunen en toont absoluut niet aan wat jij beweert. Het feit dat Wright zelf direct sprak van een race accident met twee schuldigen maakt voor mij duidelijk dat hij op zijn minst ook niet twijfelde of hij deels schuldig was. Dat wil wat mij betreft zeker niet zeggen dat Wright het met opzet deed. Kan me echter ook voorstellen dat Roglic het gevoel heeft nooit een kans te hebben gehad en van achteren te zijn aangetikt.

Laatst gewijzigd
simplex

Dat een onbedoelde maar domme manoevre en reactie van Roglic bij TJV en de TJV fans zoveel onduidelijkheid en weerbarstigheid kan opleveren. Jammer.

YogiBear

K_ Vraag me trouwens af wat je tegen TJV hebt? Al vanaf je derde reactie op je tweede dag op één post na alleen maar anti TJV posts met de meest wilde doping insinuaties, waarvoor je ook al op de vingers bent getikt. Wat voor lol haal je uit het posten op dit forum?

Limal

De diepe ontgoocheling van Roglic begrijp ik volledig, maar wmb had het team hem hier in bescherming moeten nemen tegen zichzelf door die berichten niet te publiceren. Het weerwoord van Wright is vrij sereen en laat een opening om te de-escaleren: https://twitter.com/fred_wright0/status/1568334377205256192
Hopelijk grijpen ze bij TJV deze kans aan en gaan ze na de Vuelta eens met de andere partij rond de tafel zitten. Aansluitend een gezamenlijk statement op social media om de zaak af te sluiten zou geen slecht idee zijn.

Laatst gewijzigd
AWestie

Het team is het er toch mee eens als ze het publiceren op hun site, of is dat heel gek gedacht? Een dagje later snap ik de aanpak van Primoz en de ploeg nog steeds niet trouwens, daar niet van.

Fanny

'@Yogibear
Uitstekend weergegeven mbt de zeer negatieve haatberichten van k_
Volgens mij had k_ eerder een andere pseudo naam echter kan ik er niet direct opkomen.
Hij zal wel een keer verwijderd zijn door WF.

@k_ alias koos ?
Inderdaad weer een heel zwakke berichten van jou maar dat hadden we wel van je kunnen verwachten na de berichtgeving door JV en Roglic.
Altijd alléén maar hatelijk negatief reageren over JV als het jou uitkomt. Das is pas zielig.
Ik kan niet zeggen/zien wie er hier überhaupt schuldig aan is.
Daarom kan ik Roglic, kennende als een eerlijke renner, best geloven want hij zat in de koers die het meegemaakt heeft.
Ik geloof jou in ieder geval niet met je trol haatberichten jegens JV en Roglic.
En jouw complot jegens JV door Carrefour of Lidl is complete quatsch maar goed je hebt dan ook géén verstand van wielrennen.
Ga lekker zeuren/zeiken bij jouw clubje.
Een andere mening moet kunnen maar dit is bewust trollen.

kelderfan

Pogacar geeft bij IDL/RTVSLO nog een keer inkijk over zijn verlies in de TdF van 't oppermachtige JV.
Wout had 't over decompressie en dat moet hij nog steeds uit benen trappen lijkt 't .
Je ziet 't ook bij Vingegaard, die een rustpauze moest inlassen. De TdF heeft er ingehakt bij 't team.

AWestie

'@kelderfan De laatste keer dat Wout het had over decompressie was anderhalve maand terug, die heeft alweer rust en training er op zitten voor zijn laatste doel. Niet zo mal doen.

Maillot à Pois

Wielrennen is nog steeds een sport waarin je vaker niet wint dan wel, ook voor Wout. 2de in Hamburg, winst in Plouay, 4de in Quebec... hoezo decompressie uit de benen trappen? Hij zit alweer op een enorm hoog niveau.

madeinstars

In die video die I. Karner post zie je het duidelijkst dat wright van achter komt en dus tegen Roglic aan rijdt. Iedereen heeft het erover dat Wright zijn lijn behoudt en dat is ook zo, maar als er iemand voor je rijdt kan je iemand ook ondersteboven rijden en toch je lijn behouden.

madeinstars

Btw: wil ik er meteen bij zeggen dat ik het hier niet heel duidelijk vind dat Wright fout zit. Ik wil alleen maar zeggen dat het feit dat iemand rechtdoor sprint niet automatisch hoeft te betekenen dat iemand niet fout kan zitten.

Ik blijf ook van mening dat dit statement politiek gezien niet handig is vanuit het oogpunt van JV.

Koosr1946

'@FANNY

Je moet geen insinuaties plaatsen als je niet weet waar je het over hebt, daar zijn hier al genoeg mensen aanwezig die dat hier doen.

Alles is heilig wat hier door een handvol mensen geschreven wordt, maar gelukkig zijn andere meningen ook mogelijk en waarschijnlijk zijn deze betrouwbaarder dan de gele onzin die hier wordt neer gezet.

Maar heel veel succes met jullie dagdromerij

YogiBear

Stukje op wielernieuws.be laat toch op zijn minst zien dat er voor de visie van Roglic wel iets te zeggen is. Mooi ook dat het van een Belgische wieler site komt. (https://www.wielernieuws.be/news/3430/het-grote-gelijk-van-roglic-in-wrightaantijgingen)

AWestie

Interessant @Yogibear! Zo zie je, ook bij een VAR of zelfs een finishstreep van AGR dat perspectief een boel kan verschillen. Ik weet het nog steeds niet allemaal, blijf nog steeds wel bij dat het team gister een lomp bericht de ether in heeft gegooid.

kelderfan

'@AWestie
De laatste keer dat Wout 't over decompressie heeft is 2/3 dagen geleden in relatie tot Evenepoel.
Vingegaard is nog steeds niet terug. Dus doe jij maar niet zo betweterig.
@Maillot a Pois
Ja natuurlijk verlies je vaker, dan je wint. Dat vecht ik ook niet aan. Maar Wout geeft zelf ook aan, dat zij gisteren in Quebec behoudend hebben gekoerst. Mede ook dat hij verwachtte, dat de andere ploegen ook gingen rijden, maar alle ballen waren op Wout gericht en zij lieten hem en zijn ploeg 'de gaten dichtrijden.. Laporte had al zo vaak moeten reageren op aanvallen, dat hij de benen niet meer had om Benoît Cosnefroy terug te halen op de laatste klim.

1 2 ... 319 ... 349 350

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.