Team Jumbo-Visma 2022

1 2 ... 32 ... 349 350
Yeez

https://www.indeleiderstrui.nl/wielrennen/tom-dumoulin-gaat-in-2022-vrijwel-zeker-de-giro-ditalia-rijden

Primoz Zomirp

Ook PCS vermeldt Dumoulin vor de Giro. Na het trainingskamp zal alles duidelijk zijn. Het is voor hem geen ideaal parcours wegens gebrek aan tijdriten. Hij zal stevige concurrentie vinden: Almeida, sterk INEOS, Nibali, Lopez....

Yeez

Pcs haalt hun namen ook uit nieuwsartikelen. Hetzelfde als wij doen dus.

AWestie

Ik ben nog niet helemaal gerust op dit nieuws. In het oorspronkelijke artikel van Corriere melden ze het als statement zonder context. De enige context is aanwezig daar is Vegni, en dat is bij uitstek een wedstrijdleider die zijn wensen deelt in plaats van zijn bevestigingen. Al heeft hij ook bewezen met zijn eigen behandeling renners naar de Giro te krijgen. IDL meldt dat Corriere doorgaans betrouwbaar is, maar daar heb ik geen zicht op.

Yeez

Naja een baas van een wedstrijd gaat toch niet zeggen dat een renner “zo goed als zeker” terugkeert naar zijn koers als hij daar helemaal niks van weet? De overige namen die hij ook noemt zijn namelijk wel allemaal al bevestigd door de renner/ploeg zelf

Turtlehead

Misschien is er met Tom een dealtje gesloten mbt startgeld, als oud-winnaar?
Qua deelnemersveld is het wel gunstig, dat lijken me mannen die voor Dumoulin-in-topvorm te pakken zijn (niet van de categorie Bernal/P0gieboy/Roglic).

AWestie

Dit is voorlopig nog steeds de beste bron hoor, daar niet van. Ik schrijf alleen hoe ik nog mijn bedenkingen deel, en het is geen direct citaat trouwens he. Het stuk leest als een interview én input van het eigen medium...

S. Morgenstern

Vegni is inderdaad niet degene die iets meldt over Dumoulin.

Petje

PCM kijkt hier ook mee trouwens... tevens inderdaad nieuwsartikelen en bronnen via via.

I Langof

Tom wilde met de grote mannen meedoen. Almeida en Nibali zijn deze (nog) niet (meer).

Tom is een protegé van Zeeman. Over Merijn zegt men, dat iemand bijna oneindig krediet bij hem heeft… Maar soms moet je doorpakken en je richten op de mensen die doorgaan.

Yeez

'@morgenstern @awestie dat leest alweer iets anders, maar ook een krant zal niet zomaar een naam opwerpen en melden dat iets “zo goed als zeker is” lijkt me?

Murcia

De Giro is de meest logische optie voor Tom zelf, zeker nu Dylan weg is. Misschien nog een leuke startpremie van Vegni en je hebt als TJV en Dumoulin een invulling die alle partijen tot tevredenheid stemt. De rest van de ploeg daar kun je ook wel uittekenen met Affini, Foss, Bouwman, Kooij, van Emden, Harper en nog iemand extra voor Kooij zijn treintje Eenkhoorn?

Laatst gewijzigd
Yeez

Ik vind het toch dapper dat jij een selectie al kan uittekenen. Op basis waarvan zet je Kooij (net 20) in de giro neer? Als 1 op 1 vervanger van Groenewegen? Waarvan we ook helemaal niet wisten of die de giro ging doen

tdola

Hoe belangrijk gaat de ttt start van de vuelta voor t team zijn in nl?
Want dat zou bijv ook reden kunnen zijn om van emden niet giro maar vuelta te laten rijden. (Zoals 2? Jaar geleden oorspronkelijk gepland stond).

Opstelling murcia zou best in de buurt kunnen zijn. Oomen/leemreize zou erbij kunnen, hofstede kan. Dekker ipv kooij ook nog optie.
Eerlijk gezegd zie ik kooij best de giro rijden, maar 11 Jan weten we dus wrs meer.

Laatst gewijzigd
Yeez

'@tdola dan noem je al 3 wijzingen op, waardoor de selectie al niet meer klopt

kelderfan

Als 't klopt dat Tom de Giro gaat doen, dan mag hij net als Roglic toch wel een sterke ondersteuning meekrijgen.
Wat @Murcia en @tdola ook aangeven. Dan zie ik 't zo: Dumoulin met Affini, Bouwman, Foss, Kruijswijk, Oomen, Tom's maatje Van Emden en een snelle man zoals Mike Teunissen of Laporte. Dat is dan afhankelijk van de opstelling TdF.

Quesada Quesada

Het ging er Tom toch om om zichzelf weer eens te meten met de top en 'te zien waar het schip strand'. Iemand met zo'n mentaliteit neem je overduidelijk niet mee naar je hoofddoel (de Tour) en ook richt je daar geen specifiek team voor in voor de Giro. Aangezien je voor de Giro geen overduidelijke kopman hebt, kun je Tom daar wel een vrije rol geven en laat hem lekker zijn ding doen. Natuurlijk neem je daarnaast nog andere klimmers (bijv Foss, Oomen en Bouwman) mee die eventueel voor hem kunnen werken mocht een topeindklassering er in zitten. En anders voor eigen kans kunnen gaan.

Laatst gewijzigd
Anas

'@Quesda Je interpreteert Tom's woorden verkeerd.
Hij wil mikken op een GT en zichzelf de middelen geven om te winnen of een podiumplaats.
Daarvoor heb je een team nodig dat het kan ondersteunen.
TJV gaat nooit op een grote tour om etappes te winnen. Vorig jaar hebben ze een goede selectie voor Bennet samengesteld. Ik zie niet in waarom dit niet het geval zou zijn voor Tom.
Het primaire doel is een classificatie voor Tom, en als een probleem of een val optreedt, zullen ze etappes najagen

tdola

Of foss klassement als dumoulin om wat voor reden dan ook dat niet zou lukken.

AWestie

'@Anas Abbassi Maar je vergeet ook één ander ding in dit geval: Tom heeft ook meerdere keren aangegeven niet meer alleen kopman te willen zijn in een grote ronde (daarom koos hij o.a. ooit TJV en wilde hij weg bij Sunweb). Een team inrichten voor hem is er dan echt te veel aan. Hij rijdt een grote ronde samen met een sprinter, rittenkapers of een andere AK kopman.

Anas

'@AWestie Ja, maar deze woorden dateren van 2019-2020 toen hij bij het team kwam ...
Hij wilde het leiderschap delen met een grote leider als Primoz, omdat dat hem of Primoz in staat zou hebben gesteld om Ineos te verslaan.
Ik denk niet dat hij in 2022 liever een sprinter aan zijn zijde zou hebben in de Giro. En Foss als schaduwleider vind ik prima, maar hij heeft nog niet het niveau om een ​​co-leider te zijn. Gezien de grote etappes van de Giro plus de etappes in het middengebergte. Oomen / bouwman / Foss hebben werk

Anas

'@AWestie Ja, maar deze woorden dateren van 2019-2020 toen hij bij het team kwam ...
Hij wilde het leiderschap delen met een grote leider als Primoz, omdat dat hem of Primoz in staat zou hebben gesteld om Ineos te verslaan.
Ik denk niet dat hij in 2022 liever een sprinter aan zijn zijde zou hebben in de Giro. En Foss als schaduwleider vind ik prima, maar hij heeft nog niet het niveau om een ​​co-leider te zijn. Gezien de grote etappes van de Giro plus de etappes in het middengebergte. Oomen / bouwman / Foss hebben werk

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Ik ben het met @Awestie eens. Hij heeft aangegeven geen alleen kopman te willen zijn in een ploeg, dus dat hoeft niet in te houden dat hij geen alleen kopman wil zijn in een bepaalde koers. Het is vooral de druk om als enige verantwoordelijk te zijn voor de prestaties en dat probleem is er bij TJV sowieso op dit moment niet. Volgens mij kan hij best naar een grote ronde als enige renner voor het AK als er daar nog mannen bij zitten die bv voor een etappe kunnen gaan zoals een goede sprinter. Ik denk dat er meerdere opties zijn te verzinnen waarbij Tom zich goed zou kunnen voelen.

I Langof

'@rahimns , Zie je Tom en Steven samen - In hetzelfde team Giro gaan rijden?

Yeez

Gaat dat forum nu alweer lastig doen met lege pagina’s

1 2 ... 32 ... 349 350

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.