Ik ben nog niet helemaal gerust op dit nieuws. In het oorspronkelijke artikel van Corriere melden ze het als statement zonder context. De enige context is aanwezig daar is Vegni, en dat is bij uitstek een wedstrijdleider die zijn wensen deelt in plaats van zijn bevestigingen. Al heeft hij ook bewezen met zijn eigen behandeling renners naar de Giro te krijgen. IDL meldt dat Corriere doorgaans betrouwbaar is, maar daar heb ik geen zicht op.
De Giro is de meest logische optie voor Tom zelf, zeker nu Dylan weg is. Misschien nog een leuke startpremie van Vegni en je hebt als TJV en Dumoulin een invulling die alle partijen tot tevredenheid stemt. De rest van de ploeg daar kun je ook wel uittekenen met Affini, Foss, Bouwman, Kooij, van Emden, Harper en nog iemand extra voor Kooij zijn treintje Eenkhoorn?
Hoe belangrijk gaat de ttt start van de vuelta voor t team zijn in nl?
Want dat zou bijv ook reden kunnen zijn om van emden niet giro maar vuelta te laten rijden. (Zoals 2? Jaar geleden oorspronkelijk gepland stond).
Opstelling murcia zou best in de buurt kunnen zijn. Oomen/leemreize zou erbij kunnen, hofstede kan. Dekker ipv kooij ook nog optie.
Eerlijk gezegd zie ik kooij best de giro rijden, maar 11 Jan weten we dus wrs meer.
Als 't klopt dat Tom de Giro gaat doen, dan mag hij net als Roglic toch wel een sterke ondersteuning meekrijgen.
Wat @Murcia en @tdola ook aangeven. Dan zie ik 't zo: Dumoulin met Affini, Bouwman, Foss, Kruijswijk, Oomen, Tom's maatje Van Emden en een snelle man zoals Mike Teunissen of Laporte. Dat is dan afhankelijk van de opstelling TdF.
Het ging er Tom toch om om zichzelf weer eens te meten met de top en 'te zien waar het schip strand'. Iemand met zo'n mentaliteit neem je overduidelijk niet mee naar je hoofddoel (de Tour) en ook richt je daar geen specifiek team voor in voor de Giro. Aangezien je voor de Giro geen overduidelijke kopman hebt, kun je Tom daar wel een vrije rol geven en laat hem lekker zijn ding doen. Natuurlijk neem je daarnaast nog andere klimmers (bijv Foss, Oomen en Bouwman) mee die eventueel voor hem kunnen werken mocht een topeindklassering er in zitten. En anders voor eigen kans kunnen gaan.
'@Quesda Je interpreteert Tom's woorden verkeerd.
Hij wil mikken op een GT en zichzelf de middelen geven om te winnen of een podiumplaats.
Daarvoor heb je een team nodig dat het kan ondersteunen.
TJV gaat nooit op een grote tour om etappes te winnen. Vorig jaar hebben ze een goede selectie voor Bennet samengesteld. Ik zie niet in waarom dit niet het geval zou zijn voor Tom.
Het primaire doel is een classificatie voor Tom, en als een probleem of een val optreedt, zullen ze etappes najagen
'@Anas Abbassi Maar je vergeet ook één ander ding in dit geval: Tom heeft ook meerdere keren aangegeven niet meer alleen kopman te willen zijn in een grote ronde (daarom koos hij o.a. ooit TJV en wilde hij weg bij Sunweb). Een team inrichten voor hem is er dan echt te veel aan. Hij rijdt een grote ronde samen met een sprinter, rittenkapers of een andere AK kopman.
'@AWestie Ja, maar deze woorden dateren van 2019-2020 toen hij bij het team kwam ...
Hij wilde het leiderschap delen met een grote leider als Primoz, omdat dat hem of Primoz in staat zou hebben gesteld om Ineos te verslaan.
Ik denk niet dat hij in 2022 liever een sprinter aan zijn zijde zou hebben in de Giro. En Foss als schaduwleider vind ik prima, maar hij heeft nog niet het niveau om een co-leider te zijn. Gezien de grote etappes van de Giro plus de etappes in het middengebergte. Oomen / bouwman / Foss hebben werk
'@AWestie Ja, maar deze woorden dateren van 2019-2020 toen hij bij het team kwam ...
Hij wilde het leiderschap delen met een grote leider als Primoz, omdat dat hem of Primoz in staat zou hebben gesteld om Ineos te verslaan.
Ik denk niet dat hij in 2022 liever een sprinter aan zijn zijde zou hebben in de Giro. En Foss als schaduwleider vind ik prima, maar hij heeft nog niet het niveau om een co-leider te zijn. Gezien de grote etappes van de Giro plus de etappes in het middengebergte. Oomen / bouwman / Foss hebben werk
Ik ben het met @Awestie eens. Hij heeft aangegeven geen alleen kopman te willen zijn in een ploeg, dus dat hoeft niet in te houden dat hij geen alleen kopman wil zijn in een bepaalde koers. Het is vooral de druk om als enige verantwoordelijk te zijn voor de prestaties en dat probleem is er bij TJV sowieso op dit moment niet. Volgens mij kan hij best naar een grote ronde als enige renner voor het AK als er daar nog mannen bij zitten die bv voor een etappe kunnen gaan zoals een goede sprinter. Ik denk dat er meerdere opties zijn te verzinnen waarbij Tom zich goed zou kunnen voelen.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.