Zat boven op de klim op een klein gaatje, qua niveau denk vergelijkbaar met voorgaande jaren richting het WK/OS. Weet niet wat het parcours gaat zijn, dacht niet dat er een plek in zit waar Pogacar hem kan lossen zoals Flip dat ooit deed. Maar de sprint gaat dus ook zeker geen zekerheid zijn.
Wat ik al eerder aangaf is Wout nog niet zo scherp als hij kan zijn. Zijn team is dik in orde gebleken. Vooral die Tobias Foss heeft berenwerk geleverd.
Op die klim heeft Pogacar ervoor gezorgd, dat Wout alle zeilen moest bijzetten, maar gelukkig heeft Van Aert meerdere cartouches om weer aan te sluiten. Pogacar is helaas toch te sterk gebleken.
Thomas Gloag mag eindelijk voor JV uitkomen. PCS weet dat hij Emilia en Piemonte gaat rijden.
Ik ben benieuwd wat deze jongeling in huis heeft.
Wat dat betreft hoop ik, dat Tobias Foss nog wat in 't vat heeft zitten in de komende koersen.
Quote: IDL; "Van Aert bijt tanden stuk op Pogacar in Montreal: 'Heb mijzelf op de klim de das omgedaan."
'Ik ben vooral trots op hoe we hebben gereden', geeft hij zijn ploeggenoten een pluim.
Ze waren stuk voor stuk erg sterk, maar ik wil met name Tobias Foss uitlichten. Hij heeft opnieuw zijn enorme talent gezien en dat was beslissend in de finale, wat ook weer erg goed voor mij was."
JV start morgen in de ronde van Slowakije met David Dekker, Lennard Hofstede, Gijs Leemreize, Archie Ryan, Loe van Belle en Johannes Staune-Mittet en Koen Bouwman.
https://www.okoloslovenska.com/sk/novinky/minulorocny-obhajca-peter-sagan-startovat-nebude-no-v-startovke-su-m%C3%B8rk%C3%B8v-stybar-bouwman-nieve-a-16-slovakov
'@Fanny bedank voor de info. Je weet ik ben niet alleen voor Nederlandse renners, want 't ik vind Van Aert en zeker ook Roglic waardevolle versterkingen voor deze ploeg. Het is precies als @Michiel zegt een club als Ajax, maar dan in 't wielrennen.
Daarom vind ik, dat renners als Foss in Montreal en Tosh Van Der Sande in Quebec zeer belangrijke pionnen zijn.
Ge;ukkig laat Koen Bouwman zien, dat Nederlandse renners zeker hun plaats hebben verdiend in de ploeg. In de Vuelta heeft Gesink mij positief verrast.
Ik hoop dat de heren zich gaan tonen in de Slovaakse koers, die blij zijn, dat JV met Koen Bouwman en o.a. Lou van Belle, Gijs Leemreize en Staune-Mitte daar gaat acteren. Ryan kan mij verbazen.
'@Kelderfan
De organisatie is inderdaad blij dat JV, met o.a. de Girorenners Bouwman en Leemreize, daar start.
Ik denk dat Hofstede of Bouwman wel de koerskapitein van de erg jonge ploeg zal zijn.
De meesten zullen denk ik een vrije rol hebben in deze leuke korte afwisselende ronde met een proloog en 3 etappes.
Er starten overigens 4 WT ploegen.
Ik heb het nog even overdacht: Alle ploegen krijgen aan het begin van het jaar een overzichtje van alle WT teams en aangezien het gaat over uitbreiding van budget van Movistar kan ik zo geloven dat zij de reporter dat blaadje onder de neus hebben geschoven. Dan is het waarschijnlijk alleen de mannen elite ploeg.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.