'@Michiel
Dat hebben wij toch goed gezien met Loe van Belle. Die net achter de drie quicksteppers eindigt in Slovakije.
Staune ook goed en opvallend David Dekker bijna in de top-tien.
Ook Koen Bouwman heeft goede uitzichten met een degelijke tijdrit en ook net buiten de top-tien.
La Gazzetta dello Sport meldt dat Jonas Vingegaard waarschijnlijk in de Cro-race gaat starten. PCS heeft Jonas een tijdje terug al gelinkt aan die race. Ik maar denken, dat die toppers alleen maar WT-rijden.
Update: Jonas Vingegaard staat er weer op bij PCS voor de Cro-race.
Strade is vooral een graadmeter voor onverharde stukjes in meer koersen, niet voor of een gravel wereldbeker/WK grote namen uit het wegwielrennen gaat halen. Lijkt me knap lastig te combineren allemaal.
Leuk overzicht van PCS: TJV rijdt 9 meer races dan vorig seizoen. Vorig seizoen reden ze ongeveer even veel als Bayco-Jayco, EF en Bahrein. Nu staat Bahrein strak onderaan met maar 46 races en daarna Ineos & TJV. Gemiddeld per rijder ook maar zo'n 45 racedagen. Hebben ze (maar ook bijvoorbeeld Ineos) netjes uitgebalanceerd als je even bedenkt dat ze ook bovenaan de UCI ranking staan. https://www.procyclingstats.com/article/are-teams-riding-more-races-because-of-the-relegation-ranking
Dat zij meer racedagen hebben dan vorig seizoen lijkt mij logisch, want zij hebben meer jongeren, die zij kunnen inpassen. Volgend seizoen zal dat nog duidelijker worden, omdat zij bij de geplande 16 development rijders vier jongens die zij kunnen inpassen bij de mannen. Staune, Van Belle, Boven en ook Ryan kunnen zeker WT-races verteren.
Kijk nu maar bij de Tour de Slovenia, waar zij met drie Development renners rijden. .
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.