Team Jumbo-Visma 2022

1 2 ... 324 ... 349 350
kelderfan

Ja @goldone123
Maar dat hij meedoet is al duidelijk geworden in de Tour de l'Avenir. Daar komen de renners van de toekomst zich tonen.
Daarom noemde ik hem ook in rijtje van renners, die komend seizoen wat vaker worden ingezet bij de grote mannen.
Ik benoem mannen, omdat met WT verwarring kan ontstaan.

goldone123

'@kelderfan begrijp het wel volg het wel genoeg.

Poeksel

Ik kan het begrijpen als TJV niet meteen al een contract voor 2024 wil aanbieden, maar andere ploegen zullen ook deze prestatie gezien hebben.

Fanny

Zeer knappe en terechte overwinning van Ryan.
Was de beste JV renner in de finale.
Had alleen nog even door moeten rijden tot aan de finishstreep net als overigens Bouwman.
Dat scheelt in deze koers waar het op seconden aankomt.
Bouwman is op de weg terug na veel diverse blessures na de Giro en dus niet top.
Is pas zijn 1e echte koers na op veel en lang kop rijden in Bretagne.
Mooi dat hij heel blij was met de overwinning van de uitstekende Ryan na de finish.
Bouwman zal zich toe moeten werken naar de Italiaanse koersen waar de bergen en heuvels steiler en hoger zijn.
Jammer trouwens dat Van Belle in de 2e groep was beland door pech.
Had waarschijnlijk normaal ook in het voorste peloton gezeten met uitzicht op een podiumplaats.
Morgen vol in de aanval om in een goede kopgroep te komen met een van de goed geklasseerde JV renners in een rit met veel hoogtemeters.
Er liggen dus nog genoeg kansen voor de JV renners indien de koers vanaf het begin hard gemaakt wordt.

kelderfan

Ik zou die jongen toch proberen te houden, want hij verslaat toch even ene Mauri Vansevenant, die toch geboekt staat als klimmer. Die heeft 't GC van Giro Ciclistico della Valle d'Aosta Mont Blanc binnengehaald.

I Langof

'@I.Karner

Helaas nog een beetje afwachten met het winnen van een grote ronde met een Nederlander.

Het is nog niet duidelijk waar Wilco bij Jumbo Visma in de hiërarchie staat, maar hij had een afschuwelijk jaar 2022. 17de in de Giro, 18de in de Vuelta is weinig om kopmanschap in de Giro te eisen. Ik denk dat Kelderman in UAE Tour kansen krijgt om respect binnen de ploeg te verdienen. En ze zien daarnaa, wat ze gaan dooen.

IK

'@I_Langof
Ok, dat begrijp ik wel. Dan even afwachten met Kelderman en de hierarchie.
Bovenal hoop ik, dat Primoz zo snel mogelijk herstelt. Wie weet komt hij dit jaar al terug ... Het zou mooi zijn als hij het seizoen positief kan afsluiten, zeg maar met een topresultaat in Lombardije. Als hij dit seizoen al weer op de start gaat...

Michieltje

Ja Ryan lijkt toch een heel bijzondere renner. Pocketklimmer, uitblinkend als t lekker steil omhoog gaat, explosief. Ik zie zo'n type renner niet in de huidige WT ploeg van Jumbo Visma. Met Staune, Hagenes en Van Belle zou hij nummer 4 zijn. Wat 26 maakt.

Affini, Oomen, Foss, Roosen, Van der Sande, Van Emden, Kruijswijk, Foss, Dennis, Leemreize, Kooij en Gesink einde contract. Als daar 8 van moeten afvallen wordt dat een bloedbad, met of zonder Ryan.

Laatst gewijzigd
Cycling

'@Michiel JV heeft nu 20 renners voor 2024. Van de renners met einde contract (12) kunnen dus nog minimaal 8 overblijven. Van Emden stopt vast na 2023. Of Gesink en Kruijswijk er nog een jaar aan vast plakken is maar de vraag. Voor de overige renners is het afhankelijk van hun prestaties of ze verlengd worden dan wel naar een andere ploeg gaan. Kooij, Leemreize en Foss zijn voor mij de eerste kandidaten om te verlengen

Laatst gewijzigd
AWestie

Ja hoe kom je op 26, @michiel?

Michieltje

Oh chips, het is met Ryan erbij 23 ofzo...foutje

Laatst gewijzigd
AWestie

Als je op PCS kijkt moet je opletten dat Kelderman er drie keer op staat, dus dat betekent 20, geen 22.

YogiBear

Toch een leuk treintje bergop, Kelderman, Kelderman en Kelderman.

kelderfan

Leuker is eigenlijk Wout Van Aert is aan 't hardlopen geslagen om zich mede voor te bereiden om Il Lombardia te gaan rijden. Dus Pogacar kan JV op de koffie krijgen met 't bekende treintje Roglc, Van Aert en Vingegaard. Het wordt echt een uitgewogen team met ook Van Emden erbij.

Fanny

'@Michiel
Quote: Affini, Oomen, Foss, Roosen, Van der Sande, Van Emden, Kruijswijk, Foss, Dennis, Leemreize, Kooij en Gesink einde contract
Je noemt Foss 2x.
@Kelderfan
Is het wel zeker dat Van Aert Lombardia gaat rijden. Gaat hij niet het veld in.

Beer

Van Aert blijft na het WK in Australië; heeft een vakantie geboekt met het gezin. Geen Lombardije dus. Hopelijk wel weer gassen in de modder in december.

Beer

Uit het beperkte programma van van Aert en het laattijdig terug instappen van Vingegaard blijkt dat die mega-Tour er bij beide wel stevig heeft ingehakt en dat Jumbo hen ook mentaal de kans wil geven om te 'herstellen'. Ik vraag me toch af hoe ze dat meenemen naar volgend jaar, want de belasting van de uitgesponnen Tour-voorbereiding + Tour zelf leek me voor beide dit jaar zwaar.

kelderfan

Nee @Fanny
Maar PCS meldt bij Il Lombardia Van Aert en Van Emden.
Nee maar over veldrijden gesproken. Fem van Empel komt 't damesteam versterken en dat weet WF te melden.
@Beer
Ja dat is zeker een feit. De TdF-ploeg heeft zich uit de naad gereden om Pogacar te kraken.
Dus die decompressie komt niet uit de lucht vallen.

AWestie

Jumbo vrouwen krijgen naast Fem nog vijf versterkingen, so place your bets! Ik heb geen idee eigenlijk, wie zijn er nog vrij bij de dames?

kelderfan

'@Michiel
Quote: Affini, Oomen, Foss, Roosen, Van der Sande, Van Emden, Kruijswijk, Foss, Dennis, Leemreize, Kooij en Gesink einde contract
Je noemt Foss 2x om te benadrukken, dat die Foss voor 2 jaar moet bijtekenen.🤔
Maar van dat rijtje zou ik zeker Foss, Kooij, Oomen, Van Der Sande, Kruijswijk, Leemreize en Affini laten bijtekenen.
Gesink is klaar om als teamleider in dienst te treden van de club.
Van Emden zou ik een mooi afsluitjaar geven.
Ja Timo Roosen is een vaste waarde eigenlijk en Dennis weet ik niet

Michieltje

Ja Fanny Fanny en Kelderfan Kelderfan, ik noemde Foss Foss per abuis 2 keer.

Ik waag me ff niet aan voorspellingen en aantallen na gisteren :)

kelderfan

'@AWestie
Ik noem even een paar leuke dames, dan kun je zelf kijken of 't iets is.
Audrey Cordon-Ragot (FR)
Sofia Bertizzolo (IT)
Anna Shackley (UK)
Femke Gerritse (NL)
Lisa van Belle (NL)

kelderfan

'@Michiel
Je mag gewoon zeggen wat je denkt hoor, al is dat dubbel. Maar serieus wat te doen met Dennis en Roosen in jouw verhaal.
Want ik zie net als jij die Ryan echt als een pareltje, omdat er maar weinig renners zijn die explosief genoemd mogen worden. Nederlandse renners hebben daar moeite mee, maar Ryan doet dat prima.

Cornelius

Audrey Cordon-Ragot zou een mooie aanvulling zijn, maar die zie ik nog niet zomaar vertrekken bij TFS.

Poeksel

Tratnik over zijn transfer: https://www.indeleiderstrui.nl/wielrennen/interview-tratnik-geeft-achtergrond-transfer-jumbo-visma-prijs-niets-te-maken-met-vriendschap-roglic
Niets bijzonders verder, hij hoopt nog stappen te maken, maar werken voor b.v. Van Aert vindt hij ook prima.

En ook benieuwd wie er nog het damesteam gaan versterken! De vrije renners volgens PCS:
https://www.procyclingstats.com/statistics.php?sekse=2&filter=Filter&p=riders&s=without-next-year-contract

Daar zitten best wat grote namen bij.

1 2 ... 324 ... 349 350

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.