Team Jumbo-Visma 2022

1 2 ... 325 ... 349 350
Cornelius

@kelderfan Elizabeth Holden (UK) ook een optie?

kelderfan

'@Cornelius
Die Elizabeth Holden mag je erbij zetten, dat is een dame met tijdritbenen. Dus zeker een optie.

Yeez

'@kelderfan wout heeft zelf aangegeven zijn seizoen te beëindigen na het wk inderdaad, maar blijf inderdaad gewoon pcs volgen

kelderfan

'@Yeez
Tuurlijk blijf ik PCS volgen en ik maakte derhalve ook een grapje over Wout en Jos. Ook Nathan Van Hooydonck lijkt mij niet correct, want die gaat met Laporte en Van Der Sande mee naar de Paris - Tours Elite.

AWestie

Wat is het leuk om Koen te zien sprinten, ijzerrap

kelderfan

Ja, dat is een verrassing dat Koen een sprint wint en meteen voor zege 44 zorgt.

xistnc

Slim gespeeld in die twee laatste bochten. Van Belle deed het niet heel handig, maar het was genoeg.

kelderfan

Archie Ryan laat zien, dat hij ook een plek verdiend bij de hoofdmacht.

Laatst gewijzigd
xistnc

Waarom 'Maar'?

kelderfan

Je hebt gelijk DDvD. Ik heb 't voor je aangepast.
Koen Bouwman staat er goed voor met maar 2 sec. achterstand op de leider.
Derhalve worden de boni's erg belangrijk. Mauri Vansevenant gaf vandaag 't goede voorbeeld.
Het begint met een klim van 5 km met een stijgingspercentage van 5,3%.
Dat is een goed moment om de boel uit elkaar te trekken.

Oblomov

Wielerflits durft er blijkbaar geen bericht meer over te schrijven (of zelfs maar een update aan te wagen), maar best bizar dat Van Eerd gewoon nog vast zit.

Moet ook wel zeggen dat er in dit land heel makkelijk wordt omgesprongen met het in voorlopige hechtenis nemen van mensen.

AWestie

De lijn met de fietsclub is ook maar beperkt. Het wordt spannender wanneer Van Eerds persoonlijke hobbies aan bod komen (vroemvroem motors), gezien ook de andere mensen die zijn opgepakt. Daarom vind ik het ook niet gek dat de redactie voorlopig weinig hier over publiceert tot er gevolgen voor de wielerploeg aan bod komen.

Fanny

Nog even de koers van gisteren in Slowakije bekeken.
Geweldig overwinning van Bouwman met zijn slimme tactiek om als eerste de laatste lastige technische bochten met hoge snelheid in de finale in te gaan wat hij trouwens ook al in de Giro liet zien.
Daarna kattenrap naar de finish om met meer dan een fietslengte te winnen.
Hij maakte het uitstekend af voor zijn zeer jonge maar goede ploeg die de hele dag de koers hard maakte.
Jammer dat die bonusseconden de mist inging bij een tussensprint anders had hij nog 2 seconden dichter gestaan.
Ik vond het desondanks een uitstekende teamprestatie waar zeker de jonge jongens trots op mogen zijn.
Ook een goede koerstactiek van de ploegleiders Wijnants en de Haan wat ook eens gezegd mag worden.
Vandaag wordt het heel spannend met 3 bonussprints en de finalesprint waar telkens seconden in het AK te halen zijn.
Het wordt heel moeilijk voor JV om vooral QS te verslaan alhoewel er ook nog andere renners van andere ploegen dicht staan in het AK.
Zaak is de koers vanaf het begin met vrij snel 2 heuvels hard te maken zodat de sprinters eraf moeten en hopelijk dan niet meer terug kunnen keren.
Vernon zal zeker proberen samen met Vansevenant en Cerny om in de bonussprints seconden te pakken.
Ook zou er geen gevaarlijke groep weg kunnen rijden om zo de seconden te pakken in de bonussprints waarna het op de finale aankomt en dan is de kans groot dat Vernon wint.
Benieuwd welke tactiek JV uit de hoge hoed tovert.
Ik zou proberen Leemreize in een kopgroep te krijgen zodat QS aan de bak moet.

kelderfan

'@Fanny
De 1e. beklimming is volgens mij 5 km met een stijging van 5,3%. Dat is het moment om de koers hart te maken.
Daarna volgt snel de 2e. beklimming. Minder steil maar volgens mij begint 't klimmen al voor de echte klim van 4,4 km met een stijging van 4,8% (Als je 't kaartje van PCS mag geloven). Daar lijkt mij op 't laatste stukje 't moment om Quickstep onder druk te zetten met een aanval van o.a. Ryan. Dan kun je hopelijk Mauri Vansevenant isoleren.
Maar wat Koen betreft. Die heeft mij weer verbaasd. Daarom dacht ik ook hem volgend seizoen wat meer kopman te maken in een aantal WT-koersen.

Michieltje

Eens met Oblomov, wat een machtsvertoon. Maar ik heb zelf ondervonden hoe, in mijn geval politie, om kan gaan met een verdachte. Traineren, intimideren met 2 vingers in de neus

Laatst gewijzigd
kelderfan

Tiesj Benoot heeft een bijbaantje en wordt tijdens 't WK columnist.

wieler4live

Cerny heeft bij de eerste tussen sprint 3 sec gepakt en Koen niks dus gaat een lastig verhaal worden om het rondje nog te winnen.

kelderfan

'@Fanny
Jammer maar vandaag is 't helaas niet goed gegaan. Koen kreeg helaas te weinig steun van zijn teammaten, want Quickstep volgde elke move.

Fanny

'@Kelderfan
Ze hebben het in het begin wel geprobeerd maar de etappe was te vlak met slecht enkele heuveltjes in het begin.
De jongen renners deze ronde uitstekend gepresteerd met de etappeoverwinningen van Ryan en Bouwman.
Daarnaast heeft Ryan definitief de witte trui in handen gekregen.
De 3e plaats van Bouwman is ook uitstekend na een paar maanden met vervelende blessures.
Weet iemand waarom Vansevenant voor Bouwman is geëindigd omdat Bouwman gisteren de etappe won en daardoor gelijk kwam met hem ? Ook was Bouwman sneller in de proloog. Of Kijkt men soms naar het aantal honderste seconden verschil in de gisteren verreden etappe.
Het mooiste vindt dat ze als heel jong team het Teamklassement hebben gepakt en dat allen met elkaar de etappeoverwinningen na de finish. Leuk fris team gezien inclusief de jonge ploegleiders Wijnants en de Haan.

kelderfan

'@Fanny
In de finale ging 't niet goed. De quicksteppers waren de baas in de finale.
Nu hadden Ryan en Leemreize al veel werk gedaan om aanvallen af te slaan.
Op de 1e. heuvel hebben zij 't wel geprobeerd, maar toen dat niet lukte, had er een plan B moeten klaar staan.
Want met 1 man in de vlucht erbij had Quickstep moeten werken en dat ontbrak helaas.
Je hebt gelijk, dat zij 't goed hebben gedaan met zoveel jonkies erbij.🎉

Laatst gewijzigd
Cen Morawec

Leuk voor Foss. Teleurstelling voor Nederlanders. Bijzonders voor deze Mollema. De bondscoach had niemand naar Australië moeten sturen. Dit is beschamend.

Poeksel

TOBIAS!!!!!

Wat een verrassing.

tdola

Super verrassend, maar was in Canada 2e race toch al erg sterk?

Maar een wk voor tjv erg mooi. Hopelijk kan hij t komend jaar doortrekken na een eigenlijk matig 2022.
Als hij t kan doortrekken dan graag verlengen.

xistnc

Goeiemorgen zeg!

Tel dit op bij hoe hij vorige week reed en hij zou zo maar eens kans kunnen maken volgende week.

Hoe zou Dumoulin hiernaar kijken? Okee, hij kon het sowieso niet meer opbrengen, maar toch. In de OS-vorm van vorig jaar was dit appeltje-eitje geweest.

Overigens begint het nu wel een patroon te worden dat Foss alleen maar wint in Noorwegen (kampioenschappen) of namens Noorwegen (Avenir, ... ).

Laatst gewijzigd
Rico.

'@Cen:

Dumoulin is gestopt, geen onderdeel meer van de ploeg en dus dit forum topic. Lijkt me aan jou de keus om op een iets minder obsessieve manier andere renners te gaan volgen, of lekker te blijven zwelgen in de Tom Dumoulin-nostalgie op een ander plekje...

1 2 ... 325 ... 349 350

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.