Team Jumbo-Visma 2022

1 2 ... 336 ... 349 350
Robert

Belangrijkste doel nu is het opwaarderen en verlengen van het contract van Kooij. Wat een topper en nog zo jong.

ghostwriter

Met een sprinttrein met Van Baarle, Laporte, Van Aert en Kooij zou Jumbo-Visma waarschijnlijk weinig vlakke- en heuveletappes in de Tour niet winnen. Ik zou als er in de eerste twee weken van de Tour van volgend jaar een redelijk aantal sprintetappes worden opgenomen (meer dan dit jaar) Kooij volgend jaar al de Tour laten rijden (mits fit en in vorm).

Laatst gewijzigd
Beer

Mensen die van Aert als sprintloods voor Kooij willen misbruiken... Dan vraag ik me toch af; begrijp je wel waar van Aert voor eigen rekening toe in staat is? En kan je daar aub enig respect voor opbrengen? Ja; hij zou waarschijnlijk ook als sprintloods uitblinken. Maar dat wil niet zeggen dat je dat moet doen. Laat hem aub voor eigen rekening knallen.

Murcia

Laporte is echt een ster aan het worden, deze overwinning vandaag is weer het bewijs dat de ploeg renners nog beter kan maken. Zo sterk en slim gereden!

Maillot à Pois

En onze vriend Gloag trekt nog even ten aanval op minder dan 10 km van de meet in de Tre Valle. Je kan op zijn minst zeggen dat hij zijn visitekaartje heeft afgegeven.

Cycling

Thomas Gloag heeft het ook prima gedaan in Tre Valli Varesine. Hij toont zich prima als stagiair.

goldone123

Als hij zo fietst kan hij toch naar Lombardije, al liever niet hij heeft problemen met afdalen.

goldone123

2 keer aanvallen en 12e worden, ben erg verast

kelderfan

Wauw Laporte chapeaiu met deze zege. Die moet ook een trein krijgen met Van Aert en Van Baarle.

kelderfan

Trouwens die Gloag hoort ook bij de feestvreugde met een prima 12e. plek.
Bovendien complimentje voor 't team om deze koersen toch op te nemen in 't programma.

Laatst gewijzigd
goldone123

'@kelderfan dit had zomaar een wt koers kunnen zijn.

YogiBear

Ook Kramer en Geleijn hebben zich goed vooraan gehandhaafd.

kelderfan

'@goldone123
Doel je op Sparkassen of doel je op Binche.

goldone123

'@kelderfan Die van thomas gloag.

Laatst gewijzigd
kelderfan

Prima dan zie ik Tre Valli Varesine 1.Pro volgend jaar als 1.UWT en dan ook weer met Roglic en Benoot erbij.

goldone123

Qua renner 😂

ghostwriter

Jumbo-Visma heeft met Van Baarle, Laporte, Benoot en Van Aert voor het komende jaar vier wereldtoppers voor de klassiekers in huis. Het wordt interessant om te zien hoe ze dat tactisch zullen uitspelen in klassiekers waarin ze (mits fit) alle vier zullen starten (als de Ronde van Vlaanderen).

kelderfan

Voor de Vlaamse klassiekers E3/RVV kun je naast Van Baarle, Benoot, Laporte en Van Aert de volgende ondersteuners Tratnik en Van Hooydonck ook opschrijven.

Murcia

De klassieker kern bevat voor komend jaar: van Aert, van Baarle, Laporte, Benoot, Nathan, Timo, Affini, Van der Sande, Tratnik, Mick van Dijke en Tim + misschien een aantal optredens van Olav. Kun je wel mee uit de voeten denk ik als ploeg.

Yeez

Als je met:
V aert
Van baarle
Laporte
Benoot
Tratnik
V hooydonck
Affini/vd sande/mick van dijke/roosen

Naar de ronde van vlaanderen gaat kunnen er van je 7 renners 5 top tien rijden. Zelfs renners als tratnik en benoot gaan door te kunnen anticiperen en het slot erop met zo’n sterk blok in de positie komen om te winnen (mocht dit gebeuren). Nog nooit heeft er zo’n sterk team aan de start gestaan. Ook quickstep niet. In 2023 moet het gebeuren.

kelderfan

'@Murcia
Een sterk blok zeker.
Wel zie ik Affini, Hessmann, Roosen, van Emden en Tim van Dijke voornamelijk acteren in "sprinttrein" van Olav Kooij.
Dan heb je met Van Aert, Van Baarle, Laporte, Benoot, Van Hooydonck, Tratnik, Mick van Dijke en Van Der Sande een prima basis voor die klassiekers.
In de Sparkassen Munsterland Giro hebben die tijdrijders 't prima gedaan. Kooij miste wel 1 lead-out in de finale.
Die rol lijkt mij prima geschikt voor Timo Roosen.

Rawolf

Tratnik zie ik inderdaad ook als zeer waardevolle pion in de klassiekers. Hij heeft nog nooit gewonnen maar zeker dit jaar zo sterk in die eendagskoersen met wat hoogtemeters.

Met 5 kopmannen krijg je QST achtige praktijken.

Ik mag wel hopen dat Jumbo ditmaal een wat uitgebreider klassiekerprogramma rijdt om al deze toppers hun kansen te geven.

kelderfan

'@Yeez
Die laatste renner in de klassieker kern zou ik toch aan Mick van Dijke toebedelen, want ook Mick heeft zich goed ontwikkeld
Je hebt gelijk, dat JV een echt goed blok heeft voor o.a. de RVV. Het wordt dan wel belangrijk hoe de "rollen" worden ingedeeld.

Murcia

'@Yeez
Eens met je slotconclusie, er zal in 2023 geen uitvlucht mogelijk zijn en dus moet naar mijn mening tenminste RVV dan wel Roubaix gewonnen worden. Je hebt een ploeg die eigenlijk op alle manieren de koers kan controleren en nog meer dan dit jaar de macht van het getal in de finale moet laten werken. De druk zal immens hoog zijn met name voor Wout maar je bent aan je stand verplicht om in het voorjaar huis te houden als JV zijnde.

kelderfan

'@Rawolf
Welke klassiekers mis jij in 't huidige programma.

1 2 ... 336 ... 349 350

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.