Met een sprinttrein met Van Baarle, Laporte, Van Aert en Kooij zou Jumbo-Visma waarschijnlijk weinig vlakke- en heuveletappes in de Tour niet winnen. Ik zou als er in de eerste twee weken van de Tour van volgend jaar een redelijk aantal sprintetappes worden opgenomen (meer dan dit jaar) Kooij volgend jaar al de Tour laten rijden (mits fit en in vorm).
Mensen die van Aert als sprintloods voor Kooij willen misbruiken... Dan vraag ik me toch af; begrijp je wel waar van Aert voor eigen rekening toe in staat is? En kan je daar aub enig respect voor opbrengen? Ja; hij zou waarschijnlijk ook als sprintloods uitblinken. Maar dat wil niet zeggen dat je dat moet doen. Laat hem aub voor eigen rekening knallen.
Jumbo-Visma heeft met Van Baarle, Laporte, Benoot en Van Aert voor het komende jaar vier wereldtoppers voor de klassiekers in huis. Het wordt interessant om te zien hoe ze dat tactisch zullen uitspelen in klassiekers waarin ze (mits fit) alle vier zullen starten (als de Ronde van Vlaanderen).
Als je met:
V aert
Van baarle
Laporte
Benoot
Tratnik
V hooydonck
Affini/vd sande/mick van dijke/roosen
Naar de ronde van vlaanderen gaat kunnen er van je 7 renners 5 top tien rijden. Zelfs renners als tratnik en benoot gaan door te kunnen anticiperen en het slot erop met zo’n sterk blok in de positie komen om te winnen (mocht dit gebeuren). Nog nooit heeft er zo’n sterk team aan de start gestaan. Ook quickstep niet. In 2023 moet het gebeuren.
'@Murcia
Een sterk blok zeker.
Wel zie ik Affini, Hessmann, Roosen, van Emden en Tim van Dijke voornamelijk acteren in "sprinttrein" van Olav Kooij.
Dan heb je met Van Aert, Van Baarle, Laporte, Benoot, Van Hooydonck, Tratnik, Mick van Dijke en Van Der Sande een prima basis voor die klassiekers.
In de Sparkassen Munsterland Giro hebben die tijdrijders 't prima gedaan. Kooij miste wel 1 lead-out in de finale.
Die rol lijkt mij prima geschikt voor Timo Roosen.
Tratnik zie ik inderdaad ook als zeer waardevolle pion in de klassiekers. Hij heeft nog nooit gewonnen maar zeker dit jaar zo sterk in die eendagskoersen met wat hoogtemeters.
Met 5 kopmannen krijg je QST achtige praktijken.
Ik mag wel hopen dat Jumbo ditmaal een wat uitgebreider klassiekerprogramma rijdt om al deze toppers hun kansen te geven.
'@Yeez
Eens met je slotconclusie, er zal in 2023 geen uitvlucht mogelijk zijn en dus moet naar mijn mening tenminste RVV dan wel Roubaix gewonnen worden. Je hebt een ploeg die eigenlijk op alle manieren de koers kan controleren en nog meer dan dit jaar de macht van het getal in de finale moet laten werken. De druk zal immens hoog zijn met name voor Wout maar je bent aan je stand verplicht om in het voorjaar huis te houden als JV zijnde.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.