Wat denk je zelf. Robert Wagner heeft met zijn jongens wel gescoord Parijs - Tours Espoirs 1.2 met Per Hagenes door aanvallend te koersen. In die koers van de Tour de L'Ain heeft JV zich getoond door aanvallend te koersen.
Dat hebben zij ook gedaan in de TdF met Jonas als de winnaar. Dat mogen zij van mij vaker doen.
Jammer dat JV niet aan de Tour de Langkawi in Maleisië deelneemt.
Er staan liefst 7 WT ploegen aan de start in deze 2.Pro koers.
Lijk mij een leuke interessante koers in dit Aziatisch tropisch land en zonder de echte toppers die nu langdurig vakantie nemen.
Dat wordt mi een aanvallende koers voor de renners waar dat vaak in andere koersen niet het geval is omdat ze dan voor de grote kopman rijden.
Fijn dat Eurosport er aandacht aan besteed.
Ik denk dat JV ook dit jaar eveneens niet deelneemt aan de Japan Cup Road race.
Overigens starten Vingegaard, Kruijswijk en Kuss wel op het Saitama criterium in eveneens Japan.
https://www.saitamacriterium.com/en/news/2022/vingegaard-out-to-conquer-japan/170
Als je schrijft: Ik verlang wel weer terug naar ’t JV dat aanviel, zoals in de Tour de l’Ain, dan zeg je feitelijk dat je dat dit seizoen gemist hebt. Dat is raar aangezien de ploeg heel vaak de aanval koos met meerdere pionnen, van P-N tot E3 en van Giro tot Tour. Wat maakte die Tour de L'Ain dan zo anders?
Zeg ik feitelijk. Volgens mij droom je hardop. @Murcia Ik doel daarbij op de laatste wedstrijden.
Met Roglic of Wout Van Aert is 't gewoon andere koek of misschien ligt aan de ploegleiding.
@Fanny
Ja dat zie ik ook wel zo. Ik dacht dat die Japan Cup wel op de planning heeft gestaan. Maar gezien de laatste wedstrijden is de ploeg aan vakantie toe. Kennelijk heeft de Tdf er meer ingehakt dan je zou denken.
De jeugd kun je daar denk ik niet naar toe sturen. Dat lijkt mij te veel van 't goede. Wat ik wel opvallend vind is dat 't damesteam wel erg vroeg is opgehouden met wedstrijdverband.
'@Fanny
Het goede deelnemersveld in Langkawi heeft veel te maken met de degradatiestrijd dit jaar. Hopelijk ontdekken de WorldTour ploegen deze koers en trekken er de komende jaren nog wat meer ploegen heen. Wat betreft de Japan Cup is het jammer dat dat Saitama Criterium pas begin november georganiseerd wordt. Toppers zullen niet geneigd zijn om twee keer naar Japan te reizen of er drie weken te blijven. Wat minder tijd ertussen zou wellicht meer WorldTour teams verleiden om beide wedstrijden mee te pikken.
Op zich natuurlijk leuk, dat Riejanne heeft meegedaan aan 't WK gravel.
Dat wordt nog onderdeel van 't wielrennen dat er snel aankomt.
Bij de dames heeft JV goed gehandeld om Van Empel te halen. Dan heeft Vos ten minste een collega voor 't wintercircuit.
Dat had ik eigenlijk ook bij de mannen verwacht.
Quote: "Emotionele Benoot eert ploegmaat Van Hooydonck na winnen Kristallen Zweetdruppel: 'Deze is voor jou'
Tiesj Benoot kreeg de prijs en droeg die prijs op aan zijn ploegmaat de jarige Van Hooydonck.
Dat vind ik echt goed. Die twee prima renners en zeker in ondersteunende rol passen prima in 't team.🎉
Een fragment uit een interview van HLN met Nathan:
Ook eind juli zat het hen niet mee. Twee dagen voor het slot van de Tour gaf Van Hooydonck op: privéproblemen. “We wilden de reden ook privé houden, maar werden overstelpt met vragen - vooral langs Belgische kant. Alicia werd er gek van. Het begrip privé is voor sommige Vlamingen blijkbaar Chinees.
Dus ik zou het gewoon houden bij privé en verder niet meer achter vissen.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.