Team Jumbo-Visma 2022

1 2 ... 339 ... 349 350
S. Morgenstern

Terwijl ondertussen de grootste Nederlandse talenten ergens anders reden.

IK

Ik lees op twitter, dat Primoz Roglic morgen een schouderoperatie zou ondergaan.
Bron: https://twitter.com/IgorTominec/status/1579136342272798720

kelderfan

'@S.Morgenstern
Uch Wat bedoel je met de grootste Nederlandse talenten ergens anders?
Menno Huisman komt er nog aan. Trouwens ik ben inmiddels ook fan van Kramer.
@ghostwriter
Eens dat die Noor Jørgen Nordhagen moet worden binnengehaald, Die doet 't goed.
Die Deense Kristian Egholm lijkt mij ook een jongen met de nodige potentie.

kelderfan

Trouwens wat ik uit 't verslag lees heeft Rick Pluimers een mooie rol gespeeld om Per vrije baan te geven.
Robert Wagner is in ieder geval blij met de jongens, gezien zijn uitlating: "Ze waren scherp vanaf het begin en wij hebben de verantwoordelijkheid in de koers gepakt."

ghostwriter

'@AWestie
"Het is team Uno-X niet direct om commercieel succes te doen hè. Die hebben hun eigen beleid dat ze stap voor stap uitbouwen."

In het wielrennen is commercieel succes van enorm belang doordat ploegen alleen bestaan door inkomsten van sponsoren. Als de beste Noorse wielrenners straks bij Jumbo-Visma rijden zal Team Uno-X veel moeilijker sponsoren aantrekken. Het beleid van Uno-X is om met een Noorse kern door te groeien maar dat kan niet als de beste Noorse wielrenners voor andere clubs rijden.

Laatst gewijzigd
Yeez

Pech was het codewoord vandaag

Barttej

Morgen zal Roglic aan zijn schouder worden geopereerd.

Wielerkoorts

Roglic krijgt staatsonderscheiding , schouderoperatie en blijft bij TJV. Meer op Wielerkoorts.online/Forum

AWestie

'@ghostwriter Ik zou aanraden om de WF interviews met Van Oudenhove en Haugland te lezen, mocht je dat nog niet hebben gedaan. Meest sprekende quote: "Wat als Dave Brailsford belt en met veel geld jongens wil wegplukken? Tja, dan beginnen we gewoon opnieuw, hé. Kijk, dit is niet een team dat onder druk staat van de sponsors. Na een slecht jaar zal Uno-X niet afhaken. Het is en blijft een langetermijnproject."

Het bedrijf Uno-X heeft natuurlijk qua sponsoring altijd enige belangen, maar het team is stabieler dan menig WT team door de standaard hulp van een dikke investeerder. Zelfs zonder de beste Noorse talenten (waar ze ook verder in Scandinavië shoppen). Jumbo doet z'n ding, zij ook.

Ik hoop dat UAE niet nog even wat ritjes wint in Langkawi en Veneto, nu wordt TJV nog zegemeester.

Murcia

Wat AWestie aangeeft, het project bij UNO-X staat of valt niet bij het kwijtraken van renners of misgrijpen bij talenten. Maar natuurlijk zullen ze ook daar progressie willen zien. Dit jaar reden ze vaak imposant vooraan in menig koers tot de absolute finale en ze compleet wegvielen. De tweeling is hun grootste troef maar daarachter was het bleekjes.

Maillot à Pois

Bij Uno-X raad ik jullie aan Stian Fredheim in de gaten te houden. Zelfde leeftijd als Hagenes, en tot hiertoe stond hij een beetje in diens schaduw. Maar hij won vorig jaar wel de U19 versie van Parijs-Roubaix, in een sprint met 3 tegen Alec Segaert en Hagenes. Dit jaar was hij als eerstejaarsbelofte sterk in Olympia's Tour, en volgend seizoen schuift Uno-X hem ineens door naar de hoofdmacht.

Murcia

'@Maillot
Fredheim is zeker een renner om te blijven volgen maar ik denk dat ze bij JV in Hagenes de meer completere renner zien al blijft dat een inschatting. Het verschil tussen beiden is dat Hagenes een betere tijdrijder is en ook meer klim vermogen heeft dwz op de kortere klimmen/heuvels. Een pure klimmer is hij natuurlijk niet. Maar de basis als tijdrijder geeft bij TJV vaak de doorslag. Vaak zijn de testen ook doorslaggevend omdat ze kijken naar de groeimarge, Staune-Mittet is daar een treffend voorbeeld van die had als renner nog weinig laten zien maar de waardes gaven de doorslag.

Maillot à Pois

'@Murcia
Ik wilde ook niet beweren dat Fredheim een even groot talent is als Hagenes, ik bedoelde eerder dat er nog wel meer Noors talent is en dat Uno-X niet hoeft te wanhopen. Ik zie er trouwens een ander type renner in dan Hagenes, echt iemand voor de kasseien en voor een sprint na een zware koers. Een Kristoff 2.0 zeg maar.

Murcia

'@Maillot
Fredheim kan Goud waard zijn voor UNO-X dat is zeker maar de verlokkingen van de World Tour zijn groot. Mocht hij echter mee gaan in het plan daar is er wel de ruimte voor zijn eigen groei. Met Kristoff een uitstekende leermeester nu trouwens. Maar goed dan dwaal ik af van het thema van dit forum.

kelderfan

Wat betreft 't halen van Noorse talenten. De genoemde Nordhagen lijkt mij een prima aanvulling voor de toekomst.
Naast de genoemde Fredheim zie ik voor 2024 ook Andreas Leknessund als welkome versterking voor 't WT-Team.
Hoe die in Küsnacht-Aesch tekeer ging staat mij nog duidelijk voor de geest.

kelderfan

Quote: "Roglic kiest in offseason voor schouderoperatie: 'Geen makkelijke ingreep, maar limiet is bereikt'
Dat zat eraan te komen. Go, go Primoz Roglic.

Wielerkoorts

Blijkbaar staat er een preview op Cyclingnews maar dan moet je lid worden

Maillot à Pois

Je kan inderdaad maar 5 artikels per maand gratis lezen bij CyclingNews tegenwoordig. Maar dat is heel makkelijk te omzeilen: gewoon de link openen in een incognito venster.

AWestie

Vorig jaar hadden we rond deze tijd 100 meer pagina's volgeplempt in het TJV 2021 forum. Zou dat nou ongeveer 100 pagina's met 'Volgende pagina' zijn of is vorig jaar echt een stuk spraakmakender geweest? ;)

ghostwriter

'@AWestie
Dit jaar waren er veel minder anti-Jumbo-Visma mensen hier actief. Dat scheelt al snel tientallen pagina's aan berichten met leedvermaak van mensen die blij waren dat Jumbo-Visma vorig jaar de Tour niet won.

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@AWestie
Dat lijkt mij toch niet moeilijk om te begrijpen. JV heeft de TdF in hun voordeel beslecht en doet 't overigens ook prima; gezien het goed functioneren van o.a. development Team.

Wielerkoorts

Oeps ik zat in verkeerde topic. Maar prijzen ze zich niet een beetje uit de markt Cycling News. Het is niet zo dat ze veel nieuws met toegevoegde waarde brengen. Al hebben ze wel een behoorlijke community.

Murcia

Wat ghostwriter aangeeft, minder reden om te stoken bij succes en zeker met deze Tour. De paar die het probeerden zagen de hopeloosheid er snel van in. Daarnaast verwent succes ook wel een beetje (je gaat eigenlijk wat wachten op de grotere successen) en dat gedoe met die pagina's hielp ook mee om het totale aantal behoorlijk omhoog te gooien.

kelderfan

Volgend seizoen wordt alleen maar beter met geselecteerd gezelschap en daarbij nog een getergde Roglic.
JV heeft bovendien nog iets goed te maken in die Italiaanse najaar klassiekers.
Ik verlang wel weer terug naar 't JV dat aanviel, zoals in de Tour de l'Ain. Anderzijds zijn die 1,2,3 ook niet verkeerd.

AWestie

Waarom verlang je terug naar de TJV van de Tour de l'ain? Nog meer dan TJV in een bepaalde wedstrijd dit seizoen?

1 2 ... 339 ... 349 350

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.