Team Jumbo-Visma 2022

1 2 ... 338 ... 349 350
Maillot à Pois

Mijn bericht was in elk geval niet bedoeld zoals jij het gelezen hebt, Flowtosti.
Ik ben geen specifieke Jumbo-fan, maar eerder een algemene wielerfan, dus juichen voor één ploeg is niet zo aan mij besteed. Ik bekijk het wielrennen ook met een gezonde dosis scepsis, maar in dit specifieke geval zie ik eigenlijk geen aanleiding om wantrouwig te zijn.
Gloag zit nog maar zo kort bij Jumbo (zelfs sinds 1/8 is hij tot vorige week constant op pad geweest met nationale ploeg en Trinity), dat het me heel stug lijk dat JV veel aandeel heeft in zijn prestaties van deze week. Niet door haar professionele begeleiding, niet door eventuele ongeoorloofde praktijken, als die er al zouden zijn.

Laatst gewijzigd
goldone123

Het is gewoon een goede renner.

Flowtosti

Nu wordt de boel mooi verdraaid. Ik wil niemand in een topic plaatsen, maar dacht het bericht van Maillot zo te lezen, vandaar mijn reactie.

Ik volg het wielrennen sinds 1995 ofzo en helaas al een paar maal bedonderd. Toch kijk en volg ik nog steeds met veel plezier, maar ben ik niet gek dat sommige prestatie vraagtekens oproepen. Dat renners bij Jumbo (veel) beter worden heeft voor mij dan ook twee kanten. Voorlopig hebben ze het voordeel en juich ik vooral om de manier van koersen die resulteert in mooie resultaten.

Ik juich voor Jumbo en voor anderen die leuk en attractief koersen en hoop vooral dat de toppers weer wat meer verdeeld worden over verschillende teams zodat er niet drie superteams zijn die alles verdelen.

Ik ben niet weg en ga niet weg en ben al helemaal geen slachtoffer.

AWestie

Ah zo, nu vallen de puzzelstukjes samen.

Michieltje

Met ketchup graag

goldone123

Oh en mayo graag.

IK

Sinds gisteren beschikbar, een halve uur interview met Jan Tratnik op YT : https://youtu.be/TDRGjrqtVIk (met ondertiteling, productie van november 2021). Over zijn wielrenner baan tot eind 2021, ups en downs, .... Maar ook over de mens Jan. Ik vindt het erg interesant.

kelderfan

Quote: Nieuwsblad; "Tim Heemskerk stoomde de Tourwinnaar klaar voor nieuwe exploot in Lombardije: “Er zit een Ferrari-motor in Vingegaard”

YogiBear

De Ferrari pruttelt toch een beetje vandaag….jammergenoeg.

kelderfan

Niet alleen de Ferrari maar ook zijn "ondersteuning" pruttelt een beetje door naar 't einde van het seizoen.
Dat was helaas geen beste beurt. UAE was duidelijk een maatje te groot.

veld

Wie was daar de ploegleider van ons JV?

Murcia

Ik ben niet zo negatief, Vingegaard is nog steeds geen eendagsrenner en de vraag blijft of hij dat ooit gaat worden. Zijn kracht zit in het rondewerk en dat loont. Ploeg had niet zo geforceerd op kop hoeven rijden naar mijn mening al liet Harper wel zien dat hij een knecht is die gemist gaat worden. Foss zijn kruit is verschoten na een gemankeerd seizoen met een uitschieter op het WK ITT en Gesink was vandaag te vroeg eraf. Kwestie van jammer maar geen man overboord.

Rawolf

Lombardije was ook gewoon geen groot doel, Vingegaard heeft t hele seizoen naar de Tour toegewerkt, dat is gelukt en dan is t op naar volgendseizoen.

kelderfan

'@veld
Volgens mij Addy Engels en Frans Maassen. Wat dat betreft mis ik Grischa Niermann in de auto,
@Murcia
Het gaat er niet om negatief te zijn.
JV heeft zich laten verleiden om mede de koers te bepalen in de aanloop naar de finale; terwijl je niet met je sterkste opstelling kunt aantreden door het gemis van Roglic en het thuislaten van Kuss en Kruijswijk.
Dan moet je je tactiek aanpassen.

Murcia

'@kelderfan
Tactiek staat of valt met de vorm van de beoogde afmaker. Met een aangepaste tactiek had Vingegaard ook niet kunnen winnen en dus maakt het op kop rijden of niet niks uit voor de uiteindelijke kans op winst.

Wildebert

Toch zat Vingegaard te snel alleen. En in dat licht bezien was het niet logisch zoveel energie van ploegmaten te verspelen op kop van het peloton.

kelderfan

'@Murcia
Ik had 't idee dat Vingegaard 't niet meer zag zitten. Hij moest uit de achterhoede reageren op de versnelling van Pogacar. Dat leek eerst goed te gaan, maar hij kon 't verschil niet meer goed maken en toen zag je hem instorten.

Rawolf

Vooral de volgorde was weereens opmerkelijk. Ik weet niet wat er misgaat in de communicatie tussen Harper en de ploegleiding maar voor de zoveelste keer dit seizoen werd Harper als een van de eerste knechten uitgespeeld terwijl hij uiteindelijk de sterkste helper bleek.

Laatst gewijzigd
YogiBear

Dat laatste viel mij ook op. Heb misschien wat gemist, maar heb Harper op kop zien sleuren waarbij Oomen en Bouwman nooit konden overnemen. Dan lijkt het logischer om Harper langer achter de hand te houden (zeg ik vanaf de bank thuis).

Murcia

Hagenes geeft weer een visitekaartje af door Parijs-Tours te winnen bij de beloften. Echt een goudklomp die jongen.

ghostwriter

Het feit dat Jumbo-Visma met Staune-Mittet en Hagenes de twee grootste Noorse talenten heeft aangetrokken kan een commercieel enorm probleem worden voor de doorgroei van Uno-X. Hopelijk kunnen ze over een/twee jaar wel Nordhagen (misschien wel een nog groter talent dan Staune-Mittet en Hagenes) strikken want als ze de drie grootste Noorse talenten van hun generatie zouden mislopen zal hun commerciele aantrekkingskracht daar enorm onder leiden. Zeker met Jumbo-Visma met een Noorse sponsor en de grootste Noorse talenten. Ik neem aan dat Jumbo-Visma ook in de markt zal zijn voor Nordhagen.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Vijf jaar geleden had je zo'n zelfde verhaal kunnen houden over Jumbo Visma.

ghostwriter

Inderdaad, als Roglic toen niet voor Jumbo-Visma had gekozen had Jumbo-Visma het commercieel waarschijnlijk ook zeer moeilijk hebben gehad. Of een paar jaar daarvoor als Gesink had gekozen de ploeg de rug toe te keren na het vertrek van de Rabobank sponsor. Als hij dat had gedaan had de ploeg momenteel hoogst waarschijnlijk niet meer bestaan.

Laatst gewijzigd
AWestie

Het is team Uno-X niet direct om commercieel succes te doen hè. Die hebben hun eigen beleid dat ze stap voor stap uitbouwen.

Kooij zat opgesloten in Tours, Laporte bracht hem vroeg maar goed naar voren.

Dave87

Kooij kreeg een mega beuk toen hij in het wiel van Demare zat. Daarna was de sprint voor hem voorbij.

1 2 ... 338 ... 349 350

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.