Team Jumbo-Visma 2022

1 2 ... 342 ... 349 350
kelderfan

'@Fanny
Het wordt nog leuker om te volgen, want mijn andere fan Wout Van Aert lijkt ook oren te hebben om volgend seizoen de Giro te rijden. De sprintersgilde gaat 't moeilijk krijgen; dus denkt Wout yes met al die tijd- en heuvelritten .
Dan wordt 't echt puzzelen voor de teamleiding. Nog even wachten wat de TdF gaat worden.
Ik denk nu bij de Giro: Van Aert, Bouwman, Foss, Dennis, Kelderman, Tratnik, Valter en Van Hooydonck.

Laatst gewijzigd
AWestie

Wout wil ooit de Giro rijden, ik geloof juist dat hij dat in 2023 nog uitsloot (maar ik heb het interview niet paraat). Edit: ik lees nu net vermoedens uit HLN, maar dat zegt op dit moment natuurlijk nog steeds heel weinig. Als dat gebeurt betekent het wel nog strakkere keuzes in klassiekers voor Wout.

Wanneer maken de TJV vrouwen hun laatste vier (of vijf?) renners bekend? Iemand met enig idee wat er in de pijplijn zit?

Laatst gewijzigd
YogiBear

Jumbo Visma dit jaar de meeste overwinningen en ook de meeste Worldtour overwinningen.

Michieltje

Van Aert in de Giro maakt het wel leuk voor opstellings fanatasien

Van Aert, Affini, Bouwman, Foss, Benoot, Dennis, Valter, Van Dijke

TDF
Roglic, Vingegaard, Kuss, Van Baarle, Kelderman, Laporte, Kruijswijk, Van Hooydonck

Vuelta
Roglic, Kuss, Leemreize, Gloag, Kooij enzovoorts

Laatst gewijzigd
Beer

Van Aert naar de Giro zonder Roglic en Vingegaard, maar met een vrijbuitersteam met Foss, Bouwman, Valter, Benoot en Affini... klinkt zalig! Weet alleen niet in welke mate het combineerbaar is met de klassiekers? Misschien later instappen, geen focus op Omloop, Strade en Sanremo en pieken van RVV tot LBL?

AWestie

Ik zie het heil niet in opstellingen voor grote rondes half oktober om heel eerlijk te zijn, maar ga vooral je gang. Slaat voor 80% als een tang op een varken. Wat ik wel een interessant gedachte-experiment zou vinden is inderdaad welke koersen Wout zou moeten doen voor goed in vorm aan de Giro. Is dat de per ongelukke route van Matje dit jaar bijvoorbeeld? Welk 'blokje' is het slimste voor Wout?

kelderfan

'@AWestie
Wat denk je van zo'n blok voorafgaande aan de Giro.
Strade, T-A, MSR, G-W, RVV, P-R en als extra rondje Tour of the Alps, want om een meerdaagse aan te vangen moet een extra rondje worden toegevoegd.

Maillot à Pois

Pieken van RVV tot LBL en dan nog Giro erachteraan lijkt me in elk geval veel te lang om aan te houden.
Dan vind ik het blok van @kelderfan inderdaad logischer. Crossen tot aan het WK, op de web beginnen eind feb/begin maart, piek in de Heilige Week. Na Roubaix een pauze.
Ik weet niet of een extra rondje voor de Giro nodig is, Tour of the Alps lijkt me voor een niet-klassementsman eigenlijk te zwaar als optimale voorbereiding. Misschien volstaat Eschborn Frankfurt wel qua wedstrijdritme.

Beer

Een voorbereidingskoers heeft hij niet per se nodig denk ik; eerder een hoogtestage. Daar komt hij tot dusver steeds geweldig uit. 4 weken tussen Roubaix en Giro-start; weet niet of dat voldoende is om heel even de batterijen op te laden en er een hoogtestage tussen te pleuren.

Michieltje

Is dat hetzelfde als een kut op een lantaarnpaal?

Ik houd er gewoon van, frobelen met opstellingen. Zaligheid. Tijd van het jaar

Beer

Ideaal ook als je niet kan slapen. Gewoon effe denken wie je in welke koers opstelt en zzzzz..... ;-)

Michieltje

Ja, haha, zo is t maar net

kelderfan

Nou @Michel
Begin maar en ik volg wel.👍

Yeez

Enige paal boven water is dat vingegaard zijn tourwinst zal verdedigen. V aert naar de giro kan, maar is krap en zo’n lange en ideale voorbereiding als richting de tour zit er voor hem niet in door tijdsnood tussen pr en giro. Dan moet je de afweging maken om een licht voorjaar te rijden en te pieken naar de heilige week. Programma voor mij zou dan zijn:

- Hoogtestage tenerife zoals altijd na de cross
- Strade
- Tirreno
- Msr
- E3
- Dvv (geen gent. Extra paar dagen rust na e3 en toch nog een wedstrijdprikkel pakken 4 dagen voor rvv)
- Rvv
- Pr
- Week van relatieve rust/onderhouden, gevolgd door 2 weken hoogte
- Giro

Daarna zou hij via bk, hoogte en san sebastian ideaal kunnen toewerken naar het wk

Michieltje

Zie post bovenaan pagina Kelderfan :)

Rawolf

Volgensmij zagen we na de tour dat van Aert een vormpiek lang vast kan houden. Mijns inziens moet van Strade en MSR dus geen sprake zijn en moet RVV en PR de piek zijn die je doortrekt naar de Giro.

Na de giro gelijk t blok erop, rusten en daarna op t gemak toewerken naar WK

Maar een Tourteam zonder van Aert is zwakker dan met van Aert, ookal krijg van Aert enige vrijheid. En met WvA in de Giro ontneem je Kooij daar de kans.

Met Kooij en bv een Kruijswijk en Kelderman als kopmannen in de giro zou je ook al wel veel beter gestoffeerd voor de dag komen dan de blamage van 2022 waar alle klassementskopmannen in week 1 door het ijs zakken en Koen Bouwman de meubelen moet redden.

Laatst gewijzigd
Yeez

Zijn er voor Kooij niet teveel net niet kansen in de giro? Dus etappes die niet met zekerheid in een sprint eindigen? En v aert niet in strade en msr laten starten. Waar wil je de start vh seizoen dan leggen? Hij hoeft nog niet in topvorm te zijn. Dit jaar was ook pas de bedoeling dat de piek in de heilige week lag. Bovendien is een topvorm doortrekken naa roubaix niet evident. Daar zit 4 weken tussen

Beer

Het zou zeker leuk zijn om Kooij in een grote ronde bezig te zien, maar op zich is er voor hem ook nog groeimarge door in het algemeen meer WT-sprints te gaan betwisten (en winnen). Het hoeft dus nog niet per se de Giro te zijn. Vuelta of (ten laatste) 2024 kan ook nog.

kelderfan

Voor Kooij zou de Giro prima zijn, maar gezien het schema lijkt de Giro voor hem te veel van het goede.
Hij kan beter met een vast groepje de Pro koersen aanpakken om als groep te groeien en dan als @Yeez zegt Gent-Wevelgem en Brugge- De Panne als WT op te nemen in zijn programma. Laporte is een betere optie om de zwaardere koersen te doen.

ghostwriter

Ik zou het komende jaar vooral gebruiken om een sterke sprinttrein voor Kooij te vormen en daarvoor zal hij vooral veel wedstrijden moeten rijden waarin deze trein met Kooij tot sprinten komt (en dus niet naar een grote ronde sturen). Gezien zijn leeftijd heeft het ook zeker geen haast om hem naar een grote ronde te sturen en zal in de toekomst meer dan genoeg grote rondes rijden. Trouwens moet Jumbo-Visma proberen om Danny van Poppel na het komende jaar terug te halen. Hij heeft zich tot een van de beste sprintaantrekkers (misschien samen met Laporte wel de beste sprintaantrekker) van het peleton ontwikkeld.

BraboCycling

Ben ook wel echt benieuwd welke 'kopeltjes' ze gaan maken qua klimmers/speerpunten in de rondjes van 1 week. Roglic, Kelderman, Kruijswijk en Kuss naar Parijs Nice & Catalunya bijv en dan Vingegaard, Foss, Valter (Dennis, Bouwman) naar T-A?

En er wordt nu veel gesproken over de vlakke klassiekers, maar AGR, Waalse Pijl, LBL wie moeten het daar gaan doen? Roglic en Benoot? Evt Van Baarle of Laporte nog voor de AGR?

Hoop overigens dat Kooij naar de UAE Tour gaat, dat is altijd wel een mooi sprintersbal.

kelderfan

'@gostwriter
Wie zie jij als geschikte renners voor dat treintje Kooij.
Ik heb op 't oog de volgende samenstelling: Kooij met Edoardo Affini, Tim van Dijke, Tosh Van Der Sande, Timo Roosen. Michel Hessmann en Jos van Emden? in de WT (G-W/ Brigge-De Panne).
In de 1.1/1.Pro kun je ook denken aan Boven & Nortoft.

AWestie

Is dat rijtje ook precies in die sprintvolgorde of hoe moet ik die zes namen lezen? Als ik dit seizoen iets heb gezien is het wel dat Olav achter elke dikke kont met power kan floreren. De Van Dijke broers, Laporte, Roosen, het is mij om het even. De beste jongen kan zelfs heel goed zelf positie kiezen. Als ik een combo het liefst zie is het met de tweeling, maar dat is omdat het het plaatje gewoon mooi is met drie jonge Hollandse gappies.

kelderfan

'@AWestie
Niet perse, want de broers Van Dijke proberen dat juist onder de knie te krijgen.
Tosh lijkt mij de wegkapitein en dan heb je nog de hardrijders met Affini, Hessmann en Van Emden.
Dan heb je met Timo die de lead-out al eerder heeft gedaan.
Van die tweeling zie ik Mick als de man die de rol van Mike Teunissen moet opvullen in de Belgische boemeltrein van Wout Van Aert. Dan denk ik daarbij vooral aan de Omloop en Kuurne.

tdola

Giro stuk of 4 vrij zekere sprintkansen en stuk of 4 mogelijk. Houdt niet over voor sprinter. Maar is niet gezegd dat in vuelta meer kansen zitten.
Maar denk dat kooij wel kans moet krijgen in grote ronde komend jaar. Afhankelijk van parcours giro of vuelta.
Maar ook Afhankelijk van welke grote ronde je echt voor winst wilt gaan naast de tour.

Kooij contract loopt af eind 2023, neem aan dat jumbo wil verlengen Maar dan moet.kooij ook willen en je 'm wat bieden.

1 2 ... 342 ... 349 350

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.