Team Jumbo-Visma 2022

1 2 ... 343 ... 349 350
AWestie

Wat proberen ze onder de knie te krijgen? Leadouts voor Olav doen ze al een paar jaar...
Waarom moet de rol van Mike precies ingevuld worden?
En waar komt jouw fascinatie voor de Omloop vandaan?

Boasson en Hagen

Opzetje zonder dat alle parcoursen bekend zijn

Giro: Foss, Kelderman, Valter, Leemrijze, Bouwman, Tratnik, Affini, Van Emden
Tour: Vingegaard, Roglic, Kuss, Benoot, Dennis, Van Aert, Laporte, Van Baarle
Vuelta: Roglic, Kruijswijk, Kuss, Gesink, Van Dijke, Van der Sande, Kooij, Van Hooydonck

Als Kooij naar een grote ronde gaat moet je hem wel een beetje fatsoenlijk ondersteunen. De Giro is al zwaar op papier en in de Tour is geen plaats, dus de Vuelta.
Van Baarle als Nederlander in de Tourploeg, anders wordt de Wielerflits-NL-politie boos.
Oomen verdient ook nog wel een plekje, maar waar?

Roglic voor de Giro-Vuelta dubbel kan ook, met Vingegaard in de Tour. Dan heb je voor elke grote ronde een kanshebber op eindwinst. Met Foss, Kelderman, Kuss en Kruijswijk als meesterknechten.

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@AWestie
Wat proberen. De broers geven dat zelf aan.
De rol van Mike. Mike is opgestapt en in de Omloop (mijn fasinatie?) zijn er plaatsen vrijgekomen, want (aanname) Wout rijdt de Omloop niet. Dus blijven over Benoot, Laporte, Van Hooydonck en Van Der Sande.
Dan lijkt mij in de 1e. plaats Mick van Dijke kandidaat; dan heb je nog Timo Roosen als kandidaat nr, 2 en verder dan nog 3e. kandidaat denk ik aan Jos van Emden als koerskapitein.

ghostwriter

Ik hoop dat Jumbo-Visma ervoor kiest om Kruijswijk en Kelderman als co-kopmannen naar de Giro te sturen met Van Hooydonck (aangezien Van Baarle waarschijnlijk diens plaats in de selectie voor de Tour over zal nemen) en Affini als hardrijders en Bouwman, Oomen, Foss en Valter als klimtrein. Jumbo-Visma moet de Giro zo zwaar mogelijk maken (zoals ze afgelopen Tour zeer succesvol deden) om Evenepoel in het hooggebergte te doen kraken.

Net als tijdens de Tour moeten ze in de bergetappes een of twee uit de klimtrein van Bouwman, Oomen, Foss en Valter mee in de aanval gaan zodat Kruijswijk en Kelderman met hulp van de overgebleven klimtrein heel vroeg de finale kan openen en niet pas tot de slotklim wachten.

Laatst gewijzigd
Hofman

Kennelijk heeft Hamish McKenzie afgelopen zomer een uitnodiging van TJV ontangen voor een snuffelstage en deze heeft ook plaatsgevonden. McKenzie komt van Tasmanie, heeft nog weinig ervaring in Europa, dus gaat daar eerst op club-niveau ervaring in opdoen, vooraleer hij zich aan een prof- of dev-team bindt. Heeft ook een stage bij BikeExchange gelopen. McKenzie behaalde zilver op het WK Tijdrijden bij de junioren in Wollongong.

Fanny

Kort interview met Bouwman op de presensatie en over de Giro d'Italia 2023
Hij wil dus graag volgend jaar opnieuw de Giro rijden en het liefst voor rit 13 gaan.

https://twitter.com/i/status/1583483010309316609

kelderfan

'@Fanny
Bedankt voor de info en ik zie Koen weer terugkomen met een zegenrit in de komende Giro..

Michieltje

Hoe we het ook wenden of keren, de Giro 23 zal een interessante zijn. Ik denk nl niet dat we Vingegaard, Roglic én Van Aert in de TDF zullen zien. Of iig 1 van de 3 ook in de Giro. En dat is mooi, want de Giro was wat behelpen de laatste jaren, al smaakt Koentje zn optreden dit jaar naar meer.

kelderfan

'@Michiel
Ik verheug mij nu al op de komende Giro. Maar ik ben 't met @ghost eens, dat Kelderman en Kruijswijk de Giro gaan doen.
In de TdF afhankelijk van wat komen gaat, zie ik Vingegaard met een zo sterk mogelijk team de trui verdedigen.
Want je krijgt niet zoveel kansen om 't geel binnen te halen. Er zijn en komen bij de nodige concurrenten.
Dus toch Vingegaard met Roglic, Kuss, Van Aert, Laporte, Benoot, Van Baarle en Dennis/Van Hooydonck. in de TdF.
Ik hoop alleen, dat Roglic gespaard blijft van de onnodige malaise.

Laatst gewijzigd
Michieltje

Kelderfan. Haha, ja dat zou ook zo maar eens kunnen. Kruijswijk heeft recent aangegeven als doel te hebben podium te rijden in de Giro en een rit te winnen in de Tour de France. Kan ook nog eens prima tijdrijden als hij in vorm is. En Kelderman in de Giro hoeft niemand uitgelegd te krijgen. Wat een weelde.

kelderfan

Ja @Michiel
Laat Steven Kruijswijk eerst maar lekker zijn Giro-doel nastreven. Het lijkt mij een goed duo met Kelderman
Dus het jaar daarop de TdF voor hem om zijn 2e. doel na te jagen. Ik duim voor hem dat 't lukt.🤔

kelderfan

Wat anders. Ik zie bij 't opleidingsteam, dat zij een trainingsweek hebben gedaan bij Landal Orveltermarke.
Daar staan niet alleen maar jonge talenten van 't Development team, maar ook een hoop dames/meiden op de foto met racefiets.
Weet iemand of JV nu ook met een development team voor jonge talentvolle dames gaat starten.

ghostwriter

Momenteel is daar in de WTW ploeg nog ruimte voor. Daaronder hebben ze al een project met de NKWB.

smolly86

Die foto’s zijn van het weekend van cyclingclass, dus dit zijn junioren en nieuwelingen.

tdola

Ik hou me nog even in met opstellingen voor grote rondes. Do 27 okt presentatie tour parcours geeft misschien wat richting. Maar vuelta parcours pas ergens in december bekend (iemand die t precies weet wanneer?). Vuelta start iig weer met ploegentijdrit, dus dat kan weer doel zijn. En weekje meer rust tussen tour en vuelta.

Opvallend iig 12 aflopende contracten komend jaar. 20 plekken voor 2024 al vast. Dus daar kunnen er max 10 bij, maar eerder 8 of 9 waarschijnlijk als je kijkt naar afgelopen jaren.
En misschien wil je archie ryan (of lars boven) ook nog wel bij die 20 erbij en alle renners die willen blijven zullen beseffen dat plekken duur zijn.

Aflopend die je wilt houden: kooij, laporte
Aflopend twijfel: affini, Dennis, foss (moet t laten zien), kruijswijk (of pensioen?), leemreize, oomen (ik vrees voor m), roosen, vd sande
Aflopend pensioen/weg: van emden, gesink

Laatst gewijzigd
Poeksel

Stukje over Fem van Empel. Ze twijfelde lang tussen TJV en SD Worx, de nabijheid van TJV gaf de doorslag. En lang was voetballen haar grote passie.

https://nos.nl/artikel/2449460-veldrijdster-van-empel-droomde-van-bayern-munchen-maar-reist-nu-met-camper-naar-tabor

Laatst gewijzigd
kelderfan

Leuk stukje over Femke. Die gaat snel doorbreken bij de dames.

kelderfan

Quote: IDL/Velonews; Zeeman: 'Ik denk dat de grote rondes de komende jaren een grote 'show' zullen worden'
Bijgevolg zullen ze bij Jumbo-Visma niet enkel met Tadej Pogacar moeten afrekenen in de grote rondes, maar ook Evenepoel zal op termijn een concurrent worden voor de eindzege in de Tour de France. Zeeman beseft dan ook dat de gele trui mee naar huis nemen niet evident zal worden. 'Primoz (Roglic, red.) en Jonas (Vingegaard, red.) zullen écht op hun best moeten zijn om Evenepoel te kunnen kloppen, en zelfs dan zal het moeilijk worden. Ik denk dat de grote rondes de komende jaren een grote 'show' zullen worden.'
Eens en dan zal TdF-ploeg uitgekiend zijn; zowel bij de kopmannen, maar ook bij de ondersteuning..
Zie 't werk van Wout voor Vingegaard en Brandon voor Pogacar. Waarbij juist die twee zich uit de naad hebben gefietst.
Ja Wout en ook Brandon.

ghostwriter

Jumbo-Visma heeft met Nordhagen een potentiële toekomstige wereldtopper binnengehaald. Samen met August is hij de wielrenner uit 2005 die dit jaar het meest indruk heeft gemaakt bij de junioren. Weer een harde klap voor UnoX die nu de drie grootste talenten van Noorwegen is misgelopen aan Jumbo-Visma.

Laatst gewijzigd
kelderfan

Bedoel je Andrew August @ghostwriter? Die is pas 16 jaar en Amerkaan. Die laat zich ook goed zien in o.a. Watersley Junior Challenge etappe 2b.

ghostwriter

Inderdaad, die August bedoel ik. Dat lijkt the next big thing uit de VS te zijn waar waarschijnlijk alle ploegen achteraan zitten (een potentiele wereldtopper uit de VS is commercieel nog meer waard dan sportief).

Laatst gewijzigd
Maillot à Pois

AJ August is inderdaad een veelbelovende Amerikaan. In de lichting van 2004 is Artem Shmidt er ook eentje om in de gaten te houden. Een aantal mooie resultaten bij elkaar gereden, en dan ook vaak nog in dienst gereden van Van Mechelen en Ragilo bij het Cannibal team. Volgend jaar rijdt hij bij Hagens Berman Axeon.

Yeez

Sheffield is voor als nog het grootste talent uit de vs met zijn 20 jaar. Wereldtop op de tijdrit en in de klassiekers. Enige probleem is dat voor mainstream Amerikanen alleen renners interessant zijn die een klassement kunnen winnen en dan het liefst de tour. Oa Kuss haalde dit al meerdere keren aan.

Yeez

'@tdola het is prima dat jij selecties en wielrennen als een soort procyclingmanager benadert, maar ook knechten zijn onmisbaar. Jongens als Affini en Roosen knappen zoveel werk op. Je kan die niet wegdoen en er even een talent neerzetten (die kan dat werk nog niet aan) of nog een kopman. Jv heeft zo ongeveer al het sterkste team vd wordltour

tdola

'@yeez
Denk dat je mijn post verkeerd opvat.
Tuurlijk begrijp ik dat er Knechten noodzakelijk zijn en je niet alleen kopmannen kan hebben.

Kooij en laporte zijn toppers die je echt wilt behouden (als dat lukt 22 renners 2024) lijkt me.
De keuze voor ondersteuning van bestaande renners is dan de vraag welke "Knechten" je wel of niet houdt. Zo is mijn twijfel opmerking bedoelt. Die inschatting kan ik moeilijker maken waar ploegleiding voor kiest.
Persoonlijk iig zwak voor affini, roosen en leemreize nav afgelopen seizoen. Maar als foss alles op zijn plek valt ook zeer interessant.
Dennis natuurlijk sterke renner, oomen heeft t niet 100% laten zien imo, vd sande belangrijk ook voor kooij. Kruijswijk zeker waarde maar lijkt over de top.
Er zitten geen koekenbakkers bij, maar twijfel wie dan mogelijk blijft.

Hopelijk zo iets duidelijker en geen pcm instelling, lol.

1 2 ... 343 ... 349 350

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.