Team Jumbo-Visma 2022

1 2 ... 38 ... 349 350
Sijbrands

...

$kedel

Ik zou koste wat kost proberen om v Hooydonck en Teunissen thuis te laten als je echt voor groen+geel wilt gaan. Dennis, Benoot en Laporte zijn sterk zat en in haast alle ritten bruikbaar terwijl van Hooydonck en Teunissen geen pukkeltje over komen.

madeinstars

Ik vond Van Hooydonck vorig jaar juist opvallend goed klimmen later in het seizoen. In de tour zijn er nauwelijks etappes met serieuze bergen in de eerste 80 kilometer. Van Hooydonck in een Luke Rowe rol, lijkt me prima mogelijk.

Waarom iedereen zo overtuigd is van Laporte, weet ik niet. Totdat het tegendeel bewezen is, is Teunissen de lead-out van WvA. Dat beviel in Parijs goed en Wout is een loyaal persoon daarin, denk ik.

Als 'groen' trio lijkt Nathan, Mike, Wout het meest logisch. Het Gele vijftal zal dan Roglic, Vinhegaard, Kuss, Kruijswijk/Benoot, Dennis zijn.

S. Morgenstern

Teunissen en Van Hooydonck die geen pukkel over zouden komen slaat inderdaad nergens op. Zijn 80% van de hele route bruikbaar en daarnaast heb je (zeker voor groen) ook renners met specifieke kwaliteiten nodig.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@madeinstars niet alleen later in het seizoen. Ook in de Ruta del Sol bv, daar bracht hij op een klim Tolhoek terug naar de groep met favorieten. Maar het blijft hetzelfde verhaal voor mij. Ben heel benieuwd naar de keuzes die de ploeg gaat maken.

Nikolai

Als ze dinsdag inderdaad maar zes renners voor de Tour bekend maken, dan zou ik dat volledig begrijpen. Wat mij betreft, is Benoot althans een goede gegadigde maar zal hij toch eerst in het voorjaar moeten bewijzen dat hij na een zeer matig 2021 weer op niveau is. Daarnaast zal ook de keuze tussen Van Hooydonck, Laporte en Teunissen allicht pas na de voorjaarsklassiekers worden gemaakt. Het zou me trouwens verbazen als ze dit jaar in de Tour iemand in de eerste 80 tot 120 kilometer op kop zetten. Dat lijkt me meer iets voor de sprintersploegen en voor een team als UAE. Pas als Roglic eventueel op een gegeven moment in het geel zou rijden, zou ook TJV daar een renner voor kunnen 'opofferen'. Eerder is wat mij betreft totaal niet nodig en zou onnodige verspilling van energie zijn.

T80JZ

Het is merkbaar dat uur U wat betreft het bekendmaken van de ploegen nadert. De "zenuwen" nemen toe.

Ter overweging:
De Kruijswijk van het vorig seizoen, ook die in de Vuelta, is niet goed genoeg voor de Tourploeg die dit jaar nodig is.
Als Benoot inderdaad zo'n goede klimmer is, sorry ik heb te veel oog voor de TJV renners, dan zijn zijn allround kwaliteiten een meerwaarde, zeker in een ploeg die voor het geel en groen gaat. Bijvoorbeeld doordat hij samen met Dennis de kopmannen door het peloton kan navigeren.
Wat Van Hooydonck kan, kan Laporte ook, en hij zal een grotere rol in de sprint hebben.
Een ploeg met Teunissen en Laporte is daarom goed mogelijk, want het zorgt voor een betere ondersteuning in de sprint. Als je voor het groen gaat, doe het dan goed. De strijd met Van der Poel zal intens zijn.
Hoe beter het in de strijd om het groen gaat, hoe meer Van Aert in de bergen ook voor het geel kan doen.

T80JZ

Bij Van Hooydonck gaat de komende maanden natuurlijk ook de tragedie in zijn gezin een rol spelen. Bijvoorbeeld wat betreft het lang van huis zijn. Hij zal zijn vrouw waarschijnlijk niet lang alleen willen laten.

Laporte en Teunissen samen in de ploeg zorgt er ook voor dat bij het uitvallen van een van de twee, er tenminste nog een renner voor de sprint over blijft. Een ploeg met Van Aert, Benoot, Laporte en Teunissen zal in België op de nodige sympathie kunnen rekenen. Ze kunnen TJV dan niet verwijten dat Van Aert wel voor het groen mag gaan, maar alles alleen moet doen.

Tourploeg: Roglic, Vingegaard, Kuss, Dennis, Benoot, Van Aert, Laporte en Teunissen.

Giroploeg: Dumoulin, Kruijswijk, Foss, Bouwman, Oomen, Gesink, Van Emde en Affini.

kelderfan

Wat betreft Van Hooydonck heb je een punt @T80JZ, dat de situatie thuis een rol gaat spelen.
Wat betreft de Giro-ploeg is dat een sterke opstelling. Maar ik ga in deze met @S.Morgenstern mee, dat je drie "vlakke" mannen moet meenemen. Dus naast Affini, Van Emden nog een "Roosen" erbij ipv Gesink, want die is niet blij met de koude omstandigheden, die vaak genoeg een rol spelen in de Giro.

S. Morgenstern

Gesink heeft als graatmagere klassementsman problemen gehad met koude omstandigheden, maar dat is al jaren niet meer de rol waarvoor hij mee gaat. Lijkt mij dat hij voor een ploeg rond Dumoulin een hele belangrijke schakel kan zijn.

Kruijswijk heeft redelijk recent overigens ook zo'n dag gekend, dus zou hij dan ook niet om die reden moeten afvallen voor de Giro?

T80JZ

Voortschrijdend inzicht. De besmettelijkheid van de Omikron variant stelt de sportwereld voor grote problemen. Misschien dat de ploegleiding daarom gaat besluiten om Kruijswijk en Gesink beschikbaar te houden voor de Tourploeg en ze in dat geval niet de Giro laat rijden. (Als dat al het plan zou zijn). Zodat er fitte reserves beschikbaar zijn, mocht een of meer renners uitvallen. Bovendien heeft @Nikolai gelijk dat Benoot eerst moet aantonen weer op zijn oude niveau te zijn. Voor de Tour geldt dat voor Kruijswijk overigens ook.

@kelderfan. Het programma van Dumoulin na de Giro zal met het oog op de Olympische Spelen van 2024 in eerste instantie waarschijnlijk in het teken staan van de nationale, Europese en Wereldkampioenschappen tijdrijden.

kelderfan

Dat zou dan betekenen dat de Giro-ploeg minder sterk wordt bezet. Kun je dat Dumoulin aandoen. Die mag toch een prima ondersteuning meekrijgen om te kunnen wedijveren met Porte en Carapaz. Hij wil toch ontdekken waar hij staat.

kelderfan

Met de winst van Marianne Vos in 't NK Veldrijden begint de dag weer goed voor TJV. Kan Wout er nog schepje bovenop doen. Go Woutie.

S. Morgenstern

Foss, Oomen, Bouwman en Harper zou toch prima ondersteuning zijn voor Dumoulin? Kun je hem wel aan doen lijkt me..

Anas

Vooral omdat Ineos een Lead out zal hebben met Viviani, dus met Foss, Oomen, Harper, Koen kun je in berg beheersen, vooral omdat dit jaar geen enkele bergetappe hoger is dan 200 km

kelderfan

'@S.Morgenstern
Ik denk dat Kruijswijk toch wel 2 GT's gaat doen. Om hem als reserve aan te wijzen, lijkt mij niet.

kelderfan

Mooi hoor, dat Wout weer BK is geworden.

S. Morgenstern

@S.Morgenstern
Ik denk dat Kruijswijk toch wel 2 GT’s gaat doen. Om hem als reserve aan te wijzen, lijkt mij niet.

Zou heel goed kunnen (had de afgelopen jaren al mijn voorkeur). Maar daarmee is de genoemde groep klimmers nog niet iets om van te zeggen dat je daarmee geen prima ploeg zou hebben.

kelderfan

Dat zeg ik toch nergens. Als Harper zich weer laat zien, dan is dat voor mij ook prima. Maar op dit moment moet hij dat nog laten zien.

S. Morgenstern

Je stelde de vraag of je dat Dumoulin aan kon doen, want hij verdiende toch een prima ploeg. Maar als je dat anders bedoelde dan hoe dat klinkt, is er geen probleem.

I Langof

Volgens mij wilde 2022 Kruijswijk nog een grote ronde als kopman rijden. Bij voorkeur wil Steven maar niet nog een keer hetzelfde ronde meedoen als Tom omdat hij heeft nodig dat iedereen voor hem ga knechten, wanneer hij de officiële leiding krijgt. Dus heeft hij wenig keuze, maar laten wij de officiële presentatie zien.

kelderfan

Kruijswijk zal de Vuelta zeker als kopman rijden. Dat lijkt mij wel duidelijk als 't plan van TJV slaagt met Roglic in de TdF.
@S.Morgenstern
Ja, als je Harper meeneemt in plaats van Kruijswijk, dan is de ondersteuning minder toch.

Petje

Hoop speculatie en persoonlijke wensen maar Kruiswijk is toch totaal geen kopman? Heeft zijn beste tijd gehad is 0% een winnaar en 0% explosief. Als we hem gaan zien als goede klimmer en goede knecht zal het niet snel tegenvallen en zal hij belangrijk zijn. De laatste 2 jaar is Kruiswijk niet de man waarvan we dachten na 2016 dat hij zou kunnen zijn.

Jumbo heeft het geweldig voor elkaar en de laatste jaren erg genoten, enorm veel toppers en talenten. Mocht men de Tour winnen zou ik ook nooit met Kruiswijk als Kopman starten in de Vuelta... genoeg andere.

Laatst gewijzigd
Murcia

Het zou mij niet verbazen als Jonas het speerpunt wordt in de Vuelta, bij zijn ontwikkeling hoort het zijn van kopman in een grote ronde. Steven kun je prima gebruiken nog maar de tijd als kopman lijkt me voorbij. In zekere zin zou hij nu een nog betere optie voor de 'Gesink rol' zijn dan Robert zelf.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

'@kelderfan; volgens mij heeft dat gegeven niets te maken met de vraag of de klimmers die werden genoemd een prima ploeg zouden zijn om mee te sturen met Dumoulin.

1 2 ... 38 ... 349 350

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.