Team Jumbo-Visma 2022

1 2 ... 37 ... 349 350
Murcia

'@tdola
Zeer treffend geformuleerd, diep leed voor Nathan en Alicia. Op zo een moment doen selecties hier en daar er geen moer toe.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Verschrikkelijk nieuws voor hen. Ik wens ze heel veel sterkte de komende tijd.

kelderfan

Ja, dat is zeker verschrikkelijk nieuws. Daar zijn geen woorden voor. Heel veel sterkte voor de ouders.

Laatste man

'@Yeez.
2 maanden geleden. Bron iemand uit de ploeg. Maakt niet uit. Leuk voor Tom. Hopelijk een mooi klim team wn wat jong spul mee.

Dave87

https://www.cyclingnews.com/features/analysing-jumbo-vismas-13-man-tour-de-france-long-list/

kelderfan

Die longlist bestaat naast Roglic, Vingegaard, Dennis en Van Aert uit Robert Gesink, Steven Kruijswijk, Sepp Kuss, Sam Oomen, Tobias Foss, Christophe Laporte, Tiesj Benoot, Mike Teunissen en Tom Dumoulin.

AWestie

Dat ze Tom er tussen zetten is nou ook niet echt nodig.

Barttej

Programma van Affini is bekend: Valencia, UAE Tour, Tirreno-Adriatico, Milan-Sanremo, Gent-Wevelgem, Ronde van Vlaanderen, Parijs-Roubaix, Giro.

Laatst gewijzigd
Quesada Quesada

Mooi en logisch programma. Hij geeft ook nog aan dat een ritzege zijn persoonlijke hoofddoel is en dan vooral in de Giro.
En dat ze niet alle renners een volledig klassiekerprogramma geven ten behoeve van de frisheid.

https://cyclingpro.net/spaziociclismo/worldtour/jumbo-visma-edoardo-affini-svela-programma-e-obiettivi-per-il-2022-sogno-una-tappa-al-giro-ditalia/

Laatst gewijzigd
tdola

Foss en dumoulin (want giro) lijken me op longlist onwrs, van hooijdonk mis ik dan weer op longlist.
Maar komt deze info uit bron binnen t team?

Chic programma van affini, overwinning is m zeker gegund.

kelderfan

Dan ben ik erg benieuwd naar het programma van Tiesj Benoot. Want die zie ik toch ook wel in de RVV opdraven.

Rawolf

Van Hooydonck op de Tour longlist is een fabeltje wat binnen deze echokamer is gecreerd. Dus t lijkt me wel te kloppen.

Yeez

Die klassiekers zullen voor affini onder voorbehoud zijn denk ik, aangezien er hele sterke renners zijn voor die 7 plekjes

Sjonge Jonge

Het lijkt me niet dat omdat van Hooydonck er niet op staat, je de conclusie kan trekken dat deze longlist vanuit de ploeg afkomstig is?

Murcia

Volgens Benson zouden zes renners van de Tourploeg worden bekend gemaakt in Alicante en twee later in het voorjaar. Dat zou erg afwijken van de aanpak van vorige jaren en lijkt me niet zo waarschijnlijk.Maar wie weet? Overigens zijn mits fit volgens mij Primoz, Wout, Jonas en Rohan zekerheidjes en daar mag je Sepp ook wel bij noteren. Dan houd je drie plekken over waarbij je een keuze moet maken voor volgens mij een renner die Wout kan bijstaan (Laporte of Teunissen) en een grote motor voor het vlakke + nog een allrounder of extra klimmer. Opties nu nog zat maar wie weet kun je in april of mei al weer mensen wegstrepen door ziekte en blessures. Sterkste Tourploeg op papier is voor mij één zonder Oranje maar durft men dat aan bij de ploegleiding?

Laatst gewijzigd
kelderfan

Dat zie je goed @Murcia. Want uit de analyse van Benson lees je ook wel dat van die dertien er al zeker drie op lijst van de Giro staan met Dumoulin, Foss en Oomen. Dus gaat het om die laatste door jou genoemde drie plekken met als voornaamste kandidaten
1) Kruijswijk/Benoot als extra klimmer; 2} Gesink en de niet genoemde Van Hooydonck; 3) Laporte en Mike Teunissen.

AWestie

Zonder Oranje gaat dit team niet zijn, want Robert Gesink en/of Steven Kruijswijk gaan er echt wel bij zijn. Ervaren, redelijk allround.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Het artikel op Cyclingnews vermeld inderdaad niet waar ze deze info vandaan hebben maar op de manier waarop het geschreven is ga ik er voor nu even vanuit dat dit wel van de ploeg komt, alleen verbaasd me dan weer waarom zij nog Tom vermelden of deze info moet nog zijn voor het 1e trainingskamp en dat Tom pas daarna zijn besluit heeft gemaakt om voor de Giro te gaan. Afgaande op zijn eigen woorden bij inhetwiel sluit ik een dubbel voor nu uit. Van Hooydonck is meer een persoonlijke wens maar het verbaasd mij op zich niet dat hij niet op die shortlist staat. Afgaande dan op die 13 namen zou ik dan voor nu uitgaan van deze selectie

Roglic
Van Aert
Vingegaard
Dennis
Laporte
Benoot
Kuss

de laatste plek is dan of voor een extra klimmer (Krujswijk) of voor een extra man op het vlakke (Teunissen)

Gelukkig weten we over een paar dagen meer. Ik vermoed dat als ze inderdaad maar 6 van de 8 namen bekend gaan maken dat de ze de 2 renners vanuit de groep van klassieke mannen pas later kiezen.

Hijacker

Hoeveel procent weten we vandaag zeker dat Tom naar de Giro gaat?
Ik weet dat WF het heeft bevestigd, maar is het mogelijk dat we dinsdag vernamen dat hij mikte op de Vuelta of de Tour?
Stel dat hij start in het circuit van de VAE of de Algarve en wint of op het podium komt?
Of hij nu wint of dat hij ook op het podium staat in Tirreno, en of hij TT's wint en zijn lente is in global sterk.
Denk je dat hij het naar TDF kan sturen? En je denkt dat dat misschien een goed idee is? Als hij deze prestaties behaalt

kelderfan

'@rahimns
Met Van Hooydonck of Teunissen erbij komt niet al 't werk op de schouders van Dennis, want die kan meer dan op kop van het peloton rijden. Daarvoor heb je echt Nathan of Mike nodig. Van Nathan weet je, dat hij dat werk goed aankan.
Ik denk ook dat de keuze van die laatste twee zal gaan om Benoot/Kruijswijk en Van Hooydonck/Teunissen.

T80JZ

We kunnen er vanuit gaan dat TJV voor het geel en groen zal gaan. Wout wil graag voor het groen gaan, er zijn hem al eerder toezeggingen gedaan en de druk vanuit België - nieuwe groeimarkt Jumbo - is enorm. Bij die toezeggingen had de ploeg verwacht/gehoopt dat Primosz inmiddels de Tour al zou hebben gewonnen. Nu dat niet het geval is, staat de ploeg voor een grote uitdaging.

Roglic heeft al aangegeven dat er dan wel duidelijke prioriteiten moeten worden gesteld en Van Aert dat hij weinig steun nodig heeft. Ik verwacht vijf renners voor het geel en drie renners voor het groen, al zal het veel meer in elkaar over lopen natuurlijk.

Vier renners voor de bergen met Kuss daarbij maakt de ploeg kwetsbaar, omdat er door zijn wisselvalligheid altijd wel dagen zijn dat de ploeg niets aan hem heeft. Bij Gesink is er de vraag of hij na al die blessures en gezien zijn leeftijd in de Tour nog voldoende van waarde kan zijn. In andere koersen is dat wel het geval. Dat Oomen wordt genoemd maakt de longlist weer erg twijfelachtig, want hij heeft vorig seizoen niets laten zien wat een selectie voor de Tour rechtvaardigt.

Er is natuurlijk kans dat Benoot gaat worden gebruikt als een van de renners die de kilometers op kop moet rijden. Hij zal in de Tourploeg heel erg in dienst moeten rijden. Laporte zal in principe de voorkeur krijgen boven Teunissen, maar hij zal moeten waarmaken dat hij net zo'n goede of betere leadout als Mike is.

kelderfan

Dat laatste lijkt mij niet juist. Benoot is net als Bennett een man voor 't klimwerk. En Kuss is dik in orde als man voor de ondersteuning.
Wat betreft Teunissen of Laporte denk ik ook eerder aan Laporte in 't TdF-team. Omdat hij niet zozeer een betere lead-out is, maar meer een bliksemafleider. Hij kan zelf ook aangaan, waardoor Van Aert meer ruimte krijgt voor zijn sprint.

S. Morgenstern

Ze gaan echt nooit naar de Tour de France met een renner die in de sprint zijn eigen weg kan gaan als bliksemafleider. Wanneer het kiezen wordt tussen Laporte en Teunissen, dan zullen ze voor diegene kiezen die ze de beste leadout vinden.

Ik verwacht vier klimmers (Roglic, Vingegaard, Kuss en Kruijswijk), één middenvelder (Dennis) en drie mannen voor het 'vlakke' (Van Aert, Laporte en Teunissen). Lijkt me ook het sterkst mogelijke achttal (aangenomen dat Dumoulin geen optie is).

Laatst gewijzigd
Dave87

'@ S.morgenstern: ik denk Benoot ipv Laporte en Teunissen.

Sijbrands

next

1 2 ... 37 ... 349 350

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.