Team Jumbo-Visma 2022

1 2 ... 51 ... 349 350
Yeez

Nieuwe pagina

KJP

------------

Laatst gewijzigd
Yeez

—-

kelderfan

Klopt 't dat er naamwijziging is doorgevoerd. PCS geeft nu aan Jumbo-Visma

Turtlehead

Oei, zijn ze geen 'Team' meer?

Laatst gewijzigd
Yeez

Zou kunnen. Veel ploegen heten gewoon “ineos” of “bahrain victorious”. Het woord team spreekt men toch automatisch en is daardoor overbodig.

Edit: klopt! Volgens de UCI hebben alleen BeX en DSM er nog team voor staan.

https://www.uci.org/riders/road-riders-teams/4uEfOErsvL4hkRJriqkdiw?tab=riders-list-teams

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Afkorting is wel nog steeds TJV

Niballie

Op de socials staat nog gewoon Team ervoor. Zal wel een kwestie zijn wat ze aan de UCI hebben doorgegeven.

kelderfan

Een opmerkelijk artikel bij IDL over de relatie Nuyens met Wout Van Aert/Jumbo-Visma.
Dat blijft voortmodderen.

Laatst gewijzigd
Murcia

Zoals velen al wisten, Nuyens is geen fijne man. Dat hij zijn recht wil halen is volkomen logisch en de zaak zal uiteindelijk tot een eindoordeel leiden na de Cassatie en dat moet iedereen accepteren. Maar dit type pesterijen geven alleen maar aan hoe sterk van Aert is. Dit is allemaal bedoeld om je ook sportief te treffen.

Laatst gewijzigd
Yeez

Die cassatie gaat gewoon over geld en dat snap ik van beide partijen, maar dat nuyens en desmet ook willen dat de uci boetes en schorsingen oplegd aan v aert, jv en makelaar jeff vd bosch is natuurlijk volkomen kinderachtig en getuigd van veel frustratie. Iets wat de uci trouwens toch niet gaat doen.

Quesada Quesada

Oomen en Leemreize dus ook in Valencia (zie pagina 1).
Waarschijnlijk nog aangevuld met een sprinter en lead-out gezien de vlakke aankomsten daar. Kooij + Tim van Dijke?

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Er gaat inderdaad ook nog een sprinttrein mee... ik denk persoonlijk dat het David Dekker gaat zijn, maar het is lastig te voorspellen

Yeez

Ik gok ook op Dekker (die stond daar vorig jaar ook gepland) en van emden (die rijdt valencia al sinds 2017 samen met de uae als voorbereiding op de giro). Kooij verwacht ik in de Algarve (zou daar vorig jaar ook rijden)

kelderfan

'@Yeez
In de Algarve zie ik Laporte al staan en die heeft geen sprinttrein nodig. Ik hoop ook niet dat de sprinters dezelfde koersen gaan rijden, want dat was vorig jaar geen succes te noemen. Het is wel logisch dat Dekker die combinatie Valencie met de UAE gaat doen. Wordt Timo Roosen niet de lead-out van de Dekker-"trein", want dan gaat Dekker ook Le Samyn doen.

S. Morgenstern

Laporte heeft vorige jaren toch altijd met sprinttrein gereden? Waar blijkt uit dat hij dat niet nodig heeft?

De sprinters steeds van elkaar scheiden lijkt me niet te doen. Lijkt me sowieso prima om Kooij op te stellen met iemand erbij voor de iets lastigere ritten (zoals vorig jaar met Dekker en hem in Polen), die dan in de vlakke ritten wat voor hem kan betekenen in de trein.

Ik verwacht ook Dekker met wat mannen die ze rond hem hebben bedacht in Valencia en UAE en dan Kooij in de Algarve met oa Roosen.

Laatst gewijzigd
tdola

Wie krijgt roglic nog mee voor bergop in Parijs nice? Enige logische opties lijken me op dit moment Dennis of oomen.
En dan zal van aert in bergritten (vooral 5 en 8) ook zijn nodige werk moeten doen in begin, zodat kruijswijk en dennis/oomen t laatste deel primoz kunnen ondersteunen. Toch 1e grote doel roglic lijkt me.
En van hooijdonk, laporte, teunissen niet de sterksten bergop.

madeinstars

Als Laporte mee gaat naar de Tour, zal dat onder andere als sprintaantrekker voor WvA zijn, het lijkt me dus niet per se onlogisch om Laporte samen met Kooij op te stellen in de Algarve, zodat Laporte daar al kan wennen aan een rol in de sprinttrein in de vlakke ritten. Zou dan zelf in de wat zwaardere ritten aan de bak kunnen en zich kunnen testen in de tijdrit.

Wat betreft P-N zie ik Dennis wel rijden. Die heeft verder nog niets op zijn programma staan en zie ik ook niet zo snel de klassiekers rijden, dus ik verwacht hem vooral in de WT-rondjes van een week.

Hijacker

Terugkomend op Dumoulin, ik heb de indruk dat de stage in Colombia echt geen probleem is zoals TJV heeft gecommuniceerd, toch? In zijn artikel

Cycling

'@Tdola in Paris-Nice kunnen toch ook Harper of Bouwman gaan rijden.

Yeez

Verwacht dennis idd in parijs-nice en bouwman in de tirreno

tdola

'@harry
Zou kunnen idd, maar gevoelsmatig niet logisch, lijkt erop harper en bouwman mgl wat gekoppeld aan dumoulin.

Ik verwacht eigenlijk Dennis ook ja in PN, maar had dus nog 1 wat betere klimmer verwacht daar.
Maar dan met Dennis als superstoom trein bergop ook prima.
En met van hooijdonk, teunissen, Dennis en van aert in een waaierrit roglic op de bagage drager en een goede uitgangspositie geven

S. Morgenstern

Roglic, Kruijswijk, Dennis en Van Aert is toch meer dan prima voor een koers als Parijs-Nice?

Yeez

Zoveel zware bergritten zijn daar niet (1 aankomst bergop). Aan iemand als dennis en v aert ga je in die heuvelritten meer hebben dan aan bouwman en harper

Quesada Quesada

Parcours van Tirreno-Adriatico ook bekend. Begint met een korte tijdrit. Mooie kans voor Affini op ritwinst en eerste leiderstrui.

1 2 ... 51 ... 349 350

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.