Team Jumbo-Visma 2022

1 2 ... 54 ... 349 350
AWestie

Maar naar welk artikel over vrouwen wielrennen in Wielerrevue verwijs je nou?

Michieltje

Die cycling class is een samenwerkingsverband met nocnsf en de wielerbond op zoek baar jeugdig talent die vervolgens naar allerlei ploegen in Nederland kunnen doorstromen, waaronder JV. Gasten jonger dan de vanaf 18, de startleeftijd bij het Development team.

Jong Team Jumbo Visma lijkt me een pooltje van de beste gasten uit het Development team samen koersen gaan rijden met jonge gasten uit het WT team. Hessman meets Leemreize

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@kelderfan oke, het was wat onduidelijk omdat je allerlei zaken aan elkaar knoopt en ik even niet meer begreep waar je nou naar verwijst. Als eerste dat artikel op wielerrevue had ik gezien, dat was inderdaad bekend. Dan heb je het opeens over Riedmann en die 2 Nederlandse rensters, die kon ik even niet plaatsen omdat die nergens vernoemd werden in het artikel. Als eerste maar even vanaf onderaf beginnen. CyclingclassNL is een prachtig initiatief wat gesteund wordt door JV maar JV kan daar geen rechten aan ontlenen, die jongens en meiden rijden gewoon bij hun eigen club of landenselectie maar dat is het dan ook. Of die 2 meiden begeleid worden vanuit CC, geen idee.

Dan Jong Jumbo-Visma is een interne selectie van jonge renners: die van de WT ploeg en de betere van de Academy die samen regelmatig zullen optrekken in koersen soms om voor eigen kansen te rijden en soms om te leren van ervaren renners in koersen met de profs, dat is dus niet beschikbaar voor de vrouwen omdat die geen opleidingsploeg hebben. Dus ik begrijp nog steeds wat jij nou zo toevallig vind in de relatie met Riedmann en waar je nou eigenlijk naar verwijst.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@I. Karner vanaf het moment dat Tom besloot om te gaan knechten reed hij dus in dienst van Roglic en niet voor zichzelf. Dat dit niet vooraf zo gepland was en dat hij dit in een opwelling zo besloot staat daar verder volgens mij buiten. En dat het allerlei zaken tot gevolg had, daar ben ik me van bewust. Maar dat veranderd niets aan het feit dat hij dus 2/3 van de Tour niet voor zijn eigen resultaat reed.

Michieltje

En toch nog 7de werd. Dat is toch knap. Een gedreven Dumoulin met rust in de kop is zeker een podium kandidaat voor de Giro 22. In principe behoort hij toch niet tot de topfavorieten, komt terug van een seizoen met weinig koersdagen. Ik heb als jochie één van mijn beste judotournooien ooit gedraaid direct na een zware blessure. Thuis, in het dorp waar ik ben opgegroeid. Ik legde ze er allemaal op. Geen druk. De Giro moet voor Dumoulin toch ook als thuis aanvoelen. En hij heeft goede renners mee. Ik verwacht ook veel van Koentje, hij reed een geweldige Giro vorig jaar. Heel constant en een prima 3de week. De ploegleiding heeft ook vertrouwen in hem, tis niet voor niets dat zijn naam ook al voor de Vuelta staat genoteerd. En dat Eenkhoorn zijn grote ronde debuut mag maken, ik word er enthousiast van.

Primoz Zomirp

'@I.Langof

Je hebt gelijk, het is raar dat Kerckhoffs "g" kan uitspreken in Vingegaard maar niet in Pogačar.

Anas

Edoardo legt hier zijn doelstellingen op de TT en vooral de Giro uit, maar zijn rol als gids met Tom tijdens de Giro en zijn vertrouwen in hem voor de Gc.
https://www.indeleiderstrui.nl/wielrennen/affini-richt-zich-naast-tijdritten-op-ploegmaat-dumoulin-in-giro-ben-zijn-gids-voor-de-vlakke-ritten

Anas

https://bici.pro/focus/incontri/affini-la-crono-la-maturazione-e-i-segreti-della-jumbo/
Volledige versie van het artikel, bovenstaande is afgekort.
Sorry;)

peerduell

Raymond Kerfstoks sprak over "Pótsjekar" i.p.v Pogáčar.Namen op deze manier verbasteren in een presentie getuigt van onkunde of een slechte voorbereiding.Vind wel dat deze man zichzelf (te) graag hoort spreken.

peerduell

"presentie"=presentatie

$kedel

Ik heb veel liever commentatoren die alle namen afslachten dan dat ze overdreven hun best doen om het goed uit te spreken terwijl dit toch niet gaat lukken voor alle namen.
Zo hebben wij voor het buitenland ook renners als Cruzwiek, Woet van Art en Toonizen.
Kěrckoffs vond ik wel vrij irritant bij de teampresentatie.

Primoz Zomirp

'@rahimns
Ik ben met jij niet eens qua Tom

@Michiel
de 7de plaats laat zien dat Dumoulin voor zichzelf reed.

In het tweede deel van de Tour begon hij op kop rijden te vermijden en hij viel na zijn beurt niet terug om te recupereren (naasst Gesink) voor de volgende dag. Kijk wat er is gebeurd op Colombier of Col de la Loze....

AWestie

Gaan we echt weer Toms 2020 Tour kapotjureren? Wat maken al die zijpaadjes uit, hij kon -in eigenlijk slechte conditie- een 7e plaats er uit persen. Dat zegt genoeg over de mogelijkheden van Dumoulin. Of ik hem iets van resultaat ga toeschrijven voor komende Giro? Nee. Ik hoop dat hij zichzelf en ons vermaakt, verder niks.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Primoz Zomirp dat mag....

Michieltje

Primoz. Dumoulin wil dan ook kopman zijn in de TDF. Omdat Zeeman Roglic en Vingegaard daarvoor heeft aangewezen, rijdt hij de Giro. Daarom denk ik ook dat Dumoulin zijn aflopende contract niet gaat verlengen.

Laatst gewijzigd
AWestie

'@Michiel dan heb je niet goed naar Tom geluisterd afgelopen ploeg presentatie

Michieltje

Heb um überhaupt niet beluisterd Awestie

Toch is mijn analyse een juiste

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Michiel dat is een rare opmerking...je hebt hem zelf niet eens gehoord. Tom wilde absoluut niet naar de Tour perse en heeft zelf ook deze keuze gemaakt en staat met veel plezier aan de start van de Giro. Ik zie daarin ook geen aanleiding om aan te nemen dat hij daarom niet zou willen verlengen. Ik denk persoonlijk dat hij nu even toe is aan stabiliteit, heeft net de keuze gemaakt voor een nieuwe trainer en gaat denk ik niet nu weer verkassen aan het eind van het seizoen. Ik denk dat hij blijft.

Laatst gewijzigd
Quesada Quesada

Dekker (zie pagina 1) dus in Valencia zoals de meesten hier al hadden verwacht.

Michieltje

Rahimns. Maar dat is hetgeen Zeeman heeft gezegd - Dumoulin wilde kopmanstatus TDF en dat kon ik hem niet bieden. En ja, naar de Giro als kopman als alternatief is ook geen straf.

Anas

Jammer dat er zoveel negatieve meningen over Tom op het forum staan.Als aanhanger van TJV moeten we het steunen. Hij heeft zoveel gedaan voor de Nederlandse wielrenner...
Zoals Merijn in november zei: "voor mij heeft Tom nog steeds dezelfde kwaliteiten die hij voor zijn pauze had”, vertelde Zeeman. “Het is echt een goede klassementsrenner in koersen van een week, maar ook in grote ronden. Hij heeft ook een zeer sterke tijdrit en een enorme motor in de bergen." Laten we hem vertrouwen en hopen op een goede tijd in de Giro

Michieltje

https://www.google.nl/amp/s/amp.nos.nl/artikel/2412743-zeeman-moest-kiezen-kon-dumoulin-geen-kopmanschap-toezeggen-in-de-tour.html

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Michiel nooit heeft Zeeman gezegd dat Tom dat wilde.. die wilde alleen weer als kopman naar een grote ronde, Merijn zei dat hij hem die niet kon bieden in de Tour en dat is ook logisch gezien het feit dat die andere dat hebben afgedwongen. Maar om daar nu meteen de conclusie aan te verbinden dat Tom daarom volgend dus weg gaat vind ik te kort door de bocht. Als hij deze Giro podium rijdt zou hij voor 2023 zomaar weer zichzelf de Tour selectie in kunnen rijden.

Laatst gewijzigd
Michieltje

Wmb kwestie van tussen de regels doorlezen, Rahimns. Als je iemand iets niet kan bieden zal dat waarschijnlijk desgevraagd zijn

Je laatste zin kan ik me wel in vinden, ook afhankelijk van de prestaties van Roglic Vingegaard in de tdf

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Michiel ik ben niet bij het gesprek geweest maar ik kan me voorstellen dat als Tom daarover een gesprek aangaat met Merijn dat hij zelf ook van te voren wel wist hoe de vlag ervoor stond wat betreft het kopmanschap in de Tour, zo naïef is hij echt niet.

1 2 ... 54 ... 349 350

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.