Dus, TJV naar training camp naar Tenerifa volgende week ... volgens Steven Kruijswijk (Instagram).
Dit betekent dan zonder Dumoulin en Bouwman (die naar Colombia voor de hoogtestage vliegen?)?
Heel raar deze uitzondering - vind ik. Maar goed, ik hoop dat TD&KB voor het begin van het seizoen top fit naar Europa terugkeren.
Niet iedereen van TJV kan (en misschien wil) op hetzelfde tijdstip op hoogte naar het enige hotel op de top van de Teide.
Er zijn meerdere ploegen die in deze periode dat willen en de kamers zijn erg duur en schaars.
TJV zal dus altijd een keus moeten maken in de noodzakelijke beschikbare renners en kamers.
Ook hebben sommige renners hebben er geen baat bij en willen of hoeven ze niet zo nodig op grote hoogte trainen.
'@Fanny
Ik ben benieuwd hoe die hoogtestages eigenlijk worden ingepland, want ik hoorde stage van 3 weken met ook de jongens voor 't Vlaamse en in dit geval de Omloop.
Dat betekent i.m.o. dat zij met de beoogde verkenning een beetje in de knel komen te zitten.
Want vertrek maandag 31 januari t/m 21 februari ? De Omloop is zaterdag 26 februari gepland.
Dan hou je de 23 en 24 over voor de verkenning.
Ook Laporte staat gepland voor de Algarve 16 - 20 februari.
Niet iedereen gaat tegelijk op hoogte... de eerste periode zal waarschijnlijk voor de klassieke renners zijn terwijl de mannen voor het klimwerk iets later zullen gaan. Denk verder dat de meeste renners wel vrij aardig bekend zijn in de regio, dus 2 dagen zal echt wel genoeg zijn voor een goede verkenning ;)
Het zal wel... het zal mij ook persoonlijk worst zijn wie wel of niet en wanneer op een hoogtestage gaat eerlijk gezegd. Ik wil ze gewoon weer zien koersen. Voor de rest ga ik ervan uit dat de ploeg wel over hun planning zal hebben nagedacht en eventuele verkenningen niet zullen zijn vergeten.
Ja @Yeez
Wat is wijsheid in deze. Als zij maandag met 12 man vertrekken, dan past 't net, maar toch @rahimns gelijk hebben met onderstaande 10 renners op vanaf a.s. maandag en Sam Oomen met Leemreize/Vader 1 week later.
Ik verwacht op hoogte de Omloopkern met Van Aert, Teunissen, Van Hoooydonck, Van Der Sande en vraagteken Laporte. Van de klimploeg gok ik op Roglic, Vingegaard, Krujswijk, Kuss en Benoot.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.